BMW 316 e46, gusenje pri naglom gasu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vladan
    CBC Senator
    • 18.08.2005
    • 248
    • Vuko.ebina
    • e46 325i

    BMW 316 e46, gusenje pri naglom gasu

    pozdrav svima,
    auto BMW e46 316i 1.9l 1999g.
    malo malo pa zasvetli check-engine. Obrisem ga pomocu carsoft-a ali se pojavi opet za dan dva. Greske koje je prijavljivao carsoft su "fuel supply system" i "fuel pump".
    U medjuvremenu sam ocistio dizne, zamenio filter goriva i filter vazduha.
    E sad sve ovo je bio uvod u problem a problem je sledeci:
    Kad je motor topao kad god naglo dam gas on se prvo ugusi pa kad "probije" onda obrtaji rastu kako treba. Kada postepeno dajem gas ne pravi problem. Ovaj problem mi je najizrazeniji kad treba da se brzo prestrojim ili da skrenem na raskrsnici. Znaci auto se prvo ucuti pa tek onda povuce muski(al' do tada je mene neko vec pokupio, jel').
    Takodje sam primetio i pucanje iz motornog prostora prilikom dodavanja naglog gasa(menjac je u leru).
    Znaci ciscenje dizni i zamena filtera nije pokazala nikakvo poboljsanje osim sto sada hoce i da pukne pri naglom gasu.
    E da, majstor mi je otkacio i onaj senzor kod usisne grane(valjda protokomer?) ali je sve ostalo isto.
    Inace auto vuce odlicno.
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #2
    E da, majstor mi je otkacio i onaj senzor kod usisne grane(valjda protokomer?) ali je sve ostalo isto.
    Mozda da potrazis drugog majstora.

    Comment

    • Valent Vudriga
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 2778
      • USA

      #3
      Nije navedena kilometraza pa je tesko nagadjati u kom bi stanju mogla biti ta "fuel pump". Majstor ne mjeri masu goriva, kako da se covjek snadje u toj sumi zagonetki? Dali ima viska goriva ili manjka, dali moze propisno disati ili ne, dali je MAF sensor podbacio ili prebacio? Dali je opskrba gorivom u pitanju ili je kontrola goriva u pitanju.
      Stvarno je potreban bolji majstor.
      Dali taj Carsoft izbacuje sifrirane kodove tj. u numerickoj formi?
      Ima li nesto poput PO135 ili slicno?

      Comment

      • Vladan
        CBC Senator
        • 18.08.2005
        • 248
        • Vuko.ebina
        • e46 325i

        #4
        na satu pise 109000km ali ja kapiram da je presao 200000.
        Carsoft je je izbacio "171 Fuel supply system", znaci bez PO. Pogledao sam u autodati i nije isto obelezavanje. Pre ciscenja brizgaljki umeo je da prijavi i "111 Fuel pump". Carsoft verzija 6.1.4 .
        A u vezi sa protokomerom, majstor je skidao MAF i IAT samo da vidi da li ce se nesto promeniti jer kao ECU automatski prelazi u neki rezim rada ali nije se nista promenilo. Naravno odmah ih je prikljucio posle toga.

        Comment

        • Valent Vudriga
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 2778
          • USA

          #5
          PO171 je kod za adaptaciju mrsave smjese goriva. Izmedju ostalog, moze biti uzrocena i MAF sensorom. Potrebno je izvrsiti cijeli sklop testova da bi se utvrdio detaljan izvor problema.

          Comment

          • Vladan
            CBC Senator
            • 18.08.2005
            • 248
            • Vuko.ebina
            • e46 325i

            #6
            Da ali kazem ti da carsoft i autodata ne oznacavaju isto greske.
            111 u carsoft-u je "fuel pump" a u autodati PO111 je IAT senzor

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              #7
              Jos jedan dokaz da dijagnostika nije puko citanje kodova.

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #8
                @ Vladan:

                Izlozhio sam tvoj problem jednom moderatoru sa jednog inostranog BMW foruma na kojem sam aktivan chlan. U njegovu struchnost kad je BMW u pitanju ne sumnjam, tim pre shto i on vozi E46

                Ukratko ovo je ono shto mi je odgovorio:

                ...Fault code: PO111 - suggests Intake Air Temeprature (IAT) probe fault, might be disfunctional or disconected/out of range...

                ...the probe helps the ECU (computer) regulate recirculation of exhaust gas based on feedback from ITU probe (incoming air temp)...

