DRAG/STREET voznja. Iskustva i saveti!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tenzo RS
    CBC Senator XXL
    • 01.11.2004
    • 309
    • Krusevac
    • Saab 9-3 TiD

    #16
    Originally posted by M-power
    MENJANJE STEPENA PRENOSA NAVISE UZ MINIMALNO GUBLJENJE VREMENA
    ...ako se odradi dovoljno brzo, promena stepena prenosa moze da se odradi i bez pustanja gasa a time uvek moze da se ugrabi koji decimetar (na trkama) ili metar ... ...samo, koliko je to preporucljivo???...=> dva puta skidan menjac zbog pucanja biraca brzine...
    ...mnogi jaci automobili imaju neku vrstu usporivaca promene stepena kao zastitu pa i da hoces ne moze brzo da promenis brzinu a neki sa engine tuningom zbog opterecenosti menjaca jednostavno ne mogu da se presaltaju brzo... ...jedno od resenja da se nadoknadi jeste da se da gas malo pre nego li se pusti kvacilo cime auto malo poskoci na saltu...
    8 i 300...u firungu !!!

    trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #17
      Originally posted by tenzo RS
      ...jos jedna stvar u vezi medjugasa...bez duplog kvacila menjac se ne rasterecuje uopste i uglavnom sluzi za podizanje adrenalina (osim kad je u pitanju zadnja vuca)...
      To i mislim bez kamionskog duplog kvacila nema svrhe- samo dozivljaj kao kod 206 na snimku, tako da za duplo trebaju uslovi: Raspored papucica idealan, neverovatan odziv gasa kad liznes papucicu i mnogo mnogo vezbe.
      ali sve u svemu je do stila voznje i konstrukcije menjaca jer u ST-u samo grubo i odsecno i nema vremena za pad obrtaja.
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #18
        Ipak se prica o dosta losim menjacima, mislim na prvenstveno deo sa sinhronizacijom ukoliko dolazi do potrebe koriscenja medjugasa.

        Ja imam obicaj da saltam, sa takozvanim unakrsnim saltanjem, na pola kvaciila. Nemojte ovo probati samo na menjacima domace produkcije, jer nazalost , nema kod nas materijala koji su u stanju da izdrze silovanja ovog kalibra..

        Kad je u pitanju saltanje , imam neke grafove vadjene sa draga, gde na saltanju, ubrzanje stagnira 0,3-0,4 sec sto je sasvim solidan rezultat.

        Kad se krece m najvolje je krenuti na pola kvacila sa gasom fixiranim na oko3K rpm, i kvacilom dovuci auto do brzine koja odgovara oko 2700-2800 rpm, te na nepusteno kvacilo do kraja, u poziciji poluvuce, odlucnim pokretom prebaciti u 2. brzinu . Kad menjac upadne u 2-jku istog trenutka se gas sakucava do kraja i kvacilo pusta skroz.

        Imate li dobre gume na njima je ostalo da ucine sto mogu jer bolji start necete dobiti na drugi nacin.
        Naravno da pricamo da bi ovo funkcionisalo dobro, da je potrebno imati bar tako nisko kao 5Kg/KS odnos tezine auta i snage motora.
        Uz malo pomeranje tacke obrtaja do nikako preko 4K rpm radi solidno i sa slabijim autima
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #19
          Originally posted by BOOST
          Kad je u pitanju saltanje , imam neke grafove vadjene sa draga, gde na saltanju, ubrzanje stagnira 0,3-0,4 sec sto je sasvim solidan rezultat.

          Kad se krece m najvolje je krenuti na pola kvacila sa gasom fixiranim na oko3K rpm, i kvacilom dovuci auto do brzine koja odgovara oko 2700-2800 rpm, te na nepusteno kvacilo do kraja, u poziciji poluvuce, odlucnim pokretom prebaciti u 2. brzinu . Kad menjac upadne u 2-jku istog trenutka se gas sakucava do kraja i kvacilo pusta skroz.
          Nisam te bas najbolje razumeo, dal mislis samo na jace automobile sa dobrim odnosom kg/PS i turbo koji imaju dobar obrtni m. pri tim srednjim obrtajima koji u prvoj rasipaju bespotrebno snagu i nemogu da uhvate podlogu, pa je pametnije da uhvate drugu pa onda patos. Onda da. Al sa slabijim moram izvuci obrtaje do kraja
          :x
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #20
            Pa.. probaj istu tehniku ali navuci prvu do max 4K rpm.. iznenadices se.
            Prva je uvek prekratka, gubljenje vremena. Mozes dobiti samo 60ft dobar prolaz ako ides dalje sa 1-om, ostala vremena su losija.

