LPG i Ekologija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #46
    da, ja sam uzeo u obzir gotovo idealni uslov, stalno osuncane celije, nema zagadjenja vazduha tu gde su montirane, ne uzimajuci u obzir ROI (povratak investicije) i jos niz realnih otezavajucih faktora.

    nas problem kao civilizacije je sto po jednom pojedincu se rasipamo kolicinom energije koja se potrosi, u proseku.

    umesto da se traga za smanjenjem apsolutne vrednosti potrosene energije i zatim povecanjem efikasnosti konverzije medju oblicima, stalno se politicki insistira na pronalazenju novih i vecih izvora energije i sve veceg novac i sve veceg poreza u igri.

    na drugoj temi @ Rubi je ubo u centar mete- nespremnost drzave da se odrekne poreza na energiju a time i odrekne namere da zloupotrebljava energetsku politiku razvoja.

    ja koristim suncevu energiju i kroz praksu znam da sa 3m2 mogu da ocekujem prikupljanje oko 2.500-3.000 kWh energije mada neravnomerno rasporedjeno tokom godine.

    i to u juznoj Evropi gde ima poprilicno vise suncanih dena nego u jednoj Belgiji, Engleskoj ili Norveskoj (gde je Sunce tek u tragovima odsnosno jedva par nedelja dostupno).

    mnogo se prica o kolicini Sunceve energije a malo se isprobava prakticno kako to zaista funkcionise, i koliko zaista moze da se apsorbuje, pa konvertuje, pa akumulira i onda opet konvertuje da bi se potrosilo na kraju.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      #47
      At present the energy payback time for PV systems is in the range 8 to 11 years, compared with typical system lifetimes of around 30 years. About 60% of the embodied energy is due to the silicon wafers. As the PV industry reduces production costs and moves to the use of thin film solar cells the energy payback time will decline to about two years.

      The total energy requirement to produce a PV panel is 1,060 kWh/m2. In Sydney the useable panel output will be 153 kWh/m2/year [0.42 kWh/m2/day], giving an energy payback time (EPBT) for the panel of 6.9 years. After mounting in an open field or on a roof the EPBT will be 11.5 or 8.3 years respectively. These energy payback times are well short of the likely system lifetime of 30 years.

      Hiljadu KWh energije ,da se proizvede JEDAN metar kvadratni solarnog panela.... u Austrlaiji gde przi sunce..treba 7 godina da stoji ,samo da vrati energiju ulozenu u proizvodnju...ok "zivotni vek" mu je 30 godina pa ce i da zaradi 2 hiljade Kwh otprilike.


      ali to je ono sto kaze @Rubi .. ,potrebna je totalno drugacija filozofija zivota i ekonomije ... nema tu mesta za automobile u kojima se vozi jendna osoba a auto ima 200-300ks .. i sluzi za pijac kao drugi auto...
      to je teska utopija ko to vidi na taj nacin...
      i ovaj link je detaljan i zanimljiv: http://www.manicore.com/anglais/documen ... solar.html
      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • CannoN
        CBC Senator XXL
        • 15.09.2007
        • 485
        • Beograd

        #48
        Ja sam optimista i po pitanju kontrolisane fuzije

        Stalno se unapredjuje iskoristivost energije - to je dobro

        A da se naucimo ekonomiji - to mi je manje verovatno

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #49
          @zoran, interesantni podaci, zaista.
          obicno se zanemaruje uzimanje u obzir celog ciklusa energetskog toka vec se izvuce malecni idealizovani deo ciklusa i onda marketinski obradi na sva zvona.
          ....
          kod nas se prodaju PV sistemi kao kompleti elektronike i panela i nasa mila drzava na to naplacuje takse /poreze od nekih 30tak % pri kupovini.
          isto je i za vodene i vazdusne solarne termicke kolektore, drzava takodje uzima zestoke namete.

          pa cak i na filtere za preciscavanje otpadnog vazduha takodje drzava uzima poreze po najvisoj stopi.


          a puna usta ekologije, kao neka briga za zdravlje naroda, uopste politicko marketinske price a sve se radi samo da se oteza tranzicija energetike od rasipanja ka efikasnoj upotrebi i stednji energije generalno.

          u svetu globalno automobili spadaju u medju najmanje potrosace fosilnih goriva, najvise se potrosi u zgradarstvu za termicke potrebe.
          i tu gde moze ubedljivo najvise da se pokrene u smeru stednje se ne radi gotovo nista, a nemilice trose fosilne rezerve svih oblika za zagrevanje planete.

          sve ono sto sagori kroz dimnjak zapravo greje nasu planetu.

          Australija je ucinila puno na popularizaciji solarne energije, i uopste ekoloskog pristupa zivotnim potrebama i pokazuje na primeru da se moze uciniti vise nego sto se danas prica na prazno..
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #50
            Originally posted by Ladislav
            Kao sto je Brick lepo primetio, vodonik kao gorivo ce sacekati do pojave fuzionih elektrana. Nadajmo se da ce uskoro da prorade, jer smo ga u suprotnom na**bali.
            Pu, onda ću morati kupiti zaštitno odelo za montažu kao Homer Simpson.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • Ladislav
              CBC Senator
              • 14.12.2004
              • 223
              • Kragujevac
              • Lada Niva 1.7i

              #51
              Doticni radi u fisionoj elektrani, a to je ogromna razlika.

              Comment

              • CannoN
                CBC Senator XXL
                • 15.09.2007
                • 485
                • Beograd

                #52
                Ma da.
                Fuzija(spajanje) je apsolutno cista a navodno bi oslobadjala vise energije nego nama poznata fisija(razdvajanje).

                Prilikom razdvajanja atomskog jezgra smanjuje se broj protona i neutrona sto prouzrokuje oslobadjanje energije u vidu alfa, beta i gama zracenja.

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #53
                  Stvarno ste bukvalisti Pojenta odgovora je bila da ste otišli u OFF u temi koja se bavi autogasom... Sad pretpostavljam da će ići izvodjenje dokaza koliko je fisija isplativa i izvodljiva u uslovima ugradnje u mopeda....
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  Working...
                  X