Uradi sam autogas i atest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #16
    Neki članovi foruma svoje neznanje nadoknadjuju dugačkim porukama.
    Neću više da zagadjem temu koja je mogla biti skroz korisna da te ubedjujem u nešto što znaju i deca ako paze na času.

    Samo da ti ipak objasnim a i zbog drugih. Gas je malo korozivan pa lagano nagriza i bocu jer je metalna da ne kažem gvozdena.
    Bakar kao bakar se u prirodi teško nalazi u čistom stanju, rekao bih da je veoma prljav i praškast kad ga nadju. Ima svakavih primesa pa se kvalitet ogleda u tome da ima što manje loših primesa.
    Cev ili bakar iz Majdanpeka ima oko 21 do 23 kila i onako odoka (primer) košta 100 evra kotur 50m. Cev noname proizvodnje ima oko 12 Kg i košta 60 evra za 50 metara.
    Obzirom da se bakar prodaje na kilo ispadne da je onaj od 60 evra skuplji ali za servisera je jeftiniji. Prvi ima zid od 1mm i prilično je mekan i lak za oblikovanje, savijanje. Drugi ima oko 0.5 mm zid i mnogo je tvrdji (ima više loših primesa) plus tanji zid pa se teže savija gdetreba i lako se lomi.

    Pošto ti sa sva tvoja dva auta an gas nisi to ni video ni dožive a ni čuo, ne znači da ja Speedplus i ja lažemo jer smo za razliku od tebe držali u rukama a i savijali bogami na hiljade metara za ovih dosta godina. Iz tog razloga znam da Bakar nije bakar, onaj za oluke ili pokrivanje krova i onaj za kazane i ona za NISU ISTI a plus ako nemaš pojma šta je galvanska struja i šta radi na autu nemoj lupetati.
    Ti me bi stavio tačku na pljačku to jest na to da ti kao amater soliš pamet majstorima u svakodnevnim trivijalnim stvarima a plus toga stvarno postoji predmet (nekad pre) koji se zvao tehnologija materijala koji sam ja morao dobro da savladam a i jesam.

    Tako da molim te nemoj više da pišeš na ovu temu naegdote nego ako si radio nešto pa išao na atest iznesi svoje iskustvo.
    Ove poslednje poruke će volšebno nestati sutra.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #17
      Originally posted by b_samardzic View Post
      Koja to hemijska reakcija nastaje u bakru pa postaje krt? Radim instalacije i u zgradama starim po 50 godina

      Bakar je i dalje mekan. Cak sta vise stajanjem dolazi do rasterecenja unutrasnjeg napona izazvanih mehanickom

      obradom i remecenjem kristalne resetke bakra. Korozija je cisto povrsinska i stvara se zastitni sloj karbonata bakra.


      U medjuvremenu si napisao pa će biti oprošteno

      Bakar ne postaje krt nego tvrd, a lomi se jer se istanji zid a ako nikad nisi otpuštao bakar brzo proguglaj možda nadješ nešto.

      Žalosno je koliko nemaš pojma a baviš se time.
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • b_samardzic
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 1557
        • Smederevo

        #18
        Tesko da ce galvanska struja da cacka bakar kad ima gvozdja na pretek.

        Mogo bi expendable da nam to objasni al verovatno nece ni videti diskusiju.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #19
          Galvanska struja se stvara izmedju raznorodnih materijala zbog različitog potencijala. Zato aluminijumski delovi nestanu u nekim slučajevima. Zato obloga od bakra na grejaču u bojleru nestane i probije grejač pa se stavlja elektroda od kalijuma koja se troši umesto bakra sa grejača. Pojava je naročito izražena u bojlerima od prohrona. Itd... Samo gvoždje nikad neće biti "napadnuto" na taj način jer ima isti potencijal tako da....
          To sa gvoždjem se zove oksidacija (ili narodski rdjanje) i posledica je ragovanja Fe sa kiseonikom....


