CDI - Capacitor Discharge Ignition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #46
    hm.. nemogu da ostavim ekologiju, tuning moze da se radi i mora da se radi prema ekoloskim normama.
    Ovu planetu ostavljam svojoj deci i netreba mi veca briga ukoliko pogledam zasada izazvane klimatske poremecaje izazvane od strane nemilosrdnog ubacivanja goriva bez kontrole u motore od par 1000ccm

    Uzimam sebi na dusu i smatram se odgovornim , te i usmerujem sebe zajedno sa zajednicom u kojoj zivim da se nesto mora promeniti!

    Niti mogu da ostavim na stranu trionic koji otvara pogled u buducnost.
    Indukcioni sistemi nemogu da rade sa ionizacijom te mi je CDI sistem korektniji izbor.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • FiatGroup
      CBC Senator
      • 11.06.2005
      • 228
      • Rijeka

      #47
      Sve 5 boost...

      Ali zajabi ekologijiju dok djavo vodi naftnu kompaniju.

      Mislim da bi trbalo doci vrijeme da se sve ovo odbaci kao zastariejla tehnologija iz proslog stoljeca u najmanju ruku...

      Zajebi SUI motore ma cime god bili kontolirani... brrr cdi sve....

      Samo kada se sjedim nekih detalj iz arhive... mozda si ti bio vec djecarac... mene nije bilo..
      Paraleno izmisljen FICO na barut (pula) i opel na vodik... (njmacka italija)
      Sve o tome je pisala AUTO Ljubljana....
      cici je dato milon dolara u to vrijeme i do dan danas nitko nezna sto ej stim prijktom... vozili se novinari snjime u fici 120km/h...
      Ficin blok bez paljenja, svijeica itd...
      Veliki test od 100 000km opela na vodik je uspjesno zavrsen... trebalo je ici snjime u proizvodnju... opet tisina do danas...

      Sto je s Teslom i njgovom free energijom...

      Mozda out ali veznao je za automobile a prvenstveno za ekologiju...

      Zakljucujem oko ekologijeje za mene je to obicni zasljepljujuci bull shit...
      sorry

      p.s.
      sto je ucinjeno ucinjno je... da bi se za poslje nesto otavilo ovo sve treba odbaciti.
      Prihvatiti posve druga necela i shvacenje postojanja, nacina putovanja itd...
      *************************************
      The best is the enemy of the good
      The proof of the pudding is in the eating
      *************************************

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #48
        Nemacka ima momentalno 4 pumpe za vodonik, BMW motori na vodonik se voze zadnje 2 godine, prva pumpa u Minhenu.

        Taj deo je stajao i stagnirao dok nije doslo vreme da se napravi tehnologija pri kojoj se vodonik u tecnom stanju moze skladistiti.
        I dan danas je problem jer su molekuli vodonika manji nego li resetka na svim danas poznatim materijalima koji se koriste za rezervoare.
        Dakle, po punjenju rezervara, posle 24 sata je 35% vodonika izaslo kroz zidove rezervoara.
        To je problem sa vodonikom i nista drugo.

        Svedska tera Etanol , broj pumpi 19.000
        Svedska tera BIO gas, Broj pumpi 1.900

        Pumpe za BIO gas su iste kao i za vodonik, sve su povezane u centralno distributivni sistem.

        Ja moram da mislim na buducnost jer za neke delove planete zivim u njoj

        Etanol je za Svedsku energetski negativan, vishe kosta da se prioizvede jedna kolicina etanola nego li energija koja se dobija njegovim sagorevanjem.

        Latinoamerika ga koristi jer im je to primarni izvor energije, mi ovde nerezonujemo ekonomski vec ekoloski.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #49
          Da, smesno je, do te mere da vec postaje zalosno na koji nacin razmisljas. Kad nemas, odnosno ne mozes da das smislen odgovor bacas se na filozofiranje o kojekakvim nebulozama...Ne ide ti.

          Ja znam da je to istinito, ali to sto predlazes je u najmanju ruke smesno - problem koji mozes resiti smanjivanjem zazora se svodi na....koliko? 5% 10% dodatnog kapaciteta bobine? I sta onda? Jos manji zazor, dokle? Ili Bosna Super Lux? I sta kad ostanemo bez zazora i praistorijskih svecica?

