šta ako...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    šta ako...

    imam ideju/ dilemu a rado bih ?uo iskustva ili mišljenja drugih pre probe uživo.
    dakle, šta bi bilo kada bi se samo pri upotrebi LPG kao goriva pomerilo pretpaljenje za dodatna 3 stepena unapred ali pri 4000 rpm.
    na leru bi ostalo isto.

    zna?i u EZK ECU mogu da promenim krivu dinami?kog pretpaljenja tako da ona postane strmija, na leru ostaje istih 8 stepeni pre GMT a na 4000 rpm umesto 29 stepeni pre GMT nameštam na 32 stepena.

    koliki napredak u odzivu motora se može o?ekivati, i da li se može o?ekivati.

    na benzin, ostaje isto fari?ko setovanje, 8/29 stepeni.

    ovo bih rešio tako što bi aktiviranjem LPG promenio i parametre rada EZK ecu jedinice aktiviranjem pinova 18 i 19 preko jednog dodatnog releja a to prebacivanje krive paljenja bi bilo automatski preko prekida?a i kontorlera samog LPG sistema.

    kako da uradim sam osmislio, zanima me mogu?i pozitivni ili neigativni efekat.
    benzin je 95 oktana, LPG 104 oktana pa bi trebalo da ima nešto slobodnog prostora za guranje paljenja na ranije.

    negde grešim u pretpostavci, ne bi bilo napretka, bilo bi štete ??

    ideja je da se maximalno iskoristi potencijal LPG goriva.

    da pojasnim, EZK je digitalno paljenje, nema pomeranja razvodnika tako da imam samo opcije +3 stepena, +6 stepeni i -3 stepena u odnosu na fabri?ki default program.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Efekat ?e sigurno biti pozitivan. Koliko, zavisi od mnogo faktora kao konstrukcija motora i uslova vožnje. 3 stepena je dovoljno i bezbedno. 6 stepeni je granica...
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • *IvanT*
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2005
      • 3234
      • Srbija, Beograd, Kara

      #3
      Ako imas mogucnosti, pomeri paljenje u celom opsegu za 3 stepena, tj. 11/32, naravno samo prilikom rada motora na gas.
      Pomeranjem paljenja samo u gornjem opsegu, preko 4000 rpm, neces dobiti neki veliki napredak, jer je mnogo bitnije u nizim i srednjim obrtajima dobiti bolji odziv na papucici gasa.
      http://www.lovatogas.co.rs

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        zna?i dobio sam zeleno svetlo za probu.
        hvala obojici.
        ne mogu da pomerim (ne znam sam da mapiram paljenje na EZK a nemam ni ?ime) po želji ve? imam fiksno 4 krive paljenja koje su ve? isprogramirane od strane fabrike.

        ono što mogu je da odaberem jednu od te 4 krive.
        fabrika je odabrala jednu, a ja mogu samo da odaberem ovu sa 3 stepena ranije bez daljih uticaja na strminu krive kao takve.

        mereno je na leru i na 4000rpm i za to imam podatke, mogu?e je da se pomera paljenje i u podru?ju nižih/srednjih obrtaja ali nemam brojki.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          da se ispravim, pogledao sam u uputstvo od auta pa je podatak da na leru pretpaljenje iznosi pocetnih 12stepeni.
          tako da vec i fabricki je to dosta dobro ustimano, malo mesta za napredak a da bude sigurno po motor.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Ono na sta bi trebalo obratiti paznju je da pretpaljenje na 4000 obrtaja dok auto radi u mestu, i 4000 obrtaja dok je auto opterecen. Verovatno se uzima TPA i MAP signal kao indikator opterecenja motora, na mom autu konkretno razlika izmedju ta 2 slucaja je 3 stepena.
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              ok, pokuša?u da to nekako proverim.
              EZK uzima u obzir ulazne informacije o stanju temperature motora (poseban ECT), zatim preko AMM o optere?enju, broj obrtaja, stanje aktivacije klime, stanje položaja menja?a, možda i TPS (to još ne znam pouzdano) i nažalost u ovoj verziji ne koristi EGT informaciju.
              uzima i knock senzor kao glavni parametar.

