CDI - Capacitor Discharge Ignition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiatGroup
    CBC Senator
    • 11.06.2005
    • 228
    • Rijeka

    #61
    Meni to sve osobno previse kosta...

    Pitao sam ima li koja best buy opcija za razvodnik (distribitor)
    Vidim da toga ima i u usa... taj msd...

    Pitam iz razloga ako je tko to vec iskusao s distributorom i da li se pokazalo dobro (funkcionalno)

    Ne mislim na klasicnu lanciu.

    Budem kasnije objavio njene detalje KS itd.

    tnx
    *************************************
    The best is the enemy of the good
    The proof of the pudding is in the eating
    *************************************

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #62
      sta znam, Saabov sistem pruza toliko fleksibilnosti da vredi ako juris perfomanse.
      za obican auto sa obicnim razvodnikom vec je dovoljan obican serijski sistem paljenja....sve dok je potpuno ispravan.
      to znaci i ispravna razvodna ruka, kapa, kablovi, spojevi, mase itd.

      najveci napredak je izbacivanje mehanickih delova iz sistema paljenja, poput razvodnika.

      s druge strane, mozes i da napravis DC/DC konverter i napajas bobinu (kontakt 15) sa proizvoljnih recimo +18V ili +28V i time povecas kolicinu akumulirane energije (tj varnice).

      mozes i da postavis 4 bobine ili 2+2 pa koristis postojece drivere iz ECU paljenja uz filtriranje po fazi.

      mozes i da platis za MSD ili neki treci aftermarket pojacavac.


      pitanje je da li imas problem sa paljenjem koje sada imas, i gde je taj problem- izmeren instrumentom i konstatovan da jeste uzrok problema lose varnice.

      bitno je da varnica preskoci svaki put i svaki put zapali smesu, kojim metod ce biti upotrebljen nije toliko bitno sve dok se to postize.
      kada pocne varnica da nestaje, paljenje trokira trazi novo resenje.

      za tuning treba poveliki izvor resursa, citati duboki novcanik, ako hoces da slozis da nesto radi kako treba, da ima efekta to sto si radio u smislu stvarnih dobitaka, da to traje kao pouzdano resenje, i da moze da se kasnije odrzava u zivotu ekonomicno.

      ako se nema para, batali tuning, ili sam proizvedi sta ti treba ali to opet zahteva resurse alata, materijala i znanja.

      tuning je mnogo vise od prostog nabacivanja delova prema prici ili slici nekoga ko je negde nesto na nekom motoru/autu napravio.

      opet, nisu svi auti i svi motori podjednako pogodni za tuning, svaki se moze poboljsati ali uz koji utrosak resursa...
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Vladd
        CBC Senator XXL
        • 09.07.2006
        • 581
        • NBG

        #63
        Malo ste neke stvari "pojednostavili", pa da malo "dodam".

        Pojave u motoru su veoma "spore" sto se elektronike tice. Od nekoliko desetina Hz, pa do max par stotina Hz.

        Dwell angle je bitan kod "kapacitivnih" bobina, da se i primar, upakovan i motan kao "kondenzator", pa u ulju, "napunio".


        Za "gole" trafoe, bobine, velicina kalema nije od "presudne" vaznosti. Energija se ionako prenosi preko jezgra, tako da velicina kalema umanjuje struju primara, i omogucava korscenje jeftinijih elektronskih komponenti, zbog manjeg prenosnog odnosa.

        Za tjuning, takve "ustede" su minimalne, finansijski, a mogu da naprave problem, narocito na visim obrtajima, mani je "nagib" struje, sporije se prenosi energija.

        Kondenzator, u vezi sa bobinom, sluzi da "formira" impuls, e sad, po zelji konstruktora, da li ce "imati" jedan "pik", naponski, i par manjih, ili dva velika i jedan mali...Za pouzdano paljenje, potrebna su bar tri impulsa (ne mogu se nazvati "sinusoidama", a bilo bi lepo, lakse se "objasnjava"), mada to sada zalazi u "sagorevanje", pojave u plazmi, pocetno iniciranje plamena, i njegovo sirenje po komori tako da je (ranija) odluka usmerena realnim zbivanjem.

        Prosto povecavanje kolicine Dzula bi bilo "ekvivalentno" prostom dolivanju benzina i vazduha u komoru, a nije bas "tako".

        Poz.

        Da dodam, "vaznu" sitnicu, sav visak neiskoriscene energije pri paljenju, u trafou se "vraca" na primar(ili "drzi" jezgro poluzasiceno, sto narusava radnu induktivnost), i to je cest uzrok pregrevanja i crkavanja.

        Comment

        • FiatGroup
          CBC Senator
          • 11.06.2005
          • 228
          • Rijeka

          #64
          Evo je:

          Da li tko moze znati o kojem se moduli CDI-a ovdje radi?

          Navodno ima 450+... po nekima i preko 500....





          Uostalom da li tko zan nesto vise o ovoj lanciji?[/url]
          *************************************
          The best is the enemy of the good
          The proof of the pudding is in the eating
          *************************************

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #65


            i ostali snimci

            Sto se tice "onog plavog" ispod haube moze da bude i neka druga ogromna bobina a ne bas ista a ono drugo je naravno snazni otpornik. Tako se to (primitivno) radilo nekada.

            Comment

            • Vladd
              CBC Senator XXL
              • 09.07.2006
              • 581
              • NBG

              #66
              U okviru "novih" terminologija, ja bih da pitam, da razjasnim, dali je CDI nalik ili slicno "nekadasnjim" tiristorskim paljenjima, naime, "puni" se kondenzator na par stotina volti, i u odredjenom trenutku "prazni" kroz primar bobine.

              I sta se dogodilo, sa nekada popularnim tipom, tranzistorskim, koji je, kada platine "otvore", "punio" svecicu sa 30kHz naizmenicnim naponom, 10-ak kV, ali je energija bila "strasna", spaljivao je svecice do 2000km.

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #67
                SAAB koristi na CDI tiristore, kondis se puni na 400V.

                Za ovo tranzistorsko ma 30KHz, neznam, ali jasno je da je energija direktno vezana kao parametar frekvencije. Sta se desilo sa tim? Pretpostavljam da jedan deo danasnjih DI sistema sa induktivnim paljenjem na trzistu (OEM) koristi tehniku ali profinjenu.
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • FiatGroup
                  CBC Senator
                  • 11.06.2005
                  • 228
                  • Rijeka

                  #68
                  na bobini pose ultra coil... americki proizvod...
                  *************************************
                  The best is the enemy of the good
                  The proof of the pudding is in the eating
                  *************************************

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #69
                    1 minut na Google

                    http://www.mygen.com/users/dbruce/myz31 ... ctions.pdf
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • FiatGroup
                      CBC Senator
                      • 11.06.2005
                      • 228
                      • Rijeka

                      #70
                      koliko je mocan ovaj sistem?
                      msd vs jacobs?

                      *************************************
                      The best is the enemy of the good
                      The proof of the pudding is in the eating
                      *************************************

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #71


                        200mJ systems
                        http://www.accel-ignition.com/ProductsL ... election=2

                        Pazi da nenapravish rupu u klipu
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • FiatGroup
                          CBC Senator
                          • 11.06.2005
                          • 228
                          • Rijeka

                          #72
                          Koliko sam shvatio treba mi bobina, koja?

                          sto nije up to 200mJ previse

                          vise mi se svidja ovaj sistem...

                          *************************************
                          The best is the enemy of the good
                          The proof of the pudding is in the eating
                          *************************************

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #73
                            Moram da se ispravim.
                            Onaj manji modul je SECONDARY TRIGGER sto znaci da ne treba nista da se izbacuje iz standardnog paljenja niti da se sece.
                            Znaci da ti treba taj okidac i bobina napajana kablom solidnog preseka i miran si do nekih 6500rpm.

                            Tzv.tiristorsko paljenje je ustvari CDI a na slican nacin se okida recimo i foto blic. Zvalo se tranzistorsko i ono sto smanjuje struju kroz platine na 50-100mA a ustvari nicemu posebno ne doprinosi. Eh, kako sve to ljudi zovu.
                            Sada se za iskre u seriji uglavnom ne koristi vise triac ni tiristor nego tranzistori zbog brzine.
                            MSD 6 koristi i dalje tiristore ali nije ni prinesen Autronic-u ni po energiji varnice ni po duzini u stepenima obrtaja motora. Kazu da i tako vrsi posao ali ako se vec nesto placa...
                            Podaci su iz literature proizvodjaca.

                            Comment

                            • FiatGroup
                              CBC Senator
                              • 11.06.2005
                              • 228
                              • Rijeka

                              #74
                              Ssto znaci da je po ovome jacobs e. bolji?
                              *************************************
                              The best is the enemy of the good
                              The proof of the pudding is in the eating
                              *************************************

                              Comment

                              • FiatGroup
                                CBC Senator
                                • 11.06.2005
                                • 228
                                • Rijeka

                                #75
                                Od boljeg ima bolje... ko sto pojedini cilindar ima razlicite radne temperature jer strujanje vode oko njih nije uvjek idealno... ravnomjerno


                                Woodward SmartFire Ignition


                                vecim djelom citirano od druga...

                                uređaj sa zanimljivim karakteristikama i isto takvom cijenom:



                                Znači može se spojiti na dyno i mjeriti ionsku struju do 12 cilindara posebno, ima mogućost podešavanja kuta paljenja za svaki pojedinačni cilindar, te se može spojiti na ECU za real-time povratnu vezu paljenja da se izvuče max. snaga.

                                P.S.
                                Kompletni sistem dođe bijednih 22,475.00 USD , znači ostati će vam nešto novaca i za one Bosna Super 65 svjećice koje ste oduvijek htjeli kupiti
                                *************************************
                                The best is the enemy of the good
                                The proof of the pudding is in the eating
                                *************************************

                                Comment

                                Working...
                                X