Da li je opasno ''nakrcati'' rezervoar?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joca
    CBC Član
    • 18.01.2008
    • 28
    • Beograd

    #46
    + + +
    ŠBBKBB ?
    Naravno!
    Svo vreme na ovoj temi, a rekao bih dobrim delom i na forumu, ustvari je ŠBBKBB.

    Ako nećemo mi,
    tehnička lica,
    da razmatramo varijante koje se mogu desiti,
    sa većom ili manjom verovatnoćom ali ipak mogu,
    ne bismo li izvukli pouke:
    - gde smo grešili,
    - šta treba da popravimo, i
    - kako treba ubuduće da radimo...
    ko će?
    - - -

    Comment

    • Ladislav
      CBC Senator
      • 14.12.2004
      • 223
      • Kragujevac
      • Lada Niva 1.7i

      #47
      Originally posted by sw.brick
      doprinosi kako apsorpciji toplote iz okoline, isto tako i odavanju toplote u okolinu.

      znaci potpuno identicno u oba smera.

      telo obojeno u crno bolje odaje toplotu zracenjemi..
      Sa stanovista prakse se ne slazem: davno sam imao 2 bureta od po 200 litara u dvoristu, jedno svetlo plavo i jedno tamno plavo. UVEK je voda u tamno plavom bila primetno (na dodir) toplija od vode u svetlo plavom.

      Dakle, da su bili crno i belo bure u pitanju, razlika bi bila jos drasticnija!

      Dakle, telo tamnije boje bolje ABSORBUJE toplotu, tj. brze je absorbuje u odnosu na svetlije nego sto je odaje.

      E sad, kad sunce zadje, tamno telo vise emituje toplotu, tj. brze se hladi od svetlog, ali to nije zato sto je tamno, nego zato sto je u tom momentu znatno toplije.


      ***

      A to za krcanje boce... Dal' svi da napisemo po pismo Mythbustersima, oni bi taj experiment izveli do kraja - prvo bi pokazali da u praksi boca ne bi pukla, a onda bi presli i na SBBKBB varjantu i tacno bismo znali kad bi boca pukla

      Comment

      • CannoN
        CBC Senator XXL
        • 15.09.2007
        • 485
        • Beograd

        #48
        Originally posted by joca
        + + +
        ŠBBKBB ?
        Naravno!
        Svo vreme na ovoj temi, a rekao bih dobrim delom i na forumu, ustvari je ŠBBKBB.

        Ako nećemo mi,
        tehnička lica,
        da razmatramo varijante koje se mogu desiti,
        sa većom ili manjom verovatnoćom ali ipak mogu,
        ne bismo li izvukli pouke:
        - gde smo grešili,
        - šta treba da popravimo, i
        - kako treba ubuduće da radimo...
        ko će?
        - - -
        Opet iskljucivo iz tvog ugla. Vecina ucesnika ove teme ima stav sta je bilo kada je bilo a ne sta bi bilo.

        Sto se tice ostatka foruma da se zakljuciti da ga vecinom nisi iscitao pa tvrdis da je gro tema bazirano na prezumpciji.

        Da ti odgovorim na pitanje ko ce?

        Onaj ko ima realne potrebe za tim.
        Da li ti imas potrebe za tim posto su ti eksplodirala par rezervoara u praksi pa su ti motivi humani ili popravljas nesto sto nije pokvareno?

        Comment

        • CannoN
          CBC Senator XXL
          • 15.09.2007
          • 485
          • Beograd

          #49
          Ladislave odlicna ti je ideja za Mythbusters-e.

          Ima li jos zainteresovanih?

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #50
            2 bureta od po 200 litara

            praksa tacno potvrdjuje teoriju.
            los ti je primer tj tvoje tumacenje pojava zasto se nesto desava.

            200 litara= 200kg

            200kg vode je akumulator toplote. (apsorbuje 1,16W po kg po stepenu C)

            dakle, ako zelis da uporedjujec koeficijente zracenja usled razlicitih boja bureta onda moras da upotrebis PRAZNU burad.
            potpuno bez ikakve vode.

            ali to nije zato sto je tamno, nego zato sto je u tom momentu znatno toplije.
            bas tako, zagrejana voda razlicite temperature je uzrok a ne boja bureta.
            i tu je greska tog eksperimenta koji si isprobavao.

            koeficijent zracenja= koeficijentu apsorpcije, mozes pogledati u bilo koju knjigu (teorija) ili u tehnicke podatke proizvodjaca metala prema RAL paleti boja.(praksa).
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • ada
              CBC Senator XXL
              • 04.06.2005
              • 2375
              • Novi Sad
              • Svasta nesto

              #51
              od kada je litar i kg isto??? ili ja nisam bio na tom casu matematike!
              Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
              Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
              Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
              Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #52
                Originally posted by rrapaic
                Nije mi jasno sto ste se svi uhvatili Sunca.

                Moj (a verujem i vecina) LPG tankova belog dana ne vidi, ali to uopste nije bitno. Temperatura u gepeku (gde se nalazi tank) je priblizno temperatura kabine auta sa zatvorenim staklima, bez klime, leti... pa izvolite racunati do mile volje.

                Rajko
                Rajko ovde sve lepo piše a ti opet pišeš da bi pisao. 70 imaginarnih stepeni je dovoljno da se spržiš i ličiš na lepo rumeno reš pečeno pile. Nešto ne vidim da je mnogo takvih vozača. U pitanju je vreme koje je potrebno da bi postao reš pečeno pile.

                Ovde ima stručne analize a ima i scenaria za špansku seriju.
                Mislim da je sve bitno rečeno i da svako ko želi ima šta da zaključi.

                P.S.

                Dobio sam kritiku zbog zaključavanja teme. Recimo neće moći da odgovori Rajko koga sam citirao.
                Da je Rajko čitao šta se pita, šta je odgovoreno ne bi potezao argument temperature gepeka jer je upitano i to. Sunce je opet posredno izvor te toplote i bilo koje druge sem namernog grejanja ili slučajno (vatrom).

                Osnova pitanja je bila dali je opasno i koliko ako se napuni rezervoar do kraja.
                Za to bi trebalo da se dese mnoge stvari koje nisu moguće bez namerne intervencije. Zagrevanje u tim uslovima je teško izračunati jer postoji mnogo faktora koji ne dozvoljavaju da se taj scenario dogodi, sve je to navedeno zajedno sa formulama koje bi to izračunale.
                Onda se pojavi neko ko navede litar vode u staklenoj ili plastičnoj ambalaži u prtljažniku gde je recimo 50 stepeni. Voda se normalno zagrejala i to je svima jasno i plin će se normalno zagrejati i to je svima jasno. Šarene buriće da ne komentarišem...
                Pojenta priče je da se voda može ugrejati za par sati u tim uslovima ali tanku za plin treba par dana. Ako je neko blesav da napuni tank, ode na skijanje ili letovanje i tamo na plaži ili na samoj ski stazi dopuni tank pa ga ostavi par dana na suncu i to ga rotira kako se sunce pomera da ne propusti slučajno maksimalni priliv toplote, a pri tome je ugradio najfuš opremu ili izvršio pregled opreme pre 242 godine onda.... Neka leti i treba da leti....
                Ako je to argument da otvorim temu neću.

                Smatram kao što sam rekao da je dobra teorijska diskusija i da se ima šta pročitati ali sve dalje ide u sapunicu i ostaje ovako kako je sada.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                Working...
                X