Uzgred, uglavnom se slažemo, neka bude pola crvene ili crvena na tehničkom ali da (sramni) "reatest" ukinu (za sva vremena).
Doduše boca se mora na 10 godina menjati ili atestirati tu se valjda svi slažemo.
A da nema već tema o ovome (atestiranje) ... negde drugde. Pa da nas prebaci ... neki admin. Ako uopšte ima potrebe.
Zato bih ovde zaključio ovu tem(atik)u.
P.S.
Izvin' imenjače, ne ubijaj glasnika.
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Atestiranje neće moći da radi teh.pregled,a izmišljeni reatest,možda i sprovedu na teh.pregledu.Međutim s obzirom da su reatest(periodični pregled na 5 god.) izmislili oni,kojima treba gomila para,sumnjam da će taj deo prepustiti teh.pregledima.
Ma ja NE sumnjam da bi oni svi da nas "na redaljku" (i jedno i drugo i treće) ... nego se ustručavaju zbog mogućnosti da padne broj instalacija pa da dođu na isto ili manje (harača).
Inače, NIS i Knez 85,40 (prešli su Rubikon ...); Lukoil (još uvek) 84,90.
Benzin: 149,90, 148,90 (po redosledu kao malopre), Luk 148,40.
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Ko kaže da ne možemo (osim u sportu, nadam se i tenisu) biti prvi u Evropi ili svetu?
Npr. u odnosu cene TBG-a prema benzinu (samo kod nas zima i to sibirska (baš takva) a baš je suprotno).
Slovenija 55%, Rumunija 54%, Bugarska 50,5% ... doduše u Makedoniji je blizu (56,5%) a kod nas ... 57%+ (zapad je tužno i pominjati, osim Grčke sa kojom imamo najviše sličnosti ... vala baš).
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Tako da "grade A" u Skandinaviji verovatno ima i više od 60% propana.
Na kraju krajeva:
KO KAŽE DA NISMO EVROPA? Pa po rasponu mogućeg sadržaja gasova (pod pritiskom tečnosti) u TNG-u smo: EVROPA CELA! (pola moga sela ...)
Lepo ja kažem ...
Pravi "zimski" (kad bi bar takav bio od 1.12 do 28(9).2, gde bi nam bio kraj ... da nije tako blizu, taman će podići akcize).
Inače, u Kanadi i Skandinaviji ide i više propana ali "za kod nas" nije neophodno.
Kako god, znam da brojke ne lažu ali (ako dobro vidim) ona vrednost od 672kPa na -5°C nije moguća, jer ni 100% propana nema toliko (oko 4bar). Druga brojka je o.k. i indikacija je da ni 70% ili možda čak i 80% nije previše za (gore naveden) zimski period (nije posebno opasno). Ipak, 60/40 je sasvim dovoljno (može i za "prelazni period").
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Lepo ja kažem ...
ona vrednost od 672kPa na -5°C nije moguća, jer ni 100% propana nema toliko (oko 4bar).
Pošto se uzorkovanje vrši iz rezervoara koji je kapaciteta 200 hiljada litara gasa i pošto se u skladištu vrši namešavanje propana i butana u skladu sa vremenskim prilikama i zahtevima kupca,
Da li je moguće da dobijene vrednosti zavise od faktora kao što su ,
- pristupna tačka rezervoara iz kojeg se uzima uzorak.
- vremenski period protekao od trenutka namešavanja do trenutka kada se uzima uzorak za analizu.
Sve to može (u manjoj meri) da utiče na SASTAV koji TNG ima (hemijski, odnos ugljovodonika) ALI ne može uticati na merenje u laboratoriji (već uzet uzorak). Nešto od onog nije tačno a sasvim sigurno podatak za -5°C (objasnio sam zašto, ni za čist propan nije moguće).
Uzgred, opet dobar MON!! (mi se sviđa) a posledica je velikog % propana.
I opet sumnjiv podatak o spec. gustini (sad bi tek mogao i trebalo da bude 535kg/m3). Sad je jasnije, skoro je sve (>98%) propan i butan (pa sad koliko od dva butana ... pitanje je, ali ne utiče bitno ni na gustinu a još manje na napon pare, ne može da "dobaci" ni u kom slučaju).
Dakle, čisto je do laboratorije (nešto su oni pomešali "lončiće").
