Detonacije

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Durango
    CBC Senator XXL
    • 01.02.2006
    • 590
    • Zemun, Srbija

    #61
    Originally posted by danmar
    Ono što je sigurno je to da se prilikom registracije pla?a dodatna doplata za putarinu vozilima koja imaju ugra?en ure?aj za gas. Kao, oni se više nalaze na putevima. Gluposti, ali je tako.
    Ovo ne postoji! Jos uvek!!!
    MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #62
      Pa neki zakon verovatno postoji, samo koji i kakav baš nije jasno. Da nije tako onda ovi na tehni?kom ne bi vra?ali auta bez atesta
      ima neki, iz 60i neke godine. po njemu niti jedan prakti?no auto ne može da prodje atest jer decidirano u njemu (tj pravilniku) piše da se rezervoar ne može ugraditi u 2volumensku ili mono volumensku karoseriju ve? jedino i isklju?ivo u 3zapreminsku- klasi?nu limuzinu.

      ali i tada uz jedan gotovo nemogu? uslov- da se napravi fiksna metalna pregrada sa vazduzšnim zaptivanjem prema gepeku u kome je boca.

      to zna?i da sva vozila tipa Jugo, GOlf i 99,95% današnjih u saobra?aju nikako ne mogu da prodju taj atest sa takvim zahtevima.
      a ?ak i ne postoji u tom zakonu/ pravilniku pojam i definicija šta je uopšte to ?udo zvano auto gas. ( ne pominje se uopšte ta re?).

      što se ti?e tehni?kih pregleda kod nas to je najobi?nija birokratska sprda?ina koja nema blage veze niti sa tehnikom niti sa nekakvim pregledom bilo ?ega.
      i tako je decenijama, govorim iz svog i iskustva mnogobrojnih ljudi.
      da ne pri?amo da je mogu?e tehni?ki obaviti i na daljinu, bez pojavljivanja auta ako se poželi.

      oko vra?anja sa tehni?kog, mene su vratili pre 3 godine iako sam posedovao atest i knjižicu za ugradjeni gas u auto.
      njima se nije svideo onaj koji je atestirao, pa kao ne važi.

      to što retroaktivno ne može sve i da neko poželi da ukine ve? izdati atest, i da u pravnom poslu i naro?ito zakonima retroaktivnost nije mogu?a to teško dopire do mozga.

      po mome, ko ho?e neka atestira gas ko ne?e opet ne mora.
      razlog- pa taj atest nema pravila radi ko šta ho?e kako ho?e i stoga sam atest nije nikakva garancija da je uredjaj pravilno ugradjen jer se pušta sve samo da se naplati taksa.
      tako sam vidjao i vise?e boce u gepeku koje uopšte nisu pri?vrš?ene a auto registrovan regularno.

      kada jednoga dana kod nas tehni?ki postane zaista ozbiljna delatnost sa poverenjem da zaista radi posao, atest i za gas i za benzin i za dizel i za sve ima?e svrhu.
      ovako, žali bože gubljenja novca vremena i živaca.

      postoji i kazna za izmene na autu koje nisu homologirane od strane fabrike a u šta spada gasni uredjaj, šire gume od fabri?kih, pogrešne sijalice u farovima, plava svetla napred i pozadi, tutnjaju?e motore u gradskim zonama sa decibelima bez limita, sa 5 meteri dima izduva iza auta itd.

      da postoji tehni?ki pregled pola gradksih autobusa u BGD; više od pola kamiona i autobusa ina?e bi bilo izba?eno iz saobra?aja jer su tehni?ki ina?e neispravni prema važe?im normama.

      ah da, ta kazna je od 1800-8000 dinara, potencijalno pošto ne se?am se da sam ikada ?uo da je neko kažnjen što vozi tehni?ki neatestiran auto.

      ako se ide van zemlje, stvari se menjaju i atest je vrlo korisno papir?e, mada opet meni niko nikada nije tražio atest za jedno 10 tak putovanja sa gasom u inostranstvo.

      nažalost, dok ne uvezemo ljude za tehni?ke preglede i za ateste koji su obrazovani, iskusni, nekorumpirani, savesni, itd to atestiranje ja vidim samo kao obi?nu farsu, licemerje da je auto navodno pregledan i garantovano ispravan.
      a praksa kaže druga?ije od papira..
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • danmar
        CBC Član
        • 18.03.2007
        • 17
        • Srbija-SO

        #63
        Kako se evidentno skrenulo sa po?etne teme ja bih smelo da potvrdim da je njen naziv DETONACIJE sada dobio pravi smisao.
        I tako ja donosim odluku:
        Ne?e sada ni da radim atest.

