Audi TT problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Neno
    CBC Član
    • 26.04.2006
    • 15

    Audi TT problem

    Bok!

    Imam jedan problem i nemogu da nađem uzrok. Napravila se generalka na jedom audiu tt na kojemu se rastopio klip na cilindru br.2. Ostali cilindri i klipovi su bili svi uredu. Kada se radila gerenralna dao sam na ispitivanje injektore jer sam prvo posumnjao da je uzrok u njima. Mislio sam da je taj injektor 2. cilindra začepljen, pa da je uslijed siromašne smjese došlo do topljenja. Injekotri su prošli ultrazvučno čiščenje i ispitani su za protok goriva i s njima je sada sve uredu. Čovjek je rekao da su bacali oko 10 % manje nego što piše za njih da moraju. ECU se spojio na diagnostiku i bila je zabilježena detonacija na 1 i 2 cilindru. Ali se nije upalila lampica na kontrolnoj ploči. Greške su pobrisane i centrala je resetirana. Međutim 600 km nakon generalne, opet se ponovilo isto sranje. Opet se rastopio klip na istom cilindru, dok je sa ostalim cilindrima sve uredu.
    Neznam više gdje da tražim grešku. Jel ima netko kakav savjet?

    Puno hvala,

    [/img]
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Proveri da nemas neki hotspot (nekakvu naslagu, ostru ivicu, i sl.) na samoj glavi, odnosno komori 2. cilindra koja uzrokuje detonaciju. To sto ECU ne prijavljuje gresku takodje znaci da pored toga takodje imas gresku ili u samom ECU-u ili sistemu detekcije knock-a, odnosno samom senzoru, jer tako drasticnu detonaciju koja dovodi do topljenja klipa ECU mora da registruje.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Neno
      CBC Član
      • 26.04.2006
      • 15

      #3
      Originally posted by 206
      Proveri da nemas neki hotspot (nekakvu naslagu, ostru ivicu, i sl.) na samoj glavi, odnosno komori 2. cilindra koja uzrokuje detonaciju.
      Kada se radila generalna onda se sredila i glava. Praktički je bilo sve novo u motoru, i opet se desilo isto.
      Ecu je zapisao detonaciju, ali nije dao nikakvo upozorenje na kontrolnoj ploči. To se tek vidjelo kada se ECU spojio na dijagnostiku.
      Je li moguće da bobina može stvarati takav problem? Auto ima 4 bobine.

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        I ECU nije detektovao nikakvu gresku ili detonaciju??

        Je li motor standardan ili je nesto petljano po njemu, ECU-u ili turbini?
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • Neno
          CBC Član
          • 26.04.2006
          • 15

          #5
          sve je standard

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Je li merena kompresija na svakom cilindru posebno, ima li razlike?

            Ako je klip uspeo da se istopi, a ECU nije nista primetio, rekao bih da ili sistem detekcije knock-a ili sam ECU 99% ima neku falinku.

            Taj klip iz nekog razloga detonira, dakle ili ostaje bez goriva ili je paljenje previse pomereno unapred, ili nedovoljno unazad, ili postoji falinka sa regulacijom paljenja SAMO na tom klipu iz nekog razloga (sto je moguce jer su bobine zasebne, sa zasebnom kontrolom) u svakom slucaju ECU mora nesto da prijavi, sto ne radi, tako da...
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • Neno
              CBC Član
              • 26.04.2006
              • 15

              #7
              Mjerena je kompresija i svi cilindri pokazuju isto osim ovog što je izgorio. Taj nema uopće kompresije. Ostali imaju 11 bara. To bi bilo oko 8.5 - 9 :1.

              Znači trebalo bi zamjeniti ECU pa probat. Da li bi se to moglo desiti ako instalacija ********? Praktički je svedeno na kvar na ECU, instalaciji ili bobini na tom cilindru.

