Sveža "kretanja" u vezi sa atestiranjem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeljko.puhaca

    #31
    ???

    Originally posted by Dora View Post
    I ja mislim da ovaj Panta lupeta ali eto nisam bio siguran
    ja to ne bih zvao lupetanjem, vec necijom zeljom da proturi neke ideje,koje na nasu srecu zakon
    nije predvideo,bar ne u ovom subonosnom trenutku

    Comment

    • Plinadzija
      CBC Senator XXL
      • 29.07.2008
      • 1514
      • Paracin

      #32
      Slabo vam ide sarkazam, Dora je mislio: nije to gdin Panta izmislio vec je to izmislila ABS i to nema nikakve veze sa bezbednim vozilima u saobracaju vec sa nekim novcima koji ce da se sliju u drzavnu kasu da bi se pre vratio dug za budzetski deficit. Otuda i prica o retroaktivnoj primeni zakona APP.
      UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

      Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

      Comment

      • speedplus
        RIP Bio nam je drug!
        • 15.01.2007
        • 2419
        • LAZAREVAC

        #33
        Originally posted by zeljko.puhaca View Post
        Ne znam otkud priča o tipskim odobrenjima i plaćanju,kada u pravilniku o ispitivanju vozilaprilog broj jedan pise:ukoliko se ugradjuje oprema tng nije potreban zahtev za odobrenje prepravke.Ko ne veruje neka otvori site agencije za bezbednost saobracaja,neka otvori pravilnik za ispitivanje vozila na dnu strane 12 lepo piše.Bilo bi lepo da pre nego što napišete nešto ,pročitate pravilnik.
        ja bi reko,da ti, nisi procitao ceo pravilnik,do kraja.Zasad imas minus,ali s obzirom da si se sam javio da odgovaras,dacemo ti sansu za popravak >-)))))

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #34
          Originally posted by Pantah View Post
          Čujemo sa nekih strana da je MUP poslao dopis u kojem se zabranjuje prijem dosdašnjih uverenja o ispravnosti vozila nakon 12. februara. Sve u skladu sa propisima.

          Doduše u ovom trenutku ABS nije izašao da proveri uslove ni jedne firme za ispitivanje vozila, te prema tome na današnji dan još ni jedna firma nije ovlašćena za rad prema novoj verziji pravilnika...
          Poenta je, da je nečija *uzica zinula na celu tepsiju, a ne samo na deo kolača! Kakvom računicom se plinadžije vode, kad sam za ugradnju pre tri godine platio 700 evra, a sada nude za 350 evra?

          Sve je jasno, što se tiče zakonske regulative i praktično nema nikakve promene u odnosu na dosadašnji rad. Bitne odredbe citirao sam u onoj temi, o ceni atesta od 1000 evra, koju je takođe pokrenuo naš Panta, ali je to suvoparno štivo, koje niko ne čita. Zato, neću da ponavljam, samo da napomenem, da je pravilnikom određeno, ko je OVLAŠTEN da ugrađuje uređaje na alternativna goriva, u ovom slučaju TNG. Nikakvi projekti i odobrenja u ovom slučaju nisu potrebni, jer se radi o serijski proizvedenim vozilima. Ugrađivač je dužan, da sačini traženu tehničku dokumentaciju, koja može da bude tipski obrazac u kome se navodi, koji sklopovi i materijal su upotrebljeni, ugrađeni u vozilo:
          - rezervoar: proizvođač, tip, serijski broj, atest broj, multiventil...
          - isparivač: podaci o homologaciji, isto kao za rezervoar,
          - kompjuter: isto
          - elektroinstalacija
          - koje cevi (u skladu sa TU)
          - i td.

          Za neke stvari, dovoljno je izjava OVLAŠTENOG ugrađivača, da su izvedeni radovi u skladu sa važećim propisima.

          Evo šta kaže čl. 4 ZOBS:

          Član 4.

