Plin, za i protiv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #61
    Ljudi, pa to sto se oseca/ne oseca miris pogonskog goriva u kabini, nema nikakve veze sa vrstom goriva, vec sa sistemom dovoda tog goriva do motora.
    Ako se neko gorivo oseca u kabini, bio to benzin, plin ili dizel jedini razlog tako necemu je neispravna instalacija za dovod goriva, ili busan izduvni sistem i nista vise
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #62
      Dora je po obicaju razjasnio stvari
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #63
        ...ili crevo za dovod/odvod goriva
        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        • Nikola
          CBC Senator XXL
          • 29.09.2004
          • 975
          • Indjija/Vojvodina

          #64
          Originally posted by brick
          Dora je po obicaju razjasnio stvari
          A da nije mozda Nikola?
          .:Cuore Sportivo:.
          Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #65
            jeste i Nikola. Dora je dokompletirao objasnjenjem.
            nisi se valjda uvredio
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Nikola
              CBC Senator XXL
              • 29.09.2004
              • 975
              • Indjija/Vojvodina

              #66
              Ma kakvi uvredio, nego sam zbog ovoga mislio da se na mene odnosilo:


              Originally posted by brick
              Ljudi, pa to sto se oseca/ne oseca miris pogonskog goriva u kabini, nema nikakve veze sa vrstom goriva, vec sa sistemom dovoda tog goriva do motora.
              Ako se neko gorivo oseca u kabini, bio to benzin, plin ili dizel jedini razlog tako necemu je neispravna instalacija za dovod goriva, ili busan izduvni sistem i nista vise

              .:Cuore Sportivo:.
              Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

              Comment

              • -Vedran-
                CBC Senator XXL
                • 03.10.2004
                • 3255
                • Beograd

                #67
                Nema meni druge nego da sednem jedan vikend i odem kod Dore da mi sve isprekontrolishe.Mislio sam prosli vikend,ali nisam imao vremena,Doro ocekuj me za neki od narednih vikenda
                Power of dreams !!!

                Comment

                • Ladislav
                  CBC Senator
                  • 14.12.2004
                  • 223
                  • Kragujevac
                  • Lada Niva 1.7i

                  #68
                  Originally posted by brick
                  napisao si da ti auto trosi cak i 50% vise plina
                  Uf, pa to se desilo samo jednom i to posle "prvog servisa" koji su mi zakazali posle 3 potrosene boce. Ljudi u servisu su mi kvalitetno ugradili uredjaj i nisam imao problema, a na servis sam dosao posle te tri boce samo zato sto su mi tako rekli. A onda je jedan "guster" u servisu bez ikakve potrebe uzeo nesto da steluje oko ona dva srafa kojima se regulise dovod plina u svako grlo ponaosob, pa je zeznuo nesto i doslo je do enormne potrosnje (>10 litara na otvorenom).

                  To sam vrlo brzo otklonio i vratio potrosnju na prihvatljivih 25-30%.

                  Nego, Dora rece da zimi prebacivanje na plin treba vrsiti kad motor dostigne 30C, znaci li to da moze doci do kvarova ako se zimi pali na plin?
                  Ja kad je hladno obavezno palim na benzin, ali znam neke ljude koji pale na plin i kad je temperatura ispod nule, moze li to izazvati neke nezeljene posledice?

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #69
                    Reaguje li tebi sauh na gas uopste? Ako ne, onda ne znam kako ce motor uopste da radi ako startujes na gas. Gas ne isparava na niskoj temperaturi a membrana u isparivacu je kruta i krta dok se ne zagreje bar na sobnu temperaturu odn. sto kaze Dora na najmanje 30°C. Ne verujem da bas mozda da dodje do pucanja membrane tako lako do recimo -20°C pa s toga nema posebne opasnosti da dodje do kvara ali je ipak "zdravije" da startujes na benzin UVEK. Treba malo pumpa za benzin i da radi. Nece ti 3 minuta lera napraviti rupu u novcaniku, zar ne? Jos jednom. NIJE opasno ni stetno startovati na gas (ako uopste uspes). Kod mene vec na +5-6 °C nerado startuje od prve na gas a na benzin veoma lako. Pa onda ne radi sauh na gas tako da palim na benzin i malo se jos vozim (dok kazaljka temperature motora ne krene sa nule) i tek onda prebacim na gas. Drugim recima to znaci da je rashladna tecnost ( a i isparivac) sigurno na vise od 30°C u tom trenutku. Pozdrav drustvu

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #70
                      Brabus,
                      Prvo LPG ne smrdi nego tvoj diesel. Moj auto je sam smrad ali smrdi samo kad sagoreva benzin i to u kabini dok je hladan motor. Drugo, u Belgiji je godisnja taksa za lpg ISTA kao ona za diesel za isti motor. Cena gasa oko 40 centi a cena propana za domacinstvo na veliko isto toliko (malo manje ako uzimas 2 tone). Cena loz ulja je oko 38 centi. Lpg se kupuje na svakoj pumpi na autoputu. Nemacka samo vodi politiku ali nece dugo. Videces.
                      Nije cudo ako se uvede taksa u SCG jer ako nije uracunata taksa za puteve u cenu jer ne moze da bude onda kako da se resi problem. Jedino sto se isplati ekonomski gledano vise od LPG je voziti se na LOZ ULJE uz rizik da kontrolori kojih ima na putu povremeno otkriju to a ne znam kolika je kazna za to. Osnovna stvar kod goriva je toplotna moc i od toga zavisi potrosnja a niko od nas ne zna koja je cifra u pitanju. Po tome je butan najbolji a propan prakticniji a mrsaviji.
                      Na kraju, VOZITI DIZEL AUTO SE NE ISPLATI ako uzmemo samo cenu goriva, takse i cenu samih auta kao faktor. Brabus, bas tebe briga, ti si alfista pa ti ne treba lpg a i benzin jeste najbolji ali samo sto je i najskuplji. Pozdrav drustvu

