Nesto meni ovde nista nije jasno. Panta kaze da nikad nismo ratifikovali Pravilnike o standardima, vec da se oni primenjuju po usmenom nalogu iz MUPa, vec duzi niz godina, pa cak i selektivno (juznije = tuznije), a izdato je xxx Uverenja o atestu, koji sada vise ne vaze. Slavko bgd lepo navodi Zakon (od petka) koji je i dalje na snazi, ali se ne primenjuje. Pravilnik o podeli ... clanom 117 priznaje stare uslove. Traze se sada homologovana "crevceta" i mozda nosaci boce a mozda i ne, (verovatno opet sever-jug). Budibogsnama
Nego da dodam i neka nova saznanja. Tehnicki pregled koji se radi u toku novog Atesta ne moze da se podvede ni pod koju kategoriju (redovni, vanredni, kontrolni) vec ide onako bez napomene, a i u tom delu jos uvek ne vazi novi ZOBS, jer nije stupio na snagu novi Pravilnik o tenickim pregledima.
Stigao je novi dopis iz MUPa tehnickim pregledima (normalno bez potpisa i pecata ) koji naglasava promenu mase vozila, kod tehnickog za atest , koja je cak i neusaglasena sa starim ZOBS om, po kojima se radi tehnicki. Svrha ovoga je menjanje saobracajne dozvole, posle atesta, ili reatesta, jer izdavanje nove saobracajne dozvole u toku vazenja registracije kosta mnogo vise (oko 3000-4000 din nisam siguran), u odnosu na kostanje pri registraciji (1200 din).
Kada bi se mi manje plašili ne bi nas, tako bolno,"jašili" !!!
Od kad se to radi a radi se odavno U BG a NS je bio poštedjen do skora (i za to je verujem kriv AMS ili mašinac) ja sam baš zabrinut kad mi sedne nazad tetka od 140 kila da je odvezem po lek. Mislim se da li moram ići na atest da mi promene težinu vozila ili da se švercujem jer je opravdano ako idemo po lek.. ono kao hitna pomoć samo bez rotacije??
Kao i uvek majstori nisu krivi , oni su samo radili kako musterije traze (ono sa gladnom decom).
Atestiraci isto nisu krivi jel nisu znali po kom pravilniku da atestiraju (opet neka deca gladna).
Sad sve to treba da se prepravi po nekom novom zakonu, a 5 godina atesta pojela maca onako usput.
Nije mi jasno samo sta cemo sa tolikim bacenim bocama, posto posle deset godina sve idu na otpad.
I kao i uvek narod moze samo da gundja i placa tudje greske.
Majstori nisu krivi, oni što su krivi nisu majstori, tu se završava priča u vezi majstora. Atestatirci mogu sebe da brane ili ne od volje im.
Problem sa saobraćajem je što ima milion uredbi i toliko usmenih, pisanih i nepisanih pravila.
Kad odeš na šalter i šalteruša ti kaže da ti treba neki papir, možeš da dubiš na glavi ali ti taj pšapir treba jer tog trenutka sve zavisi od nje, ebeš zakon i ostalo. Svako u ovoj državi je bio bar jednom u takvoj situaciji bil ogde. Sad recimo mene utužuju za 2 pretplate za osiguranje koje nisam tražio a infostan je isporučio račun. Ja mogu da duvam i dokazujem da to nisam naručio...
Isto tako može da ga duva i atestirac kad ja kažem a što si pustio emegas ventil koji curi sam od sebe na poprek pogled a on kaže pa ima sve p opropisu da je ok pa moram da ga pustim.
Sad atestirac ili majstor treba da kaže e neću da te pustim a da drugi atestorac će ga pustiti ladno i tako u krug...
Uprkos stalnim pitanjiam na ovom forumu (niej centar sveta ali se čita) svedoci smo da se stalno spušta cena ugradnej a negde na početk ukarijere ovog foruma sam napisao da nijedan majstor neće spustiti cenu za ruke sem kad dodje voda do grla ali će zato stradati materijal. Rekao bih po pisanju ovde da smo mi najglupavija nacija koja veruje u deda mraza i i da ej Koštunica veoma obavešten u odnosu na naše vozače... Sic, niej tako ali sad kad smo besni jer se izjalovilo, krivi su majstori i atestatirci...
Sad treba tužiti majstora ams (mašinac i vinča iako su isto priovatne kuće ne, jer su nepismeni i nema ih ovde) jer nam nije prošla ujdurma da "kupujmo jeftino" sjebaćemo ih kad tad...
Budimo realni, za sve je neko ko propisuje to što propisuje i neko ko ne sprovodi to što je propisano. To nisu ni majstori ni atestatirci a ni vlasnici vozila, svi se bore da prežive i traži se karta više ili jeftinija karta.
Problem je što i oni kojima je sve ok moraju platiti cenu reatesta od 6000 dinara, to je kazna i to neopradana. Mene u Maju čeka to, sve je po propisu odavno jer ovo što traže sad radim odavno tako i svaka moja mušterija nema tih problema ali bez obzira na to opet moram platiti 6000 dinara.
