LPG i Ekologija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shadow
    CBC Senator XXL
    • 23.09.2005
    • 555
    • Beograd

    LPG i Ekologija

    Koje ekoloske standarde ispunjava auto koji se vozi na LPG?
    My crew is all fired up
    Y'all better just wise up
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Zavisi od tipa uredjaja koji je ugradjen u njega. nema ništa spektakularno, auto treba da zadrži isti standard koji ima na benzinu.
    Venturi sistem na Eko3 motoru ne zadovoljava taj princip pa imaš lošiju emisiju izduvnioh gasova nego na benzinu...

    Gasna oprema se prilagodjava tehnologiji motora da bi zadržala bar isti nivo koji je imao pre ugradnje.

    Ako pitaš da li Euro2 motor može pro?i kao Euro3 ako ima gas, ne može jer Euro3 ne ?ine samo izduvni gasovi nego kompletna koncepcija auta.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • nikolapanic
      CBC Senator XXL
      • 16.10.2005
      • 657
      • Petrovac

      #3
      Ako pitaš da li Euro2 motor može pro?i kao Euro3 ako ima gas, ne može jer Euro3 ne ?ine samo izduvni gasovi nego kompletna koncepcija auta.
      Hehe,to bi tako trebalo da bude,a videcete kako ce se prodavati Yugo sa peugeotovim motorom i ispunjavati euro 4 standarde sa sve koncepcijski odradjenom debelom umesto tanke lajsne.
      Dora,ti pomenu da odredjeni gasni sistemi nemaju dobre izduvne gasove da bi zadovoljili euro 3 standard dok ga na benzinu imaju.Da li to podrazumeva nedostatak neki sa one liste izduvnioh gasova ili u kompletu ne zadovoljava?
      Samo te slusam i pitam se dokle ces?

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        Koje ekoloske standarde ispunjava auto koji se vozi na LPG
        francuski institut za vozila je radio projekat/ analizu raznih goriva i prema rezultatima koje su navodjene mogu?nosti LPG na ispravno podešenom autu sa elektronskom kontrolom rada može da bude u nivou budu?ih euro 6/euro 7 normi kada jednoga dana budu definisani.

        LPG kao fosilno gorivo recimo nema emisiju sumpornih jedinjenja ni u tragovima, nema pepela, nema ?vrstih ?estica..i još nekih hemijskih produkata sagorevanja a koji su itekako prisutnu kod današnjih euro 4 bilo benzinskih bilo dizel motora.

        ovo se odnosi na sagorevanje i izduvne gasove, ne i na gume, karoseriju, aribagove, pešake i ostale elemente ?itave familije pod nazivom Euro x standard.

        ina?e i u postoje?em Euro 4 i u budu?em euro 5 se tolerišu olovna jedinjenja, pošto ostaje aktuelan postoje?i benzin a on sadrži i dalje olovo.
        iako se (marketinški) zove bezolovni to fakti?ki nije baš ta?no, koncentracija olova je zaista smanjena u odnosu na ranije olovne benzine ali je olovo i dalje tu u svakoj potrošenoj litri, sa svim svojim posledicama po ekologiju.

        iz izduva prose?nog auta izadje stotinak štetnih hemijskih jedinjenja u raznim koli?inama, neka su na udaru normi i zakona a neka se i ne pominju ozbiljno..

        ima više politike nego ekologije u osnovi propisa zakonodavaca., vrlo ?esto.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • APOGEE
          CBC Senator
          • 01.06.2005
          • 243
          • Beograd, Vracar

          #5
          Originally posted by sw.brick
          .....iako se (marketinški) zove bezolovni to fakti?ki nije baš ta?no, koncentracija olova je zaista smanjena u odnosu na ranije olovne benzine ali je olovo i dalje tu u svakoj potrošenoj litri, sa svim svojim posledicama po ekologiju......
          Brick, ovo zaista nisam znao. Da li se grubo zna odnos olova u olovnom u odnosu na bezolovni benzin. Naime, neki dan sam postovao temu, olovni + bezolovni u rezervoaru

          a sa foruma me naplasise da pod hitno praznim rezervoar, sto sam btw i ucinio, nebi li sj... kat i sondu. Posto vozim na LPG, mislio sam da sam mozda mogao da se provucem sa mesavinom bez stetenih posledica.
          Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

          Comment

          • Ladislav
            CBC Senator
            • 14.12.2004
            • 223
            • Kragujevac
            • Lada Niva 1.7i

            #6
            Originally posted by Dora
            Venturi sistem na Eko3 motoru ne zadovoljava taj princip pa imaš lošiju emisiju izduvnioh gasova nego na benzinu...


            Cek, cek, cek... Ko vise zagadjuje izduvnim gasovima:

            1)30 godina star krsh kad ide na LPG (Kec, Lada Specijal...)

            2)Ganc-nov EURO 4 benzinac

            Bio sam ubedjen da je tacan odgovor pod 2), ali kad procitah ovo sto Dora napisa ne mogu se prestat' iscudjavati.

            Comment

            • prolupator
              CBC Senator XXL
              • 02.09.2005
              • 3968
              • Zemun

              #7
              Nemoj da se iscudjavas...

              LPG je ekoloski bolji, ali ne toliko koliko se misli. Inace je uvek jeftiniji, to svakako..

              Odgovor je pod 2).

              Katalizator je majka za ekologiju, zato i postoji...
              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

              prolupator.mojblog.rs

              Comment

              • ziksy
                CBC Član
                • 01.09.2006
                • 26
                • Novi Beograd

                #8
                Mislis odgovor je pod 1?Ili tvrdis da glanc nov auto zagadjuje vise?
                Ako ne mozes danas ,sutra!
                ...ako ne sutra,prekosutra...

                Comment

                • *IvanT*
                  CBC Senator XXL
                  • 30.01.2005
                  • 3234
                  • Srbija, Beograd, Kara

                  #9
                  Nemojte nista da nagadjete ili "mislite", jer se tacno zna sta i koliko zagadjuje. Benzinski motor sa pogonom na TNG ce manje zagadjivati okolinu, jedino ukoliko je za dati motor napravljen pravilan izbor uredjaja.

                  Karburatorski motori- venturi sistem
                  motori sa ubrizgavanjem, bez lambda sonde - venturi sistem
                  motori sa ubrizgavanjem i lambdom - venturi sa lambda kontrolom ili ubrizgavanje gasa
                  EURO 3 i 4 motori - ubrizgavanje gasa
                  ....
                  Sa svakom drugacijom kombinacijom i montiranjem npr. venturi sistema na nov Euro4 motor, zagadjuje se neuporedivo vise nego voznjom na benzin.
                  http://www.lovatogas.co.rs

                  Comment

                  • Ladislav
                    CBC Senator
                    • 14.12.2004
                    • 223
                    • Kragujevac
                    • Lada Niva 1.7i

                    #10
                    Originally posted by *IvanT*
                    Benzinski motor sa pogonom na TNG ce manje zagadjivati okolinu, jedino ukoliko je za dati motor napravljen pravilan izbor uredjaja.

                    Karburatorski motori- venturi sistem
                    Opet je ostalo nejasno: da li ovo sto je napisano znaci da 30 godina star auto sa karburatorom i ugradjenim Venturi sistemom zagadjuje manje nego ganc nov EURO 4 benzinac?

                    Comment

                    • ale944
                      CBC Senator XXL
                      • 20.03.2006
                      • 1457
                      • Beograd

                      #11
                      ne ladislave, ne znaci to, nego obratno....
                      obrati paznju da imas dve promenljive u jednacini , generaciju benzinskog motora i generaciju gasnog uredjaja....
                      ...sta's imao iz matemetike ?

                      ...venturi sistem je na nivou karburatora iz pretproslog veka ako pricamo o kvalitetu formiranja smese.... znaci sa venturijem ne mozes nikad imati dobru smesu kao sa kompjuterskom regulacijom, dakle, samim tim je i povecana emisija stetnih gasova...
                      ...ajd da ubacimo i trecu nepoznatu u jednacinu, stari karb motori najcesce gore i ulje uz gas ,e to je prava ekologija u oblacima plavicastog dima.. nije samo gorivo to koje zagadjuje, ulje je bitan faktor, jer su produkti sagorevanja ulja mnooooooooogo toksicniji....
                      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                      Comment

                      • CannoN
                        CBC Senator XXL
                        • 15.09.2007
                        • 485
                        • Beograd

                        #12
                        Jedno je izvesno-stari karburatorski motor ce manje zagadjivati na plin nego na benzin.

                        Sam sastav propana i butana diktira kakav ce produk njegovog sagorevanja biti. Zato sto sadrzi manje elemenata manje ce i emitovati.
                        Benzin je finalni produkt dok je gas nusprodukt. Elementarniji. Po svojoj prirodi mora manje da zagadjuje od benzina bez obzira na uredjaj koji ga uvodi u komoru za sagorevanje.

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #13
                          Svako gorivo sagoreva. Kad su norme u pitanju racuna se CO2 a on zavisi od KOLICINE sagorelog goriva. Govorim o onome sto se placa kao taksa a ne o tome sta je toksicnije. Trenutno kao da nikoga to ne zanima jer se zagadjnje iskljucivo definise kao kolicina CO2. Znaci da su savremeniji motori koji manje trose ustvari ekoloski cistiji iako to realno nije tacno.
                          Svi su se zdali oko potpisanog Kyoto sporazuma da bi se ispunile planirane obaveze a nikoga tu ne zanima hoce li neko da dobije rak od toksicnosti zbog neke vrste specificnog zagadjenja u sta spadaju i vozila izmedju ostalih jos vecih zagadjivaca.
                          Tacno je to da je LPG kao smesa daleko elementarniji nego benzin i ostala goriva i samim tim nema toliko toksicnih materija ali ima ISTO toliko CO2 kao i bilo koje gorivo tako da po tom pitanju nema barem za sada nikave sanse da bude oslobodjen nekih poreza na kontu cistoce mada realno jeste cistiji. Ih, pa lukavi su zakonodavci.

                          Comment

                          • Ladislav
                            CBC Senator
                            • 14.12.2004
                            • 223
                            • Kragujevac
                            • Lada Niva 1.7i

                            #14
                            Originally posted by ale944
                            ...ajd da ubacimo i trecu nepoznatu u jednacinu, stari karb motori najcesce gore i ulje uz gas
                            To stoji, ali imao sam na umu "ceteris paribus" analizu zagadjivanja GORIVOM respektujuci sistem "ubrizgavanja" tj. doziranja. To sa uljem je lutrija - moz' da trosi mnogo, a moze i da ne trosi (npr. taze generalka).

                            Ufff... Ajmo 'vako. Da uvedemo vodonik kao pomocni reper analize. Dakle, kad bi BILO KOJI motor trosio vodonik zagadjivao bi neuporedivo manje od BILO KOG motora koji trosi benzin. Zasto? Zato sto se sagorevanjem vodonika ne stvaraju nikakve stetne materije - H2+1/2O2 = H2O. Sagorevanjem benzina i u najidealnijim uslovima oslobodice se neke stetne materije.

                            E sad: gde je na skali stetnosti butan/propan u odnosu na vodonik i benzin? Ako je znatno blize vodoniku u odnosu na benzin, tj. dovoljno blize da svojom cistotom nadomesti prljaviju karburatorsku tehnologiju, onda je moja teorija tacnija, a ako nije toliko dovoljo blize, onda je tacnija teorija da EURO4 benzinci manje zagadjuju.

                            I ovo nikakve veze nema sa matematikom, ovo je cista HEMIJA. I to organska.

                            Ima li hemicara?

                            Comment

                            • CannoN
                              CBC Senator XXL
                              • 15.09.2007
                              • 485
                              • Beograd

                              #15
                              Ima hemicara(moja cura) pa ako ima neko konkretno pitanje?

                              Potpuno si u pravu dranix. Pa sa tim normama su sprecili najezdu kineza na trziste.

                              Comment

                              Working...
                              X