Mala racunica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dren
    CBC Senator XXL
    • 24.08.2005
    • 1068
    • Sarajevo

    #31
    Prava potrosnja tog tvog kolege bi bila da vozi istu relaciju kao ti, 80%-20%, i ako mu tu trosi 12-13 litara/100km, onda ili ga je cijepao, ili mu nije dobro nastiman... U takvim uslovima ocekivane exploatacije, sve preko 9-10 litara potrosnje plina bi bilo previse, uz par dcl benzina na paljenju... Ali kako ti je relacija 50 km, to je povelika usteda...

    Ukoliko bi u svog Golfa ugradio "obicni" plin, ugradi mu i elektronsku kontrolu doziranja, nije kao sekvencijalni, ali je prilagodljiviji od modela koji ima samo fizicki (na neki nivo) odvrnutu slavinu za plin...

    Ta kombinacija bi ti vjerovatno donijela nabolji odnos pocetnih troskova ugradnje i kasnije exploatacije... Naravno, ovo sve vrijedi pod uslovom da ti neki dobar majstor sve to dobro poslozi, te da prije toga "izlijecis" sve potrebne elektro sklopove, te crijevca za zrakove, vakuume i slicno...

    A cijena plina ce u odnosu na benzin uvijek malo oscilirati, mozda ce zimi biti visa, a ljeti manja, ili obratno, zbog nekih ******stina na trzistu, ali ce ti generalno biti jeftiniji prevoz... Osjetno.

    Comment

    • ZOKI-GTI
      CBC Član
      • 16.08.2008
      • 65
      • novi beograd

      #32
      hvala, takav sam odgovor trazio.. A koliko bi me izasao takav jedan uredjaj sa ugradnjom?

      Comment

      • agw
        CBC Veteran
        • 20.04.2008
        • 125
        • Novi Sad

        #33
        Originally posted by Dren
        Ma gledaj @agw

        Kupio si novu Imprezu (By the way, CESTITAM !), znaci vozices je bar 3-4 godine, plin ce ti se i po ovome sto si naveo isplatiti za 2 godine, znaci bar jos 2 ces stedjeti... Sve si to vec prosao sa Picanto-m, pa znas o cemu pricam...

        Mali savjet, pokusaj vidjeti sa zastupnikom gdje jos mozes (u kojem renomiranom LPG servisu) ugraditi instalaciju, a da zadrzis garanciju, tu bi jos i atest trebao moci biti "reper" ispravne ugradnje, dakle ciji atest bi oni priznali kao valjan za ugradnju na njihovo auto, a to ti moze nositi razliku od bar 500 EUR kod ugradnje... Insistiraj na tome da ti kaze papir koje drzavne institucije za "mjere, standarde, ateste, istrazivenje ruda" ce prihvatiti kao dokaz da je sve u redu ugradjeno... Pokusaj naci i neko poznanstvo unutar firme, da ih pokusas omeksati "iznutra"...
        Hvala na cestitkama!

        Ma imao sam ja gas i u dve prethodne Nive. Kod njih nije bilo dileme: jeftin uredjaj, puno trose, boca van kabine, odnos od 2:1 do 2,4:1.

        Sada ne mozes praviti dugorocnu racunicu. Moz da bidne. al' ne mora da znaci.

        Uvoznik moze da bira izvodjaca i koliko ce se ugraditi jer niko za takva kola nece rizikovati garanciju. Ako izvodjac radova ne daje napismenu garanciju da je ovlasten od uvoznika, servis uvek moze da te za**** ako se nesto desi, jer bas to je zbog nestrucne ugradnje gasa.

        Ako dobijes napismeno onda neka se oni gombaju ko je kriv.

        Inace hvala nasavetima!

        Comment

        • speedplus
          RIP Bio nam je drug!
          • 15.01.2007
          • 2419
          • LAZAREVAC

          #34
          u dobroj radionici,kod dobrog majstora sa dobrim uredjajem ne ispod 300-350

          Comment

          • Dren
            CBC Senator XXL
            • 24.08.2005
            • 1068
            • Sarajevo

            #35
            @ZOKI

            Malo prosurfaj po forumu, naci ces nekoliko majstora za preporuciti, pa ih nazovi "u 3 oka" i pitaj za konkretnu ponudu... Ovako ti niko nece odgovoriti explicitno...