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #71
                        Nesto u vezi potrosnje gasa.
                        Ja vozim krs od auta (Suzuki Swift 1,3L sa 160k) koji ima karburator, obicno paljenje, ko zna koliko star isparivac ( i ko zna kako i kada podesen zadnji put), klasicne ventile koje nisam kontrolisao takodje i potrosnja nije veca od oko onih 10% koliko se deklarise. jedino sto je mnogo zivahniji na benzin a narocito onaj od 98 oktana koji obicno sipam (normalno treba od 95). Hteo sam da kazem da takav rezultat na tolikom broju vozila koje pominje Ladislav ukazuje na neki drugi problem koji se provlaci stalno. Mozda se varam ali ...... 20% vise gasa nego benzina ? ! Ne verujem da je normalno. Pozdrav

                        Comment

                        • BRABUS
                          CBC Senator XXL
                          • 15.10.2004
                          • 2399
                          • London

                          #72
                          Pazi drainX.....svetska auto industrija ne ide u pravcu omasovljenja ili zamene auta pogonjenih na benzin na pogon plinom....vec se ide na hibridni pogon.

                          Da je u Nemackoj politika u pitanju, pa nema zato plina na pumpama, to je delimicno tacno...ali je drugi aspekt globalni trend i buducnost vozila na gas. Naravno, vlada se rukovodi onim sto dolazi iz auto-industrije, koja nemackoj donosi najvise prihoda.

                          BTW. nemoj da mislis da uzivam u mirisu dizela, ne volim ga uopste....ali mi se ne gadi tako kao plin.

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #73
                            Razumeli smo se sto posto. Ja naftu ne volim ali ni plin ni benzin. Ja bi nesto na struju ako moze Nema boljeg motora od elektromotora a posebno ko voli visoki obrtni moment. Sta znam, kod mene se ne oseca plin uopste i nikada nisam rekao da je bolji od benzina ali je jevtin. Svetska auto industrija nam kao i do sada kroji kapu zbog svog profita i mi nemamo tu mnogo izbora osim da idemo peske. Gledao sam ja reportazu isto kao i ti o onom autobusu na gorive celije u USA i sve izgleda sasvim ubedljivo. Sto se tice gasa videces kad odes "kuci" kako to radi. Ja licno mislim da je opcija gasa trenutno kupovanje vremena jer to nije nikakva alternativa. Gas ionako dodje kao nusprodukt u rafinerijama pa ako se sve to uzme u obzir ostaje nam samo da se pitamo ne vozimo li mi to na "otpadne materije" Pozdrav

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #74
                              Originally posted by Ladislav
                              Originally posted by brick

                              Nego, Dora rece da zimi prebacivanje na plin treba vrsiti kad motor dostigne 30C, znaci li to da moze doci do kvarova ako se zimi pali na plin?
                              Ja kad je hladno obavezno palim na benzin, ali znam neke ljude koji pale na plin i kad je temperatura ispod nule, moze li to izazvati neke nezeljene posledice?
                              Kod karburatora to nije toliko bitno, ako može da upali a treba da može na -10. U principu se ništa neće dogoditi isparivaču ali može da se smrzne ako se odmah oštro krene, treba sačekati par minuta da isparivač dodje bar do nule. Od 2 do 5 minuta. Ovo izaziva povećanu potrošnju jer je kako reče kolega membrana kao djon pa da ne bude posle auto mi troši kao djavo (ako se odmah krene na gas) Što se injectiona tiče tu su već stvari osetljivije pa OBAVEZNO sačekati tih par minuta ili voziti na benzin tih par minuta što je još bolje. Sve ovo se odnosi na hladan start posle cele noći stajanja, ako je bio kraći period od par sati motor ne stigne nikad da se ohladi baš skroz pa se pali normalno i vozi. Saug u svakom slučaju mora da radi na gas jednako kao i na benzin jer je princip i mehanizam isti, samo je gorivo dugačije.
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              • Heinz
                                CBC Senator XXL
                                • 30.09.2004
                                • 1027
                                • Beograd, Voždovac
                                • Avensis 2.0 D4D

                                #75
                                Originally posted by Dora
                                Kod karburatora to nije toliko bitno, ako može da upali a treba da može na -10. U principu se ništa neće dogoditi isparivaču ali može da se smrzne ako se odmah oštro krene, treba sačekati par minuta da isparivač dodje bar do nule. Od 2 do 5 minuta. Ovo izaziva povećanu potrošnju jer je kako reče kolega membrana kao djon pa da ne bude posle auto mi troši kao djavo (ako se odmah krene na gas)
                                Meni je jaaako glupo da palim ujutro na benzin jer znam šta se sve loše događa motoru u periodu dok se bar malo ne zagreje (teže frakcije benzina ne stižu da ispare u karburatoru, pa gorivo stiže u cilindre delimično u tečnoj fazi i dolazi do spiranja cilindara).
                                Ako je samo povećana potrošnja plina merilo, onda nemam oko čega da brinem
                                Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                                Comment

                                Working...
                                X