Chip tuning - moved by R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    i shta je to konkretno u tom drugom chipu shto povetjava snagu ? jer chemu gorivu nalivati u cilindar ako tu nema dovoljno vazduha da sve to sagori ...
    sam si sve rekao, taj drugi cip ne povecava snagu i nema svrhe od viska goriva koje nema u cemu da sagori/oksidise.

    prica je strogo o atmosferskom motoru bez promene na volumetriji/ hardveru motora.

    sa turbo motorom cip ubacuje vise vazduha i vise goriva i otuda i veca dobijena snaga kao rezultat.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      Darko, ja bih isao bez grize savesti na novi cip, s obzirom da je sa 80KS taj motor zapravo prigusen.
      to sa kvacilom mi je vrlo cudno, Stilo je auto moderne konstrukcije u njega se ugradjuju i potentniji motori serijski i bas bi me cudilo da je Fiat isao dotle da stedi na nacin da ubacuje slabije kvacilo kada zapravo i nema ustede jer je cena proizvodnje i ugradnje 2 (3 ili vise) razlicitih modela kvacila veca nego da se prosto napravi jedan model i onda trpa u sve varijante motora (ekonomija velikih brojeva).

      do nekih 300Nm moomenta obicno najstandardnije kvacilo funkcionise bez ikakave smetnje, doduse nemam iskustvo bas sa Fiatima ali verujem da je Fiat na istom nivou kao i bilo koja druga firma danas u tom pogledu.(znaci dobro napravljeno kvacilo).

      da li je kvacilo problem lako mozes priveriti i sam, recimo 5 osoba i 400-500kg u gepeku i poteraj auto uzbrdo i ako nesto ne valja sa kvacilom vrlo brzo ce se pokazati trzanjem i osetnim smradom na paljevinu- vec i sa tvojim motorom od 80 konja.

      ja ne bih bas poverovao u tu pricu oko kvacila..
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Darko_NS
        CBC Senator XXL
        • 02.12.2004
        • 557
        • Srpska Atina

        Darko, ja bih isao bez grize savesti na novi cip, s obzirom da je sa 80KS taj motor zapravo prigusen.
        to sam i ja cuo, mada 115ks verzija ima drugu turbinu, ali ne znam pa necu da nagadjam. najverovatnije ce biti novi chip iz prakticnih razloga koje sam naveo. naravno malo ce to da saceka, treba prvo da odradim komplet servis (a to kosta a znamo svi kakva je situacija kod nas) pa kad dodjem do novca bice odradjeno. za sada cu razgledati koje opcije nabavke chipa imam, a i cekam da mi boost javi neke podatke.

        to sa kvacilom mi je vrlo cudno, Stilo je auto moderne konstrukcije u njega se ugradjuju i potentniji motori serijski i bas bi me cudilo da je Fiat isao dotle da stedi na nacin da ubacuje slabije kvacilo kada zapravo i nema ustede jer je cena proizvodnje i ugradnje 2 (3 ili vise) razlicitih modela kvacila veca nego da se prosto napravi jedan model i onda trpa u sve varijante motora (ekonomija velikih brojeva).
        slazem se u potpunosti, stilo ima jako veliku ponudu sto se tice motora, pa ne verujem da postoji i toliko tipova kvacila. a i ekonomski je sigurno isplativije praviti jedan model. i da ugradjuju se mnogo jaci motori (dizeli idu do 140, a benzinski do 170ks) jtd 80 je najslabiji motor u ponudi za stilo

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          ako je druga turbina u pitanju, onda i nije bas isti motor i nije bas tako jednoznacno (mislim samo cip) ali sve se moze.
          u toj varijanti je cenim povoljan odnos ulozenog novca i dobijenih rezultata, pa bi ja isao na to ukljucujuci i zamenu turbine ako je potrebno.

          sam JTD motor je po meni odlican, a pogotovu prakticno nov kao kod tebe baza koja dopusta doradu bez prevelikih rizika da nesto podje naopako.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Deki
            CBC Senator XXL
            • 18.02.2005
            • 307
            • Beograd

            Darko koliko si ti siguran da je tvoj Stilo stvarno tako malo presao?
            Mislim, ljudi koji kupuju dizelase obicno ih voze, a ne drze u garazi.

