Hvala Saabo, zaista korisno. A sto se Dore tice, sve je jasno kada se pogleda njegov sajt (5+). Stvari su mi mnogo, mnogo jasnije, jos kada nebi uveli taksu...
Ma taksu ce da uvedu, ali cisto sumnjam da ce biti toliko velika. Finta sa taksom je sto benzin u svojoj ceni sadrzi, izmedju ostalih haraca, i "naknadu za koriscenje puteva". U cenu plina to ne mogu da ugrade, jer bi ljudi onda masovno "drukali" plin iz plinskih boca za kucnu upotrebu (kao sto se to radilo 80-ih, ali zbog nepostojanja pumpi).
Svasta se prica kad "buva" pocne da kruzi. Evo npr., ja sam cuo da ce ta taksa da bude oko 3.000 kinti, a pomenutih 15.000 ce da bude kazna za vlasnike vozila bez atesta. A i ovo verovatno nije tacno...
Smatram da www.autogas.co.yu nije merodavan sajt za informisanje, jer je njegov vlasnik covek koji zaradjuje od prodaje, ugradnje i servisiranja plinskih uredjaja. Dakle, tezak MARKETING. Navedene su pozitivne strane, a negativne se zanemaruju. Navedene su i lazne informacije, kao sto je ona da je potrosnja plina 10% veca u odnosu na potrosnju benzina (u stvarnosti je 30%)...
I ja sam cuo nesto u vezi te takse ali jos jedna informacija doduse neproverena ko do nove godine legalizuje plin u autu platice 3000 din svi koji to urade posle nove godine placace od 10000 do 15000 ali samo jednom pri registraciji vozili a ne svake godine toliko o tome doduse kazem neproverena informacija chuo sam je od Novosadskih taksista.
U bre Viperu, moram to odma' da proverim... Evo zovem kuma... E, kum mi ne kaze, veli nadjemo se na Pivu za po' sata Radi covek na tehnickom, valjda zna. 'ce javim sutra sta kaze
Malo mi je totalni idiotizam da BILO STA ode sa 3.000 na 15.000. Znam za tih 3 i kusur somica, ali to nije legalizacija, to je samo harac za atest (lova koja se uplacuje ovlascenom atestiracu, u mom slucaju Masinski fakultet, Kragujevac, za "uslugu" atesta uredjaja) i da, mislim ne, ne placa se godisnje, nego DESETOGODISNJE (u smislu da jednom uradjen atest traje 10 godina).
Ali, ovde ne diskutujemo o atestu (sto je isto kao i tehnicki pregled, samo malo drugacije), vec o TAKSI (godisnjoj) za koriscenje plinskih uredjaja. Mislim, sve i da je 15.000 JEDNOKRATNO, ni to nije mnogo - razvuceno na 10 godina, izlazi 1.500 godisnje = "landara pisorak"; ali bilo koji iznos koji se placa GODISNJE je ono sto izaziva glavobolju - to je jos uvek velika nepoznanica (kao uostalom i sve ostalo, jel' te).
Ajmo malo optimizma za promenu: posto se zna da nasa vlast samo sto ne popusi vlastima u EU zarad dobijanja clanstva, mislim i da ce zakonska resenja vezana za "LPG" (po srpski: plin, bre!) morati da se usaglase sa EU zakonodavstvom, a EU masovno STIMULISE ugradnju plinskih uredjaja (eto i od te mrske EU koja samo gusi ljudska prava da bude neka korist ).
Nemam iskustva sa plinom (imacu za nedelju dana kad odem u Nis, cale ima Omegu 2.0i sa plinom, pa ce da vidimo), ali generalno ne verujem u price koje forsira neko ciji je glavni interes da proda uredjaj (zato je valjda otvorio radnju), a i u price koje imaju samo reci hvale za nesto.
Sto se mene tice, nikada nebih razmatrao opciju voznje na plin
Brabus...ne slazem se sa tobom uopste...po meni je plin jako dobra stvar...ja od kad ga imam preporodio sam se...lako je tebi sa dizelom u nemackoj,gde si cak i zaposlen
Ma, najbolje bi bilo da se u autu već u fabrici ugradjuje LPG kao primarno gorivo.Elem ove naše konverzije i uredjaji su uglavnom problematični.Čast majstorima koji to rade kako treba.Inače ima gasa i gasa.U Čačku ne točite gas na pumpi "Leonardo" ali ga slobodno punite na NIS punionici ili kod pumpe "Laki".Razlika u ponašanju motora i potrošnji je očigledna.Da imam lovu da vozim auto koliko hoću, nikad ne bih ugradjivao LPG ali pošto nemam, dosad sam na nekoliko vozila radio ovu konverziju i u četiri slučaja je bilo ok. dok su u jednom slučaju rezultati bili loši.Naime ugradio sam 1992 g. u novu Ladu Samaru, Ruski uredjaj i sa njim nisam nikako bio zadovoljan.Ali ako je auto ispravan i dobro podešen, provereni gubici su sledeći: 10% manje snage i 10% veća potrošnja, nešto komplikovanija i osetljivija instalacija i problem prostora u prtljažniku.Naravno sa sistemom za sekvencijalno ubrizgavanje gasa ovi nedostaci se svode na minimum!
jer je njegov vlasnik covek koji zaradjuje od prodaje, ugradnje i servisiranja plinskih uredjaja. Dakle, tezak MARKETING. Navedene su pozitivne strane, a negativne se zanemaruju. Navedene su i lazne informacije, kao sto je ona da je potrosnja plina 10% veca u odnosu na potrosnju benzina (u stvarnosti je 30%)...
