astra 1,6.8v.za majstore plina-pomoc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uča
    CBC Veteran
    • 24.01.2008
    • 168
    • Kruševac

    #31
    Re: astra 1,6.8v.za majstore plina-pomoc

    Ivane, uz dužno poštovanje prema Vama kao majstoru i jednom od osnivača ovog foruma, moram da priznam da mi se uopšte ne dopada Vaš sarkazam. Veći deo onoga što je rečeno je upravo naučeno od Vas čitajući razne savete. Pa zar nije tačno da kad je velika količina vazduha da mora da se doda količina plina i obratno, kako bi se uspostavio pravilan odnos plina i vazduha. Čini mi se, ako se ne varam, da sam u jednom od ranijih postova pročitao da odnos vazduh-plin treba da bude 14,3:1 u korist vazduha. Pa zar onda nije logično da kad se smanji količina vazduha da se treba smanjiti i količina plina (ali da se pravilan odnos ne naruši)? Zar nije tačno da veća količina vazduha traži i veću količinu plina?-kako je rečeno u Vašem citatu. Jedino sa čime se slažem je da se ne može procentualno izraziti koliko treba da se priguši dovod vazduha. Mislim da se ipak nismo dobro razumeli i da ne treba izvlačiti samo delove iz teksta. Ako su pak navedeni pogrešni komentari u ovoj temi, dajte onda da razrešimo tu dilemu jednom za svagda i da vidimo šta je ispravno, a šta nije. Primenjujući ovo pravilo povećavanja i smanjivanja plina i vazduha (kao što je navedeno u Vašim citatima ) nastelovao sam na desetine vozila svojim prijateljima i još se niko nije požalio. Još jednom naglašavam da nisam majstor, već učitelj, ali da svaku reč pročitanu na ovom forumu upijam kao sunđer jer automobile obožavam i svaka intervencija na automobilu mi predstavlja zadovoljstvo, a ne teret. Sad ste me citatima zaista zbunili.
    Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

    Comment

    • slavko_bgd
      CBC Senator XXL
      • 24.03.2009
      • 771
      • Batajnica
      • Stilo 1.6 16V MW

      #32
      Re: astra 1,6.8v.za majstore plina-pomoc

      @Uča:

      Kolega, uz dužno poštovanje, evo par iskustvenih podataka u vezi venturija, zatvaranja vazduha i sl.

      Osnovu venturi gasnog uređaja čine 3 komponente: isparivač,mešač i motor na koji se sve to montira.
      Isparivači treba da obezbede da gas bude isparen i da primarni pritisak bude konstantan (osim kod turbo isparivača);
      Motor mora da bude u granicama ispravnog, u svakom smislu.
      Mešač je komponenta koja se konstruiše i ispituje EMPIRIJSKI, dakle "bućnemo" plin na taj motor, stavimo auto na valjke i pravimo mešač. Onada razbušujemo, začepljavamo, pravimo "Jovo nanovo" dok ne dobijemo da motor podjednako dobro radi u svakom režimu, od lera do isterivanja klipova. E, onda tom mešaču damo šifru, turimo ga u katalog i prodajemo.
      Ovo je lako proverljivo, ako se uporede mikseri za isti model i motor a različitih proizvaođača.
      Poslednjih originalni mikser sam ugradio u leto 2005-e godine mom paši na G2 GTI sa K-glavom. Mikser je bio Landijev,isparivač isto.Sa gomilom "divča" miksera nismo ništa postigli, sekli smo flaše od Koka-Kole i pravili kojekakve kerefeke, da ne pričam sada ovde...i imali smo sve efekte koji se mogu postići: od nenormalne potrošnje, preko nikakve snage do detonacija! Kad je "legao oriđiđi" taj Golf je postao milina za vožnju.

      Tačno je teoretski da manja količina vazduha zahteva manje goriva i obrnuto.U praksi na benzincima se dešava nešto drugačije.Kada bi stavio motor na gas analizator , video bi čudnu stvar:na leru smeša siromašna,na 3000 o/min skoro idealna a na 4-5K opet siromašna.Našteluješ ler, probaš na istim režimima a on iznad 2500 davi se u plinu a na visokim mu opet fali...Našteluješ na 3000, on shebe ler! I tako u krug.Staviš drugi mikser, ono druga priča! Jer priča o Venturiju je priča o Mikseru.
      Verujem da si zatvaranjem vazduha uspevao da podesiš rad na gas.Uostalom to i ja radim, to se na forumu i savetuje kao rešenje.Ali,to rešenje je nužno zlo s obzirom na nedostatak kvalitetnih delova koji su uvek bili preskupi za ovo tržište.
      Kada se pretera sa zatvaranjem vazduha, potrošnja enormno raste a pada snaga,jer se stvara preveliki potpritisak u usisu a motor na račun nedostatka vazduha srče gas iz isparivača.Rezultat je "dobili smo potrošnju, još da dobijemo i vuču i biće super!"
      Ako sam malo razbio zabunu biće mi drago.
      Srdačan pozdrav
      Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

