CDI - Capacitor Discharge Ignition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    dakle nije tacno da CDI nema DWELL
    na sta mislis, koji dwell. bobine ?

    CDI nema dwell (bobine, izvorno znacenje tog pojma za sistem paljenja mada danas svasta se naziva tako) po definiciji -energija se cuva u kondenzatoru a bobina postaje trafo i gubi funkciju cuvanja energije (punjenja).

    dwell- vreme/broj stepeni kada su zatvorene platine odnosno vreme protoka struje kroz primar bobine. barem tako vazilo kao definicija u doba platina.

    tu se potpuno slazem sa Hic-om, ima situacija sa problematicnim hardwareom motora u smislu gorive smese kada CDI moze da pomogne, da zamaskira postojeci problem smese.

    ja sam vise pricao o standardnoj primeni paljenja, znaci u okolini lambda=1 sa kvalitetno odradjenim usisom, glavom, venitlima i ostalome.
    naravno uvek moze bolje.

    za 2.500USD, negde dok sam citao usput pokupio tu cifru, slazem se da je smesno i pominjati a kamoli traziti za deo sistema paljenja.

    kada pricamo mislim da bi trebalo da razdvojimo pojmove bobina (induktivni princip rada) i trafo (za CDI) koji jesu slicne spolja ali obavljaju razlicitu funkciju-zadatak pri stvaranju varnice.

    i da se ispravim, pominjao sam crvenu a naravno treba plavu boju varnice kao opticki pokazatelj odokativno sadrzane energije.

    sta je ono sto nam treba za najbolju varnicu- napon, struja, energija generalno za benzinski motor ?
    ili drugacije koji je faktor (naj)vazniji u celoj prici oko paljenja smese, to me je uvek zanimalo a jos nisam nasao odgovor(e).

    za sada najbolji sistem koji mi je poznat je Saabov (tj Nira-in) koji prati sta se desilo sa tom varnicom i smesom posle okidanja, uz korekciju.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #32
      HIC

      I sam si napisao da si se igrao sa water injection po SAAB recepturi iz 1980-e.
      Vidis, bilo je nuzno napraviti nesto u to doba jer su gurali TuRbo na 8V tehniku.

      Ameri su kao po starom dobrom obicaju dokazali sami sebe na trzistu USA vozeci SAAB modele a nesipajuci vodu u rezervar namenjen za to.

      Havarije motora na USA trzistu su napravile da SAAB prizvede tehnologiju koja je nezavisna od faktora ljudske gluposti.
      Odatle krece sa APC (Automatic Performance Control) navodjenje turbine na max pritisak prema uslovima koji su fizicki i hardware moguci koristeci knock kao raferensu za nadpunjenje.

      Paljenje kod SAABa je do pojave Trionica bilo fixirano na 10 stepeni pre pri svakom overloadu vecem od 0,3 Bara neovisno o obrtajima motora.
      APC je drzao motor pred granicom knocka i to je dopustilo da se ode na kompresiju 8,8:1

      Ubacivanjem CDI paljenja i jonizacije u sistem otislo se na kompresiju od 9,25:1 sto ti motori podrzabvaju sa oroginalnim hardware sve do 600Nm.

      Nije u pitanju superiornost hardware toliko koliko elektronike i procesa nadzora. Mariginali u hardware se postavljaju da bi izdrzali neki KNOCK (SIERA Coswoth kao primer) ciji motor noze da se vozi sa serijom Knocka bez posledica.

      SAAB nekoristi te mariginale jer je siguran i superioran sa kontrolom. Dakle, Mariginali u Hardware nisu potrebni da budu na klasicnim nivoima.

      Kako god, tema je bila CDI paljenje, primer , jedan B202 motor kod SAABa iz 1986 sa prelaskom na DI sistem nedaje ni jedan KW ekstra, daje samo brzi spoolup na turbini jer je temperatura izduva nesto veca u nizim RPM (MAPA paljenja je namerno takva da ide HOT ) ali otvara mogucnosti tuninga na originalnom hardware do +200% u odnosu na original, sto indukcijoni sistem nije uspevao da odradi jer je dolazilo do gasenja varnice sa tuningom reda +120-130% na standard.