            @agw

            Znam ja to, zato ti rekoh da probas malo da ih "smeksas" po mogucnosti iznutra...?

            Comment

            • agw
              CBC Veteran
              • 20.04.2008
              • 125
              • Novi Sad

              #36
              Originally posted by bili
              to agw

              Koliko sam ja upoznat gorky se bavi ugradnjom gasa, ali pošto nisam njegov advokat...
              Nije bitno! Bitno je sta je napisao, a napisao je da ga uopste ne interesuje koliko kosta gorivo jer on potrosi sve sto sipa

              Comment

              • agw
                CBC Veteran
                • 20.04.2008
                • 125
                • Novi Sad

                #37
                Originally posted by zoranbg
                ajmo drugachiju rachunicu :

                cena ugradnje 700 evra
                potrosnja benzina 9 litara, cena benzina 87 din = 783
                potrosnja gasa 10 litara,cena gasa 52 din = 520
                Dosta sam razmisljao o mojoj racunici ovih dana pa sam ponovo, pazljivo citao sve postove i sta sam nasao:

                ovo gore nema veze sa realnoscu (10% vise) ja sam racunao sa 20% mada mi Picanto trosi 25-30% vise gasa iako racunar kaze da je sve u redu i najbolje nastelovano.

                Zatim druga poruka koja kaze da mi racunica nije tacna jer se trosi i benzin. Istina je da ja to nisam racunao, ali kada se uracuna samo 1l/100km racunica je jos nepovoljnija odnosno ostaje usteda oa 1€ na sto km.

                Znaci treba da predjem 135000km da mi se vrati investicija odnosno 5,5 godina.

                Comment

                • gorky
                  CBC Senator XXL
                  • 08.06.2007
                  • 860
                  • Vojvodina,Kikinda

                  #38
                  agw nisam se obratio tebi licno ali sada cu.pretpostavio sam da neces skontati ono sto sam napisao.hocu da kazem da su racunice tog tipa nonsens,ja sam za 15 godina rada naucio da ko ne plati na mostu sigurno ce na cupriji,i ja imam 2 auta i mnogo predjem godisnje i znam jako dobro koliko koji auto realno trosi i jednostavno nisam opterecen potrosnjom,mnogo lepse zivim vise me brinu porezi i doprinosi,al to je vec nesto drugo.impresa je izuzetan auto,mozda cu zaci u psihologiju ali,izmedju imprese i jeftine voznje bas ne stoji znak jednakosti.ciljna grupa imprese su zustri vozaci i ona jednostavno guta put to moze da shvati samo onaj ko je vozio,to razumeju recimo vozaci alfi,najpribliznije.ko hoce da stiska gas neka ne meri potrosnju u mililitar.lepo je ugraditi gas u nivu i voziti se dzabe,e sad kod imprese treba da se sastanu uvoznici auta, serviseri gasa,gaspromnjet i da ti ugrade gas za 350 e u vrh kape,da ti daju garanciju na to ,rusi da potpisu da ce cena gasa nece menjati sve dok se tebi ne isplati gasni uredjaj...karikiram ali ne mozes brate i ovce i novce.nisu za sve na svetu krivi serviseri gasnih uredjaja zato sto nece da ti kazu cenu koju bi ti hteo da cujes da bi se uklopila u neku imaginarnu racunicu.izracunaj koliko posto od cene nive kosta gasni uredjaj,priblizno toliko posto i od cene imprese kosta gasni uredjaj.ja znam da se isplati,a ti i dalje racunaj,tvoja volja

                  Comment

                  • agw
                    CBC Veteran
                    • 20.04.2008
                    • 125
                    • Novi Sad