          Opet tehnologija materijala i nešto hemije....
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • chobo13
            CBC Senator XXL
            • 01.05.2009
            • 1274
            • pozega,srbija
            • AUDI,VW

            #20
            Jedna digresija na onu samardzicevu da nije cuo ni video kad cev zacepi.uzmi svoju cev staru deset godina,raskaci je sa ventila i pusti vazuh iz kompresora na 5 6 bari,tad ce ti biti jasno sta ima u toj cevi.a bakarnu cev tu istu,savi jednom u neki polukrug pa je vrati u prvobitno stanje,a onda opet probaj da je savijes,i tad ce ti biti jasno o cemu ti dora prica.a ivica ti je objasnio iz iskustva o prijemu vozila na prepravku.licno sam se opekao par puta kad sam pogadjao prepravku,a dizalica mi bila zauzeta.ovo sam ti rekao iz razloga zato sto volim kad mi dodju ljudi da pametuju,a ja ih zadrzim da gledaju sta radim i kako dok prepravljam,jer posle toga shvate da ustvari nista ne znaju i pokriju se usima zbog pametovanja.

            Comment

            • b_samardzic
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 1557
              • Smederevo

              #21
              Dešava se da nagonske, libidozne ili agresivne potrebe, koje je osoba sebi zabranila i potisnula, u detinjstvu pod uticajem značajnih odraslih osoba, i sada , kao odrasla sa već izgrađenim oblicima ponašanja ne dozvoljava sebi, izbiju u svesni deo ličnosti. Tada se u osobi javlja konflikt: ona ima potrebu da uradi nešto što je zabranjeno, što nije pristojno, nije primereno u datom trenutku. Moguće odbrane od naleta nagona su različite, i bilo da je to sublimacija, poricanje, potiskivanje ili premeštanje, osoba mora da pretrpi suočavanje sa ovim energijama.

              Comment

              • speedplus
                RIP Bio nam je drug!
                • 15.01.2007
                • 2419
                • LAZAREVAC

                #22
                trla baba lan,da joj prođe dan,tra la la la la ovako možemo u nedogled,al ja nemam vremena,moram da zakoljem sledeću mušteriju zamenom ispravne cevi,koja ima tek 12 godina,s obzirom da je krenuo proces galvanizacije,jonizacije,... ufff dokle dođosmo.Sad ću o tome da pričam mušterijama i naplaćujem po rečenici ako me neko ne mlatne pajserom u glavu
                Last edited by speedplus; 21.11.2014, 12:03.

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #23
                  Bavim se ovakvim dopisivanjem preko 20 godina, davno je empirijski utvrdjeno da se srazmerno dužini trajanja diskusije povećava mogućnost da će sagovornik imati malu pišu i biće neuračunljiv ili će u drugom pravcu nastati rasprava ko je jači partizani ili četnici. Ako i to oko WWWII potraje duže onda se definitivno završava sa malim pišom i klempavim ušima...

                  Očekivao sam tekst o bakru sa Wikipedije makar, a ne jadan tekst i profilu ličnosti.

                  Ovde se procenjuje znanje a ne klempave uši, mada i tu pobedjujem, gubim jedino na malog pišu
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • zulurbr
                    CBC Veteran
                    • 27.03.2010
                    • 169
                    • Zrenjanin
                    • Nuova Bravo Sport Tj

                    #24
                    Za nebrojne rečite mudrosere, bez preteranog praktičnog znanja, lično imam specijalni alat. [emoji16]

                    Comment

                    • stevak
                      CBC Senator XXL
                      • 31.05.2009
                      • 1215
                      • Zemun
                      • Saab 9000 cs 2.0T

                      #25
                      I ja sam prelistavao kamasutru
                      ex SAABotražitelj

                      Comment

                      • b_samardzic
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 1557
                        • Smederevo

                        #26
                        Eto iz ove diskusije sam saznao zasto se preko bakarne cevi navlavi ona plasticna zastita.

                        Zbog galvanskih struja dolazi do razgradnje bakra ako je u direktnom kontaktu sa metalom.

                        Nemojte da ste na kraj srca, kod mene su cevi debele vise od 1 mm i nisam video tanje od toga.

                        Sad vidim da sam trebao da pitam i koliku debljinu cevi dobijam za 20E.

                        Ne ja se ni sa jednim majstorom nisam raspravljao nego sam otiso kod najskupljeg jer sam shvatio

                        da je najjeftiniji. Ovi namerno nisu hteli da kazu pravu cenu nego te na kraju iznenade cifrom.

                        Tako skupljati musterije je neposteno, ko se naso prozvanim vise govori o njemu nego o meni.