      Comment

      • *IvanT*
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2005
        • 3234
        • Srbija, Beograd, Kara

        #33
        Re: astra 1,6.8v.za majstore plina-pomoc

        Uco , da li sve gore napisano znaci da ako dotok vazduha reduciramo 50% a isto tako i dotok gasa za oredjeni procenat dobijemo srazmerno manju potrosnju? Sta se desi ako dotok vazduha reduciramo 100% i takodje i dotok gasa? Dobijamo perpetomobile? Opet ponavljam...radi se o VENTURI sistemima....




        AKo treba pojasnjenje pisi(te)...
        http://www.lovatogas.co.rs

        Comment

        • legenda
          CBC Senator XXL
          • 28.03.2009
          • 1345
          • Beograd

          #34
          Re: astra 1,6.8v.za majstore plina-pomoc

          @Ivane hvala Vam u svakom slucaju,nego mene interesuje da li bi se dobilo nesto da se na obican venturi stavi turbo isparivac(pretpostavljam da mi to ne treba i da se isparivac odredjuje prema snazi motora)ali barem neka nijansa...kako utice kn panel filter na tng,da li moze da se stvori dovoljan podpritisak zato sto je visokoprotocan i hoce li da znacajno poveca potrosnju...imam ideju da izvadim f.za vazduh,da stavim zensku najlon carapu i da probam hoce li da ide nesto bolje...posto su spale cene delova za venturi takodje bih ugradio original brc mesac,i da li cu sa original mesacem dobiti nesto(napominjem da mi i ova plocica tipa rochester radi kako valja-nemam pojma cija je,pretpostavljam turcin ili bugarin)

          Comment

          • Uča
            CBC Veteran
            • 24.01.2008
            • 168
            • Kruševac

            #35
            Re: astra 1,6.8v.za majstore plina-pomoc

            [quote=slavko_bgd]@Uča:


            Verujem da si zatvaranjem vazduha uspevao da podesiš rad na gas.Uostalom to i ja radim, to se na forumu i savetuje kao rešenje.Ali,to rešenje je nužno zlo s obzirom na nedostatak kvalitetnih delova koji su uvek bili preskupi za ovo tržište.
            Kada se pretera sa zatvaranjem vazduha, potrošnja enormno raste a pada snaga,jer se stvara preveliki potpritisak u usisu a motor na račun nedostatka vazduha srče gas iz isparivača.Rezultat je "dobili smo potrošnju, još da dobijemo i vuču i biće super!"

            Originally posted by "*IvanT*":rq3srkvb
            Uco , da li sve gore napisano znaci da ako dotok vazduha reduciramo 50% a isto tako i dotok gasa za oredjeni procenat dobijemo srazmerno manju potrosnju? Sta se desi ako dotok vazduha reduciramo 100% i takodje i dotok gasa? Dobijamo perpetomobile? Opet ponavljam...radi se o VENTURI sistemima....
            [/quote:rq3srkvb]


            Slavko i Ivane, u potpunosti se slažem sa vašim komentarima. Uostalom, mogli ste u postu da vidite da sam i ja isto rekao što se tiče preteranog zatvaranja vazduha i smanjenja plina. To sam i savetovao da se ne pretera sa zavrtanjem plina. Radi se samo o nijansama zatvaranja vazduha i plina. Pa motor je kao što su pluća kod čoveka. Ako čoveku zatvoriš vazduh ili mu pak ubaciš više nego što treba pa pluća ne mogu da ga prime, šta se dešava?- zavrtis e čoveku u glavi u oba slučaja! Isto je to i sa motorom. Može da radi u ovom i u onom režimu, ali kako? Niste me vi shvatili kako treba? Ako bi se moje reči shvatile onako kao ste me vi shvatili, onda po toj priči ispada da ću malo da smanjim plin, pa malo vazduh, pa opet malo plin, pa opet malo vazduh, pa...pa na kraju će da ispadne da će auto da ide i bez vazduha i bez plina NE! Još jednom ponavljam, mislio sam samo na manju korekciju, a ne drastičnu. Taman posla!
            Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #36
              Re: astra 1,6.8v.za majstore plina-pomoc