          Svako pravno lice i preduzetnik koji obavlja delatnost proizvodnje, održavanja, stavljanja u promet, popravljanja ili prepravljanja vozila ili uređaja, rezervnih delova i opreme za vozila, dužan je da te poslove obavlja na propisan način i u skladu sa pravilima struke u cilju bezbednog učestvovanja vozila u saobraćaju.



          Privredno društvo, drugo pravno lice ili preduzetnik koji projektuje, gradi, rekonstruiše, održava i upravlja putevima, dužno je da to čini na način koji omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja.

          Pravna lica i preduzetnici iz stava 1. ovog člana mogu obavljati ove delatnosti ako dobiju dozvolu od ministarstva nadležnog za trgovinu i usluge.


          A, naš drug Panta, pre lansiranja ovakve patke, trebao bi da proveri, to što su čuli.

          Comment

          • speedplus
            RIP Bio nam je drug!
            • 15.01.2007
            • 2419
            • LAZAREVAC

            #35
            Originally posted by Franjo View Post
            Poenta je, da je nečija *uzica zinula na celu tepsiju, a ne samo na deo kolača! Kakvom računicom se plinadžije vode, kad sam za ugradnju pre tri godine platio 700 evra, a sada nude za 350 evra?
            Racunicom,cena materijala + 100/150eu za rad.I nekad i sad.Jeftiniji rad=Nozni radJeftiniji delovi=kuku-leleJeftiniji rad+jeftiniji delovi=pssssssss.....boooooooom........skrip,skrip ,cangrrrr

            Comment

            • tomamega
              CBC Senator XXL
              • 19.03.2009
              • 715
              • Beograd / Crna burma, prim. prev.
              • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

              #36
              Ne znam nijednog DOBROG majstora koji ugradjuje plin (sekvent) za 350E. Taj koji ugradi za tu cenu, posle juri Doru ili nekog drugog da mu sredi auto. Jednostavno, znanje mora da se plati.

              Comment

              • zeljko.puhaca

                #37
                Originally posted by speedplus View Post
                ja bi reko,da ti, nisi procitao ceo pravilnik,do kraja.Zasad imas minus,ali s obzirom da si se sam javio da odgovaras,dacemo ti sansu za popravak >-)))))
                Ne treba meni sansa,ja samo kazem sta pise,ako laže koza ne laže rog.dokaz da sam procitao do kraja je upravo na kraju strane.
                Usput ,drago mi ješto su se uzburkale strasti,to je i cilj ove teme.

                1.5. Испитивање серијски произведеног возила која
                се увози као употребљавано
                i) Испитивање употребљаваних серијски произведених возила која се увозе и њихових
                делова, склопова, уређаја и опреме, обухвата утврђивање испуњености услова у складу са
                прописима о техничким условима за возила.
                2. УТВРЂИВАЊЕ ГОДИНЕ ПРОИЗВОДЊЕ
                i) Испитивања у циљу утврђивања године производње на возилу спроводи се у зависности од
                врсте преправке или недостатка године производње и то:
                1) уколико возило не поседује годину производње иста се утврђује на основу утиснуте
                идентификационе ознаке возила на шасији или каросерији возила;
                2) када се из идентификационе ознаке возила не може утврдити година производње
                иста се утврђује на основу пратеће документације и карактеристичних детаља марке,
                типа и верзије возила, а као година производње узима се прва година производње
                утврђеног типа – варијанте возила;
                3) код возила, код кога је извршена замена шасије или каросерије, година производње
                се утврђује на основу утиснуте идентификационе ознаке возила на уграђеној шасији
                или каросерији.
                3. САДРЖАЈ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ У ПОСТУПКУ
                ИСПИТИВАЊА
                3.1. Садржај документације потребне за одобрење преправке која се подноси уз захтев:
                1) документација о возилу, опреми и деловима (саобраћајна дозвола, рачун, купопродајни
                уговор, царинска декларација и др.),
                2) подаци о возилу које се сматра предметом преправке (марка и тип возила, као и
                основне техничке карактеристике ),
                3) назнака и опис преправке са предложеним решењем,
                4) одговарајућа техничка документација (опис, скице, цртежи) у зависности од врсте
                преправке у три примерка,
                5) изјава да ли се преправка врши за сопствене потребе и
                6) доказ да је измирио обавезе према Агенцији, односно правном лицу, а на основу
                процедуре коју дефинише Агенција.
                3.2. Садржај документације потребне за испитивање која се подноси уз захтев:
                1) документација о возилу (саобраћајна дозвола, рачун, купопродајни уговор, царинска
                декларација),
                2) одобрење преправке које је издала Агенција, односно правно лице, у случају да је
                предмет испитивања преправка,
                3) одобрена и оверена техничка документација (опис, скице, цртежи) у зависности од
                врсте испитивања,
                4) изјава произвођача, надграђивача или извршиоца преправке о усаглашености
                преправке са прилогом произвођача возила или уграђених елемената.
                5) доказ да је измирио обавезе према Агенцији, односно правном лицу, а на основу
                процедуре коју дефинише Агенција.
                У случају уградње уређај и опреме за погон на ТНГ није потребно одобрење преправке