        Comment

        • Trivo
          CBC Senator
          • 02.06.2005
          • 202
          • Bosanski Novi/Novi Grad/Novi Beograd

          #64
          E u BiH je to mnogo bolje rijeseno(valjda ),atest sam zavrsio za sat vremena i to covjek koji ugradjuje gas ima licencu da izda atest.Ja sam gas sam ugradio,odvezao kola kod njega,on sve isprovjeravo,dao mu papire od boce i reduktora,licnu,saobracajnu i 100KM i sacekao ga da sve zavrsi.Poslije sa potvrdom otisao u policiju da mi lupe pecat u saobracajnu i to je to.Sveukupno 2 sata bez nervoze,cekanja,gubljenja vremena.
          Znaci sam majstor je odgovoran jer je njegova firma izdala potvrdu da je sve u redu i ispravnom stanju.Posto sam sam ugradjivao gas sve moguce je provjerio pa cak i one ventilacione otvore da li su usmjereni kako treba,ler gasa,smjese i tako nesto.
          VW 1200 1972god.
          VW Golf 1.3 1988god.
          FIAT Punto 1.9 JTD 2001god.

          Comment

          • djukic
            CBC Senator XXL
            • 27.03.2005
            • 2526
            • Beograd

            #65
            E bre meni auto detonira s vremena na vreme. Vi pricate o atestu???

            Evo do sada razvoj situacije:

            Presao sam nekih 400km i nijednom nije detonirala. E sad pazio sam kako vozim, kako dodajem gas, kako krecem, kako stajem...

            Mnogo zamorno, dobio sam dve bobine, cim prestane ova dosadna kisurina promenicu i njih, promenicu i klemu (-) koja je spadala s vremena na vreme i oteracu auto kod IvanaT na stelovanje.

            Kada zavrsim to stelovanje onda cu je 400 km voziti normalno (kako sam vozio i prvih 20.000km). Ako tada nema detonacija onda smo stvar resili
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • Srdjan
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 2416
              • Bajina Basta/Beograd

              #66
              Kada si zadnji put menjao svecice?
              Meni se na fiatu desavalo da svecice posle 17.000km budu neupotrebljive i da budu uzzrok detonacija. Posle zamene sve je funkcionisalo kako treba. Koristio sam ngk svecice i imao ugradjeni sistem kao ti, Lovato Loveco...
              Lancia Kappa 2.0 20v

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #67
                Spadala klema?
                Vidi tamo da nema jos nesto sto se "desava".

                Comment

                • jeronimo
                  CBC Senator XXL
                  • 27.10.2005
                  • 390
                  • beograd
                  • ваз 21214-20

                  #68
                  da li kapice kablova ?vrsto stoje na sve?icama, nekad ho?e usled dotrajalosti da se kontakt poremeti i onda...
                  prva, druga,kuplung,treća- ruski ti je menjač sila...

                  Comment

                  • Pantah
                    CBC Veteran
                    • 25.03.2007
                    • 159
                    • Beograd

                    #69
                    Originally posted by danmar

                    U AMSS (tel. 011/333-1290 ) kažu:

                    Potrebano:
                    1. Tehni?ki pregled kojim ?e se potvrditi da je u vozilo ugra?en ure?aj za pogon na te?ni gas. ( Kao oni ne mogu to na licu mesta ustanoviti ).

                    Može. Ali ne?eš verovati postoji nešto što se zove metodologija za ispitivanje vozila, pa se neko pridržava a neko ne. Ovo je baš tako napisano.

                    2.Oti?i u mati?ni SUP i izvaditi rešenje o testiranju vozila na te?ni gas ( valjda tu misle na UPUT za testiranje ).

                    Uput za ispitivanje vozila.

                    3.Za ovo gore navedeno doneti originalna rešenja tj. potvrde ( ne može kopija ).
                    Sa svim ovim oti?i u Beograd, Ruzveltova 19. mada kažu idu i po Vojvodini da to rade ( nisam pitao koja mesta i gde ).
                    ...
                    Pa evo, sada je li?ni izbor gde i kod koga raditi ATEST.

                    Na žalost neke od institucija ne mare za pravilnik koje su same donele pa onda nastaje razlika u "zahtevima". Da je po novom, još nepotpisanom pravilniku, onda otpadaju predradnje i svako ko izmeni nešto bitno za bezbednost može sam da do?e direktno na ispitivanje. A kad ?e to da zaživi? Ne se znaje
                    Money for nothin' and chicks for free

                    Comment

                    • Pantah
                      CBC Veteran
                      • 25.03.2007
                      • 159
                      • Beograd

                      #70
                      Originally posted by djukic
                      promenicu i klemu (-) koja je spadala s vremena na vreme

                      Uuuuuu. Prijatelju. To ume da boooooli.

                      Kada u toku vožnje klema gubi kontakt, može svašta da se desi sa svim mogu?im elektronskim ure?ajima na kolima. Napon u mreži kola ska?e ko blesav, neki slabije zašti?eni ure?aji crkavaju ili se ko Kinzle tahografi na kamionima ?ak i zapale.

                      Ne znam kako je zašti?ena elektronika od tvog plina, ali ne bih se ni malo za?udio da se mapiranje "zbinga", pogotovu ako se ?uva u EEPROMu. Oni ni malo ne vole Brown-out kada se im se pristupa. Imam dosta (negativnih) iskustava sa brljavim taksimetrima i sli?nim pojavama.

                      Sli?no se na žalost dešava i kod varni?enja sa kablova na vozilima sa elektronski poja?anim naponom za paljenje ili kada se kod takvih vozila koriste kablovi-kape-razvodne ruke bez predvi?ene RSO zaštite. To ume da zbrljavi i rad motora na benzinu a to zna?i još i više na TNG.

                      Just my 2 cents.
                      Money for nothin' and chicks for free

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #71
                        Pantah

                        Ajde idi i predstavi se pa onda kad vec citirash odradi to kako treba, ovo je sad vec druga tema gde moram da te editujem, ono zadnje [/quote] pripada citatu!! Pisi iza toga...
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • djukic
                          CBC Senator XXL
                          • 27.03.2005
                          • 2526
                          • Beograd

                          #72
                          Evo update:

                          1. Zamenio sam - klemu (ona koja je spadala)
                          2. Zakazao sam da promenim zadnji lonac auspuha (nema veze sa detonacijama al ajde)
                          3. Zamnio sam obe bobine (nista spektakularno se nije desilo)

                          Da rezimiramo:

                          Detonacije se desavaju samo kad ubrzavam i to sa malog gasa npr. presaltam u drugu i boom. Inace kada pazim nedesavaju se.

                          Planiram da:
                          Kada zamenim auspuh odem do ivana i da ga ponovo presteluje pa da vidimo gde smo. Kad je vec u kancelariji zamolicu ga da doooobro pregleda lambda sondu (da ona nesto nebaguje), mada na tabli nista nesvetli.

                          Jos jedno pitanje za kraj, da li je moguce da mi je posle 105.000km zapusen katalizator. Planiram da ga zamenim cevkom u servisu za auspuhe posto je to euro 2 motor mislim da nebi trebalo da imam problema?

                          P.S. ma da ga samo zena vozi nebi ja tu nista diro, ali sad vozi i NASLEDNIKA pa ko velim da to sredim...
                          https://t.me/pump_upp

                          Comment

                          • deki-ascona
                            Bio nam je drug! RIP
                            • 10.04.2007
                            • 2118
                            • NI , Trosharina

                            #73
                            A jel ima veze koji kabli za svecice ide na koji auto? Ili konkretno: dal za BMW 2.0 moze isti kabli kao za vektru 2.0? Jel stvar u kubikazi motora ili u necem drugom? Pitam jer sam dva puta kupovao kablove, a kako mi je auto oldtimer i nemam pojma koji kablovi idu fabricki, uvale mi nesto , kao "e to je bas to". a posle moram da kupujem jedan po jedan posto riknjavaju.

                            pozz dejan nish
                            Originally posted by Valent Vudriga
                            ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                            Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                            Comment

                            • karazoki
                              CBC Veteran
                              • 25.08.2005
                              • 157
                              • Krusevac

                              #74
                              Naravno da ima veze

                              Comment

                              • deki-ascona
                                Bio nam je drug! RIP
                                • 10.04.2007
                                • 2118
                                • NI , Trosharina

                                #75
                                Zanima me kako se bira kabli? jel ima neka formula npr. otpornost ili presek provodnika u odnosu na akumulator ili na kubikazu?
                                Originally posted by Valent Vudriga
                                ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                                Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                                Comment

                                Working...
                                X