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #8
                Probaj odmah posle kratke brze voznje da ga zakacis na dijagnostiku da vidis nije li prijavio knock na nekom od cilindara.
                Onda zameni mesta bobinama tom cilindru koji je prijavio, pa opet stisni auto pa opet na komp. Ako opet isti missfiree onda zameni mesto injectorima pa opet stisni auto da vidis koji je od cilindara napravio knock.
                To ce ti pomoci da problem bude brzo i sa sigurnoscu otklonjen
                Nema da brines
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • Saby
                  CBC Senator XXL
                  • 25.11.2004
                  • 408
                  • Horgos

                  #9
                  prost i mator fazon, napravi krug i posle pogledaj boju svecice, oma ces da vidis dali nesto fali
                  Fun starts @ 3000 RPM
                  Alfa Romeo 146 1.8 Ts

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #10
                    Mislio sam da li je merena kompresija odmah posto je motor sklopljen, pre nego sto je izgoreo?
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • Neno
                      CBC Član
                      • 26.04.2006
                      • 15

                      #11
                      Nije mjerena kompresija prije nego je klip izgorio jer je motor odlično radio.

                      Danas stiže novi klip pa cemo to složit i probat onda ove metode. Javim rezultat.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Kada se radila generalna onda se sredila i glava
                        zasto i sta je radjeno ?
                        da li su zadrzane apsolutne mere koje je propisala fabrika ?

                        na kojoj kilometrazi je radjena generalna, i zasto- sta je uzrok pohabanost motora nastala normalnim trosenjem posle xxx.000km ili je postojao problem /uzrok koji je izazvao havariju fabrickog motora i koji nije otklonjen pa se havarija ponavlja i sa novim klipovima ?

                        kada je izvrsena generalna da li knock senzor pravilno postavljen, strogo prema uputstvu tacno odredjenim (vrlo malim) Nm, ili je mozda odokativno zavrnut prejako i time onesposobljen za ispravnu funkciju.

                        ECU (obicno) ne dijagnostikuje probleme sa protokom vazduha odnosno usisom (osim jos uvek retkih novijih konstrukcija menadzmenta motora) (recimo drugi cilindar uvlaci fals vazduh negde i remeti smesu sagorevanja iako su brizgaljke ok) kao i nepravilnosti sa varnicom.

                        dijagnostika ECU je prilicno glupava i tek mali deo uzroka moze da detektuje tako da se ja ne bih oslanjao na MIL lampicu ili ECU prilikom dijagnostike rada motora jer daje premalo informacija.
                        (recimo ne daje info o temperaturi izduvnih gasova, ili o mesavini gorive smeme koju u****va ciliindar a sto veoma utice na posledice po klip).

                        ako je klip istopljen sumnjao bih na siromasnu smesu i previsoku temperaturu gasova, ako je klip ili karike izmrvljen/mehanicki jasno ostecen onda bih pre sumnjao na detonacije/ varnicu.

                        je li vrseno neko merenje na motoru, neke konkertne brojke pre i posle havarije/ generalne koje bi navodile na moguce uzroke ?
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Valent Vudriga
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 2778
                          • USA