                Comment

                • tomamega
                  CBC Senator XXL
                  • 19.03.2009
                  • 715
                  • Beograd / Crna burma, prim. prev.
                  • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

                  #38
                  Evo i zvanične najave promena o kojima ovde diskutujemo. Očito da je ugradnja gasa samo deo celog "paketa", koji uključuje i uvoz polovnih auta, zamenu motora itd.

                  Primena novog pravilnika o ispitivanju ispravnosti vozila počeće uskoro, najavio je direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović, i dodao da će to uvesti red u tu oblast i doprineti povećanju bezbednosti u saobraćaju.

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #39
                    Ništa novo! Stara žvaka, za bedaka. Proveru ispravnosti vršit će, kao i do sada - servisi za tehnički pregled vozila, povezani direktno sa agencijom, odnosno mupom. Naravno, sa odobrenjem agencije. Na primer, jedna organizacija, koja se i do sada bavila uvozom i prodajom polovnih vozila, posredovanjem u prometu, tehničkim pregledom i poslovima registracije (priprema dokumentacije) - sada može da izdaje nalepnice prilikom produženja registracije, ako dobije dozvolu agencije! Uslov: da ima zaposlenog diplomiranog pravnika i potrebnu opremu.

                    Da bi se nešto menjalo u dosadašnjem, uhodanom sistemu provere ispravnosti uvezenih polovnjaka, za Agenciju je nemoguća misija, jer se radi o preko 50.000 vozila godišnje. Kad se radi o atestu ugrađenih uređaja na LPG, nije mi poznata brojka, ali je sigurno, da i dosadašnji kapaciteti ovlaštenih stanica zadovoljavaju. Iz prostog razloga, što je ugrađivaču potrebno oko 5-6 časova za kvalitetan rad, a ispitivaču, maksimalno pola sata za pregled i kompletnu dokumentaciju. I sada, uporedite cenu rada ugrađivača i cenu pola sata za atest! A, to je jedini problem u celoj priči - cenovnik usluga!

                    Comment

                    • Pantah
                      CBC Veteran
                      • 25.03.2007
                      • 159
                      • Beograd

                      #40
                      Evo kako Panta proizvodi "buve koje pušta:

                      Princip 1: Zakon je iznad pravilnika.
                      Princip 2: Stavovi unutar članova su nezavisne jedinice koje se čitaju i tumače nezavisno ali govore o istoj temi koju "nosi" član (biće važno kada to napomenem).
                      Princip 3: Ništa od ovoga ne važi ako MUP tumači drugačije (kod koga oružije, kod njega i zakon).
                      Moje tumačenje je unutar teksta podvučeno.