                    #39
                    Originally posted by gorky
                    agw nisam se obratio tebi licno ali sada cu.pretpostavio sam da neces skontati ono sto sam napisao.hocu da kazem da su racunice tog tipa nonsens,ja sam za 15 godina rada naucio da ko ne plati na mostu sigurno ce na cupriji,i ja imam 2 auta i mnogo predjem godisnje i znam jako dobro koliko koji auto realno trosi i jednostavno nisam opterecen potrosnjom,mnogo lepse zivim vise me brinu porezi i doprinosi,al to je vec nesto drugo.impresa je izuzetan auto,mozda cu zaci u psihologiju ali,izmedju imprese i jeftine voznje bas ne stoji znak jednakosti.ciljna grupa imprese su zustri vozaci i ona jednostavno guta put to moze da shvati samo onaj ko je vozio,to razumeju recimo vozaci alfi,najpribliznije.ko hoce da stiska gas neka ne meri potrosnju u mililitar.lepo je ugraditi gas u nivu i voziti se dzabe,e sad kod imprese treba da se sastanu uvoznici auta, serviseri gasa,gaspromnjet i da ti ugrade gas za 350 e u vrh kape,da ti daju garanciju na to ,rusi da potpisu da ce cena gasa nece menjati sve dok se tebi ne isplati gasni uredjaj...karikiram ali ne mozes brate i ovce i novce.nisu za sve na svetu krivi serviseri gasnih uredjaja zato sto nece da ti kazu cenu koju bi ti hteo da cujes da bi se uklopila u neku imaginarnu racunicu.izracunaj koliko posto od cene nive kosta gasni uredjaj,priblizno toliko posto i od cene imprese kosta gasni uredjaj.ja znam da se isplati,a ti i dalje racunaj,tvoja volja
                    Puno stvari na jednom mestu:

                    1. Ja sam egzaktan tip i za mene racunice nisu nonsens. Racunica kaze da pod sadasnjim uslovima ugradnja nije isplativa. Ako se nesto promeni moze biti.

                    2. Ja puno vozim (po nasim kriterijumima) i placam koliko treba ali vise volim da mi nakon 5 godina ostane ustedjeno pola vrednosti kola.

                    3. Nisam zustar vozac, niti mislim da jurcam sa njom (mada zvuk na 5000 obrtaja stvarno moze da ponese vozaca). Kupio sam je jer ima pogon na 4 tocka i reduktor, a izgleda kao luksuzna kola.

                    4. Servisere nisam pominjao. Postujem i cenim svacije znanje.

                    5. Poslednja racunica (evo ipak kazes da treba racunati) ti je pogresna.

                    Gasni uredjaj za nivu sa karburatorom je kostao ~2,7% od vrednosti novih kola, a za Imprezu po ceni od pre dva meseca 8,5% a po sadasnjoj 7,5%.

                    Dakle razlika 300%

                    P.S. Nista licno, ali veoma tesko se cita tvoj tekst jer ne koristis pravila interpunkcije. Nije naporno, a drugima olaksava citanje i razumevanje teksta. Znaci veliko slovo gde treba, razmaci gde treba, a ni poneki novi paragraf nije na odmet.

                    Ovo shvati dobronamerno

                    Comment

                    • gorky
                      CBC Senator XXL
                      • 08.06.2007
                      • 860
                      • Vojvodina,Kikinda

                      #40
                      pa odlicno onda nemoj da ugradis gas,i sve u redu.da sam ove godine jeo samo hleba i pastete mnogo bih ustedeo al dzaba kad volim teletinu ispod saca.kad malo bolje razmislim ja se sam sebi uopste ne isplatim
                      uh slazem se nego crkao mi komp a sa lap topom i tastaturom sam nacisto posvadjan

                      Comment

                      • povratnik
                        CBC Član
                        • 29.09.2008
                        • 50
                        • krusevac