      I da, kao sto su reflektovali, zvuk detonacije JE promenjen sa CDI paljenjem, ide na rezak sto je posledica pravilnijeg flame fronta, ne primarnog vec sekundarnog
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        Autronic, Saab, neki drugi CDI sistemi sta koriste kao prekidac za praznjenje kondenzatora- tiristor ili neki oblik tranzistora (FET) ?

        pitam radi poredjenja sa nekadasnjim resenjima CD paljenja, sa nekim drugim VN izvorima koji rade principijelno vrlo slicno kao CDI.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #34
          Izvoli brick

          SAAB TK3.6


          Hmm.. ovo nebi smeo da radim al ajde... edukacija je nije piraterija
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            ok, hvala.
            edukacija, svakako.

            tiristori, stara dobra proverena tehnika. i vrlo brza.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #36
              Okidanje thyristorom je napusteno zbog sporosti kod novih CDI sistema. Koriste se obicno IGBT. Imas semu Brick. Potrazi na onim CD-ima.

              Comment

              • FiatGroup
                CBC Senator
                • 11.06.2005
                • 228
                • Rijeka

                #37
                Originally posted by Hic
                tvoje bobine pocnu ozbiljno frfljat na 450 na kotacima. ISPROBANO!!!
                Meni sada nesto nije jasno... frfljanje bobina uzrokovano na "450" KS??

                Usljed cega? Da li si siguran da se to moze osposobiti bez da ugradis CDI sistem?

                Hvala.
                *************************************
                The best is the enemy of the good
                The proof of the pudding is in the eating
                *************************************

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #38
                  Nemaju dovoljnu snagu da upale vise od 100-120KS po cilindru, zbog cega drugog? Niko nije ni rekao da se moze ukloniti problem samo CDI paljenjem, moze i jacim bobinama, koje, medjutim, kostaju verovatno vise od 30-35 EUR koliko ove kostaju.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • FiatGroup
                    CBC Senator
                    • 11.06.2005
                    • 228
                    • Rijeka

                    #39
                    Mislim da nisi potpuno u pravu, opet ce se neki naljutiti ali vjerujem da boost zna o cemu je govorim.
                    Mislim da uopste nema potreba za "jacim" bobinama a jos manje o CDI-ima.
                    Zar opet ja moram reci nesto o tome?

                    Zar nije dosta 25-35kV, prakticki svaka danasnja bobina ima ovaj izboj....

                    Hocu reci koliko ja znam 30kV/cm pri 1bar (ap)

                    Ako sam u krivu, slusam.
                    *************************************
                    The best is the enemy of the good
                    The proof of the pudding is in the eating
                    *************************************

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #40
                      Ti kao da posedujes neko uzviseno znanje ili ti je ispod casti da nas prosvetlis, kad, eto "...opet ti moras reci nesto o tome..."

                      Izvoli, prosvetli i Boosta za slucaj da ne zna, kako se moze resiti brljanje bobina koje su dosle do tacke kada imaju preveliki DWELL time (drugim recima, nemaju vise kapaciteta da upale bogatiju smesu), a da ih ne zamenis jacim ili CDI-jem?
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #41
                        Hm.. cela prica se vrti oko 2 stvari.

                        Da li je u pitanju max expanzioni pritisak u nizim ili u visim obrtajima.

                        Ko se igrao sa Overloadom, brzo je naucio granice jednog sistema kad pocne zasipanje gorivom u niskim obrtajima koje parira vazdusnoj masi od 2 grama po stroke.

                        Onda se svati sta znaci kasenje varnice i blunder.

                        Tema je toliko sazeta i opsirna da zahteva od mene previse vremena da bi se rasplelo u sitne razume segmente te o tome kad bude vise vremena.

                        Za sada, jedna kraca verzija:

                        Indukciono paljenje, kao i zvaka zavojnica moze da primi u sebe odredjenu energiju.
                        Ovo je sad direktno zavisno od FIZICKE velicine kalema.

                        Radni napon je ovde jedino bitan da se obezbedi proboj i da se primarni flame front usmeru u datom trenutku. (osecam da vucem u komplikacije a zeleo sam da uprostim )

                        No , kako god, struja sa kojom je jedna bobina napunjena ima svoje limite kroz DWELL i kroz fizicke parametre same bobine.

                        Ista eneriga bude definisana kroz radni proboj i vreme praznjenja.

                        Uticanje na energiju se vrsi na 2 nacina.
                        Povecavanjem napona ili povecavanjem induktivnosti samih kalemova.

                        Bilo koji od ova dva nalaze da se promene fizicki parametri bobine.

                        Na visim obrtajima dolazi do problema da se nema dovoljno vremena napuniti kalem sa malom bobinom. Dakle, limitacije naravno postoje, posto motori vade efekat kroz definicije vremena , dakle vishe KW kroz vece obrtaje.