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Sve to može (u manjoj meri)
I opet sumnjiv podatak o spec. gustini (sad bi tek mogao i trebalo da bude 535kg/m3)
Šta bi neko pomislio o kvalitetu TNG-a kada bi mu se izneo podatak da je na mestu isporuke izmerena specifična gustina od
0,512 na oko 12 stepani, ( 0,508 na 15 C) na digitalnom meraču spec. gustine volumetra auto cisterne.
S ALI ne može uticati na merenje u laboratoriji (već uzet uzorak).
Da li se može desiti da je uzorak uzet na nepravilan način,
da u trenutku uzimanja uzorka još uvek nije došlo do mešanja propana i butana u rezervoaru,
ili da se teži od ova dva gasa slegao na dnu rezervoara protokom vremena, a da je uzorak uziman na nekoj višoj tački rezervoara ?
Moguće je ali nije razlog za onih 526(kg/m3).
1) Na uzorku je već rađena hemijska analiza (63,nešto % C3H8).
2) Čak i da je 99% C3H8 (uz oko 1% nižih C1+C2 i toliko C5) ne bi rezultat "napona pare" mogao da bude onaj koji je naveden (više od 6bar). Ne na toj temperaturi (pa ni na 0°C, kako se obično meri, tu je tek 5 moguće, približno).
Osim toga, za razliku od gasova (kada je nemoguće) kod tečnosti može biti male nehomogenosti u smeši ali i dalje nisu moguće velike razlike između vrha i dna rezervoara (samo kod jako viskoznih tečnosti ta razlika može biti velika i da se dugo opire gravitaciji i difuziji). Dakle ... (napamet pričam), par % da, ali ne 10% više propana na vrhu (čak i velikog) rezervoara ili tako nešto.
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Šta bi neko pomislio o kvalitetu TNG-a kada bi mu se izneo podatak da je na mestu isporuke izmerena specifična gustina od
0,512 na oko 12 stepani, ( 0,508 na 15 C) na digitalnom meraču spec. gustine volumetra auto cisterne.
Rekao bi da merač na cisterni nije tačan (digitalan ili ne). Možda i termometar. Ili oba (isti je uređaj ali sa dve funkcije).
Da nije bio propan gas?
Nema druge. Fizički zakoni su takvi i neumoljivi. Na planeti zemlji (i većem delu Sunčevog sistema) gustina tečnog propana je otprilike kao tog TNG-a, a butana 575 do 590 (na cca. 15°C ... 584, valjda ili koliko već piše u tablicama).
Mala odstupanja mogu biti zbog više CH4 ili C2H6 (... C2H4 je ipak u tragovima).
Šta bi moglo da znači? 80% propana i 5% metana i tek 15% butana (na primer, napamet) ako već ne 95% propana.
Ne valja mnogo metana. Ne bih bio oduševljen. Čak i čistim propanom. Više će trošiti (motor) zapreminski, iako je propan kvalitetnije gorivo. Što se MON tiče ... vrlo dobro ... zimi solidno ali samo ispod nule.
Možda je bilo 0,522 ali opet ne bih bio oduševljen. Onaj od 63 ili 65% bih baš voleo preko zime (pa i 70%) a 50/50% za prelazni period. Leti obrnuto i to je to.
U svakom slučaju, dobro je znati da imamo i prelazni i zimski Tng u pravo vreme (još uvek je bolji onaj prethodni 50:50).
Leti (ponavljam) može i "grčki" (20:80) iako je bolje da bude 30/70 ili 35/65, nismo baš Afrika.
Još da znam da to stiže i u moj kraj (kao što ne znam). Mogu nagađati a je u poslednjih mesec dana onaj 50:50 jer je malo bolje startovao i radio prvih par km sa Lukoil-om nego NIS-om (verovatno letnji, tad, sad nemam pojma). Ionako zadnja dva put sipam na OMV. Potrošnja je slična sa svima, isto "ide" i tako to (nikad ujednačenije) osim što mi se čini da je na Lukoil-u bilo malo više propana od čega nije bilo veće koristi osim par hladnijih jutara.
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Ode gas jos malo gore...
Danas kupio na OMV u J. Gagarina po 82.4 (vikend-akcija -3.5 din, redovna cena je 85.9)
Pancevacki put - i Gazprom i MOL po 86.9 din
Na AP Bgd-Niš je 86,90 najčešća cena (ali od pre par dana, pa je i ona verovatno veća).
"Vikend akcija" NiS-a je +0,50 pa je sad 85,90.
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment