Plin, za i protiv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nikola
    CBC Senator XXL
    • 29.09.2004
    • 975
    • Indjija/Vojvodina

    #91
    Koliko ja znam ima pumpa u NS, ali u sklopu NIS-ove rafinerije. Verovatno ce Sale znati vise o ovome.

    Dakle, nije za javnu potrosnju vec samo za internu upotrebu kod NIS-ovih vozila
    .:Cuore Sportivo:.
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #92
      Brick,
      Cini mi se da treba posebna pumpa za to a kosta bogatstvo. Kad ljudi pune kod kuce to traje celu noc jer gasnu fazu iz gradske mreze komprimuju na 200+ bara da predje u tecno stanje. Nije pumpa za zemni gas isto (ni slicno) kao za lpg zbog razlike u radnom pritisku koji je enorman kod metana u odnosu na lpg. Instalacija jednog punkta za punjenje metanom je isto stravicna investicija pa me bas zanima kako to pune i ko u NS. Ja ovde jos nisam video gde se puni metan. Ako i ima negde nisam na toj pumpi jos bio jedino ako za to ne postoji neko posebno mesto. Inace cena je mizerna cak i u poredjenju sa cenom lpg ali tehnika koci sve.

      Comment

      • Nikola
        CBC Senator XXL
        • 29.09.2004
        • 975
        • Indjija/Vojvodina

        #93
        Cena takvog kucnog aparata za punjenje metana sa kucne gasne instalacije je prema mojim informacija 2-3 hiljade evra. Tacno je da se zbog velikog pritiska koji je potreban da bi metan presao u tecno stanje, mora puniti celu noc.
        Sada ko zna da preracuna, koliko kubnih metara zemnog metana u gasnom stanju je potrebno da bi se dobio 1l u tecnom....
        Uglavnom, investicija verovatno moze da bude isplativa na duzi vremenski period.
        .:Cuore Sportivo:.
        Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #94
          Originally posted by Nikola
          Cena takvog kucnog aparata za punjenje metana sa kucne gasne instalacije je prema mojim informacija 2-3 hiljade evra. Tacno je da se zbog velikog pritiska koji je potreban da bi metan presao u tecno stanje, mora puniti celu noc.
          Sada ko zna da preracuna, koliko kubnih metara zemnog metana u gasnom stanju je potrebno da bi se dobio 1l u tecnom....
          Uglavnom, investicija verovatno moze da bude isplativa na duzi vremenski period.
          Pumpa je u krugu rafinerije i rekli su mi da će dozvoliti sipanje i "civilima" jer ih ima zanemarljivo malo.

          Točenje traje dugo jer je potrebno nabiti pritisak od 200 do 300 bara. Postoji spore i brze pumpe. Spore su predvidjene za firme ili kućnu upotrebu gde se danju vozi a noću priključi na pumpu pa drnda. Brzo punjnje je predvidjeno za pumpe kao što su benzinske ili LPG ali je to postrojenje za koje radi jedan Djerdap i otprilike malo manje košta.

          Metan je u gasovitom stanju i obično je u kombinovanim rezervoarima radi boljeg prilagodjavanja prtljažnom prostoru u većim-manjim, tanjim-debljim bocama. Obično dve do četiri boce u prtljažniku upakovane u komplet. Povezane su medjusobno cevima i svaka ima svoj ventil za zatvaranje. Po meni, mana im je težina zbog debljine zidova. Boca veličine aparata za gašenje od 40 litara ima težini skoro kao normalana kiseonička boca. Nisam merio ali je teško nosim.

          Otprilike je jedan kubik metana 1 litra propana da ne tražim po tablicama.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #95
            Cini mi se da treba posebna pumpa za to a kosta bogatstvo. Kad ljudi pune kod kuce to traje celu noc jer gasnu fazu iz gradske mreze komprimuju na 200+ bara da predje u tecno stanje. Nije pumpa za zemni gas isto (ni slicno) kao za lpg zbog razlike u radnom pritisku koji je enorman kod metana u odnosu na lpg. Instalacija jednog punkta za punjenje metanom je isto stravicna investicija pa me bas zanima kako to pune i ko u NS. Ja ovde jos nisam video gde se puni metan
            dranix jeste treba posebna pumpa. ne znam koliko kosta ali ih ima po Italiji, Nemackoj i stalno se prosiruje njihova mreza. jedno je kada ljudi pune kuci GAS metan a sasvim drugo je TECNI metan koji se toci na pumpi. on je naravno vec komprimovan na isti nacin kao i LPG, kao benzin ili dizel- vec prema potrebnom radnom pritisku.

            nisam video uzivo ali sam gledao na nemackoj televiziji nekoliko puta i tocenje CNG (metana) preko pistolja, dakle tecnosti na visokom pritisku, i tocenje takodje tecnog vodonika (BMW na tome dosta radi vec godinama).

            mogu i da pitam na nemackom Volvo forumu koliko konkretno traje punjenje posto oni tamo imaju fabricki Volvo na metan u upotrebi, nekoliko clanova foruma. kazu da potrosnja V70 modela iznosi oko 7-8 kg na 100km.

