Svi znamo zašto motor može da trokira...Ponovo pitam,da li smo ceo sistem za paljenje SVE do svećica otklonili kao mogući razlog,pa da onda idemo dalje?
Motor dobro radi na leru i nece trokirati ako nije u voznji, trokira samo u voznji, najosjetljivije pri manjim i srednjim opterecenjima i nikako pri punom gasu.
Dali ce svjecice prekidati pri srednjem opterecenju a dobro funkcionirati
pri punom.
Pitanje vrlo dobro reflektira situaciju. Kad se suocimo sa teskom situacijom logika ustupi mjesto nagadjanju........To je prirodna reakcija.
Dieselman nije cilj ove izjave, to je reakcija koju svi dozivljavamo u
slicnim situacijama, ja takodjer.
Poznavanje radnih principa motora i komponenti te dijagnosticke metodologije najbolji je prijatelj u ovakvom slucaju.
nije agonija nego je nejasna pozicija koju si odredio- nije poznato koji alat imamo a koji nemamo, sta smemo a sta ne smemo da koristimo, da li smemo neku komponentu/deo da ispitamo ili ne smemo da "gubimo vreme" kako kazes...
ako nemamo definisane resurse ne mozemo odabrati ni pogodan metod...kazes zabranjeno je meriti otpor kablova, pregledati razvodnu kapu ili zameniti sumnjivi kabl svecice jer nisamo unapred 100% sigurni da je bas to.
da sam ja unapred siguran ne bi nista ni ispitivao, prosta zamena odvrni -zavrni ili izvadi stari ubaci novi deo.
ali mi ne znamo ni sta je neispravno, cak ni koji sistem na vozilu i ne smemo da koristimo vreme za proveru sumnji niti alatke po zelji vec samo neke (koje) predefinisane.
je li to zadatak i okviri resavanja ili je (potpuno ?) drugacije a mi pogresno protumacili postavljena ogranicenja ??
cak eto ne znamo ni da li trokira samo jedan ili sva 4 cilindra, nije poznato unapred.
Brick, dobar komentar, na osnovu kojeg vidim da je doslo do kratkog spoja u komunikaciji. Moj radni dan je tek poceo, puno je posla i moram se prikljuciti tek podvecer. Tvoj komentar zasluzuje poduze objasnjenje.
Kažu struja nije a i ja mislim da nije jer bi se primetilo na leru ili na visokim obrtajima.
Pitao sam za razvosnik, tegovi, vakum i rekoše sve ok ECU radi sve.
Trokiranej kao pojam kako ga ja shvatam je povremeni izostanak paljenja smeše u cilnidru, jednom ili više njih ali ne u isto vreme.
Za paljenje smeše je potrebna varnica i dotična smeša. Varnica postoji, daklem smeša. Smeša se sastoji od vazduha i benzina u nekom omeru, zna se kom.
Omer može zavisiti opet od mnogih faktora..
Vazdušna strana: Filter, falš vazduh, rad ventila, auspuf..
Benzin: Pumpa, filter, dizne ventil pritiska, ventil rasterećenja pumpe...
Pritisak, kompresija bitna stvar za rad motora.
Filter zapušen utiče jednako na sve opsege opterećenja..
Falš vazduh utiče na ler pa bi se primetio...
Auspuh, što veći obrtaji ako je zapušen sve gore, dakle nije.
Ventili?
Pumpa, teško, ne verujem, jedino ako stvarno ima mali prelivni rezervoar pa nestaje goriva na trenutak.
Filter, isto.. Dizne teško, ne bi se tako ponašale sem ako strujno ne rade najbolje ali ne verujem.
Ventil pritiska, regulator. Kad se doda gas pod opterećenje menja se potpritisak u grani pa se preko cevčice menja otpor membrane. Možda prelako otpušta gorivo kad ga najviše treba, može se probati sa jačom"štipaljkom"
Ostade mi kompresija, dotur goriva i ventili...
Eto...
Kod te Honde je TPS sensor(ili prekidac prigusnog leptira)direktno odgovoran za interval otvorenosti brizgaca.TPS radi kao neki potenciometar,jel tako?Sta ako na pola hoda zbog zaprljanosti ne daje dobar signal PCM-u?PCM brizgacima nece dati dobar signal otvaranja na tom opterecenju.
Kad predje taj los deo(vece opterecenje)onda radi dobro.
nije agonija nego je nejasna pozicija koju si odredio- nije poznato koji alat imamo a koji nemamo, sta smemo a sta ne smemo da koristimo, da li smemo neku komponentu/deo da ispitamo ili ne smemo da "gubimo vreme" kako kazes...
Svi alati i metode su dozvoljene. Ja sam samo nastojao staviti pod znak upitnika navedene metode i alate.
ako nemamo definisane resurse ne mozemo odabrati ni pogodan metod...kazes zabranjeno je meriti otpor kablova, pregledati razvodnu kapu ili zameniti sumnjivi kabl svecice jer nisamo unapred 100% sigurni da je bas to.