                        Comment

                        • comi 1342
                          Moderator
                          • 28.09.2005
                          • 1126
                          • NS
                          • Giulietta ,PUG 106,

                          #27
                          Sreća vaša što nemam ovlasti na ovom podforumu, inaće bi Vas sve banovao...
                          "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                          "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            #28
                            Originally posted by b_samardzic View Post
                            Tesko da ce galvanska struja da cacka bakar kad ima gvozdja na pretek.

                            Mogo bi expendable da nam to objasni al verovatno nece ni videti diskusiju.
                            Na žalost (Vašu a još više moju jer poćerda sat vremena ... sa tendecijom da bude i više a probaću da ne bude) jesam (video).

                            Obično ja pišem nadugačko i naširoko ALI ovde neće biti slučaj (jer je moja oblast pa ne mogu da se upuštam u diskusije, dosta mi je moje "muke").

                            Bez ikakve ljutnje, niste u pravu ni jedni ni drugi. I jedna i druga "strana" pišu dosta toga tačnog ALI i dosta toga (više) totalno pogrešnog ("suza suzu stiže") tako da ne mogu da budem sudija ni da pišem šta jeste (mnogo vremena treba). Za "recenziju" tektova bi mi trebalo nedelju dana (minimum) pa onda bolje da ostavim kako jeste (tragi-komično sa stručne strane).
                            Nego, manite se materijala (sve je to pre svega metalurgija i hemija ... šire nauka o materijalima ... ali objašnjenje procesa je čista metalurgija i elektrohemija) ne ide Vam (svima zajedno).
                            Zapravo je g. samardzic više u pravu "teorijski" ... ali dobar deo onoga što su naveli g. Dora i g. speed je (verovatno, zapravo NEverovatno ali možda je zaista) tako. Jedino što su im objašnjenja loša (i uglavnom netačna, odnosno toga se više prihvatio Dora).
                            Zato, rasprava nema smisla (a "jadni" g. samardzic je prvi izgubio živce i ono mu nije trebalo ali ga je (iskusni) g. Dora dočekao na volej (ali je sam kriv jer se namestio). Dobro, nasmejaste me do suza (prvo) pa me posle rastužiste (nema potrebe da se ljutite ionako niko nije u pravu, tj. "majstori" više jesu ali objašnjenja su im loša).
                            KRAJ

                            P.S.
                            Uostalom, teorija o bakru i bakarnim cevima (i koroziji) nema potrebe da opterećuje temu o atestu (iako ima veze). Vratite se lepo na temu ali bez "ratovanja". Majstori su ovakvi ili onakvi ali g. Dora je jedan od pismenijih (a nije jedini). Lepo je rekao da ne mora da majstor prepravlja nešto ali je naveo zašto je to dobro da bude tako. Naveo je i zašto može da nastane problem (nešto što ne bi trebalo da se dešava se dešava, uglavnom zbog nepoštovanja propisa ni za gorivo ni za instalaciju (više vode u TNG-u, opšti loš kvalitet, naročito pre par godina, tankozidne cevi koje ne bi trebalo da se koriste, loš kvalitet cevi (ne samo materijal, nego tehlologija izrade), itd.).
                            A za PEČAT (koga se nikada nećemo rešiti ... lepo je Domanović o tome pisao) pravo u prvu poslastičarnicu! (ako znaš sam da uradiš).

                            I odužih bar 5x više od planiranog (ali za mene ipak kraći post). Za kraj: pored tolikih secikesa (državnih i paradržavnih i privatnih "ovlašćenih") ne vidim zašto su problem preduzetnici (radnje) koje se bave ugradnom TNG instalacije (ili skraćeno mastori). Bar od ovih najmanje štete ima (atest ili potvrdu ili kako se zove ta kradja nisu oni izmislili). Problem sa majstorima je ako su loši ili ako šićare (pa je neko ovde prvi izazvao reakciju jer daleko da su svi takvi). Kad smo već kod automobila, osim kad je zauzet ili nije tu najviše koristim usluge jednog majstora koji je verovatno najskuplji u mom selu. Jednostavno je najbolji (mada je skup da "uši otpadaju"). I ponekad me nasmeje nekim "teorijskim" komentarom ali to ne utiče na kvalitet njegovog rada. Zato svako neka se bavi onim što najbolje zna i nema problema.