                        #41
                        Ja kolko` vidim ovde nije problem u racunici nego u nama,obicnim ljudima koji svako na svoj nacin zivi svoj zivot! Meni je dovoljna razlika do 30% u novcu koji cu ustedeti vozeci na auto-gas i jedna mnogo bitna stvar na koju svi mi pomalo zaboravljamo a to je ostavstina za nasu decu i buduce narastaje!! Vozeci na auto-gas,stetna emisija izduvnih gasova je mnogo manja i samim tim nesvesno doprinosimo smanjenju globalne krize zagadjivanja covekove sredine!
                        Iskreno,za ove preko "bare" me bas zabole ali bih stvarno voleo da mi sutra dan pokolenja zive u nekoj zdravoj sredini,koliko je to moguce...
                        Svako se bori u zivotu za nesto, tako i nas prijatelj agw kojeg u potpunosti razumem i podrzavam jer zeli da podeli jednu racunicu sa nama i da mu zajedno pomognemo sta mu je ciniti
                        Миром на рат идите,
                        и ратом мир чините,
                        љубављу на љубав идите,
                        Али крвљу крв СРПСКУ браните.

                        Стефан Немања
                        (Свети Симеон Мироточиви)

                        Comment

                        • GOLUB
                          CBC Član
                          • 06.04.2005
                          • 39
                          • Beograd

                          #42
                          Tanjug - 04.12.2008.

                          ''Cena američke "lake" nafte pala je večeras posle 19 časova, po srednjeevropskom vremenu, na robnoj berzi u Njujorku na gotovo četvorogodišnji minimum pošto je pojeftinila za gotovo tri dolara za barel na 43,77 dolara, objavile su svetske agencije.

                          To je najmanja cena od početka 2005. godine, dok se severnomorska nafta "brent" u isto vreme prodavala po ceni od samo oko 42 dolara za barel.
                          Od maksimalnih 147,27 dolara, koliko je barel (159 litara) nafte koštao u julu ove godine, američka nafta je pojeftinila za više od 100 dolara, a u odnosu na prethodnu sedmicu sada je jeftinija za oko 20 procenata.
                          Zbog globalne finansijske krize tražnja za naftom opada u celom svetu, a analitičari očekuju da će padati do kraja ove, ali i tokom iduće godine.
                          "Naftno tržište se kreće na talasu bojazni od slabe potražnje koja već živi vlastitim životom bez obzira na aktuelnu statistiku", izjavio je agenciji Rojters analitičar firme "Siti fjučers perspektiv" (Citi Futures Perspective) Tim Evans.
                          Naftu nadole tera i trend pada na tržištima akcija koja odražavaju tmurne izglede ekonomskog razvoja, ukazuju stručnjaci.
                          "Zbog toga što tržište nafte prati tržište akcija, kao vodilju, mora najpre da na njemu dođe do stabilizacije, pre nego što oživi i nafta", izjavio je Rojtersu analitičar banke "BNP Pariba" Hari Čilinguirijan (Harry Tćilinguirian). ''

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #43
                            Racunica kaze da pod sadasnjim uslovima ugradnja nije isplativa. Ako se nesto promeni moze biti
                            ok, ti pucas na veoma visoke nivoe ustede i sve ispod toga ti nije interesantno.
                            ja bih ipak, da pokusam da ti predocim jednu opstu zakonitost pri potrosnji bilo koje energije.

                            za ustede od 5-8% u potrosnji energije se rade citavi elaborati, i takvi projekti se uzimaju za velike i uspesne projekte.

                            ustede od 10+% pri smanjenju specificne potrosnje se smatraju toliko velikim da se o tome treba hvaliti i pricati naglas po raznim sajmovima, kongresima i slicnim javnim nastupima.

                            ustede sa LPG nisu u kolicini potrosene energije (ona je ista, i ne zavisi od izvora energije vec od potrosnje energije samog vozila) vec finansijske.

                            u vezi sa tim, svaka usteda, pa i recimo ona od npr 8% LPG vs benzin je kumulativnog karaktera.


                            znaci, kako god okrenes uvek stedis i imas gotovo garantovan povratak investicije ulozene u gasni uredjaj.

                            pa i kada je 7-8% cene novoga vozila, usteda je prakticno zagarantovana.