Nije zabranjeno bilo sto, samo su navedeni kontra argumenti tom postupku i predlozena brza i efikasnija metoda. Bilo bi najljepse vidjeti svakog dijagnosticara sa osciloskopom u ruci, no o tom po tom.
da sam ja unapred siguran ne bi nista ni ispitivao, prosta zamena odvrni -zavrni ili izvadi stari ubaci novi deo.
Nije bilo rijeci o tome dali treba ili ne testirati, samo o metodama i pristupima.
ali mi ne znamo ni sta je neispravno, cak ni koji sistem na vozilu i ne smemo da koristimo vreme za proveru sumnji niti alatke po zelji vec samo neke (koje) predefinisane.
Ako postoje nedoumice po pitanju sistema, samo pitajte. Kao sto se svaki mehanicar pita kad se susretne sa nepoznanicom. I nacin na koji netko postavlja pitanja odaje manju ili vecu usmjerenost na problem.
je li to zadatak i okviri resavanja ili je (potpuno ?) drugacije a mi pogresno protumacili postavljena ogranicenja ??
Mislim da je pogresno protumaceno.
cak eto ne znamo ni da li trokira samo jedan ili sva 4 cilindra, nije poznato unapred.
Postavljanje ovog pitanja pokazuje da se znas usmjeravati na problem.
Sad postoje dva nacina da se odgovori. Jedan je da se da direktan odgovor, a drugi da se postavi protupitanje o tome kako bi se ustanovilo koliko je cilindara u pitanju, te da se dotakne jos pokoja metoda testiranja.
Moja originalna namjera je bila da se ide u kratke izlete po pitanju raznih mogucnosti, no mozda i nije najbolja ideja. Ne zelim kontraproduktivnu
situaciju.
Sto mislite?
sa vezanim nogama tesko je plivati
Istina, no vjerujem da ce se isplivati na povrsinu, prije ili kasnije.
Vidim da se Dora podbrusio.
Kod te Honde je TPS sensor(ili prekidac prigusnog leptira)direktno odgovoran za interval otvorenosti brizgaca.TPS radi kao neki potenciometar,jel tako?Sta ako na pola hoda zbog zaprljanosti ne daje dobar signal PCM-u?PCM brizgacima nece dati dobar signal otvaranja na tom opterecenju.
Kad predje taj los deo(vece opterecenje)onda radi dobro.
TPS jeste promenljiv otpor i ja ne znam da li on direktno komanduje diznama jer mora da ima i drugih činilaca koji učestvuju u toj nečasnoj raboti
Pošto je to običan potenciometar, ne znam kako bi na nekim obrtajima imao loš kontakt kad se vozi a na tim istim obrtajima ne bi imao loš kontakt kad stoji.
Tocno, mehanicka ruka na potenciometru ne pravi razliku.
Dobro si poceo Dora. Hocu reci, pokusavas stvoriti nekaku radnu teoriju prije nego sto ces uprljati ruke.
Gdje bi poceo s obzirom na kategorije koje si naveo?
Pa meni je uvek prvo sumljiva struja i to uvek pa posle benzin.
Pošto sam nekako shvatio da je sa strujom sve uredu ili se to odnosilo samo na kablove?
U svakom slučaju proverio bih svećice što reče dizelman, možda je prevelik zazor a to trpi kod opterećenja. Ako je i to uredu probao bih da uštinem povratni vod za benzin ili da izmerim pritisak i na kraju bih izmerio kompresiju da vidim stanje ventila ili karika.
U svakom slučaju proverio bih svećice što reče dizelman, možda je prevelik zazor a to trpi kod opterećenja.
Prevelik zazor bi se morao pokazati i na maximalnom opterecenju sto nije slucaj.
Vrijeme je da se odvojimo od palenja kao mogucnosti, to definitivno nije uzrok.
je i to uredu probao bih da uštinem povratni vod za benzin ili da izmerim pritisak
Ovdje se predpostavlja nedostatak goriva, ili visak. Moze li netko podrzati Doru kod ovog pokusaja? Dali bi se nedostatak goriva pokazao kao trokiranje?
i na kraju bih izmerio kompresiju da vidim stanje ventila ili karika
.
Sto mislite na ovaj Dorin prijedlog? Nagoren ventil, slomljena opruga ventila, upao ventil u sic................?
Slažem se...znači veliš da CEO sistem za paljenje radi kako treba u potpunosti?
Vali: Vrijeme je da se odvojimo od palenja kao mogucnosti, to definitivno nije uzrok.
Odlično..sad znamo da nam ostaje sisitem za benzin,te naposletku sami agregat,tj.motor...Predlažem,da merimo pritisak goriva,posmatramao vrednosti na leru i u momentu kad trokira...čisto da zagrejemo mašinu,a ako se pokaže da je uvek u granicama dozvoljenog,odvrćemo svećice i merimo pritiske u cilnderima...zna ventil da bude "nagoreo" pa i blago iskrivljen(vidjao) pa u jednom režimu na zatvara kako treba...
Comment