                      2. Ispitivanje vozila
                      Član249.
                      Motorna i priključna vozila koja se pojedinačno iliserijski proizvode ili prepravljaju, odnosno njihovi uređaji,sklopovi i oprema, moraju biti usaglašeni sa jednoobraznim tehničkimuslovima u skladu sa propisima o homologaciji.
                      Pre stavljanja u promet, odnosno puštanja u saobraćajvozila iz stava 1. ovog člana, mora se utvrditi i da li ova vozilaispunjavaju propisane uslove u skladu sa ovim zakonom.
                      Uverenje (potvrdu) o ispunjenosti uslova iz stava 2.ovog člana izdaje Agencija.
                      Jedan primerak uverenja iz stava 3. ovog člana zapojedinačno proizvedeno ili prepravljeno vozilo mora se nalaziti uvozilu, kada vozilo učestvuje u saobraćaju na putu, a vozač jedužan da ga pokaže na zahtev ovlašćenog lica. (ako nema, kazna 5000 Din)
                      Bliže uslove o postupku i načinu ispitivanja vozila,izdavanja uverenja i potvrda i vođenju evidencija o obavljenimispitivanjima donosi ministar nadležan za poslove saobraćaja napredlog Agencije.
                      Poslove iz stava 3. ovog člana Agencija obavlja kaopoverene.
                      Član250.
                      U postupku izdavanja uverenja iz člana 249. stav 3.ovog zakona za vozilo koje se serijski proizvodi i za koje je izdatouverenje o usklađenosti sa propisima o homologaciji Agencijautvrđuje da li vozilo ispunjava uslove iz člana 249. stav 2. ovogzakona.
                      U postupku izdavanja uverenja iz člana 249. stav 3.ovog zakona za vozilo koje se pojedinačno proizvodi, a za koje nijeizdato uverenje o usklađenosti sa propisima o homologaciji Agencijautvrđuje da li uređaji i sklopovi vozila ispunjavaju uslove izpropisa o homologaciji i da li vozilo u celini ispunjava uslove izčlana 249. stava 2. ovog zakona.
                      Prepravka vozila, sem u slučaju ugradnje uređaja zapogon na alternativna pogonska goriva, mora biti izvršena u skladusa smernicama koje određuje proizvođač vozila koje se prepravljaili na način za koji je proizvođač potvrdio da se može izvesti navozilu. (ovaj član govori sao o obavezi pribavljanja dozvole ili miljenja o načinu prepravke od proizvođača vozila a ne o tehničkoj dokumentaciji, pogledaj princip 2!)
                      Pre izvršenja prepravke vozila mora se sačinititehnička dokumentacija o prepravci koju odobrava Agencija. (ovaj član kaže da se za sve pravi tehnička dokumentacija, pogledaj princip 2!)
                      Agencija nakon uvida u tehničku dokumentaciju možeistu odobriti i bez ispunjenja uslova iz stava 3. ovog člana, aposebno u slučajevima kada se takvim prepravkama unapređu****zbednost vozila, tehnička kultura i pronalazaštvo, odnosnoomogućava obavljanje određenih delatnosti za koje se vozilo posebnone proizvodi. Agencija na zahtev privrednog društva, drugog pravnoglica ili preduzetnika, koji ispunjava uslove iz člana 4. stav 3.ovog zakona, može odobriti tehničku dokumentaciju za ugradnjuuređaja na pogon na alternativna pogonska goriva u vozila određenemarke i tipa, sa identičnim načinom pripreme goriva i smeše. U tomslučaju nije potrebna overa tehničke dokumentacije za pojedinačnovozilo te marke i tipa pod uslovom da je ugradnju izvršilo lice komeje odobrena ta tehnička dokumentacija. (ovaj član ne ukida pravljenje dokumentacije za ugradnju i naravno naplatu provere te dokumentacije od 20.000 din nego daje mogućnost da se napravi jedna provera za sva vozila ISTE MARKE, TIPA, I ISTOG NAČINA PRIPREME SMEŠE, i to tako da tipsko odobrenje važi samo za ugradnju od strane onoga ko je podneo i platio zahtev.)(Lice koje želi da se bavi prepravkom je već u zadnje tri godine trebalo da pribavi odobrenja za rad po članu 4 stav 3 ili pada pod milionsku kaznu. Ja koliko sam obavešten niko nije dobio odobrenje jer nadležno ministarstvo ne zna koje kriterijume da primeni i niko još nije platio kaznu)