                            (ova oblast mi je baš struka a maziva su mi više hobi ... nadam se da je jasno ... ako i nije ... nema veze, ko je shvatio - razumeće, što bi rekao moj prijatelj Miša*).
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #29
                              Sistem je danas bio zabagovan pa otud više istih poruka

                              Prihvatam kritiku i rekoh da ću obrisati višak, hemija je bila odavno pre 35 godina kao i tehnologija ali rad na terenu je svež
                              Znam šta i kak ose ponaša čist (kvalitetan) bakar a kako loš da li zbog izrade ili zbog sastava svejedn, ali kad ga savijam odmah znam kakvog je kvaliteta. Objašnjenja su u žaru borbe verovatno smešna ali se ne zmaram time

                              Što se ostatka tiče, kad se gleda kao opasne materije onda tu ima prostora za neki specijalizovani servis, sa druge strane isto tako bojler raznese pola kuće ali ne mora da ga montira neko sa sertifikatom.

                              Kočnice su isto škakljive. Neko (oni) će nači opravdanje da će kočnice nedaj bože usmrtiti više ljudi jedino ako pogode stajalište buske stanice dok gas može da eksplodira pa...

                              Opet sa druge strane nema eksplozije kao na filmu sem u specijalnim okolnostima koje bi manje više bile posledica loše ugradnje ili loših delova kao i neispravnih delova. Mislim da pojedinačan faktor ne bi izazvao eksploziju opasnu po širu okolinu ali djavo en spava.

                              To nas vraća na to da ipak mora biti neko ko će da pregleda ili garantuje da je uradjeno dobro.

                              U belgiji to radi servis i stoji iza toga sa svim odgovornostima, u Nemačkoj to radi obučen i ovlašćen pregledač na svakom tehničkom pregledu, ovi gledaj uauto a on samo gas. Kod nas to rade preko fotografije jer su sada Atestatirci samo evidentičari dokumentacije i slikeri koji sve lepo islikaju i šalju agenciji na pregled i odobrenje.

                              Kako ćemo dans odobravati, lako, iz fotelje... Zanima me baš jako šta je razlika u znanju i neznanju atestatircaa kod prvog pregleda i kod kontrolnog pregleda. Zašto kod prvog ne zna da pregleda nego ima supervizora a kod drugog zna da pregleda i netreba supervizor. Razumeo bih da ga naobučavaju pa da posle odredjenih X pregleda stekne samostalnu licencu za pregled ali ne razumeme kako na istim kolima jednom zna da pregleda a drugi put ne zna...




                              Tema je za to da ti isti koji znaju da pregledaju odobre nekom rad iako nije morao da dokaže da ima radionicu ili poslastičarnicu makar i da nije bar metalske struke. Pošto smo svakako zagadili temu ja bih se zapitao a što mene onda maltretiraju PEČATOM i ostalim glupostima.
                              Lepo dodje čovek i mi mu prstom pokazujemo a on sve montira sam, svi zadovoljni.
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                #30
                                "Zbog galvanskih struja dolazi do razgradnje bakra ako je u direktnom kontaktu sa metalom." (Ne, za boga (miloga), nikako*)

                                "Nemojte da ste na kraj srca, kod mene su cevi debele vise od 1 mm i nisam video tanje od toga." (možda i ima takvih, a ne bi trebalo)

                                "Sad vidim da sam trebao da pitam i koliku debljinu cevi dobijam za 20E. (e to je trebalo)"

                                * Niste dobro shvatili a i objašnjenje nije dobro (tj. nepotpuno)

                                Sa kojim metalom? (srebrom? zlatom? Cr-Ni čelikom?)

                                Verovatno se spolja oblaže plastikom (inače manji problem je korozija cevi spolja ... pa ... uglavnom; Dora je pravilno mislio (valjda) na unutrašnjost cevi*) verovatno zbog soli na putu ... nije zanemarljivo jer čist bakar podleže koroziji u slanim rastvorima (iako je spora ... ali to je duga priča, dakle neće baš brzo delovati i za veliku je diskusiju koliko obloga treba, ali neće da škodi ... ta plastika ... tj. sigurno koristi a ne košta mnogo).

                                * iako je potrebno i više (sve i da zanemarimo da je bakar u toj priči najveći "pozitivac") nešto što je provodno, TNG to nije (otpor dizela je ispod 1nS/cm, par stotina pS/cm što je (nekih) 10.000 puta manje od destilovane vode, TNG je još manje "provodan" ima podataka za propan ali baš nemam vremena da se (još i) time bavim a nije ni bitno. Treba tu i kiseonik kao oksidans ... itd.
                                Last edited by expendable; 21.11.2014, 23:18.
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X