            Ja pokusavam da se dobacim do 3. brzine sto pre..jer sa njom imam dobar respons i linearno ubrzanje kroz obrtaje..od 50-190Km/h .

            Letos sam imao velike teskoce da vozim normalno na nasim putevima iz razloga lose trakcije (obrati paznju da je auto tezak celih 1000Kg na prednjem trapu, dakle 500Kg na pogonski tocak ) i pored dobrog pritiska na podlogu.
            Asfalt u SCG je jako los sa strane frikcije, u mirnoj voznji prateci neki auto u 3. brzini , bez diranja kvacila, cisto samo lupanjem po gasu , pocinje ludi burn-out pored sokiranih vozaca u saobracaju.
            Istina je da ima manjih izmena u tachki saltanja ali je prelaz iz prve u drugu uvek najbolje odraditi da kad se upadne u 2. da se obrtaljka nadje na mestu najveceh obrtnog momenta.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • Black Knight
              CBC Senator XXL
              • 13.10.2004
              • 2020
              • Novi Beograd, kicblo

              #21
              Originally posted by BOOST
              Kad se krece m najvolje je krenuti na pola kvacila sa gasom fixiranim na oko3K rpm, i kvacilom dovuci auto do brzine koja odgovara oko 2700-2800 rpm, te na nepusteno kvacilo do kraja, u poziciji poluvuce, odlucnim pokretom prebaciti u 2. brzinu . Kad menjac upadne u 2-jku istog trenutka se gas sakucava do kraja i kvacilo pusta skroz.

              preshozvuk3cola?
              Injection is good,but I'd rather be blown!

              Comment

              • driver
                CBC Član
                • 17.01.2005
                • 63
                • Beograd

                #22
                Originally posted by 206
                Ja sam pre jedno 3 godine poceo da ucim saltanje nanize sa medjugasom...sad ISKLJUCIVO tako menjam brzine. Tehnika poznata kao heel-and-toe, ili prsti-peta. Poenta kao sto Boost rece je uskladjivanje brzine motora i brzine auta, da bi se izbeglo trzanje pri naglom rasterecenju/opterecenju transmisije (samim tim i debalansiranje auta) ako se kvacilo naglo pusta, sto smeta pri namestanju auta pred krivinom.

                Imam jedan lep mali klip kako otprilike zvuci saltovanje nanize sa medjugasom meni u autu, pa ako je ko zainteresovan evo linka:

                http://www.ad-boksit.com/Sale/Video/Shaltovanje.mp4
                Zar heel and toe tehnika ne sluzi prvenstveno da chuva motor od naglog skoka obrtaja pri shaltanju u nizu brzinu ?
                It aint about power dude! It's all about balance (Keiichi Tsuchiya)
                Balance means EVERYTHING in a race (Naoki Hattori)

                Comment

                • luka.l
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 490
                  • Beograd
                  • ВАЗ 21213

                  #23
                  Bilo je price o medjugasu:

                  Sto se tice saltanja tu postoje dve procedure: Medjugas i auskuplovanje.
                  Ove procedure su obavezne kod menjaca bez sinhrona. Takvi se za "civilnu voznju" vise ne prave, ali jos uvek moze da vam se dogodi da sinhroni zakazu, pa ako nemate novca za remont menjaca, ove tehnike mogu da posluze. Drugo, cak i kad sve radi kako treba, one mogu samo da koriste i makar malo produze vek menjaca. Trece...mogu da unesu mlo zabave u voznju...cetvrto...mozda vozite neki kamion star 40ak godina pa se cudite "sto nece".

                  Medjugas:

                  Radnja koja se vrsi kad se iz viseg stepena prenosa ubacuje u nizi.

                  Pritisne se kvacilo i ubaci u ler. Pusti se kvacilo, i odsecno pritisne gas (ako se usporava, sto je u gradu najcesci slucaj, gas se dodaje petom desne noge dok prsti pritiskaju kocnicu). Zatim se nakon dodavanja gasa, ponovo pritiska kvacilo i ubacuje u nizi stepen prenosa.

