Mislim da je vreme da se svi krsteni majstori za ugradnju plina u Srbiji organizuju u neku pravnu zajednicu, kako bi se zastitili od nekih stetnih pojava, pa bi samim tim i korisnici bili zasticeniji.
Problem je sledeci: pre dva dana me zove prijatelj i kaze da je uzeo auto Florida IN L 1.6 sa Pezo motorom 2005. i da bi zeleo da ugradi LPG, pa trazi od mene preporuke i informacije. Ja odmah na PP kontaktiram Ivana T, i covek mi je odmah poslao informacije i cenu. Ja javim prijatelju, a on tvrd na lovu se raspitivao okolo, i zove i kaze nasao sam u KG-u 300e jevtinije.
Problem je u tome sto je plasticni usis, a "majstor" mu rekao da tu moze da radi i obican uredjaj, "samo neki specijalan".
Mislim, da za ovakve stvari treba da se ide na robiju.
Takodje bi lepo bilo da, kao u nekim krstenim zemljama, svaki servis koji dobije od drzave ovlascenje za ugradnju LPG, bude odgovoran u smislu atesta, tako da nema naknadnog atestiranja (za to se treba izboriti). Ovde na forumu procitah da je tako u Americi.
P.S. kada se uverim licno u ovo gore navedeno (tako sto cu sa prijateljem otici do servisa da vidim koji je to specijalni plin), objavicu i ime servisa.
Hm,ja sam bio pokrenuo tu temu na koju su mi kao iz topa odgovorili da nemoze ali evo sad ispada da moze,samo su pare u pitanju.Ja i nisam bio spomenuo pare u temi jer svi misle ako vozim bubu da normalno jedva imam pare i za benzin pa eto sad hoće i plin pa se naravno niko i ne udubljuje u pitanje.
Ja sa bubom svaki vikend prelazim po 1000km,plin bi mi veoma dobro došao da mi smanji troškove a auto nemislim da mijenjam.
Molim Doru ili bilo koga ko ugrađuje plin da mi kaže koje su to pare u
Ne potcenjujem nikad nikog na osnovu kola ili izgleda, imam dovoljno godina da znam da sam se puno puta prevario, sad imam iskustvo
Što se cene tiče, ne znam jer nikad nisam radio, znam kako bi trebalo i to sam napisao, svakom predložim da reši taj deo u lokalu sa nekim mehaničarem ili limarem svejedno a može i sam. Pošto nemam iskustva trebalo bi malo eksperimentisati sa količinom vode i brojem spirala oko auspuha... Ulje nije pogodan fluid za isparivač jer je prvo gusto pa je potrebna jača pumpa a drugo, nisam siguran koliko bi membrana kraće trajala u odnosu na vodu.
Bubu voze većinom entuzijasti koji su spremni da stalno rade nešto na njoj, zato alat u ruke i napred Jednostavno nema se vremena da se radi jedan auto par dana, to jest ima ali to onda košta, koliko ne znam jer nisam radio i tako ukrug
Izvinjavam se što upadam ovako kao indijanac ali me zagolicalo ovo za bubu. Naime, ja sam jedan od tih entuzijasta koji je za sebe osmislio kako da grije plin u isparivaču . Jednostavno u prosto... umjesto vode kroz isparivač struji topao vazduh. Vjerovatno se sada čudite .... ispod zadnjeg sjedišta postoji bakelitni razvodnik koji ubacuje vruć vazduh za grijanje kabine. Jedan kraj vodi do prednjeg sjedišta a drugi je odma iza sjedišta. E na tom što je iza sjedišta ja sam napravio prohromski dodatak koji je ujedno i reducir na koji sam stavio crijevo koje inače ide sa hladnjaka kod vozila sa vodenim hladjenjem a crijevo koje izlazi sa isparivača sam jednostavno izbacio napolje i sa tim strujanjem vrućeg vazduha (po mjerenjima vazduh se kreće od 50c do 80c) dobije ze zagrijavanje plina bez opasnosti.
@banekg
Nece valjda u Marsicu,kod strucnjaka,da ugradjuje?I mene je svojevremeno ubedjivao brat od ujaka,da u moj auto sa plasticnim usisom,ne mora da se stavi sekvent,vec obican plin sa nekim "blokiracima".Nasmejao sam se na to i odgovorio da to isproba na sopstvenom autu,a ja cu se drzati benzina jos uvek.
Na zalost nije Marsic u pitanju. U pitanju je Rasa, a imao sam dosta poverenja u njega. Sada vise, kada me neko iz Kragujevca pita za preporuku, ja ih saljem za BG, zna se i gde.
Reko mu je da moze LCS na taj auto, ali na srecu posle vise poruka na PP sa Ivanom, i mojom telefonskom vezom sa tim prijateljem, ubedio sam ga da odustane, i da spremi lovu za sekvent. Pa Doktor nauka je i predaje i u KG i u BG, zaradjuje podosta za nase uslove.
ovo sam morao da postavim i da vidite!
dosli ljudi i pitali koliko ugradnja polovnog plina,samo ruke.bilo im skupo pa su otisli kod coveka za upola manje kesa da odrade.
ipak,posle par dana bezuspesnog paljenja na plin dosli su do mene da vide sta je problem,a kad sam otvorio haubu morao sam da se
nasmejem iako to u vakvim situacijama izbegavam!gde li im je bila pamet kad su postavljali ventil!?
ovo sam morao da postavim i da vidite!
dosli ljudi i pitali koliko ugradnja polovnog plina,samo ruke.bilo im skupo pa su otisli kod coveka za upola manje kesa da odrade.
ipak,posle par dana bezuspesnog paljenja na plin dosli su do mene da vide sta je problem,a kad sam otvorio haubu morao sam da se
nasmejem iako to u vakvim situacijama izbegavam!gde li im je bila pamet kad su postavljali ventil!?
Aha, a da si stavio ventil kontra, kako bi tako lako i brzo i bez muke zamenio filter? a? a? a?
UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!
Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!
nezna covek gde prvo da pogleda dali u ventil ili u racvu za plin(bas je kulturno zatvorio visak) koja je bukvalno na raz kapi,dali u tu bobinu sto se nasla usred plinslog uredjaja ili u ovu lepotu od namotaja bakarne cevi..haahhaah....
Izvin'te sto upadam kao padobranac.. Nemam slike, ali je prica istinita..Fiat Punto II 1.8 (to je valjda onaj HGT) ugradjen obican plin za 200 evra?! I prica ide dalje kako je vlasnik super prosao..
sta je hteo konstruktor sa ovolikim benz. vent.?
covek je dosao i kupio jedan nov i jedan polovan,al tek kad je dosao da mu stelnem plin,videh sta je uradio,al ga nisam pitao nista!
Comment