                            investicija koju si ulozio u sam auto se ne vraca, isto tako prakticno niti jedna investicija u dodatnu opremu auta (bilo da su presvlake, bilo da je miriosljava jelkica, bilo sta) nema povratne finansijske efekte.


                            ako se tako pogledaju zbirni novcani tokovi na neki buduci vremenski interval, bez obzira na variranje odnosa gas vs benzin, usteda je evidentna.
                            ono sto je promenljivo je taj vremenski interval kada nastaje povratak investicije i efektivno zaradjivanje.


                            radi poredjenja, namere EU kao cilja redukcije zagadjenja uz Kjoto protokol, su da godisnje smanjuje potrosnju energije za priblizno 1.5% (jedan i po) i pri tome ako se to ostvari smatraju da ce to bili velicanstven uspeh.

                            u energetici se po pravilu ne mozemo osloniti na trenutno stanje necega, pa se svaka kalkulacija investicije radi na neki vremenski interval.
                            nekada je kalkulacija sa izvesnim i stabilnim procenama nekada sa pogresnim ali taj kumulativni efekat je uvek izrazen.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • ZOKI-GTI
                              CBC Član
                              • 16.08.2008
                              • 65
                              • novi beograd

                              #44
                              Meni je najbolje bilo dok sam vozio diesel (ako gledam na potrosnju)
                              5 lit. dizela, gradske voznje ili otvoreni put, ne prelazi 5 lit.
                              Ako tu napravim malu racunicu to izgleda ovako:
                              5 lit. x 65 din. (trenutna cena D2) = 325 din. na 100 km.
                              Ali ja sam hteo GTI, pa sad racunica izgleda ovako:
                              8 lit. x 81 din. = 648 din. Znaci skoro duplo.
                              Ako bi ugradio gas i potrosnja bude 10 lit. na 100 km. (uzeo sam u obzir da je potrosnja gasa 20% veca u odnosu na benzin) onda je racunica sledeca: 10 lit. x 49 din. = 490 din. usteda oko 150 din. na 100 km.
                              Nije bitno za koliko ce se vremena uredjaj isplatiti, nego da li vredi cimati se sa gasom za te pare...stalno stelovati uredjaj kad zamenim filter vazduha, boca koja zauzima ceo gepek, auto slabije ide...i ima jos toga...
                              Mozda nisam u pravu, ispravite me ako gresim, jer nisam nikad vozio na gas, samo sam slusao problematiku ljudi koji su ga ugradili pa prema tome iznosim moje misljenje.
                              Nemam nista protiv gasa, sutra bih ga ugradio ako neko moze da mi garantuje da necu imati problema (osim redovnog odrzavanja) i da potrosnja nece prelaziti 10 lit. (ako uzmemo u obzir da trosi 8 lit. benzina) kao i da motor nece izgubiti vise od 10 % snage.
                              Hocu da vozim GTI a da mi malo trosi i motor ne izgubi snagu, jel moze to? Znaci ovi sto prave kalkulacije i gledaju da ustede najbolje da voze dizela. Ne kazem da nema ustede sa ugradnjom gasa ali ako ces da gledas na svaki dinar onda nemoj da vozis benzinca...
                              Malo sam smorio ali kratko i jasno ne moze i jare i pare!

                              Comment

                              • deki-ascona
                                Bio nam je drug! RIP
                                • 10.04.2007
                                • 2118
                                • NI , Trosharina

                                #45
                                Originally posted by sw.brick
                                ...
                                oci sveta su uprte u SAD, nade su da ce uspeti da nekako restartuju privredu i da se u hodu izvrsi ekspresna tranzicija uz ponovno pokretanje potrosnje. bez jakih SAD i oporavka tmurne su perspektive i za ostatak planete.
                                Dajte ljudi da pocnemo da skupljamo pare da pomognemo americku privredu, nije obavezno, ko kol'ko ima ...

                                Brick, ovo je sala, da znas da se (skoro) u svemu slazem s tobom.
                                Originally posted by Valent Vudriga
                                ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                                Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                                Comment

                                Working...
                                X