                ...the probe testing can be performed by an ohmmeter and a hair dryer :lol: remove the probe from its housing, attach the ohmmeter connectors to the IAT electric terminals and note the reading - first test the probe's resistence when cold. then warm up the probe using the hair dryer and take another reading. generally the probe is in function if ohm reading goes down as probe temp goes up...
                Znachi, u pitanju je IAT senzor, koji "obaveshtava" centralni kompjuter o temperaturi u****nog vazduha, na osnovu chega ECU regulishe smeshu (izmedju ostalog) . Ovaj senzor kod tebe ne funkcionishe, ili je diskonektovan. Poshto se tebi stvar njie popravila ni nakon shto ti je "majstor" otkachio "protokomer" ( ), onda je definitivno on problem jer ce komp da ochitava greshku i sa oshtecenim/nefunkcionialnim IAT senzorom, ali i ako njega uopshte nema.

                Tebi auto trenutno (verovatno) radi na nekoj "siromashnoj" smeshi, neki default "lean mode", shto nikako nije preporuchljivo. Proveri IAT senzor na gore opisani nachin, uz pomoc om-metra i kucnog fena za kosu, pa ukoliko ne postoje razlike u ochitavanju hladnog i toplog (zagrejanog) senzora onda je definitivno "riknuo". U tim sluchaju bih ti najiskrenije preporuchio da zamenish senzor tim pre shto vozhnja u "lean mode" rezhimu mozhe da izazove probleme i troshkove neuporedivo vece od cene ovog senzora.

                Pozdrav!
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • Vladan
                  CBC Senator
                  • 18.08.2005
                  • 248
                  • Vuko.ebina
                  • e46 325i

                  #9
                  Overspeed hvala na iscrpnom odgovoru.
                  U medjuvremenu sam opet ocitavao parametre pa rekoh da podelim sa vama.
                  Prijavio mi je samo jednu gresku (onu najcescu do sada) i to "171 fuel supply system"
                  Dobro je to sto Carsoft ima real-time ocitavanje pa sam bas obratio paznju na ovaj senzor (IAT).
                  Dakle, posle hladjenja od pola sata palim motor. Na leru senzor ocitava 36 stepeni. Turiram motor i temperatura pocinje da pada, tako desetak sekundi pomalo povecavam gas, stignem do 3500-4000obrtaja i temperatura pada na 28 stepeni. Kako pustim gas temperatura poraste ali uvek je manja nego prethodni put. Posle desetak minuta temperatura je pala na 28 stepeni (na leru naravno). Zakljucak, senzor reaguje na povecan protok vazduha (hladjenje istog).
                  Dalje, obratio sam paznju i na "Air Flow" senzor, po svoj prilici protokomer.
                  Dakle na leru je izmereno 8kg/H, na ~2000 oko 30-40kg/H a na nekih 3500-4000obrtaja vrednost je bila oko 100kg/H.

                  Senzori ocigledno rade(reaguju) a sad da li rade pravilno to bih voleo da znam. Sta dalje?

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #10
                    Zaboravi IAT, koncentriraj se na omjer smjese.

                    Comment

                    • Vladan
                      CBC Senator
                      • 18.08.2005
                      • 248
                      • Vuko.ebina
                      • e46 325i

                      #11
                      Ok, sta konkretno?
                      Da li da proverim pritisak koji daje pumpa? TIS navodi to kao moguci uzrok.
                      A da, imam i onaj skriveni prekidac (prekida pumpu). Da li to mozda nesto smeta?

                      Comment

                      • Valent Vudriga
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 2778
                        • USA

                        #12
                        Treba provjeriti sve sto moze uzrociti mrsavu smjesu goriva.

                        Comment

                        • dfast
                          CBC Senator XXL
                          • 26.05.2005
                          • 1302
                          • Hoofddorp NL /Bgd

                          #13
                          Moze da bude taj prekidac. Meni se desilo da prekidac nije u stanju da prenese dovoljno struje (slaba amperaza) pa je pumpa radila slabim intenzitetom. Ako pogledas napojni kabal pumpe videces da je poprecni presek oko 4-5mm. Za takvu struju treba kvalitetan prekidac.

                          Comment

                          • Vladan
                            CBC Senator
                            • 18.08.2005
                            • 248
                            • Vuko.ebina
                            • e46 325i

                            #14
                            Dobro zapazanje. Gledacu da proverim sto pre taj prekidac pa se javljam.
                            Jos nesto, da li neko moze da mi kaze da li je prava kilometraza ona koju pokaze Carsoft?

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              taj prekidac pothitno skini. nije namenjen za toliku struju i skoro sigurno je ugusio pumpu. kao da je postavljena prigusna slavina.

                              ko god da ga je stavio, promasio je mesto.
                              nikada se ne prekida glavni dovod struje prekidacem vec se postavlja relej a prekidacem prekida pobuda releja.

                              taj relej treba da bude barem 20A minimalnog trajnog kapaciteta.

                              pumpa povuce i 15tak Ampera a prekidaci nisu za vise od 5A trajno.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X