Atest, kako se vrši i zašto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    Atest, kako se vrši i zašto?

    Originally posted by Timothy Leary
    treba ti i pre el.ventila
    Ovo me oduvek zanimalo ali nisam imao koga da pitam Zavojnica pre ventila, na koliko, jel može kod boce? Ili zavojnica posle ventila, odmah posle ili kod ispariva?a?
    Mislim znam odgovor al volem da pitam
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs
  • Zmaj KV
    CBC Senator
    • 05.10.2005
    • 202
    • Kraljevo

    #2
    Posto Dora nece da objasni , objasni cu ja kako su mene ucili ...

    Zavojnica (strucni naziv DILETACIJA ) je kod nas propisana pravilnikom i mora da postoji izmadju isparivaca i plinskog ventila i neposredno ispred plinskog ventila. To kazu da mora postojati zbog termickih osobina bakra i zbog ublazavanja vibracija (ja licno mislim da je neko to izmislio na WC solji, covek nije moga da sere u nju vec je iskenjao neko pravilo i stavio ga na papir )
    Sa alatom UNIOR majstor nije junior!

    Comment

    • zeljan
      CBC Član
      • 02.06.2005
      • 64
      • palic

      #3
      jedno pitanje ,koja kuca pusta auto sa plasticnom granom i venturi sistemom da predje atest???? AMSS znam da ne pusta .
      potpis nije po pravilima foruma

      Comment

      • speedplus
        RIP Bio nam je drug!
        • 15.01.2007
        • 2419
        • LAZAREVAC

        #4
        Kad smo kod zavojnica,jednom nasem kolegi iz Rume je tip sa masinskog u Novom Sadu dao jednu veoma da kazem zzsmnszs teoriju o tome kakva joj je uloga,citiram:
        -Ako auto dovedete do brzine vece od 120 km/h i dodje do takve situacije da morate naglo da kocite,plin koji se nalazi u boci i cevima pod silom inercije(izazvanom naglim kocenjem pri tolikim brzinama) takvom zestinom krene prema aparatu da mu momentalno cepa membrane,medjutim ako su tu zavojnice onda ce one zaustaviti tu masu tj. ublaziti to nasilno jurcanje plina prema jadnim membranama.

        Mislim da ovo ipak rusi sve vase teorije o primeni zavojnica

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          To kazu da mora postojati zbog termickih osobina bakra
          moram da pitam, a kojih to pa posebnih termi?kih osobina bakarne cevi kroz koju prolazi te?ni LPG ?
          temperaturni delta t je zanemarivo mali, nema nikakvih dilatacija, nema baš nekog smisla taj razlog, ko god da je tako nešto osmislio.

          ako jeste tako, zašto onda fabri?ka bakarna cev kroz koju prolazi (ko?iona) te?nost nema tu spiralu ?

          potpuno je ista termi?ka dilatacija, i potpuno isti uslovi rada, vibracija i ?ega ve? ne.

          dakle, nešto tu ne štima malo više...
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            plin koji se nalazi u boci i cevima pod silom inercije(izazvanom naglim kocenjem pri tolikim brzinama) takvom zestinom krene prema aparatu da mu momentalno cepa membrane,medjutim ako su tu zavojnice onda ce one zaustaviti tu masu tj. ublaziti to nasilno jurcanje plina prema jadnim membranama
            ima li ime taj "genijalac" ?

            po toj logici benzin takodje pokida membrane regulatora pritiska benzina kada se zako?i.
            u kakvoj su zabludi fabrike ve? decenijama pa ne znaju za takve teorije

            dalje, sile inercije uopšte ne zavisi od -tolike- brzine i potpuno je ista i ?ak i ve?a ta žestina kada se auto kre?e recimo brzinom od 20tak km/h pa naglo zako?i.

            ono što jeste bitno je promena stanja kretanja, tj ubrzanje (usporavanje) a ono je manje više konstantno i ne prelazi 1g ili 10m/s2 okvirno pri ko?enju.

            to zna?i da kada bi bacio u vis ispariva? 3metra i on mi pao u ruke da bi se membrane pocepale.
            tu je potpuno istih 1g, ili 9,81 m/s2 usporavanja.

            dakle, ispariva? je osetljiviji od igranja sa nitroglicerinom
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • *IvanT*
              CBC Senator XXL
              • 30.01.2005
              • 3234
              • Srbija, Beograd, Kara

              #7
              Jbt, zar mislite da su svi koji su pisali pravila i propise budale ili tehnicki nepismeni?
              Zasto postoji obaveza za spiralom u bilo kojoj drugoj drzavi koja ima zakon o ugradnji autogasa? I oni su budale i nepismeni su?