              Kad smo zvanični da nastavimo

              Kolege su htele da kažu ako je odgovarajući mikser onda nema restrikcije, ako nije a kako ko ugradjuje većinom nije, onda mora neka korekcija da se uradi ali to ide ako baš mora. Za Slavka usput, imam par komada original miksera plaćenih od 50 do 100 maraka i nedam ih nikom neka trunu

              Analogija sa plućima je dobra, hteo sam da napišem post u tom smeru pa sam odustao na pola. Kolege su objasnile stručno a ja ću sa plućima. Trčiš 3km na sat i trošiš oderedjenu količinu vazduha (3 litre u jedinici vremena) Usta slobodno držiš otvorena koliko treba. Neki zloća dodje i kaže e sad ćeš da trčiš sa malo začepljenim ustima i stavi neki poklopaca preko usta al ida je manji nego što si do sada koristio otvor usta. Šta se dogadja, pluća (motor) i dalje traže isti nivo kiseonika kao i do sada da bi izvršila rad od "trčiš tri kilometra na sat" ali su se uslovi promenuli. Otvor je manji što ne znači da će ući manje vazduha nego da će ući većom brzinom a pluća će se pri tome smarati jer moraju više ili naglioje da se otvore da bi postigla isto. Prečnik grla (mikser) je nepromenljiv i kroz nejga opet prolazi ista količina vazduha ali ovaj put većom brzinom. Pošto on radi sa najnovijijim naučnim dostignućem koje se zove potpritisak ili u narodu poznato kao vakum ( a nije jer to ima samo u svemiru) rezultat toga je da se povećava potpritisak ili vakum ( a nije ako je vakum ne može da se poveća) i dobije se rezultat da se mora zavrnuti štel šraf jer će povećani potpritisak povlačiti više gasa i time gušiti auto.

              Metodi restrikcije se pribegava kad je nemoguće naći odgovarajući mikser, kad je kućište filtera ogromantno, i u svakom slučaju kad je sve tako kako je namesšteno fabrički nedovoljno da ostvari dovoljan potpritisak za normalno funkcionisanje motra na plin. Cilj uštede ili smanjenja potrošnje ( u okvirima normalne) je ispravana instalacija ispravno podešena, i na kraju najvažnija staavka noga vozača. Svako ko koči 3 metra pred semaforom neka ima u glavi da je bacio energiju koja bi njegov auto odgurala bar 300 metara.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • galileo5
                CBC Veteran
                • 31.03.2005
                • 131
                • Leskovac, South Serbi

                #37
                Re: astra 1,6.8v.za majstore plina-pomoc

                Ha ha ha,
                setih se mog pisanja i Bernulijeve jednacine od pre X godina,
                tada me je retko ko shvatio, ali izgleda da par tih postova i dalje vaze kao neophodni za razumevanje samog rada Venturi sistema.
                Nisam siguran da i dalje postoje u bazi...

                pozzdrav svima...

                Comment

                • Uča
                  CBC Veteran
                  • 24.01.2008
                  • 168
                  • Kruševac

                  #38
                  Re: astra 1,6.8v.za majstore plina-pomoc

                  Originally posted by Dora
                  Kad smo zvanični da nastavimo


                  Analogija sa plućima je dobra, hteo sam da napišem post u tom smeru pa sam odustao na pola. Kolege su objasnile stručno a ja ću sa plućima. Trčiš 3km na sat i trošiš oderedjenu količinu vazduha (3 litre u jedinici vremena) Usta slobodno držiš otvorena koliko treba. Neki zloća dodje i kaže e sad ćeš da trčiš sa malo začepljenim ustima i stavi neki poklopaca preko usta al ida je manji nego što si do sada koristio otvor usta. Šta se dogadja, pluća (motor) i dalje traže isti nivo kiseonika kao i do sada da bi izvršila rad od "trčiš tri kilometra na sat" ali su se uslovi promenuli. Otvor je manji što ne znači da će ući manje vazduha nego da će ući većom brzinom a pluća će se pri tome smarati jer moraju više ili naglioje da se otvore da bi postigla isto. Prečnik grla (mikser) je nepromenljiv i kroz nejga opet prolazi ista količina vazduha ali ovaj put većom brzinom. Pošto on radi sa najnovijijim naučnim dostignućem koje se zove potpritisak ili u narodu poznato kao vakum ( a nije jer to ima samo u svemiru) rezultat toga je da se povećava potpritisak ili vakum ( a nije ako je vakum ne može da se poveća) i dobije se rezultat da se mora zavrnuti štel šraf jer će povećani potpritisak povlačiti više gasa i time gušiti auto.