                      Prepravku, odnosno pojedinačnu proizvodnju vozila možeda izvrši privredno društvo, odnosno drugo pravno lice ilipreduzetnik iz člana 4. stav 3. ovog zakona.
                      Agencija može odobriti da prepravku vozila na osnovuodobrene tehničke dokumentacije, izvrši i građanin, samo ako točini za sopstvene potrebe, kada se takvim prepravkama unapređu****zbednost vozila, tehnička kultura i pronalazaštvo, odnosnoomogućava obavljanje određenih delatnosti za koje se vozilo posebnone proizvodi.
                      Agencija u postupku utvrđivanja da li motorna ipriključna vozila koja se pojedinačno ili serijski proizvode iliprepravljaju, ispunjavaju propisane uslove iz člana 249. st. 1. i 2.ovog zakona može, nakon uvida u tehničku dokumentaciju, obavljanjepojedinih ispitivanja vozila, odnosno uređaja na vozilu, kao imerenja, poveriti određenom privrednom društvu ili drugom pravnomlicu koje je materijalno i stručno osposobljeno da ta ispitivanja,odnosno merenja izvrši.
                      U slučaju iz stava 8. ovog člana Agencija će uzahtevu za ispitivanje jasno odrediti koja pojedina ispitivanja imerenja se tom prilikom moraju obaviti.
                      Uverenje iz člana 249. stav 3. ovog zakona za vozilakoja su prepravljena može se izdati samo kada se tokom ispitivanjautvrdi da su tehnički ispravna.
                      Poslove navedene u st. 1, 2, 4, 5, 7, 8. i 9. ovog članaAgencija obavlja kao poverene.
                      Član251.
                      Kada se na tehničkom pregledu ili na drugi način, zavozila koja su registrovana u Republici Srbiji ili se uvoze uRepubliku Srbiju, utvrdi neslaganje podataka za vozilo koji suupisani u saobraćajnu dozvolu, sa podacima iz Baze podataka omotornim i priključnim vozilima (koju obezbeđuje Agencija)sprovešće se, pre izdavanja saobraćajne dozvole, odnosno izdavanjaregistracione nalepnice, postupak utvrđivanja da li vozilo ispunjavapropisane uslove iz ovog zakona i tom prilikom utvrditi stvarnostanje u pogledu spornih tehničkih karakteristika.
                      Postupak utvrđivanja ispunjenosti uslova iz stava 1.ovog člana obavlja Agencija ili druga stručna organizacija kojuAgencija odredi.
                      Poslove navedene u st. 1. i 2. ovog člana Agencijaobavlja kao poverene.
                      Član252.
                      Uređaji za pogon vozila na gas koji su ugrađeni umotorna vozila moraju se podvrgavati periodičnom pregledu kodpravnog lica koga ovlasti Agencija.
                      Pregledi iz stava 1. ovog člana moraju se obavljati urokovima koji ne mogu biti duži od pet godina.
                      O ispravnosti uređaja pravno lice iz stava 1. ovogčlana izdaje potvrdu.
                      Pravna lica iz stava 1. ovog člana dužna su da pregledvrše propisno i na savestan način.
                      Vozilo u koje su ugrađeni uređaji za pogon na gas, nesme da učestvuje u saobraćaju na putu, dok se na pregledu iz stava2. ovog člana ne utvrdi da su isti ispravni . (ovo smo već pričali zar ne, vozilo na šleper pa na atest)
                      Vozač vozila sa ugrađenim pogonom na gas moraposedovati kod sebe potvrdu iz stava 5. ovog člana i istu pružitina uvid ovlašćenom licu.
                      Poslove iz stava 1. ovog člana Agencija obavlja kaopoverene.