              1. Dilatacije

              2. Ublazavanje vibracija

              3. Rezerva cevi u slucaju ostecenja holendera

              4. Rezerva gasa kod automobila koji mogu puno da ga potrose

              Mora da postoji ispred el. ventila za gas i izmedju el. ventila i reduktora. Ukoliko je cev izmedju el. ventila i reduktora cvrsto vezana za karoseriju, mora da postoji spirala i odmah posle el. ventila i ispred reduktora.

              ENDe, propis je takav i tako je ispravno.
              http://www.lovatogas.co.rs

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Loyds standard kaze 1 ( JEDNA ) fi 5cm petlja na 15m cevi.

                Sto je masa veca (veliki broj petlji) to je inercija takodje veca sto znaci da to NIJE dobro protiv vibracija.
                To sa rezervom i da ima za svaki slucaj malo vise cevi je ok razlog.

                Comment

                • dima
                  CBC Senator
                  • 14.02.2007
                  • 200
                  • Niš

                  #9
                  Drugar proslog meseca isao na atest, i bas mu je bilo frka oko te zavojnice posto je nema - sve ostalo je bilo OK, ljudi pogledali slikali itd. i rekli u redu je - iz prve.
                  Na kraju nije mogao da izdrzi a da ih ne pita: "A sta sa zavojnicom?" Ljudi ga pogledase i rekose: "Ma nije potrebna."

                  Ja sam, kada sam cuo, bio odusevljen jer mi je predstojala kupovina nove cevi od boce do ventila zbog iste te zavojnice - jos jedan dodatni trosak od oko 20e u celom postupku oko atesta

                  Pre odlaska na atest bio kod majstora za plin da pregleda instalaciju, da li joj ipak nesto fali, i tip ga je ubedjivao da nece proci atest bez zavojnice ispred ventila. Nisu je uradili jer je cev bila prekratka, pa bi morao da kupuje novu, i odlucio da ide ovako kako je pa sta bude.
                  E sad ko koga tu...

                  Inace atest radjen u AMSS u Nisu.
                  OPEL ASTRA G 1.4 16V

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Prvo na zapadu se svi pridržavaju pravila koja se znaju i mogu negde da se skinu i pro?itaju.

                    Drugo, na zapadu je sasvim po zakonu da bude fleksibilna cev, što je usput daleko bolje i sigurnije rešenje ali je skuplje od bakarne cevi.

                    Tre?e, ako ovi što u?estvuju u pisanju pravila tvrde da je toro boca nepropisna jer onda to?ak landara po prtljažniku što je ta?no ako se ne pri?vrsti, kako da im verujem u stru?nost jer na tom istom sajmu gde je to izjavljeno malo dalje u hali se nudio Jugo sa Pežoovim motorom gde je to?ak nonšalntno ba?en u prtljažnik (bez gasa naravno).

                    ?etvrto, niko nije video gasovod koji ide u spiralu, ide u P (?irilicom) i to je stvarno zbog dilatacije, kao što niko nije video bakarnu cev na autu koja je prava kao strela, ima krivina koliko ho?eš što namernih što nenamernih.


                    Na kraju ostaje samo radi toga da ima viška kad se menja kraj cevi radi održavanja, da je fleksibilna kako treba da bude i to ne bi imalo potrebe jer se može otpuštati i zatezati neograni?en broj puta.


                    Peto, atest se izdaje na 10 godina i posle izvršenog se može staviti boca ispred šoferke i kroz nju izbušiti dve rupe da vidiš kuda da voziš i niko ne?e postaviti pitanje oko toga jer ako i pitaju ti ponosno izvadiš papir na kome piše ATESTIRANO....

                    Za sve postoji zakon koji se može na?i u nekoj knjizi ili službenom listu, ja ne znam da nadjem taj podatak, nailazim samo na tuma?enja ovih što atestiraju i to se menja otprilike kvartalno i geografski a pri tome je nekad geografija svedena na 5 Km, Liman ili Petrovaradin recimo...

                    Pojavom ove frke oko kazni i atestiranja nema šanse da se stigne prepraviti sve što ne valja i što je bilo sasvim dobro ili najbolje za 180 evra ali eto oni sad nisu tu da poprave pa jel može... Tako da ne bunim se ali ne volim da me neko pravi blesavim...

                    Daklem gde je taj zakon u kome piše sve to o ?emu mi raspravljamo?
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Misko M
                      CBC Senator XXL
                      • 17.03.2007
                      • 652
                      • BG Vozdovac

                      #11
                      Originally posted by zeljan
                      jedno pitanje ,koja kuca pusta auto sa plasticnom granom i venturi sistemom da predje atest???? AMSS znam da ne pusta .
                      ...a sto ne bi pustio ?!

                      Comment

                      • apex
                        CBC Član
                        • 23.08.2007
                        • 59
                        • Zrenjanin

                        #12
                        Ni mene nisu pustili iako imam ulivene ventile na plasticnoj usisnoj grani, tako da nikada ne moze da detonira u granu. Da kucnem u drvo i nikada mi se nije desilo. Medjutim gospodi sa atesta to nije dovoljno. Kada sam ih pitao sta da radim, rekli su mi da ubacim aluminijumsku granu

                        Znaci gospodo sigurnije je imati aluminijumsku granu koja ce garantovano detonirati i isterati mi ceo usis iz kola, nego ovo sto trenutno teram vec godinu dana bez problema?

                        Comment

                        • speedplus
                          RIP Bio nam je drug!
                          • 15.01.2007
                          • 2419
                          • LAZAREVAC

                          #13
                          Upravo je Dora objasnio kriterijum atestiranja.Ja cu samo da dodam da pravila obicno odredjuje inspektor a uglavnom se pridrzavaju norme R67/01 koju nisu nikad procitali a pitanje je dali neki od njih uopste znaju da citaju(casti izuzecima).Sve u svemu SRBIJA

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Originally posted by apex
                            Ni mene nisu pustili iako imam ulivene ventile na plasticnoj usisnoj grani, tako da nikada ne moze da detonira u granu. Da kucnem u drvo i nikada mi se nije desilo. Medjutim gospodi sa atesta to nije dovoljno. Kada sam ih pitao sta da radim, rekli su mi da ubacim aluminijumsku granu
                            Uvek može da detonira u grani i tamo jedino i detonira sem kod glumpavog boš L jetronica gde može da detonira i u njemu samom pa se onda slikaj sa zaštitnom klapnom.
                            Uopšte ti ne želim da proveriš svoje uverenje u taj sistem. Šegrti prolaze ali kad naidje majstor detonacija skuplja?eš te ventile po putu zajedno sa granom...

                            Da li su ovi na atestu u pravu, jesu jer prvo taj motor je obi?no bar Euro 2 ili 3 tako da venturi nije odgovaraju?i sistem, drugo kad dekne jednom na nezgodnom mestu na putu pa se nešto desi, neko bi morao biti kriv.
                            Za sada je to uvek prevelika brzina ili nepoznati razlozi...
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              Na kraju ostaje samo radi toga da ima viška kad se menja kraj cevi radi održavanja, da je fleksibilna kako treba da bude i to ne bi imalo potrebe jer se može otpuštati i zatezati neograni?en broj puta
                              isto mislim, ostaje to kao jedini racionalan razlog mada je pitanje koliko ?esto u praksi nastaje potreba da se menja završetak cevi.

                              pa ceo sistem grejanja u ku?ama decenijama se pravi izmedju ostalog sa bakarnim cevima i nigde nema spiralnih zavojnica ispred radijatora/kotlova/ bojlera a tu su daleko ve?e dilatacije usled temperaturnih razlika.

                              još mi je ?udnije da je u ku?noj instalaciji dozvoljeno fleksibilno crevo u zatvorenom prostoru a u autu koji je na otvorenom nije..
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X