              dok sam nešto tražio naleteo sam na servisno uputstvo za Porše 944S i kao izgleda koristi se identi?an ECU kod njega a tu ima nekih dodatnih info(još nisam detaljno pro?itao ali se nadam da ?u na?i zanimiljive detalje).

              na Saab turbo je na leru 15 stepeni ali Saab ima i daleko efikasniji sistem povratne sprege za korekciju.

              kako god, zanima me da probam.

              moram da vidim i da li mogu nekako da o?itam signal sa EGT senzora na razumljiv na?in. (ECU goriva ga razume ali ja ne znam kakva je ta komunikacija).
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Cekaj, vec imas EGT senzor koji ECU cita ali ne znas kako da dodjes do razumljivih podataka sta je procitao - ili nemas EGT a hteo bi da imas i taj podatak? Ili mozda EGT postoji, ECU ga cita ali ne uzima u obzir (mada mi je ovo malo glupo jer ne znam cemu bi tu EGT i sluzio uopste...?)

                EGT mozes naknadno da kupis i ugradis, mislim da tebi konkretno to za ovaj slucaj nece biti interesantno, ali ako kome treba:

                www.lm-1.com

                LM-1 + AUX box
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  u medjuvremenu sam našao mnoge željene odgovore na pitanja oko EGT, tako da ?u napraviti svoj kontrolno merni EGT instrument.
                  tj relativno kontrolni pošto ne?e biti kalibrisan.

                  korisno štivo:
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Senzor na zamajcu? Nabaci jos jedan odma uz njega i shaltaj izmedju senzora releom, benzin/gas.
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      Ili mozda EGT postoji, ECU ga cita ali ne uzima u obzir (mada mi je ovo malo glupo jer ne znam cemu bi tu EGT i sluzio uopste...?)
                      mislim da je ovo što si dao najbliži scenario opisa stvari.

                      dakle, imam EGT, imam i signal koji iz njega ide u ECU goriva.
                      pretpostavljam da služi kao zaštitna margina tipa kada EGT dostigne xxx stepeni onda ECU uradi nešto sa koli?inom goriva.

                      iako nema realno potrebe pošto je LPT konfiguracija motora Volvo je ugradio sve što ugradjuje ina?e i na HPT motore (full set senzora, oži?enja, svega što se ti?e hardvera u i oko motora, ?ak je i turbina ista na LPT i HPT motoru samo je malko prigušena na LPT).

                      e sad, našao sam shemu upravljanja motorom na HPT motorima koji su išli za Italiju (?itati vrlo agresivna setovanja, visoke spoljne klimatske temeprature, oštar stil vožnje) i tu postoji poseban ECU za turbinu.
                      e taj kako oni zovu TCU (turbine control unit) koristi EGT pored ostaloga za direktno upravljanje boost ventilom a signal onda iz TCU jedinice ide dopunski u ECU goriva.
                      taj TCU ima i zaseban MAP senzor, koji radi u sadejstvu sa AMM merenjem vazduha.

                      u kompletu su spregnuta 3 ECU- za gorivo za paljenje i za turbinu.
                      TCU koristi siti sistem kao što je Saabov APC, sli?an magnetni ventil sa 3 izvoda kao aktivni boost kontroler.

                      e sad, ne znam zašto je fabrika samo na italo motorima stavljala takvo upravljanje a na ostalim motorima ima fiksni WG bez ikakvog upravljanja i uopšte nema TCU.
                      stoga ne postoji ni softver TCU za ovaj moj motor od strane fabrike a kako se ?ini (pretragom po guglu) niti aftermarket pošto motori sa TCU nisu nikada stigli niti u Skandinaviju niti u SAD gde je ina?e gro prodatih Volvoa.

                      imam na instrument tabli lampicu za EGT koja se upali kada predje neki preprogramirani nivo a tu lampicu pali ECU goriva. u uputstvu za rukovanje piše da je to za "Japan market model" a sad zašto je kod mene ugradjena nemam pojma pošto auto nikada nije video Japan.

                      kao ispada EGT senzor ima funkciju da upali lampicu ispred voza?a.