                  Metodi restrikcije se pribegava kad je nemoguće naći odgovarajući mikser, kad je kućište filtera ogromantno, i u svakom slučaju kad je sve tako kako je namesšteno fabrički nedovoljno da ostvari dovoljan potpritisak za normalno funkcionisanje motra na plin. Cilj uštede ili smanjenja potrošnje ( u okvirima normalne) je ispravana instalacija ispravno podešena, i na kraju najvažnija staavka noga vozača. Svako ko koči 3 metra pred semaforom neka ima u glavi da je bacio energiju koja bi njegov auto odgurala bar 300 metara.

                  Dora, pokazao si da se na jedan kulturan način može sve objasniti i lepo razumeti. BRAVO! Sve pohvale!
                  Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #39
                    Re: astra 1,6.8v.za majstore plina-pomoc

                    Ne znam šta mi je danas

                    Šalim se ali bio sam kod dva advokata, na tri razgovara mučna u vezi toga, par sati trpanja u glavu suvih činjenica koje pola nemam pojma šta su i čemu služe i pri tome mi oteše pare naravno.. I neurozan sam do koske, izgleda da to pozitivno utiče

                    PoJenta svega je da je o tome pisano mnogo puta, i stalno se traži "aj sad objasni i meni" pa se neko od tih što je ožvalavio pričajući nadje nadrndan i kaže pročitaj više to uputstvo. Ja ovaj put nisama bio
                    nadrndan

                    Kad već offujemo za Galilea, potražio sam bernulija ali nisam našao jer sam našao neku temu i čitao, kako smo nekad fekalisali
                    Svi akteri priče rad gas i dan danas ali niko ne radi ono što je tada radio i krvlju se zalagao za iste...


                    viewtopic.php?f=302&t=2573
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • rudic.m
                      CBC Senator XXL
                      • 30.07.2008
                      • 407
                      • Odžaci

                      #40
                      Re: astra 1,6.8v.za majstore plina-pomoc

                      Posle predjenih oko 400 km prosecna potrosnja je 11l.Dodje mu na isto.
                      viewtopic.php?f=15&t=31792

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #41
                        Re: astra 1,6.8v.za majstore plina-pomoc

                        Time si dokazao da kad je sve ispravno nema dobitka ako se zapuše usta Ako i dalje misliš da je velika potrošnja nešto drugo je upitanju....
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • rudic.m
                          CBC Senator XXL
                          • 30.07.2008
                          • 407
                          • Odžaci

                          #42
                          Re: astra 1,6.8v.za majstore plina-pomoc

                          Izgleda.MOtor i dalje uvlaci istu kolicinu smese ,samo su usta malo manja .
                          Sta znam,ne bih se zalio da je potrosnja manja(posto vidim da drugim clanovima sa istim motorom manje trosi) ali i imam tesku nogu pa se tesim.Prosek je 10-12l kombinovane voznje.Da li vrsta mesaca utice na potrosnju?Posto sam mesac kupio polovan od omege,mislim,koja je sigurno bila 2.0 ili jace.
                          viewtopic.php?f=15&t=31792

                          Comment

                          • ale944
                            CBC Senator XXL
                            • 20.03.2006
                            • 1457
                            • Beograd

                            #43
                            Re: astra 1,6.8v.za majstore plina-pomoc

                            a sto nisi kupio nov od omege ...mislim, mozda je to problem
                            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                            Comment

                            • rudic.m
                              CBC Senator XXL
                              • 30.07.2008
                              • 407
                              • Odžaci

                              #44
                              Re: astra 1,6.8v.za majstore plina-pomoc

                              Uzeo sam kompletnu instalaciju, povoljno,sa papirima.Tad nisam mislio da to ima veze.Nema potrebe za sarkazmom.
                              viewtopic.php?f=15&t=31792

                              Comment

                              • Dora
                                Nadzornik!!!
                                • 24.10.2004
                                • 17451
                                • Novi Sad
                                • FIAT

                                #45
                                Re: astra 1,6.8v.za majstore plina-pomoc

                                Dugo sam imao u potpisu ono o 10 i 15 cm i 15 i 10 litara tako da te ne uzbudjuje to što drugi kažu. Ono što je merodavno je šta fabrika kaže + 10-15 posto na "lažu uvek" i onda plus 15 posto na plin i to bi bilo to.
                                Mikser utiče na potrošnju ali ne verujem da taj tvoj jako utiče.
                                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                                https.autogas.rs

                                Comment

                                Working...
                                X