tice nisko prosjecnih guma to se pocinje od 45 i onda ide na dole, a ne 60
bas bi voleo da vidim kako ta tvoja Honda sa 195/50-15 krece po 20cm svezeg neutabanog snega na nekom usponu, sa ili bez 190 HP svejedno )
ili parkiranje na neociscenim snegom zametenim parkinzima, nesto nisam siguran da je napravljen optimalan izbor guma za voznju svih 365 dana.
mozda gresim sto se tvoje Honde tice, ali ovde ima ohoho slicnih koji su ostali nepokretni sa ovo malo snega..
Za ovo si skroz u pravu ja imam Brigestone S03 205/50-15 i od kako je pao sneg prakticno su neupotrebljive a guma je sam vrh za leto/kisu jednostavno treba imati drugi set zimskih guma sa debljom sarom i to je to...moze da budu i Tigar ili Sava ionako je to za 2-3 meseca max
Ma Tetak, civilmna ili necivilna bitno je da se drzi puta, da mozes da pravis slalom i sa civilnom verzijom, naravno da moras imati nekog jada od amortizera i federa uz to.
Mislim da se previse fixirate na neke stvari. Zakon je upravo ta civilna 55 profilka. Tvrdje opruge parirane korektnim amortizerima i da vidis kako ciivilka dere sve te tkz. sport dimenzije .
Nemoze se uzimati nista zdravo za gotovo, kako neka guma odgovara jednom autu nema veze sa nekim drugim.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Logicki zimi-zimska leti-letnja to niko neosporava.
Prica je samo zapoceta na osnovu dimenzija koje mi setamo u sportskoj voznji leti tako da nevidim u cemu je problem.
Na pr. 206 ima 45-50 jer ima veliku felnu voli divljanje i ta mu guma lezi savrseno da tocak nekaci i da mu auto izgleda lepo.
Drugo sto je nekom ne udobno drugom nije i obratno.
Zavrsimo pricu sa ovim i nastavimo dalje sa iskustvima.
Nadam se da je sve jasno tako da nastavite dalje sa predlozima i iskustvima.
Pozdrav svima
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
slazem se sa nekim clanovima koji su izneli logicke argumente...iako kao neiskusan "dragster" mogu da se oslonim na logiku...
po svemu sudeci fizika i mehanika suprotno govore od onih koji stavljaju veoma nizak profil na dragovima...
po svemu sudeci, i uzimajuci u obzir generalno drag...rekao bi da je potrebno da pneumatik bude dovoljno sirok i visok...
valjda on ne gresi...
Ja idem dalje a vi gledajte da me i dalje ispravljajte i grdite.
VOZACKI AMBIJENT
Ambijent koji okruzuje vozaca je neobicno znacajan faktor od ogromnog psihofizickog uticaja. Pod radnim ambijentom vozaca podrazumevamo samu unutrasnjost vozila. Vas uticaj na ovaj faktor je relativno ogranicen, mozete promeniti malo toga. Ali ukoliko osetite potrebu za tako necim, uradite to. Promene se mogu odnositi na sledece elemente: sedista, koja kod starijih modela nisu anatomski oblikovana, nemaju naslone za glavu, kratka su i neudobna i sto je najvaznije, mogu biti veoma opasna pri sudarima, jer dopiru do polovine ledja vozacu i mogu prouzrokovati povredu kicme ( nazalost sve ovo do nedavno vazi i za modele zastave).
Neka sedista nepruzaju u krivinama dobar oslonac i tu moze takodje doci do problema jer vas to cimanje sputava u drugim radnjama na koje se morate koncentrisati. Zatim raspolozivi instrumenti za pracenje rada motora nisu uvek kompletni, niti najsrecnije rasporedjeni.
Od instrumenata neophodni su vam sledeci: obrtomer, manometar pritiska ulja i termometar rashladne tecnosti a ko ima mogucnost moze ugraditi i niz drugih instrumenata od sekundarnog znacaja (voltmetar, ampermetar, Pokazivac temp. ulja itd.)
Dalje mozete se pozabaviti volanom,papucicama, rucicama menjaca i rucne kocnice. Volan je najcesce prva greska. Vozaci umesto velikih volana ugradjuju veoma male kozne lepe volane. Bez obzira na svoj atraktivan izgled premali volan nije vredan novca, jer najblaze receno onemogucava sportsku voznju, pa i obicnu voznju pa moze biti i opasan. To ne znaci da ne treba ugraditi manji volan koji je u granicama prihvatljivog 34-36cm.
I ostale gore pobrojane elemente mozete prilagoditi sebi: produziti ili zakriviti rucicu menjaca, pribliziti papucice kocnice i gasa, spustiti papucicu kvacila, skratiti hod rucne kocnice i sl.
Mnogi vozaci neumeju da pronadju pravi polozaj cak i u gotovo idealnim uslovima. Pre svega vozac treba sedeti opusteno i udobno. Noge trebaju biti gotovo ispruzene (leva kad je pritisnuto kvacilo), a ruke blago savijene u laktovima. Veoma je vazno ni preblizu ni predaleko.
Menjac 1 i 3 ruka ispruzena, svi prekidaci na dohvat ruke.
Tek sa ovim predispozicijama mozete iscekivati da se ispolje vase maksimalne sposobnosti
POSEBNO VAZNO
Naj vazniji je faktor vidljivosti. "Videti i biti vidjen" je zlatno pravilo koje morate uvek imati na umu. Vidljivost iz automobila je u velikoj meri objektivnog karaktera, tj. uslovljeno je konstrukcijom samog vozila, ali potrudite se da taj raspolozivi kapacitet iskoristite maksimalno ( ne lepite nalepnice na vetrobrane, ne stavljajte zavesice, ne zatamljujte stakla itd.)
Sto se farova tice, dodatni vam nece nikako skoditi a cisti farovi daju cak 40% vise vidljivosti. Takodje imajte na umu dok ste za volanom da pogled unazad vredi koliko i pogled unapred. Preduslov bezbedne voznje je da u svakom trenutku znate sta se desava iza vas. To vam omogucuju vise retrovizora i obavezan pogled preko ramena.
Potrudite se da i vas vide zasta ce vam ispravna signalizacija pravilno koriscena, sasvim biti dovoljna. Nestedite sijalice pa svetla upalite pri prvom sumraku, kisi ili ti slabijoj vidljivosti, pogotovu na otvorenom putu, a hocete li to raditi stvar je samo vase vozacke kulture.
Toliko od mene do sledece teme
PS: Ne mojte odmah da udarite po meni ako nekom nesto neodgovara, ovo je generalno za sve ucesnike u saobracaju a vi dopunjujte i odbacujte ono sto vam neodgovara.
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
...cesto vidjena navika pogotovu karakteristinna za lepsi pol, jeste hvatanje obruca sa unutarnje strane...!!!...nije preporucljivo nikada jer moze da pradje u naviku, a kad predje u naviku onda postaje opasno...mogucnost da se ruka zaplete u volan u iznenadnim situacijama se je velika sto moze biti i kobno...zato NE HVATAJ VOLAN SA UNUTRASNJE STRANE !!!
...pravilno drzanje volana je, naravno svi znamo, "10 do 2" jer se tako i odmaraju ruke a i manevarska moc je zadovoljavajuca...za sportsku voznju "15 do 3" je idealan raspored ruku...skretanje u (levu) krivinu se obavlja tako sto jedna ruka (desna) ostane gde jeste a drugom (levom) se volan hvata odozgo i povlaci na dole...
...tipicni mafijaskii polozaji tzv. "ja sam faca"... sa du*etom na vozackom mestu a gornjim delom tela na suvozackom nisu preporucljivi ni za kombajn kome je maksimalna brzina 2 km/h...mnogi "frajeri" sa nabudzenim kecom (ljubicaste svetlece prskalice) da bi postigli "idealan" polozaj odaljavaju sediste sto dalje, naslon po mogucstvu ne biva oboren skroz jer smeta zadnja klupa i jedino sto je na dohvat ruke jeste Pioneer serije KEH XXX koji je kod prodavca (majstora za audio uredjaje) bio najsareniji i svetleo je ljubicasto...NIKAKO NEMOJTE DA VAM UZOR BUDE NEKO OD NJIH !!!
P.S. ...nadam se da ovde nema nekih koje je ovo uvredilo...
Ja imam gore Dunlop wintersport M2 i u zimi sam dosao kuda sam htio po cijelom snjegu, barem do tad dok ga nisam spustio, tako da ne znam odkud vam problemi ako je guma kvalitetna onda mora da ide...
U ljeto imam gre za sada 205/50/15 a zimi 195 -//- ali sad cu dati gore 17 ili 16 jer imam feeling da gumu jos uvijek dosta uvija u krivinama !
LP
P.S.: sta se tice onog nizkoprofilne teze ono je moje misljenje i ja stojim za time, za mene nizko prosjecna guma 45 i na dolje, druge vise dimenzije mozes vidjeti na svim malo boljim avtomobilima...
Comment