                      Sada možemo da diskutujemo o Zakonu, a posle o Pravilniku. Mislim, ako vam nije dosadno.
                      Money for nothin' and chicks for free

                      Comment

                      • zeljko.puhaca

                        #41
                        videcemo u ponedeljak

                        Comment

                        • speedplus
                          RIP Bio nam je drug!
                          • 15.01.2007
                          • 2419
                          • LAZAREVAC

                          #42
                          @Franjo,sad ti ga je Panta zasolio muski :-)))))))))))))) Inace,Pantah,pravo zbori(u ovom slucaju),to jest,tumaci,sto se mene tice,ali se to nama ne svidja :-)))))))))))))

                          Comment

                          • Franjo
                            Banovan
                            • 14.08.2009
                            • 2831
                            • Inđija - Beograd
                            • Renault megan II res

                            #43
                            @Pantah: Sada možemo da diskutujemo o Zakonu, a posle o Pravilniku. Mislim, ako vam nije dosadno.

                            Moja diskusija je boldovani tekst, a crvenom bojom (nadam se, da nema daltonista, među vozačima), posebno istaknute odredbe Zakona u vezi ugradnje uređaja na alternativna goriva. Nisam brisao delove, radi kontinuiteta, pa koga smara, neka samo čita crveno slovo!

                            2. Ispitivanje vozila

                            Član249.

                            Motorna i priključna vozila koja se pojedinačno ili serijski proizvode ili prepravljaju, odnosno njihovi uređaji, sklopovi i oprema, moraju biti usaglašeni sa jednoobraznim tehničkim uslovima u skladu sa propisima o homologaciji.

                            Pre stavljanja u promet, odnosno puštanja u saobraćaj vozila iz stava 1. ovog člana, mora se utvrditi i da li ova vozila ispunjavaju propisane uslove u skladu sa ovim zakonom.

                            Uverenje (potvrdu) o ispunjenosti uslova iz stava 2.ovog člana izdaje Agencija.

                            Jedan primerak uverenja iz stava 3. ovog člana za pojedinačno proizvedeno ili prepravljeno vozilo mora se nalaziti uvozilu, kada vozilo učestvuje u saobraćaju na putu, a vozač je dužan da ga pokaže na zahtev ovlašćenog lica. (ako nema, kazna 5000 Din)

                            Bliže uslove o postupku i načinu ispitivanja vozila,izdavanja uverenja i potvrda i vođenju evidencija o obavljenim ispitivanjima donosi ministar nadležan za poslove saobraćaja na predlog Agencije.
                            Član250.

                            U postupku izdavanja uverenja iz člana 249. stav 3.ovog zakona za vozilo koje se serijski proizvodi i za koje je izdato uverenje o usklađenosti sa propisima o homologaciji Agencija utvrđuje da li vozilo ispunjava uslove iz člana 249. stav 2. ovog zakona.

                            U postupku izdavanja uverenja iz člana 249. stav 3.ovog zakona za vozilo koje se pojedinačno proizvodi, a za koje nije izdato uverenje o usklađenosti sa propisima o homologaciji Agencija utvrđuje da li uređaji i sklopovi vozila ispunjavaju uslove iz propisa o homologaciji i da li vozilo u celini ispunjava uslove izčlana 249. stava 2. ovog zakona.

                            Prepravka vozila, sem u slučaju ugradnje uređaja za pogon na alternativna pogonska goriva, mora biti izvršena u skladu sa smernicama koje određuje proizvođač vozila koje se prepravlja ili na način za koji je proizvođač potvrdio da se može izvesti na vozilu.

                            Agencija nakon uvida u tehničku dokumentaciju može istu odobriti i bez ispunjenja uslova iz stava 3. ovog člana, a posebno u slučajevima kada se takvim prepravkama unapređuje bezbednost vozila, tehnička kultura i pronalazaštvo, odnosno omogućava obavljanje određenih delatnosti za koje se vozilo posebno ne proizvodi. Agencija na zahtev privrednog društva, drugog pravnog lica ili preduzetnika, koji ispunjava uslove iz člana 4. stav 3. ovog zakona, može odobriti tehničku dokumentaciju za ugradnju uređaja na pogon na alternativna pogonska goriva u vozila određene marke i tipa, sa identičnim načinom pripreme goriva i smeše. U tom slučaju nije potrebna overa tehničke dokumentacije za pojedinačno vozilo te marke i tipa pod uslovom da je ugradnju izvršilo lice kome je odobrena ta tehnička dokumentacija.
                            (Primedba: ništa sporno, niti su odredbe Pravilnika u koliziji sa Zakonom! Rečeno je MOŽE ODOBRITI, a u Pravilniku je propisan postupak za ugradnju u pojedinačna vozila.)

