porsche 944 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    #31
    tako kaze racunica.....al kao sto rekoh, nisam tako nesto ni probao ni merio da mogu biti siguran.. upravo iz tih razloga sam postavio pitanje s pocetka ove teme, jos mi je neko spominjao da na turba idu mali difuzori, sto mi je bilo malo cudno, ok, moze on propustiti dovoljno vazduha bez "choking-a" (zagusenja), ali moze i veci i to mnogo lakse.. e sad tvoja prica o ublazavanju eventualnog povr.talasa pije vodu , to je ok, samo znaci kad budem skidao turbinu, da stavim malo jace kompresorsko kolo (mozda i turbinsko?) radi savladjivanja dodatnih (potrebnih) otpora. jos ako na to sve jednog dana dodje water inj. mislim da ce dobitak koriscenem lpg kao goriva sa vecim okt. brojem od benzina tj.mogucnosti veceg boosta bez korekcije tacke paljenja biti dosta veci od gubitka usled poremecaja strujanja.... nadam se da cu u neko skorije vreme sprovesti ovo u delo pa cemo da vidimo....
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #32
      Jesi razmisljao na sledece?

      InterCooler tipa Vodeni IC , ali da se prilagodi da se kanali namenjeni za cirkulaciju vode isloriste kao isparivach?

      Ceo IC naravno ulijes u purpen penu tako da se energija nepovlachi iz okoline vec samo da se hladi vazduh.

      Taj isparivach bi trebalo da ima dovoljno efekta za tvoje potrebe + sta sve dobijas usput

      A teras sa klasicnim venturijem kasnije sa gasom koji napusta isparivach.

      Verujem da je izvodljivo To je jedna od ideja koja se rodila na bezaka sa ulaskom Gasa u zivot Cannona, neko treba i da proba, meni je malo suludo jer gasa nema kod nas (CNG samo) .
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • *Egon*
        CBC Senator XXL
        • 31.12.2004
        • 1232
        • Beograd, Dorcol, N 44

        #33
        Ali sta se desava, kad dodje do detonacije ???
        Garaza
        1996 SAAB 900 NG Cabrio

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #34
          Otkud ja znam, nevozim na plin , ovo je samo ideja teoretski obradjena u osnovnim crtama, nije zabranjeno probati ovo isto sa sekventom, razlika je samo u tome da nema klasicnog isparivacha vec se energija koristi malo pametnije , valjda
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • ale944
            CBC Senator XXL
            • 20.03.2006
            • 1457
            • Beograd

            #35
            ovo sa isparivacem koji bi hladio vazduh u usisu je zanimljiva ideja, jedni problem koji bi se mogao javiti je u off boost voznji u zimskim mesecima, kada u usisu imamo hladan vazduh, pa moze doci do toga da lpg ne primi dovoljno toplote da ispari u potpunosti. Posto gustina gasne faze lpg zavisi od temperature, a venturi povlaci za odredjeni delta p odredjenu zapreminu, a ne masu gasa, trebalo bi temperaturu gasa drzati na priblizno konstantnoj temperaturi, po mogucstvu sto nizoj, a dovoljnoj da je u gasnoj fazi, da bi se obezbedio veci VE , odnosno da gas zauzima sto manje zapremine u usisu(za istu masu), te da ostane vise mesta za vazduh. Ovakav IC bi prakticno vrsio ulogu membrane visokog pritiska
            u isprarivacu, trebalo bi posle njega napraviti nesto sto bi glumilo membranu niskog pritiska, neki regulator pritiska, na atm. ili referentni kod turbo motora za venturi ili visokog (cini mi se 2 bara) za injection.
            takodje bi trebalo odrzavati neku relativno konstantnu temperaturu gasa.
            Nazalost klasicni isparivaci su vezani za temperaturu rashladne tecnosti, a gasu definitivno ne treba 90-ak C da bi bio u gasnoj fazi, ali
            bi svaka regulacija temperature izazvala dodatne komplikacije na sistemu.
            u trenucima dokolice razmisljam u nekom termostatskom ventilu koji bi mi drzao temperaturu isparivaca na npr 30-ak stepeni...
            mozda je subjektivno, ali meni se cini da mi auto ide na gas bolje dok je hladniji (ne potpuno hladan), nego kad potpuno postigne radnu temperaturu. Kad mi je par puta zaledio isparivac, auto je na punom gasu isao bolje nego na benzin , ali je hteo da radi samo na punom gasu naravno), a u usis je ulazila neka mesavina gasnog i tecnog lpg-a,i pravila hladnu bogatu smesu )
            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #36
              Originally posted by *Egon*
              Ali sta se desava, kad dodje do detonacije ???
              Imaš rascvetan interkuler i ostatak plastike ispred grane.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • ale944
                CBC Senator XXL
                • 20.03.2006
                • 1457
                • Beograd