                  Auskuplovanje:

                  Radnja koja se vrsi kada se iz nizeg stepena prenosa ubacuje u visi.

                  Gotovo je ista kao i medjugas osim sto nema dodavanja gasa. Dakle, pritisne se kvacilo i ubaci u ler. Zatim se pusti kvacilo, koje se nakon toga opet pritisne i ubaci se u visi stepen prenosa.
                  - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                  - "I vi ste dobro."

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #24
                    Originally posted by driver
                    Originally posted by 206
                    Ja sam pre jedno 3 godine poceo da ucim saltanje nanize sa medjugasom...sad ISKLJUCIVO tako menjam brzine. Tehnika poznata kao heel-and-toe, ili prsti-peta. Poenta kao sto Boost rece je uskladjivanje brzine motora i brzine auta, da bi se izbeglo trzanje pri naglom rasterecenju/opterecenju transmisije (samim tim i debalansiranje auta) ako se kvacilo naglo pusta, sto smeta pri namestanju auta pred krivinom.

                    Imam jedan lep mali klip kako otprilike zvuci saltovanje nanize sa medjugasom meni u autu, pa ako je ko zainteresovan evo linka:

                    http://www.ad-boksit.com/Sale/Video/Shaltovanje.mp4
                    Zar heel and toe tehnika ne sluzi prvenstveno da chuva motor od naglog skoka obrtaja pri shaltanju u nizu brzinu ?
                    I zbog toga, da, medjutim tehnika je prvobitno izmisljena na trkama bas iz razloga sto pri naglom pustanju kvacila pri prelasku u nizu brzinu, dolazi do efekta kocenja motorom zbog razlike u brzini kretanja i brzine motora. Ovo kocenje motorom moze da izazove setanje auta ili poremecaj balansa, koji se na autu itekako oseti (pogotovo na zadnjoj vuci), i to NIJE samo radi efekta vec ima stvarno opipljive razlike u stabilnosti auta pri jakom kocenju i saltanju nanize.
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #25
                      Nekad davno kad sam probao sve i svašta hteo sam da naučim da prebacim odmah iz 4 u 2 ali mi niko nije rekao da se to radi na maloj brzini ili da opalim medjugas. Epilog je bio da se fića pri brzini od oko 70 Km okrenuo oko sebe za 360 stepeni a ja posle par sekundi nastavio dalje kao da sam tako hteo. Ali... ako je krv žuta, onda sam bio jako ranjen do kolena
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • driver
                        CBC Član
                        • 17.01.2005
                        • 63
                        • Beograd

                        #26
                        Originally posted by 206
                        I zbog toga, da, medjutim tehnika je prvobitno izmisljena na trkama bas iz razloga sto pri naglom pustanju kvacila pri prelasku u nizu brzinu, dolazi do efekta kocenja motorom zbog razlike u brzini kretanja i brzine motora. Ovo kocenje motorom moze da izazove setanje auta ili poremecaj balansa, koji se na autu itekako oseti (pogotovo na zadnjoj vuci), i to NIJE samo radi efekta vec ima stvarno opipljive razlike u stabilnosti auta pri jakom kocenju i saltanju nanize.
                        U pravu si, ali mislim da to vishe vazi za automobile koji su postojali u trenutku kada je tehnika smishljena . Danashnje prave sportske automobile ne moz da naterash da "izgube ****" ma shta im radio, osim ako nemaju drift setup
                        It aint about power dude! It's all about balance (Keiichi Tsuchiya)
                        Balance means EVERYTHING in a race (Naoki Hattori)

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #27
                          Pa evo na ovom snegu recimo, probaj da iz 3 presaltas u drugu i da previse naglo pustis kvacilo - auto ce da trzne i da momentalno zablokira tockove. Isti efekat imas i kod zadnje vuce, gde cak i najmanji gubitak balansa moze puno da znaci.