Od svega njesra ostao mi je taj auto kao zadovoljstvo koje mogu da bušim, budžim i teram. Ubili su mi brzinu, stavili su svugde kamere, samo se kezim kad vozim i držim srednji prst nonstop (loše utiče na bezbednost saobraćaj) a sad će staviti kamere na tehnički, odvaliće kontra poreze kao što je svugde da se za matoro plaća više, pojačaće kontrolu i na kraju će me naterati da kupim novog punta na pušing...
Tražili ste evropu, gledajte je...
I zato su krivi majstori i atestatirci....
Nebranim nijedne, naprotiv, uvek naglasim reč ŠUPAK kad je neko zaslužuje.
Razumemo se potpuno.
Strasno je sto nas vrte kako im se hoce, zaprete nekim nebuloznim cenama i pravilima pa kad narod pocne da pizdi oni prepolove i to je sad kao u redu, kao sa zimskim gumama.
Koliko sam ja razumeo sad kad ugradis plin trebao bi da slepujes auto na atest, jer ne postoji rok za to.
Koliko sam ja razumeo sad kad ugradiš plin trebao bi da šlepuješ auto na atest, jer ne postoji rok za to.
Ako ti je auto registrovan, samo na benzin, nakon ugradnje voziš do ovlaštenog servisa za pregled izvršene ugradnje uređaja za TNG. Sve po shemi ovog postupka:
Druga stvar je, prilikom prve registracije vozila sa ugrađenim auto-gas uređajem, za koji ne posedujete atest-uverenje, kao i u slučaju, da je rok za registraciju istekao. U tom slučaju, kao što sam već pisao, uzmete probne tablice radi ispitivanja ugrađenog uređaja i vozite do ovlaštenog servisa.
Za prvu registraciju, tek uvezenog vozila, ako je osiguranje i važnost coll-tablica istekla, kao i vozila, kojem je registracioni rok istekao, prevoz do servisa za tehnički pregled samo na šlepu.
Uh, Dora otvorio dušu i rekao sve što mu leži na srcu. Ali, džaba ti to. Bolje se lepo namesti, manje će da boli
Šalu na stranu, ali to što si ti rekao može da razume samo neko ko je ikada "bio na tržištu", tj. ko je sam morao da se izbori za parče hleba i sa konkurencijom. Toliko je nezgodna sada situacija u bilo kom aspektu ekonomije (pa i kod ugradnje gasa), da jednostavno ima svakakvih ugrađivača, sa ko zna kakvim uređajima, a narod zbog nemaštine traži najjeftinije. A takvi uvek prvi nadrljaju. Mene je moj deda učio da uvek kupujem gde je najskuplje, tu je najmanja šansa da pogrešim. Ako nemam, onda uopšte i da ne kupujem (to se ne odnosi na hleb, mleko itd.).
I kod nas je na delu Evropa, ali na srbijanski način. To se ne da tako lako objasniti, ovde je Bog davno rekao
Ako ti je auto registrovan, samo na benzin, nakon ugradnje voziš do ovlaštenog servisa za pregled izvršene ugradnje uređaja za TNG. Sve po shemi ovog postupka:
Пре стављања у промет, односно пуштања у саобраћај наведених возила, мора се утврдити и да ли ова возила испуњавају прописане услове у складу са Законом о безбедности саобраћаја на путевима.
Ovo pise na tom sajtu, ne znam odakle ti da sme na benzin.
Po tome moze samo slep do pregleda.
Ništa sporno! Probna vožnja, nije puštanje u saobraćaj. A, da bi dobio dozvolu za probne tablice, moraš izvršiti tehnički pregled uređaja, kako je propisano.
Gde si našao, da registrovano vozilo, nakon ugradnje TNG uređaja, mora da se prevozi, ili vuče na ispitivanje u ovlaštenom servisu?
Пре стављања у промет, односно пуштања у саобраћај наведених возила, мора се утврдити и да ли ова возила испуњавају прописане услове у складу са Законом о безбедности саобраћаја на путевима.
Ovo je citat sa sajta i vazi za registrovana vozila,
nigde ne nadjoh to za probnu voznju, al ako ti tako kazes mora da je tacno.
За новопроизведена, преправљена и оправљена возила којима се у саобраћају на јавним путевима врши пробна вожња ради испитивања или приказивања својстава тих возила; за возила која се крећу од места где су произведена до места дораде, преправке или продаје; за возила која се возе на технички преглед, на сајам или царињење, као и за возила која се крећу од места у коме су преузета до места у коме ће бити регистрована, издају се пробне таблице које служе за привремено означавање тих возила у саобраћају на путевима (цртеж бр. 19).
Члан 35.
Пробну таблицу издаје орган надлежан за регистрацију возила, на захтев власника возила.
Уз захтев власник возила дужан је да приложи доказ о власништву возила, доказ да је возило осигурано од одговорности за штете причињене трећим лицима, као и потврду о техничкој исправности возила за које се тражи пробна таблица.
* * *
Пробна таблица издаје се са роком употребе до 15 дана.
Ček po ovoj šemi što je postavljena na sajt AMSS CMV Agencija šalje uverenje na kućnu adresu...da li to znači da ne sme da se vozi auto dok ne stigne to uverenje ili se dobija neki papir da je auto bio na atestiranju?
Comment