                        Zato naravno postoje granice i limitacije kod bobina dokle su sposobne propratiti sagorevanje.

                        Ni CDI sistemi nisu imuni na ove parametre. No resava se drugim putem a ne kroz izmene fizicke velicine , da , ali ne u tolikoj meri kao induktivni sistemi.

                        Jednom recju, malo je osoba koje su jedan indukcioni sistem tipa Direct Ignition doveli do ivica zasicenosti na ATMO motorima.
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • FiatGroup
                          CBC Senator
                          • 11.06.2005
                          • 228
                          • Rijeka

                          #42
                          Editirao sam ali evo ponovo..

                          Hocu reci koliko ja znam 30kV/cm pri 1bar (ap)

                          Da li grijesim?
                          ima mnogih teorija ali zato postoji zazor na svijecicama...

                          nije isto na spomenutih 450KS imati 1mm ili 0.65mm....

                          mozda opet grijesim...

                          to je moje uvjerenje..

                          Isto tako imao sam veliku kusnju raznih svijecica kao sto su recimo BRISK RACING bez katode... samo dva prstena na izolatoru preko koje izbija naboj,...
                          Testirao sam i orginalne svijecice za tubo motor NGK... DENSO iridium...
                          Mozda ce zvucati smijesno ali nakon toliko potrosenih para poludio sam.. crkavale "brljale" (trokenje) crkavaju svijecice... its...

                          Vise nisam znao sto.... kupio sam (e sada je smjesno) Super Bosna fe65.
                          Vise ne razmisljam niti o jednom drugoim svijecicama za ovaj motor...

                          toliko o tome..
                          *************************************
                          The best is the enemy of the good
                          The proof of the pudding is in the eating
                          *************************************

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #43
                            Aha...DENSO brljaju ali zato Super Bosna otkida...zaista neverovatno.

                            Super.

                            Znaci, po tebi, nema nikakve potrebe povecavati kapacitet ili snagu bobina, ili zezati se sa CDI-jem, vec samo...smanjiti zazor na svecicama?

                            To meni zvuci otprilike kao kad se zalim majstoru da mi krcka tapacirung, a on mi kaze da odvrnem muziku jace i time resim problem...

                            Zasto uostalom uopste i prave tolike zazore na svecicama, sto odmah ne stave na 0.2, 0.3 mm i rese sve probleme, i usput ustede i na bobinama kad vec za njima nema potrebe

                            Svasta ce ljudi ovde od tebe nauciti.
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #44
                              Pa.. u mom svetu ako se ide na opciju smanjenja zazora radi izbegavanja mashenja nece da bude dobro na idle speedu, ekonomija i stepen iskoriscenosti motora na rezimu niskog opterecenja , ler itd.
                              HC vrednosti krenu da beze van domasaja, ekologija strada itd itd.
                              Tako da sechenje shunke sekirom nece da funkcionise kad je HighTech u pitanju.

                              Mislim, neumoljiv dokaz je Trionic sistem koji koristi svecicu kao jonski senzor. Zao mi je sto nemate ta iskustva ali ko je citao o jonizaciji razumeo je poente sta sve uspeva da otkrije , gde su greske kod sistema za paljenje. Kad se pocne baviti tuningom sa takvim motorima onda sve postaje jasno kao dan.

                              Svaka oscilacija u energiji paljenja rezultira u drugaciji jonski proboj prilikom expanzije, podatci koji su dostupni iz CAMa u Trionicu.
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • FiatGroup
                                CBC Senator
                                • 11.06.2005
                                • 228
                                • Rijeka

                                #45
                                Super smijesno... gledaj ovako...

                                ja bi to rijesio na svoj nacin, nevezano za ekologiju...

                                Imao sam iskustva s svecicama na nekoliko motora i zaista je to istinito, ukoliko ne vejerujes dodj da se svi zajedno nasmijemo.
                                Proizaslo iz necega sto se zove sto jeftinije....

                                S druge strane nisam zagovarac CDi.a to je dobra stvar. Istina je da ljepse radi, ugladjenije prima okreteje.. sve sto je naveo HIC. sve 5

                                S mojeg gledista prevuse razvikano sto i pjeva.

                                Pustimo na stranu ionsko isijavanje i saab-ovo briljantno rijesenje (izum).
                                *************************************
                                The best is the enemy of the good
                                The proof of the pudding is in the eating
                                *************************************

                                Comment

                                Working...
                                X