                          #13
                          Za pocetak.
                          Svi zahtjevi za pomoc trebaju imati detaljno navedene podatke o vozilu. Godina, model, motor, vrsta ubrizgavanja, tvornicki alarm ili naknadno ugradjeni. Barem osnovne podatke. Bez istih, postovi ce biti brisani ili prebaceni.
                          dijagnostika ECU je prilicno glupava
                          Zavisi od aspekta. Doticni ECU moze izolirati knock aktivnost na cilindrima 1/2 i 3/4 sto je bolje od dosta drugih ECU-a. Bilo bi interesantno znati dali moze regulirati predpaljenje individualno. Nedostatak MIL-a nemora biti nedostatak ECU-a; OBD II sistemi su dizajnirani tako da je nekad potrebno vise uzastopnih ciklusa voznje da bi se palila lampica. Ako VAG-COM ima "data stream" koji sadrzi knock parametar ili parametre, moglo bi biti od pomoci.
                          kada je izvrsena generalna da li knock senzor pravilno postavljen,
                          20 Nm. Osim toga treba provjeriti koroziju na spojevima koji su pozlaceni. Radi se o vrlo osjetljivom strujnom krugu.
                          ECU (obicno) ne dijagnostikuje probleme sa protokom vazduha odnosno usisom (osim jos uvek retkih novijih konstrukcija menadzmenta motora) (recimo drugi cilindar uvlaci fals vazduh negde i remeti smesu sagorevanja iako su brizgaljke ok) kao i nepravilnosti sa varnicom.
                          Ne direktno, no na osnovu podataka koje ECU nudi moguce je doci do
                          rezultata koji upucuju na probleme s protokom zracne mase, ili probleme s podtlakom. Nedostatak balansa smjese i izgaranja odrazit ce se na korekcione komande ECU-a. Interpretacija situacije trazi znanje i praksu.
                          Upotreba dijagnostickih aparata i metoda osim VAG-COM scanner-a bila bi pozeljna u ovom slucaju.
                          ako je klip istopljen sumnjao bih na siromasnu smesu i previsoku temperaturu gasova, ako je klip ili karike izmrvljen/mehanicki jasno ostecen onda bih pre sumnjao na detonacije/ varnicu.
                          Receno je da su se oba klipa istopila. Brizgaljke su provjerene na radnom stolu, no njihova funkcija nije provjerena na motoru. Radi se o sekvencijalnom ubrizgavanju. Dali imamo dobre spojeve na #2, dali je driver za #2 ispravan.
                          Visoku temperaturu u doticnom cilindru moze se izmjeriti infracrvenim
                          termometrom na ispusnoj grani. Mrsava smjesa u individualnom cilindru moze se vidjeti osciloskopom takodjer.

                          Comment

                          • Neno
                            CBC Član
                            • 26.04.2006
                            • 15

                            #14
                            Na tom motoru je izgorio klip i zato je motor otvaran prvi put. No kad smo već otvorili motor i skinuli ga s auta, jer se uslijed rastopljenog klipa oštetio cilindar, napravila se kompletna generalka. Znači sve sve. Međutim nismo uspjeli ustanoviti zašto je došlo do topljenja klipa. Motor ima 120.000 km.
                            Sve je napravljeno po mjerama iz fabričkih uputstva.

                            Što se klipa tiče stradao je i od topljenja i od detonacije, jer je površina klipa jako hrapava, a vrh svječice je doslovno raznesen. Nije ostalo ništa.

                            I sada 600 km nakon generalne se desilo opet isto sranje, a nitko nemože da nađe zašto.

                            Što se tiče elektronike motora, motor ima zadnju generaciju ECU-a. Ima drive by wire, 2x knock, EGT, lambdu, MAP, MAF, ...
                            Radi se o Motronic ME 7.5.

                            Prvi puta je klip progoren skroz. Ima slika ovdje http://www.quartermile.ws/forum/viewthread.php?tid=2693

                            Drugi puta se klip nije stigao rastopiti jer je ispušni ventil izgorio. Pa je cilindar ostao bez kompresije.

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #15
                              Originally posted by Neno

                              I sada 600 km nakon generalne se desilo opet isto sranje, a nitko nemože da nađe zašto.
                              Pa ne moze da nadje jer je tesko sad naci.
                              Problem je sto se posle generalne nije sve prekontrolisalo, vec je bilo po principu...izgoreo klip? ...zasto? nema veze sad je uredjena generalna...sve je novo. Da ali postojao je uzrok previsokih temperatura koji nije resen sa generalnom....vec ga je trebalo onda traziti sa novim motorom.
                              Dakle sad kada uradis motor odmah da se ispituje a ne kada bude kasno pa ne moze na dijagnosticke aparate.
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              Working...
                              X