                #37
                Doro nemoj odma da mrachish, vidis da razradjujemo nove tehnologije ... hehe ... svaki eksperiment trazi odredjene zrtve.... ))
                http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #38
                  Ne mračim no prosvetljavam
                  Sve je to davno isteoretisano samo nije niko ovde probao u praksi. Ako staviš dizne onda dobijaš sekvencijalni koji nisi hteo, ako staviš Viale dizne onda tek dobijaš sekvencijalni koji nisi hteo zbog cene.
                  Ako staviš bilo kakakv mikser onda dobijaš mogućnost za to što je Egon pitao a ja odgovorio.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • ale944
                    CBC Senator XXL
                    • 20.03.2006
                    • 1457
                    • Beograd

                    #39
                    aj dobro... opet, slazem se , sekvent je prava stvar, ne sporim...za nekoga ko ima npr. neki novi autic, hoce da se vozi jeftino, da mu to sve radi, a on samo ujutru upali kljuc i tera...autic ide na redovne servise samo itd...vlasnik nema ni zelju ni potrebu da nesto prcka pod haubom.super i za vlasnika takvog auta i za tebe kao profesionalnog servisera kome ne treba nikakva glavobolja.
                    e, vidis kod mene je malko drugacija situacija, imam neodoljivu potrebu da stalno nesto cackam pod haubom, cak i kad sve radi, pa taman i pokvario nesto da bi imao posle sta da popravljam. i sad, npr izdvojim ja cifru i dodjem kod tebe da mi ugradis sekvent, i to lepo radi, ja presrecan prvih par dana, medjutim vec tamo neki peti-sesti dan dobijem napad da nesto prepravim, poebem sve one cevcice i dizne ili se nesto nedaj boze poigram sa elektronikom, pa indirektno se to odrazi i na sekvent, i sad sta cu natrag kod tebe da mi to sve opet spakujes i podesis preko kompjutera...ti kazes dobro, i vratis u prvobitno stanje...i to opet traje para dana, i opet slicna prica, i na kraju ti dodjem sa idejom, tipa "jeli majstore, jel bi mogao ti meni da napravis ovde jedan prekidac, za dva rezima voznje, prvi rezim koji ce raditi sa malo siromasnijom smesom npr lambda=1.1 za max stedljiv rad motora prilikom normalne voznje, a drugi rezim da radi sa lambda 0.8 kada hocu da malo jurcam." Ti me cudno pogledas i kazes nesto nepristojno.