                            Prepravku, odnosno pojedinačnu proizvodnju vozila može da izvrši privredno društvo, odnosno drugo pravno lice ili preduzetnik iz člana 4. stav 3. ovog zakona.

                            Agencija može odobriti da prepravku vozila na osnovu odobrene tehničke dokumentacije, izvrši i građanin, samo ako to čini za sopstvene potrebe, kada se takvim prepravkama unapređuje bezbednost vozila, tehnička kultura i pronalazaštvo, odnosno omogućava obavljanje određenih delatnosti za koje se vozilo posebno ne proizvodi.

                            Agencija u postupku utvrđivanja da li motorna i priključna vozila koja se pojedinačno ili serijski proizvode ili prepravljaju, ispunjavaju propisane uslove iz člana 249. st. 1. i 2.ovog zakona može, nakon uvida u tehničku dokumentaciju, obavljanje pojedinih ispitivanja vozila, odnosno uređaja na vozilu, kao i merenja, poveriti određenom privrednom društvu ili drugom pravnom licu koje je materijalno i stručno osposobljeno da ta ispitivanja, odnosno merenja izvrši.

                            U slučaju iz stava 8. ovog člana Agencija će u zahtevu za ispitivanje jasno odrediti koja pojedina ispitivanja i merenja se tom prilikom moraju obaviti.

                            Uverenje iz člana 249. stav 3. ovog zakona za vozila koja su prepravljena može se izdati samo kada se tokom ispitivanja utvrdi da su tehnički ispravna.

                            * * *
                            Član251.

                            Kada se na tehničkom pregledu ili na drugi način, za vozila koja su registrovana u Republici Srbiji ili se uvoze u Republiku Srbiju, utvrdi neslaganje podataka za vozilo koji su upisani u saobraćajnu dozvolu, sa podacima iz Baze podataka o motornim i priključnim vozilima (koju obezbeđuje Agencija) sprovešće se, pre izdavanja saobraćajne dozvole, odnosno izdavanja registracione nalepnice, postupak utvrđivanja da li vozilo ispunjava propisane uslove iz ovog zakona i tom prilikom utvrditi stvarno stanje u pogledu spornih tehničkih karakteristika.

                            Postupak utvrđivanja ispunjenosti uslova iz stava 1.ovog člana obavlja Agencija ili druga stručna organizacija koju Agencija odredi.

                            * * *
                            Član252.

                            Uređaji za pogon vozila na gas koji su ugrađeni u motorna vozila moraju se podvrgavati periodičnom pregledu kod pravnog lica koga ovlasti Agencija.

                            Pregledi iz stava 1. ovog člana moraju se obavljati u rokovima koji ne mogu biti duži od pet godina.

                            O ispravnosti uređaja pravno lice iz stava 1. ovog člana izdaje potvrdu.

                            Pravna lica iz stava 1. ovog člana dužna su da pregled vrše propisno i na savestan način.

                            Vozilo u koje su ugrađeni uređaji za pogon na gas, ne sme da učestvuje u saobraćaju na putu, dok se na pregledu iz stava2. ovog člana ne utvrdi da su isti ispravni.
                            (Panta: ovo smo već pričali zar ne, vozilo na šleper pa na atest)
                            (Franjo: ako je prošao rok! Zato, pregled izvršiti pre isteka roka važnosti potvrde.)

                            Vozač vozila sa ugrađenim pogonom na gas mora posedovati kod sebe potvrdu iz stava 5. ovog člana i istu pružiti na uvid ovlašćenom licu.

