Trenutno kao da nikoga to ne zanima jer se zagadjnje iskljucivo definise kao kolicina CO2. Znaci da su savremeniji motori koji manje trose ustvari ekoloski cistiji iako to realno nije tacno
savremeni motori manje troše relativno ali savremeni automobili više troše u apsolutnim brojkama. jedan od razloga je što su ve?e mase, a pokretanje mase troši energiju a ta energije je direktno ve?a potrošnja.
tako da npr Golf 1 od pre 30 godina ispušta manje CO2 po km od današnjeg Golfa 5.
naravno, sposobnosti vozila od ubrzanja, brzine uopšte perfomansi je drasti?no razli?ita ali to ni malo ne menja surovu istinu o brojkama.
više kW(sati) sanžnijeg motora direktno je ve?a koli?ina CO2.
posebno je pitanje kako se uopšte meri taj famozni CO2.
koliko sam saznao u pitanju je neki specifi?an ciklus probne vožnje nastao pre 20-30-40 godina (pravila po kojima se vozi ciklus) pa su proizvodja?i automobila namerno prilagodili motore i menja?e da baš u tom ciklusu bude minimalizovan iznos CO2 a ina?e van tog opsega, u realnom životu auta koli?ina CO2 dostiže i 3 puta ve?e vrednosti po km relanog pervezenog puta svakodnevno.
Porše kao firma je ukazao na apsurdnost ovako postavljenih merenja i limita, kao vešta?ke imaginarne granice koja se nikada ne dogodi u stvarnosti.
sa tre?e strane, upitno je uopšte koliko cela pri?a (politi?ki forsirana) oko CO2 ima osnova po pitanju zagrevanja planete.
ve? najprostija matematika kaže da jedan automobilski motor koji na to?ku ostvari 50kWh energije je sagoreo fosilnog goriva oko 150kWh energije.
pri tome je 100kWh energije pretvoreno u toplotu i direktno odvedeno u atmosferu metodom hladjenja motora, odnosno direktno zagrevaju?i okolinu auta a time i planetu.
sve i da je CO2 emisija ravna nuli što se hemijskog ciklusa ti?e, ispuštena je toplota od 100kWh u okolinu.
to je otprilike 1 sat vožnje auta srednje klase srednjom brzinom po autoputu. recimo da je prevezeno 150km puta.
dodatno, CO2 se prirodnim putem preradjuje kroz proces fotosinteze dok se oslobodjena toplota nigde i nikako ne konvertuje niti vra?a u zemljinu unutrašnjost odakle je zapravo i uzeta kao fosilno gorivo.
kada se saberu godišnje kilometraže vozila, kada se saberu kWh oslobodjene toplote/energije tokom te aktivnosti sasvim je logi?no da ta toplota mora da uti?e na zagrevanje okoline ako se ne odvede i ne pretvori u nešto.
takav identi?an proces se dešava i pri proizvodnji / potrošnji struje tj el. energije koja se dobija iz fosilnih goriva tipa termocentrale.
u SAD se 1/2 ili 50% celokupne ele. energije dobije iz uglja tj fosilnog goriva.
1/3 toplote uglja se pretvori u struju a 2/3 toplote uglja se ispusti u okolinu (vazduh i reke).
a radi se o gigavat i teravatsatima energije.
meni se ?ini da je postalo politi?ki atraktivno izmisliti CO2 problem i onda radi kao rešavanja nametnuti neke administrativne proizvoljne granice i naravno administrativne takse....
sve zajedno ne baš mnogo korisno po okolinu i prirodu, od recimo ulaganja u razvoj sakupljanja prirodne energije same planete (Sunce, vetar, voda, plima) koja ne remeti postoje?i energetski tok ali se i jako teško oprezuje.
kako oporezovati Sunce ili kišu koja pada...

a to ne prija državama i Vlastima kojima su ina?e puna usta ekologije i brige za istu.
Comment