                    no da se vratimo na temu turbo/venturi/detonacija
                    gledajucu 206-icinog pug-a , sa onim lepim trubicama na usisu, (sistem 4 trubice i 4 leptira) dobio sam ideju kako bi lep sistem mogao da se odradi za gas. Slican mehanizam za usis (svaki cilindar svoj leptir) koristi i bmw u m serijama, tako da bi taj mehanizam sa trubicama/leptirima uz malo secenja/varenja mogao da se prilagodi i za neki drugi auto. dakle u neposrednoj blizini usisnih ventila bi stajali leptiri, i ispred svakog leptira po mesac. opasnost od detonacija bi bila minimalna (kao kod sekventa).
                    mozda bi na kraju ispala pita skuplja od tepsije, ali meni licno se ovakvo resenje najvise svidja, da ne pominjem koliko bi se poboljsalo punjenje cilindara.
                    dakle malo-gore pomenuti isparivac u usisnoj grani+regulator pritiska iza njega, pa onda razvod na cetiri mesaca, hehe zaista bi bilo unikatno resenje. i dobro bi islo. i nema detonacije. idealni turbo venturi
                    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #40
                      Originally posted by ale944
                      ...dakle u neposrednoj blizini usisnih ventila bi stajali leptiri...
                      Cekaj, je l' bukvalno mislis u neposrednoj blizini - sto blize usisnim ventilima?
                      Zasto? Obicno treba da je vece rastojanje... Jedino ako ti usisni kanali nisu dugacki jedno 200mm


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • ale944
                        CBC Senator XXL
                        • 20.03.2006
                        • 1457
                        • Beograd

                        #41
                        Originally posted by Uros Piperski
                        Zasto? Obicno treba da je vece rastojanje... Jedino ako ti usisni kanali nisu dugacki jedno 200mm
                        neznam tacno koliko je kod bmw-a i slicnih sistema, ali i 200 mm je "neposredno ispred" u odnosu na sadasnju konfiguraciju sa usisnom granom zaprenine od otprilike 3 litra i jednim velikim leptirom pretpostavljam da je odredjena duzina od vent ila do leptira potrebna radi boljeg strujanja, sad, treba videti koliko bi to minimalno moralo da bude.
                        nesto slicno starim trkachkim masinama sto su imale karb za svaki cilindar. potencijalni problem kod ovog sistema bi mogao biti impulsno povlacenje smese kroz svaki mixer (umesto kontinualnog kod sistema sa jednim mixerom), ali dok se ne proba tesko da se moze znati )
                        jos jedna stvarcica me brine, a to kako bi nagle oscilacije pritiska usled blow off ventila uticale na rad venturija.
                        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                        Comment

                        • Uros Piperski
                          CBC Senator XXL
                          • 31.01.2005
                          • 2978
                          • Beograd

                          #42
                          Za atmo motore rastojanje leptira od ventila raste sa porastom obrtaja, a duzina usisnog sistema se smanjuje. Nezgodno je kada rastojanje leptira postane vece od duzine celog sistema .
                          E sad... da li je isto i sa nadpunjenim motorima, nemam pojma


                          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                          Comment

                          • ale944
                            CBC Senator XXL
                            • 20.03.2006
                            • 1457
                            • Beograd

                            #43
                            nisam te bas najbolje razumeo...sta podrazumevas pod duzinom usisnog sistema? rastojanje od leptira od ventila ok, al vidim da su tu bitni i neki drugi parametri, pa ako ti nije problem objasni malo detaljnije
                            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                            Comment

                            • Uros Piperski
                              CBC Senator XXL
                              • 31.01.2005
                              • 2978
                              • Beograd

                              #44
                              Za performanse motora je bitna duzina usisnih vodova, rastojanje leptira od ventila i polozaj brizgaljke.
                              Za vece obrtaje je potreban kraci usisni sistem (meri se duzina od ventila do trubice, podrazumevam jedan leptir po cilindru), vece rastojanje leptira od ventila i vece rastojanje brizgaljke od ventila. Za preko 10-12K, rastojanje leptira i brizgaljke je vece od duzine sistema i onda se brizgaljka stavlja ispred trubice i koriste se giljotine (shiber, slide throttle, kuglasti ventil) umesto leptira - nema restrikcije u usisnom kanalu pri WOT.
                              Medjutim, za turbo motore, duzina i precnik usisnih kanala su povezane pa treba voditi racuna i o tome. Veca duzina trazi veci precnik i obrnuto.


                              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                              Comment

                              • ale944
                                CBC Senator XXL
                                • 20.03.2006
                                • 1457
                                • Beograd

                                #45
                                hehe jos samo da nadjem na nekom otpadu m5 da mu poskidam trubice )
                                http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                                Comment

                                Working...
                                X