LPG i Ekologija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #31

    Artikel iz Nove Tehnike

    Svedska firma Scanarc Plasma Technologies koja radi u velikom projektu EU o tehnologijama za proizvonju H gasa je pronasla novu tehnologiju koja radi na principu Cinkoxida u vodi i sunceve toplotne energije.

    Proces je da se prah zinkoxida izmesa u vodi i da prilivom toplote zinkoxid vezuje kiseonik iz vode a oslobadja se vodonik.

    Pise jako puno o samoj tehnologiji, u sustini korak po korak je opisana al me mrzi da prevodim
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • nijebitno
      CBC Senator XXL
      • 14.03.2006
      • 629
      • Modrica

      #32
      Sto ne mijenja cinjenicu da drug clan CannoN nema pojma sta prica
      Difference between man and boys is the price of their toys

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #33
        U Stockholmu se voze od 2003 godine autobusi koji su u velikom projektu EU
        u par vecih gradova EU u upotrebi.
        Koriste se fuel-cell koji rade na vodonik. Rezervar 44Kg (210L) komprimovanog H na 350 bara daje radijus kretanja 18 tonskom busu od izmedju 200-250km. El motor od 200KW je pokretach.
        Punjenje traje nekih 15 min.

        25 autobusa je u funkciji i presli su preko 1.000.000km sto je rekord za test projekte dosad da se dokaze da praksa i teorija idu rame uz rame.
        http://www.fuel-cell-bus-club.com/index ... id=1&pid=2

        Koga zanima vishe : http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • CannoN
          CBC Senator XXL
          • 15.09.2007
          • 485
          • Beograd

          #34
          sw.brick:
          Ti se garant pravis da me nisi razumeo!?
          Nisam nikada pomenuo da voda moze da se koristi kao gorivo! Voda je svuda dostupan resurs vodoonika a tehnologija izdvajanja postoji kao sto postoje i rezervoari za cuvanje;
          O cemu ti pricas ? Kroz sta to vodoonik prolazi-kakva difuzija? Kroz gorivne celije znam da ne a ni kroz rezervoare Bmw-ea ili Mini-ja. I nije H nego H2 sto je jako bitno.
          Pa ne razbijas ti jezgro atoma pa da ti treba enormna energija! Razdvaja se molekul pri proizvodnji.
          Ajde pogledaj ovaj site pa mi reci kako ce tociti taj H2 ovi pomenuti automobili ako je tako nemoguce izdvojiti ga i cuvati?

          http://www.theautochannel.com/news/2006 ... 29311.html

          A cena, ako se proizvodi putem solarnih celija, je ravna nuli. Pa sta ti mislis zasto se toliko novca ulaze u razvoj ove tehnologije ako se ne planira masovna upotreba?

          Nijebitno:

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            u EU bezolovni benzin sadrzi 6.67mg/kg olova po normi 2000.

            pre tog perioda bezolovni benzin po EU normi je sadrzavao 17.3 mg/kg

            Total vehicular emissions of Pb have drastically declined over the years (e.g. from over 100 tonnes/year a decade ago to about 10 tonnes/year in recent years in Belgium). This amount creates damages worth about 20-30 million Euro annually for Belgium, an amount worth considering in any policy on transportation.

            These results demonstrate that, despite the widespread feeling that the vehicular Pb problem was solved, Pb may still be a relatively important pollutant. Evidently, emissions of other pollutants have also been drastically lowered. Impacts of lead have been omitted from most recent studies on environmental externalities (Int Panis et al., 2001). Nevertheless, the additional impacts of Pb emitted by petrol cars will not eliminate their environmental advantage over diesel cars (Int Panis et al, 2001b). These findings enhance the relative environmental advantage of Pb free alternative fuels such as LPG and the relevance of all measures that reduce fuel consumption.

            izvor http://www.vito.be/bugs/externe/docs/Versie%205.doc

            evo i rezultata analiza goriva sa pumpi iz SAD, njihovog bezolovnog benzina koji sadrzi i olovo u sebi i jos gomilu raznih elemenata.
            http://128.255.99.21/newsroom/hotline/a ... /fuels.xml


            tek nekoliko zadnjih godina sa Euro 4 definitivno je olovo potpuno izbaceno a celo vreme pre toga se benzin nazivao bezolovnim iako je sadrzavao, doduse znatno manje nego ranije, izvesne kolicine olova.

            nije sve tako jednostavno kako izgleda na prvi pogled...i serviraju nam medijske kampanje.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #36
              Brick, ma koja crna EU po pitanjima chistoce i ekologije, kasne i klackaju sam tako za SWE
              Brsel nas svake godine natera da se vratimo korak u nazad po nekim pitanjima jer novopecene zemlje nemogu da naprave tolike skokove u standardima da pa moramo da idemo u 70-e ili 80-e godine po mnogim pitanjima.

              Vodonik se transportuje na pritisku od 250 Bara , u autima je na pritisku od 350 bara i da, prolazi kroz resetke danasnjih plasticnih rezervara.
              JJedino kuda neprobija je kompoziti koji ga drze do 700 Bara ali su jos preskupi da bi upali u auta.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                Ajde pogledaj ovaj site pa mi reci kako ce tociti taj H2 ovi pomenuti automobili ako je tako nemoguce izdvojiti ga i cuvati?
                nije ni receno da je nemoguce vec da nije komercijalno dostupno sa postojecim tehnologijama.

                naveo sam prosecnu cenu u Evropi od 1 kWh fosilne energije, oko 10 evro centi.

                niko nece koristiti, niti je ekonomksi odrzivo trositi visestruko skuplju energiju, i to masovno koristiti.

                solarna energija je i dalje neefikasan metod i nije u stanju da konverzijom energije obezbedi ni minorme potrebne kolicine H.
                pisem H kao skraceno za vodonik, samo to znacenje.

                odlicno sam razumeo, voda nije energija za gorivne celije i stoga je ne treba pominjati u kontekstu proizvodnje energije.

                postoji mali milion nacina kako se moze mala kolicina energije ekoloski sakupiti, od energije vetra energije plimnih talasa, pa nadalje i sve je to vec odavno opisano kako radi, i koji su efekti.

                nezgoda je sto je to enormno skupo po 1kWh kada se na kraju sve sabere i oduzme, pa je neuopotrebljivo u praksi.

                jedan auto prosecno predje 20.000km i pri tome potrosi oko 1500 litara recimo dizela. kako litar dizela ima oko 10kWh energetski sadrzaj to je oko 15.000 kWh energije.

                Solarni panel, kao sto je @Ale naveo, je u stanju da za 24 sata prosecno suncanog dana sakupi oko 0.1 do 0.25 kWh energije.

                15.000 / 0.15 je 150.000 dana Suncanog zracenja u kontinuitetu za 1 m2 povrsine da bi se zadovoljila potreba za energijom jednog auta.

                ako je solarni panel 100m2 povrsine to je 1.500 dana ili skoro 5 godina sakupljanja Sunca.


                u krajnjem treba 500m2 elektro panela za pokretanje jednog jedinog auta. a m2 solarnog panela kosta danas poprilicno.

                ni naftni derivati nisu dugo vekova korisceni jer su bili neprakticni za preradu, cuvanje, upotrebu.

                pa prva vozila su upravo bila sa pogonom na razne gasove, jos u 19. veku i onda je to prakticno nestalo jer je bilo skuplje od tecnih derivata nafte.

                ekologija i cena moraju zajedno da budu u korelaciji inace nema nista od masovne primene pokazuje dosadasnja istorija.

                tako je bilo i sa samim automobilima, dok nisu postali dovoljno jeftini da su dostupni sirokim slojevima stanovnistva bili su gotovo neupotrebljivi.

                isto tako i avioni pre 50 godina, itd.


                cena je kljucni element za prihvatanje necega na nivou globalnog opredeljenja.
                vodonik kao i gorive celije je danas samo jos jedan od eksperimenata i igranja velikih... pre svega radi reklame a ne radi zaista sazrelih resenja za praksu.

                kada vojska predje sa fosilnih goriva na neka alternativna znace se da je postalo izvodljivo u praksi, ovako BMW i drugi naprave nekoliko komada radi imidza, radi reklame, radi opravdavanja gde su utrosene povelike pare.

                mnogo se prica o CO2 zagadjenju, a opet danasnji prosecni auti nisu odmakli od prosecnih auta iz 70tih godina po tom pitanju- grama CO2 po predjenom km.

                naravno sada ce se CO2 naplacivati ali to je politicka odluka pre svega da se kaze da se nesto radi.

                energetske kompanije (EPS kod nas npr) i dalje svoju proizvodnju planiraju, razvijaju i u praksi proizvode energije iz fosilnih goriva i dalje u natvecinskom udelu.

                ako njima nije isplativo da koriste vodonik procesom elektrolize vode na veliko, tek je daleko to od obicnog gradjanina koji trosi na sitno.

                isto tako je i problem sa cistom vodom, jako je skupa prerada da se dobije pitka. iako na papiru vode ima u izobilju u praksi je zapravo nema i redak je resurs.
                hint, Coca Cola svuda po svetu vec godinama unazad otkupljuje izvore pitke vode, i kod nas su skoro sve pokupovali.

                planiraju ljudi naredne decenije...da se ne iznenade.

                razumem ja zelju da se vodonik predstavi kao idealni izvor energije, i time pokupe marketinski poeni u javnosti samo to je daleko od stvarnog stanja danas. jednoga dana mozda fosilna goriva budu toliko skupa da i preskupi proces dobijanja vodonika postane prihvatljiv.
                a tada auto mozda necemo ni koristiti kao masovni prevoz, zbog cene kostanja.

                evo ja trazim izvor toplotne energije po ceni 0.03 Eura za 1kWh ili manje a pozeljno da je ekoloski, ako imas metod kako rado cu platiti upotrebljivu ideju.
                ja ne umem za manje pare da napravim kilovatsat, a nije da ne razmisljam

                moze i vodonik ako kosta manje od 0.03 E
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #38
                  Originally posted by sw.brick
                  energetski deo price je samo jedan deo, drugi deo (vec je pomenut od strane Boost-a) je sto vodonik nije moguce cuvati u rezervoarima i sa materijalima kojima mi raspolazemo usled difuzije molekula vodnika kroz sve poznato i dostupno.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • CannoN
                    CBC Senator XXL
                    • 15.09.2007
                    • 485
                    • Beograd

                    #39
                    Usled razvoja tehnologije/efikasnosti proizvodnje cena ce padati u budocnosti - ja smatram,
                    A mozda dotle pronadjemo drugi izvor energije...

                    boost:

                    I dalje ne kapiram o cemu ti to:

                    Naravno da je moguce cuvati vodoonik

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #40
                      Posto se kod nas koristi vec duze vreme i ima se za nameru da se mreza pumpi koja je za cecni prirodni gas prebaci na vodonik, znam sta pricaju u debatama.
                      Problem da molekuli vodonika prolaze kroz resetku mateijala je poznat i priznat.

                      http://user.it.uu.se/~maka1011/projects ... page=7&n=0
                      5 Lagring av vätgas



                      Vätgas är en flyktig gas och därför är det viktigt att den förvaras på ett säkert sätt. Det har länge saknats säkra metoder för att lagra väte och lagring av gasen har länge förknippats med explosioner. Mycket ny forskning, men även utarbetning av äldre metoder sker. Bl.a. finns ett EU-projekt HYSTORY (Hydrogen Storage in Hydrides for Safe Energy Systems) (abb.se ) . Projektet kommer bl.a. testa och utvärdera lagring av metallhydrider. En student vid KTH har utvecklat en metod för lagring av vätgas med ett brett användningsområde, bl.a. inom uppladdningsbara batterier (kth.se). Den lätta gasen med låg energitäthet har mycket små molekyler och innehåller mer kemisk energi per viktenhet än något annat kolvätebränsle. Det finns ett antal olika sätt att lagra vätgas.
                      Jbg.. ima opcija za prevod na netu , ili da sacekas malo da odledam film.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #41
                        Boost, znam cak i ja da SWE kao i Skandinavija generalno odavno posvecuje duznu paznju tim pitanjima.
                        ali SWE kao i Srbija su toliko malecne zemljice globalno po uticaju na planetu da bilo da su potpuno ciste ili potpuno prljave jedva da se primeti.

                        a EU jeste veliki potrosac energije, SAD, Kina, Rusija, Brazil, Indija, itd i od njih najvise zavisi ekolosko stanje nase planete.

                        njihov standard je to sto na kraju odredi standard okoline svih nas.

                        a za njih je osnovno da cena bude prihvatljivo mala, da bi bila masovno prihvacena kao neko novo gorivo.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Valent Vudriga
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 2778
                          • USA

                          #42

                          Comment

                          • CannoN
                            CBC Senator XXL
                            • 15.09.2007
                            • 485
                            • Beograd

                            #43
                            Eto nisam znao da i mazda izbacuje auto na H2!

                            Boost:
                            Ako te ne mrzi prevedi ali problem sigurno nije nepremostiv(u vezi skladistenja)

                            Inace Amerika je preduzela ozbiljne korake u implementaciji hidrogena kao goriva buducnosti.

                            Comment

                            • Ladislav
                              CBC Senator
                              • 14.12.2004
                              • 223
                              • Kragujevac
                              • Lada Niva 1.7i

                              #44
                              Kao sto je Brick lepo primetio, vodonik kao gorivo ce sacekati do pojave fuzionih elektrana. Nadajmo se da ce uskoro da prorade, jer smo ga u suprotnom na**bali.

                              Comment

                              • zoranbg
                                CBC Senator XXL
                                • 23.03.2005
                                • 4098
                                • Rooster's Hill , Beog
                                • Grande Punto 1.2

                                #45
                                gledao sam neku emisiju..kazu da bi bilo dovoljna povrsina Sicilije u saharskom pojasu na kojoj bi se postavili solarni paneli da proizvedu vodonicnog goriva za trenutne potrbe sveta..e sad neznam dali su mislili na automobile ili globalno na svu energiju.

                                @Brick ..kad si racunao koliko vremena je potrebno da solarni paneli proizvedu gorivo(energiju) za jedan auto za 20000km...zaboravio si da dodas i energiju koja je potrebna da se ti solarni paneli (500m kvadratnih) proizvedu ... pa onda paneli treba da "otplate" prvo tu energiju ,sto mnogo produzava period "otplate" i proizvodnje za taj auto...
                                da bi se prozveo jedan solarni panel(istopio kvarc,silicijum...itd) treba mnogo energije...chitaj UGLJA ..
                                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                                Comment

                                Working...
                                X