            iz svega sto sam do sada saznao metan je tehnicki resen za primenu kao gorivo, jedini nedostaci vredni pomena su teski, zapremisnki glomazni rezerovari i ne bas rasirena mreza tocionica. nisam cuo da neko pominje vise od 5 minuta kao vreme potrebno za punjenje na za to namenskoj pumpi, dakle ne kucna varijanta preko mini kompresora. u kucnoj mrezi je pritisak jako mali, reda 0,03 bara a potrebni je 200+ bara za primenu u autu. delimicno i zbog tih razloga LPG bilo kao butan bilo kao propan ili mesavina je sire rasprostranjen i lakse dostupan.
            ako te zanimaju detalji mogu da pokusam da pronadjem preciznije informacije kako je to u Nemackoj reseno.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #96
              Nisi me razumeo ili sam ja bio nejasan ili pogresio. Puni se istom brzinom kao i lpg ali su tehnicki problemi SKUPI pa se ne treba zaletati i misliti da ce mreza pumpi da bude brzo gusta (posebno u SCG). Tehnicki postoje dva nacina da se puni metan. Prvi je pumpom jako visokog pritiska a drugi pumpom niskog pritiska ali se gasu prvo snizi temperatura. Nezgodno....i skupo. Kucni sistemi takodje nisu jevtini (pumpe) a punjenje traje i do 14 sati. Ne znam ko ce i koliko da zagrize u takve investicije ali bi voleo da zazivi malo vise nego sto je sada. Ba scu da se nekako raspitam gde se puni metan kod nas ovde. Nesto me bas posebno zanima koliko ima mesta za to i koja je cena metana. Pozdrav

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #97
                Nisi me razumeo ili sam ja bio nejasan ili pogresio. Puni se istom brzinom kao i lpg ali su tehnicki problemi SKUPI pa se ne treba zaletati i misliti da ce mreza pumpi da bude brzo gusta
                sada smo se razumeli, isto mislim.
                jos nije vreme za investiciju. kod nas postoji jedna polujavna pumpa, prakticno neupotrebljivo. vise kao eksperiment NISa kako sam razumeo motive otvaranja.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #98
                  Citam u Holandiji samo 6 pumpi. Cena 35 centi (skupo) a u Nemackoj 300 u porastu takodje Italija, Svedska ( ne pise broj) i ne znam od kada su podaci.

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #99
                    Mislim da sam vec jednom negde na VG pisao i dao link.
                    Cena za jedno mesto (pumpu) je oko 500.000 ?

                    U Svedskoj se rdi kako mreza tako iz pumpe koje ce svremenom preci na VODONIK , dakle i ovo je samo prelaz

                    Ovde kod mene ima na puno mesta da se puni.
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      Cena u Svedskoj:


                      NaturGas: 6,80 / benzinski ekvivalent
                      Benzin: 9,64 / liter
                      Diesel: 9,39 / liter

                      Cena u SEK

                      Karta sa mestima za tankanje:



                      Detaljna karta sa putokazima kroz naselje do pumpi: pdf 5Mb !!!!



                      Planirana mesta za punjenje:



                      ==============================================


                      Nemacka:



                      Norveska:



                      Italija:



                      Svajcarska:

                      Die Schweizer Gaswirtschaft fördert aktiv die Entwicklung erneuerbarer Energien. Mit dem Ziel, bis 2050 klimaneutral zu sein, unterstützt sie Projekte wie die Power-to-Gas-Anlage und innovative Vergärungsanlagen für die Landwirtschaft. Erfahren Sie mehr über die neuesten Technologien und die strategischen Richtungen der Branche, um eine nachhaltige und resiliente Energiezukunft zu sichern.


                      Austrija:

                      We are creating a world in which sustainable energy, sustainable mobility and sustainable lifestyle are a reality for everyone.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        http://62.138.193.41/cgi-bin/WebObjects ... hxGLyVDzpM
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          Originally posted by BOOST
                          http://62.138.193.41/cgi-bin/WebObjects/Erdgas2004.woa/wa/DirectoryWithId/1000126.html?wosid=a9wFsI9CBVsmhxGLyVDzpM
                          Pošto iznad ne može da se piše da onda ovde da pohvalim inicijativu da se otvori tema za autogas. Kod nas i u svetu je to sad aktuelno. Može neko da ga voli ili nevoli ali je bitno da svako dobije pravu informaciju. Meni je mnogo lakše da pratim jednu temu nego da skačem svugde pomalo
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            Sama cinjenica da se na temu auto-gasa postovalo preko 400 postova je bila dovoljna kao putokaz, sta treba chiniti.
                            Ako treba biti bolji sve vreme, nesme se biti slep na "statistiku"
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              Originally posted by BOOST
                              Sama cinjenica da se na temu auto-gasa postovalo preko 400 postova je bila dovoljna kao putokaz, sta treba chiniti.
                              Ako treba biti bolji sve vreme, nesme se biti slep na "statistiku"
                              Eto to je razlika izmedju uspešnih i neuspešnih. Na VG sam oovo predložio pre par meseci pa ništa, ovde nisam ništa rekao pa eto Ako se pogleda broj "čitača" onda je statistika još povoljnija. Iz mog iskustva sa držanjem sličnog sistema 10% ljudi piše a ostali samo čitaju, a oni su najvažniji
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                Naravno , svi su parametri na brzinu sagledani i nema sta da se diskutuje oko potrebe zasebnog podforuma.
                                Ili si u korak sa vremenom ili te vreme gazi , ovo zadnje nedopustamo da nam se desi

                                PS: VG?? Zar jos postoje?
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X