          Resenje problema koje donosi i dobre strane 30 godina razvijanja SUS motora i napretka po pitanju navodjenja paljenja i svih pogodnosti koje to donosi, ti stavljas u stranu - jer to je tebi izvikano. Hajde da se manemo i fancy svecica, i jonskog navodjenja paljenja, i CDI-ja i bobine da zakopamo, razblazimo beznin na jedno 80 oktana i svi skocimo nazad u Fice, nastelujemo im zazor i teraj misko...To je resenje problema, jer 30 godina napretka je tebi...izvikano?

          Super, treba li jos nesto reci ovde...?
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • FiatGroup
            CBC Senator
            • 11.06.2005
            • 228
            • Rijeka

            #50
            Nemora se reci vise nista... neshvacam zasto bi bilo tko bio jadan na nacin nekog razmislja... cemu onda forumi???

            Govorim za zasebne slucajve i nekoliko motora... nisam rekao da nebi.
            Dok god se moze klasicno zasto nebi...
            Evo recimo auto sport u HR i mnogo mnogo sire...
            pogledaj samo koji se tu motori voze...
            jos se voze karburatori... tu nemoze ni SF CDI pomoci ..

            Neznam zasto tolika halabuka oko toga... moj moto je furaj dok moze...
            CDI nisa nije novo niti je toliko superioran...
            Aviomotori krecu prvi po cilindru viseventilski motori, disel turbo motori... itd... od tad do danas nije se u nacelu mnogo promjenilo.

            "Zasto bi bilo jednostavno kada moze biti ekstra komplicirano"


            ako je tako sto ne kazes.

            tnx
            *************************************
            The best is the enemy of the good
            The proof of the pudding is in the eating
            *************************************

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #51
              U finansijskom svetu se ljudi bore za 1% ili deo procenta profita.
              Zasto se u tehnici ne bi borili za mnogo vise %?
              Ekologija je nesto sto se u normalnom svetu MORA postovati jer je sve to vec odavno ozakonjeno. Nasa mala plava planeta je postala tesna pa ima zaista sve manje i manje mesta gde neko moze da radi sta mu je volja bez osecaja krivice. Ovo zadnje se odnosi na delove gde ljudi uopste zive ili zele da zive.
              Ko je rekao da je SUS motor bolji od elektricnog? Nego, ne raspravlja se o tome.
              Ovde se dobijaju bonusi za sto manje potrosene energije a ne popust na veliki promet. Nije sve ni su dimu i zagadjenju vec da se manje (racionalno) trosi energija. Manite se teorije da je energija neunistiva. U nasoj primitivnoj ljudskoj praksi to ne pali.
              Ipak smo suvise rasirili osnovni topic.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #52
                pratim pazljivo, zaista je tema komplikovana za objasniti i shvatiti sta se sve dogadja prilikom sagorevanja.
                ovo me zbunjuje, da li je ovako ili je mozda greska slucajno.


                Na visim obrtajima dolazi do problema da se nema dovoljno vremena napuniti kalem sa malom bobinom
                napuniti kalem sa malom
                ili treba velikom bobinom ?

                vreme punjenja mi je nekako vise vezano kao problem sa vecim kalemom koga treba zasititi dovoljno dugo (i dovoljno velikom sturjom) da se (magnetno) napuni.

                ??
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #53
                  @brick
                  onaj iz stamparije napravio somersault
                  Necu mu davati da pise u po noci vishe
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • captain_Proton
                    CBC Član
                    • 27.01.2006
                    • 24
                    • Zrenjanin

                    #54
                    Velicina indukovanog sekundarnog napona u indukcionom kalemu zavisi, izmedju ostalog, i od maksimalne jacine struje primara u trenutku njenog prekidanja. A ta jacina struje zavisi od vremena zatvorenosti kola primarnog kalema: i = Ub/R*(1 - exp(-Rt/L1*t)
                    Znaci: sto je duze vreme zatvorenosti kola primara i sto je manja njegova induktivnost jaca je struja u trenutku prekida odnosno jaca je i varnica na svecici.