            Comment

            • Darko_NS
              CBC Senator XXL
              • 02.12.2004
              • 557
              • Srpska Atina

              @deki imao sam priliku da biram izmedju desetak stila na jednom placu, pre svega poznajem prodavca pa sam siguran u kilometrazu, a sa druge strane svi ostali su imali oko 100000km a i vise, sto se moze videti i po
              jednostavnom pregledu unutrasnjosti vozila, (primer: na svakom stilu od preko 100000km rucica menjaca je vec izlizana, sedista pohabana, a na ovom sto sam ja uzeo je sve jos uvek kao novo)
              dalje (rekao mi je prodavac da ga je vozila devojka, (pomislio sam pa to svaki prodavac kaze) ali kasnije sam video tragove laka za nokte na volanu =] ) sve u svemu to je prava kilometraza a i vec smo otisli u off topic

              Comment

              • Deki
                CBC Senator XXL
                • 18.02.2005
                • 307
                • Beograd

                Onda te ne sprecava nista da uradis tuning.

                Ako zelis da vidis sta si dobio trebalo bi to i testirati, jer licni osecaj moze i da vara, a i nezna se koliko si stvarno dobio.

                Sad konkretno za Stilo nisam siguran da li je eprom (chip) na podnozju ili je zelemljen. Ako je na podnozju zamena originalnog sa tunovanim je stvar od par sekundi. Ali ako je zalemljen onda je problem. Traba pazljivo skinuti originalni, obavezno ugraditi podnozje (tako da svaka sledeca zamena bude laksa) i testirati.

                Comment

                • Williams
                  CBC Senator XXL
                  • 07.02.2006
                  • 556
                  • Beograd- Cerak

                  Sto se vise interesujem za ovo, misljenja su podeljena. Jedna strana tvrdi da se menjanjam mape drasticno smanjuje radni vek motora, dok druga sasvim suprotno.

                  Konkretno me zanima koji su delovi najvise ranjivi posle ovog procesa (na turbo motorima), da li bolje podnose benzin ili dizel motori, vasa licna iskustva i sl. Da li kod nas svi koriste iste mape, posto je dobijena konjaza na par sajtova identicna. Da li postoji neka garancija?

                  Ja licno znam za 2 primera gde nije ispalo kako treba, doduse oba automobila su bila polovna tako da to nije merodavno. Na prvom je riknuo ECU posle par meseci, dok je na drugom otisla bobina neposredno posle ugradnje. Oba automobila su radjena u "renomiranim" servisima.

                  Comment

                  • simba
                    CBC Početnik
                    • 28.07.2008
                    • 8
                    • sombor

                    mozda ja mogu malo da pomognem posto se bavim time kroz hobi...
                    chip na benzinskim motorima bez turba nema smisla, posto je dobitak snage i boljih performansi mizeran, pa time mislim da to ne vredi financijski...( moje misljenje)
                    ali zato kod turbo motora daje sjajne performance.
                    e sad chip tuning ne steti vozilu ako se dobro odradi, tj ako se uredno izmene mape u dampu u motornom racunaru, ili jednostavno ako posedujete vec tuniran damp i jednostavno se samo deo tog dampa programira preko originalnog uz pomoc posebnih programa koji se na zalost moraju kupiti, kao i tunirani dampovi i uredjaju za ucitavanje tih dampova (damp=memorija iz motornog racunara u ovom slucaju)
                    da li preko diagnostickog konektora, programatorima ili tome slicno, sto vec zavisi od marke vozila, sad sam mozda malo vise usao u sustinu samog tuniranja ali....

                    tuning isto tako ako se ne izvlace maximalne performanse iz motora, moze da da recimo do nekih 20ks koji se itekako osete, a da pri redovnoj voznji cak smanji potrosnju goriva...
                    cak postoji opcija kod skoro svakog vozila da se s pomoc jednog prekidaca napravi prebacivanje s redovnog rezima na tuniran rezim rada vozila i jos mnogo toga...

                    moglo bi se danima pricati o tome, ali cinjenica je da tuning ne steti motoru kad se uredno napravi, sem ako se s takvim vozilom divlja i urnise NON-STOP sto bi istom brzinom ostetilo i ne tuniran motor takvim stilom voznje

                    nadam se da ce me ako ne svi barem pojedinci shvatiti iako sam pokusao da objasnim na najjednostavniji nacin ( lajicki ) i da sam pomogao i razjasnio neke stvari....

                    Comment

                    • jboban
                      CBC Veteran
                      • 25.09.2008
                      • 117
                      • Čačak

                      Originally posted by simba
                      cak postoji opcija kod skoro svakog vozila da se s pomoc jednog prekidaca napravi prebacivanje s redovnog rezima na tuniran rezim rada vozila i jos mnogo toga...
                      Da li je ovo zaista moguće?
                      Gledajući dump file za Fiat Stilo, pre i posle chip tuning-a, vidim da slobodnog mesta ima, a da li je adresno pogodan za preklapanje jedne linije, ne znam. Da li je moguće ovo uraditi u flash file-u za ECU EDC15C7?

                      Comment

                      Working...
                      X