                      tako sam ja shvatio po shemama na?in rada a kako ve? imam EGT pama mi na pamet ideja i da ga malo uposlim za nešto korisnije od lampice.


                      postoji ?ipset za ECU goriva i ECU paljenja koji se nudi kao aftermarket stage ali i dalje sa fisknim WG dakle bez ikakvog upravljanja boost-om i taj po merenjima (dijagramima ili reklamama tj štimovanim dijagramima) daju oko +70KS bez ikakvog diranja motora niti turbine ?ak.

                      u pravu si da je malo glupo, ali dok mi se ne slože sve kockice šta ta?no ?emu i koliko služi i doprinosi trudim se da odgonetnem i male i velike gluposti koje su ugradjene u auto.

                      nije da mi baš nešto treba tih +70KS i da ne mogu bez njih ali ako to ve? sve stoji ugradjeno u i oko motora a namerno je ugušeno, pretpostavljam da skidanje te blokade ne bi trebalo da bude posebno rizi?ni poduhvat.

                      u svakom slu?aju, od viška konja ?ak i mene ne boli glava
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Senzor na zamajcu
                        za koliko stepeni razlike pomereno u odnosu na fabri?ki ?
                        ?ini mi se mnogo muke ako je mali efekat dobitka.
                        našao sam mogu?nost kako da ubedim ECU paljenja da uradi to isto/ sli?no putem pull up resistora i follower emitor upravljanja pinovima 18 i 19 na ECU konektoru.
                        ?ak mi ni relej ne treba, jedan malecni tranzistor koji može da se ubaci u sam ECU unutra i samo iskoristi slobodan pin konektora (25 npr) da se dovede upravlja?ki signal iz LPG ECU.

                        najviše me zanima šta tih 3 stepena unapred može da promeni/ ponudi kao napredak.
                        znatiželja je ubila ma?ka

                        ina?e EZK ECU je varijant 207 i kako sam saznao koristio se u ambulantnim/ policijskim verzijama motora i nekim civilnim (komercijalnim obi?nim) u toku 95-97 godine a da modeli EZK pre i posle toga perioda nemaju tu opciju pomeranja paljenja.

                        izgleda da imam više sre?e nego pameti
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Za 3 do 4 stepena celu mapu. Tamo preko 4k rpm nema potrebe da laborirash, ako se vozi u toj zoni uvek se koristi overload te nema potrebe da ides na ranije jer tada vec brze gori
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Gumetina
                            Banovan
                            • 12.12.2004
                            • 1082
                            • Novi Sad

                            #14
                            Da li tvoj modul paljenja ima Eprom u kojem se nalazi mapa ?

                            ako je neki bosch ili marelli denso i sl. verovaatno postoji mogucnost da se ta mapa nekako promeni...

                            A onda:

                            Napraviti dve mape, i upisati ih u jedan Eprom DUPLO veceg kapaciteta...

                            onu jednu adresnu liniju eproma metiti na rele koji ce da pali plinski uredjaj... (treba jedan pull up otpornik i voziii....)

                            EGT :

                            Da se ne bi znoio jeste kalibrisan nije kalibrisan, uzmes termopar K tipa, uzmes neko kolo sa kompenzacijom temperature hladnog kraja i boli te uvo posle za sve... Ja koristim AD595 fenomenalno radi

                            Dora upravo montira jedan na svoju Alfu, a Ale jos uvek ceka isporuku iz NS....


                            Ako treba pomoc, kontaktiraj slobodno

                            da dodam da sam ja na jugu celu mapu poterao 6 stepeni i da se razlika debelo osetila

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              boost, da ukapirao sam da ve? od 0,6-0,7 bara apsolutnog paljenje ide na prakti?no fiksnih 10 stepeni u overloadu kroz sve obrtaje.

                              dakle, samo me zanima zona 0,3-0,6 apsolutnih bara kada radi kao atmosferac.
                              onih 3 stepena ve? imam fabri?ki na tanjiru pa bi išao najlakšim putem.

                              zato i pitam iskusnije vredi li truda dobitak pre ulaska u overload zonu.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X