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #55
                      Induktivnost u direktnoj vezi sa R , koji raste sa produzenjem vremena gde toplota cini svoje. Dakle, velicina , MASA samog primara je presudna za stabilan rad u svim uslovima.
                      Odatle vreme mora biti ograniceno , najlakse studiranje je gledati bregove za platinsku dugmad , gde se vidi kako je bitno naci korktan DWELL zazorom platina i prema istrosenosti bregova. Stari nacin za povratak na korektan DWELL istrosenosti bregova na starim razvodnicima je smanjenjem zazora platinskih dugmadi
                      Verujem da je ovo jedan dobar podatak za sve koji jos uvek teraju starije motore sa platisnkim dugmadima a sa poluistrosenim bregovima osovine, gde pokusavaju da nasteluju zazor na mm sa spijunima prema fabrickom normativu.
                      U ovakvim slucajevima se mora koristiti instrument za ocitavanje DWELL-a .
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • FiatGroup
                        CBC Senator
                        • 11.06.2005
                        • 228
                        • Rijeka

                        #56
                        Istina

                        Evo koristim tudji detalj, necu spominjati njegovo ime jer cesto ne zeli da se imenuje.

                        dakle dio iz razgovora:

                        "Vazno je koliko energije bobine daju u milidzulima (mJ).
                        Postoje svakako induktivne bobine koje tu mogu vrsiti
                        posao Mnogo jeftinije).
                        Na cosworth-ima gura 2 bara busta sa
                        induktivnim bobinama i nema problema, a zazor svecica je na
                        0,8mm STOK."

                        Vjerujem da za dobar rad i isto tako sto bolje paljenje (sigurno) u mnogo cemu ovise o kvenč zonama kao i svirlu.
                        Ja bih se vise tim pozabavio neko posegnuo za CDI-em.

                        Vazno je dobiti sto homogoniju smjesu... so u tu pricu ukljucuje i injktore npr disk verzija s 4 rupice.

                        Ako grijesim isptavite me.

                        tnx
                        *************************************
                        The best is the enemy of the good
                        The proof of the pudding is in the eating
                        *************************************

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #57
                          ma nek pise po noci, vidis koliko je finih tajni zanata osvetlio, iz vise uglova.
                          ali moram pazljivo da pratim casove kada jednom udje u glavu tesko se brise, deformacija
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #58
                            Sto se tice vrste brizgaca tu je fabrika vec odabrala odgovarajuce (po obliku). To ne pije vodu.
                            Koliko to mJ? Kazu da treba da je najmanje 100mJ da pali sve zivo. Normalno je da su bobine od 35-45mJ fabricki. Struja je takodje ono sto uvek vise kosta nego napon pa je i to ozbiljan razlog sto se retko koriste induktivne aplikacije. Primena CDI je jednostavno prakticnija u svakom smislu i zato se masovno koristi. U svakom slucaju je za ozbiljnu primenu bilo koje kombinacije potrebno uloziti prilicno u hardware i bas posteno modifikovati paljenje a ne samo prilagoditi postojece. To znaci izbaciti sve sto ne valja a to su klasicni razvodnik i kablovi pa tek onda ici dalje. Ako vec nije tako onda se ne treba ni prihvatati takvog posla.

                            Comment

                            • FiatGroup
                              CBC Senator
                              • 11.06.2005
                              • 228
                              • Rijeka

                              #59
                              Postoji li best buy nekog CDI modula. Opcija s distributorom.

                              Gledao sam sluzbenu "najjacu" LANCIA DELTA Integrale u Italy.
                              Zamislite ima razvodnik (distributir) paljenja.
                              Vjerojatno su nesto propustili...
                              JEdino sto mi je promaknulo nisam uspio dokuciti ciji modul koriste za CDI- izboj...

                              raspolaze li tko s informacijama vezano za modul od lancije?

                              Jos nesto... vratimo se u proslost grupa B, LANCIA 1.8 16V - S4; Triflux motori.
                              Zanima me sto je njima u to vrijeme palilo smjesu.. koje vrste, snage its, detalji.

                              tnx
                              *************************************
                              The best is the enemy of the good
                              The proof of the pudding is in the eating
                              *************************************

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #60
                                pricas o serijskoj Delti Integrale ?

                                ona i nema neki posebno snazan motor, specificna litarska snaga, sasvim obican motor koji ne zahteva posebno visoko energetsko paljenje.

                                do nekih 150KS po litri zapremine i induktivno vrsi posao. kvalitetno induktivno.
                                ali CDI je bolje po osobinama koje moze da pruzi kao kompleksan sistem podesavanja po zelji. (brzine rada, vise varnica po jednom, ciklusu itd).

                                najbolje resenje paljenja je neko sa povratnom spregom, vec predstavljenog Saab primera ili slicno.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X