-------------------------------------------------------------------
hm, ti izgleda bas poznajes vlasnika sajta kada sebi dopustat takav nivo slobode u pljuvanju.
lazna je tvoja tvrdnja jer zaista i jeste 10% u pitanju u praksi dostizno a 30% bih ja zlonamerno mogao da nazovem laznom informacijom.
iako je moguce i to da se dostigne u praksi, doduse tesko kao ekstrem.
plin kao gorivo sam po sebi ima vise poyitivnih strana i od benzina i od dizela, ima i mana samo su one zaista male i ogranicenog obima.
a najveca mana je neznanje i poluinformisanost.
dobrodosao.
Smatram da www.autogas.co.yu nije merodavan sajt za informisanje, jer je njegov vlasnik covek koji zaradjuje od prodaje, ugradnje i servisiranja plinskih uredjaja. Dakle, tezak MARKETING. Navedene su pozitivne strane, a negativne se zanemaruju. Navedene su i lazne informacije, kao sto je ona da je potrosnja plina 10% veca u odnosu na potrosnju benzina (u stvarnosti je 30%)...
Ko je merodavan? Da znam za ubuduće ako sam nešto pogrešio u opisima.
Šta su negativne strane gasa u kolima koje nisu navedene? Do potrošnje od 10% više su došli mnogo ozbiljniji instituti od mene ili tebe. Samo je prepisano. Za razliku u praksi moraš pitati servisera i državu koja kontroliše kvalitet. Tim redom.
kada sebi dopustat takav nivo slobode u pljuvanju.
To mi uopste nije bila namera.
Da se prvo ogradim: ja sam ZA ugradnju plinskih uredjaja i sam ga imam!
A moja tvrdnja o potrosnji uvecanoj za 30% se temelji na PODACIMA IZ PRAKSE (sto moje, sto meni bliskih ljudi). Sto se tice automobila o kojima pricam, to su:
-4 Lade Samare
-2 Zastave 101
-2 Lade Nive
-3 Yuga 55
-1 Lada 2102 karavan
-1 WV Golf 1
Svi automobili su posmatrani u razlicitim vremenskim periodima, a ugradjivani su uredjaji razlicitih tipova kod razlicitih ugradjivaca.
Kod svih 13 automobila prirastaj potrosnje nakon ugradnje uredjaja je varirao izmedju 20% (jedna Lada Samara, jedna Lada Niva i jedan Y-55) i 40% (dve Lade Samare i jedan Z-101).
Cak je i osoblje servisa koji je meni prodao i ugradio uredjaj na moje pitanje: "Ako je auto pre ugradnje trosio 6.5-7 litara benzina, koliko ce trositi plina?" odgovaralo: "Oko 9, moguce i do 10 litara"!!!
Originally posted by brick
ima vec nekoliko godina kako je ta naknada ugradjena. zato je plin i ovako skup, izmedju ostalog.
Hmmmmm, interesantno! Ako je to tacno, utoliko bolje (za nas koji imamo uredjaje) jer nam onda mozda ni nece uvesti GODISNJU taksu.
Ali to onda znaci da ljudi sa plinskim sporetima placaju naknadu za koriscenje puteva cak i kad 'oce da skuvaju kafu
Eh da, ostah duzan za kuma od juce: kaze on (tahografista na tehnickom pregledu, povremeno "radi" i putnicka vozila) da je desetogodisnji atest oko 4.000 dinara, a da se godisnje pri registraciji placa cak i MANJE, jer ako se uredjaj upise u saobracajnu dozvolu onda se ne placa nekakva taksa za ekologiju (sica neka). Jes' da mi je kum, al' sumnjivo mi to...
Brabus...ne slazem se sa tobom uopste...po meni je plin jako dobra stvar...ja od kad ga imam preporodio sam se...lako je tebi sa dizelom u nemackoj,gde si cak i zaposlen
Pazi....gas ne bih razmatrao jer ga jednostavno nema tamo gde se ja krecem. Ima ga u Nisu na 2 mesta, pa u BG (i to mora da se zavlacis,posto kolko znam nema ga na auto putu) i posle toga ga nema do Stuttgarta. gde kosta nekih 70-tak centi...sto i nije malo.
Drugi razlog je autonomija. Ako ides stalno po gradu, onda je OK, ali ako vozis na otvorenom putu, uzima mnogo vremena, a i plus ne mozes da tocis gde ti padne na pamet, vec tamo gde plina ima.
Treci i za mene jako vazan razlog je smrad plina, od koga mi se losi. Sad ce mozda da probate da me u to razuverite, al ja se nisam vozio u autu na plin, koji nije smrdeo...pocevsi od Moskvica u Bugarskoj do Audija A6 (doduse, smrad u Moskvicu se osecao permanentno unutra, a u Audiju samo kad ga brzo vozis, pa onda stanes npr. na semafor)
Mesto u gepeku je takodje problem. Ne tovarim paprike i krompire, ali mi gepek nije veliki, a uz bocu, tek bi se smanjio prostor.
One teze da je gas gorivo buducnosti jednostavno nisu tacne. Ako pogledas malo kojim trendom ide razvoj auto industrije, to svakako nije prebacivanje na gas, iako zalihe ce da traju duze nego zalihe nafte....vec se ide ka uvodjenju hibridnog pogona.
Rekoh ti....auto na plin nikad nisam vozio, vozicu sledece nedelje, pa cu da napisem kako je i sta je.
Ej...jos nesto, pre Alfe sam vozio auto koji je trosio 15l na 100, tako da znam kako se rodis kad sipas i em ti ne opterecuje budzet tolko, em zaboravis kad si zadnji put sipao
Comment