                            * * *
                            A, šta će se roditi uskoro, ili izroditi - zdravi bili, pa videli!

                            Panto, da li AMSS gubi ovlaštenje 12. februara (ili nekog drugog datuma) 2013.? I, koja je važeća cena atesta ugrađenih LPG uređaja?

                            Comment

                            • Pantah
                              CBC Veteran
                              • 25.03.2007
                              • 159
                              • Beograd

                              #44
                              Žao mi je Franjo ali ne možeš vaditi delove stava koji ti se sviđaju pa čitati na preskok.

                              Najkritičniji deo je ovde:
                              Prepravka vozila, sem u slučaju ugradnje uređaja za pogon na alternativna pogonska goriva, mora biti izvršena u skladu sa smernicama koje određuje proizvođač vozila koje se prepravlja ili na način za koji je proizvođač potvrdio da se može izvesti na vozilu.

                              Tebi to zvuči kao da se za ugradnju gasa daje opšta amnestija, a u stvari lepo piše da samo za gas ne moraš tražiti dozvolu proizvođača vozila. I to je sve. Čisto, kratko i jasno. Nema odstupanja od obaveza tehničke dokumentacije koja se pominje tek u sledećem stavu.

                              Tvoja primedba da Agencija "može odobriti tehničku dokumentaciju ...a bliže je dato u pravilniku" se pravno čita:
                              Ne znači da će projekat biti prihvaćen, iako platite 20000 din za proveru tehnničke dokumentacije - može a ne mora da da nalog da se prema tom projektu vrši ispitivanje. Pazite, nama je "olakšan" posao. Mi moramo da proverimo usklađenost sa projektom a onaj ko odobrava projekat snosi odgovornost ako prihvati montažu gasa koja na primer sprečava normalno redovno servisiranje vozila.
                              Money for nothin' and chicks for free

                              Comment

                              • Franjo
                                Banovan
                                • 14.08.2009
                                • 2831
                                • Inđija - Beograd
                                • Renault megan II res

                                #45
                                Originally posted by Pantah View Post
                                Žao mi je Franjo ali ne možeš vaditi delove stava koji ti se sviđaju pa čitati na preskok...
                                Ne radi se o sviđanju delova odredaba Zakona (i Pravilnika), već o tumačenju istih! Zakon i Pravilnik prave razliku, između prepravke vozila i ugradnje uređaja za pogon na alternativna goriva. I, tačka!

                                Većinu odredbi, očito je, ni sam zakonodavac sa svojim stručnjacima, ne zna kako da sprovede, jer nemaju nikakvog smisla. Zato će ostati sve po starom. Mislim, pri tom, na odredbe čl. 249. st. 1. i 2. Zakona, koje treba da se sprovode, već prilikom ulaska svih motornih vozila (i polovnih) u carinsko područje R. Srbije. Upravo u vezi uvoza polovnjaka, dignuta je velika buka u medijima, kako će se sprečiti uvoz svakog (belosvetskog) đubreta. Provera će se svesti na dosadašnje: očitanje VIN broja, šasije i motora. Kakva homologacija, hologrami i ostali bakrači?! A tehnički pregled, prilikom registracije, kada je već dobilo odobrenje za stavljanje u promet na području Srbije, od strane FU-UC, jer ispunjava Zakonom propisane uslove.

                                Sve se svodi na odredbu:

                                Bliže uslove o postupku i načinu ispitivanja vozila, izdavanja uverenja i potvrda i vođenju evidencija o obavljenim ispitivanjima donosi ministar nadležan za poslove saobraćaja na predlog Agencije.

                                Makar bili i u suprotnosti sa Zakonom, jer ga je Zakon za to ovlastio, pa je sve u skladu sa Zakonom. Poznati paradoks o istini i laži!

                                Ponavljam pitanje: Da li AMSS prekida sa ispitivanjem ugrađenih LPG uređaja i izdavanje uverenja o ispravnosti - određenog datuma?

                                Comment

                                Working...
                                X