                          Mislim da smo vec iscrpeli cemu ovo sluzi Ajmo dalje sa savetima da ne tupimo o jednom te istom...
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #28
                            Originally posted by driver
                            U pravu si, ali mislim da to vishe vazi za automobile koji su postojali u trenutku kada je tehnika smishljena . Danashnje prave sportske automobile ne moz da naterash da "izgube ****" ma shta im radio, osim ako nemaju drift setup
                            Hm.. mislis?
                            Ja sam video sta neiskustvo zna da uradi.. doziveo sam na svome autu da se uplasio kad je stisno gas i pustio ga naglo, samo sto nije pojeo volan, srecom da je imao pojas

                            PS: Nije prozivka
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #29
                              Nista idemo dalje
                              POZNAVANJE VOZILA
                              Nije potrebno naglasavati da je ovaj uslov jedan od najvaznijih. Bez obzira da li se radi o vasem ili pozajmljenom vozilu, morate imati bar neke osnovne pojmove o njemu. tek kada proniknete u sustinu funkcionisanja ovog slozenog mehanizma, moci cete da vladate njime po svojim zamislima. Podjimo od motora. Potrebno je da znate br. cilindara, max. snagu i o. moment, kao i br. obrtaja koji je za to potreban, zatim osnovne konstrukcijske karakteristike kao: polozaj bregaste (u glavi ili sa strane), br. glavnih lezajeva kolenastog vratila, srednju brzinu klipa, princip podmazivanja, hladjenja, napajanja gorivom i paljenja. Na osnovu svih tih podataka u svakom trenutku cete znati da li vas motor radi kako treba, koliki je max. br. obrtaja koji moze podneti, sta sve moze uraditi u optimalnom radnom podrucju, pri kom br.o cete voziti po otvorenom putu a kom u gradu kada treba menjati stepene prenosa itd.
                              Medjutim, nije ove podatke potrebno nauciti napamet i slepo ih se drzati. Treba ih razumeti osmisliti i osecati. Isto vazi i za ostale teh. karak. vaseg automobila: mesto i nacin smestaja motora (napred-nazad- u sredini, uzduz-popreko), vrsta pogona (prednji,zadnji, 4WD), raspored tezine na prednju i na zadnju osovinu, zatim donji postroj,kocnice i naravno GUME.
                              Mozete i morate voziti uvek na dobrim gumama. Guma moze biti dobra ili losa na 2 nacina. Moze biti celava i neravnomerno izlizana. Drugi je kvalitet gume koji je direktno uslovljen markom tj. proizvodjacem. U svakom slucaju na prvom mestu nek vam bude istrosenost gume jer bolje je voziti noviju gumu losijeg kval. nego staru izlizanu sa naprslinama. Inace uticaj guma na ponasanje vozila je ogroman pogotovu kad se radi o slozenijim podlogama (kisa, sneg, led, makadam) a nije ni na suvom asfaltu beznacajan, mada je znatno ublazen. To imajte na umu prilikom izbora guma i ne stedite novac pri kupovini. Za automobile namenjene svakodnevnoj upotrebi, a povremeno i sportskoj voznji, najbolje je uzeti niskoprofilne gume izmedju 45-55 "all seasons", sto znaci da su predvidjene za upotrebu tokom cele godine. Ovakve gume ce vam biti dragocene po kisi, dok po snegu od njih nemozete ocekivati cudo, pa je najbolje imati i par zimskih uzih. Dimenzije guma moraju odgovarati naplacima vaseg vozila, a preterivanje sa sirinom nije najumesnije. Sire gume na suvoj podlozi pokazuju odredjene prednosto (manje rasipanje snage na proklizavanje, bolje ponasanje u krivinama ali zato na mokrom asfaltu ima nekih nedostataka: raniji akvaplaning i uopste vise su sklone klizanju od uzih guma. Znaci treba naci kompromis: umerena sirina, otprilike 2 br. vece od serijskih i laki naplaci. Preterano siroke gume pogotovu ako nisu na lakim naplacima mogu ostetiti donji postroj vaseg automobila jer su teze takozvane (neogibljene mase).

                              PS: Smorio sam i imam utisak da ovo niko ne cita sem nas koji ovo vec znamo. Mrzi me vise da pisem pa dopunjujte.
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              • Black Knight
                                CBC Senator XXL
                                • 13.10.2004
                                • 2020
                                • Novi Beograd, kicblo

                                #30
                                Saabo, Saabo...





                                Injection is good,but I'd rather be blown!

                                Comment

                                Working...
                                X