F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Briatore kritikuje Alonsa


    Iako je još uvek njegov štićenik, Briatore je žestoko kritikovao Alonsa


    Fernando Alonso je oduvek bio učenik Flavia Briatorea, i zahvaljujući Italijanu, Španac ima dve titule za sobom, ali to nije srečilo Briatorea da ga kritikuje za incident koji se desio na ovonedeljnoj trci u Maleziji.

    „On je trebao 100% odmah da se vrati u boks. Vozači se uvek nadaju da će se nešto desiti, i jedino može da se desi to što se njemu desilo“, bio je izričit Flavio Briatore.

    „Trka je bila dugačka, mogao je da ponese kući neke poene, jer bi bio peti ili šesti. Ne možete da očekujete da budete još šest krugova na stazi, i zato je trebao da promeni nos bolida. Mislim da je on tražio da ostane, ali je tim trebao da ga pozove da udje u boks. Ferrari je, koliko vidim, mnogo bolji od prošle godine, veoma su konkurentni, i treba da što manje rizikuju.“

    „Fernando daje sve od sebe, ne mogu da propustim tu procenu, ali ne želim priču od toga. Treba se trkati tako da ne pogrešite.“

    Flavio je takođe, pohvalio i Felipea Massu: „On je odradio neverovatnu trku, nadam se da će nastaviti i u Kini.“

    Takođe je iskoristio priliku da prokometariše Red Bullovu 'akciju' u Maleziji.

    „Red Bullu fali menadžer, jer je to sada izgleda Vettel. Takva stvar da se desi, posebno u drugoj trci, nije dozvoljena, naredbe moraju da se poštuju. Menadžer tima treba da odlučuje, a ne Vettel, ako postoji menadžer sa atributima, ako nisu promenili mesta. To se videlo i na podijumu, gde se on (Horner) nije pojavio nego je poslao inženjera.“

    Briatore se dotakao i Mercedesa.

    „Lewis im vredi mnogo, za razliku od Rosberga, tako da je to druga stvar. Webber je bio brži od Vettela, a Rosberg je bio brži od Hamiltona. Ecclestone je rekao da je Hamilton želeo da ode u Red Bull? Mislim da to nije istina. Lauda se godinama trudi da ga dovede u Mercedes, i dao mu je ponudu koju nije mogao da odbije.“

    Briatore veruje da je Red Bull još uvek najjači auto na gridu.

    „Red Bull je i dalje auto koji treba pobediti od strane 'autsajdera' Ferrarija, Lotusa, McLarena i Mercedesa, ali mislim da su oni (Red Bull) sada u problemu.“


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Hamilton: Jasno ko je broj jedan u RB



      Hamilton vraća Red Bullu za sugestije da je došao u Mercedes kao čist broj jedan


      Trkom na Sepangu su dominirale kontroverzne timske naredbe od strane Red Bulla i Mercedesa, ali Red Bullov Helmut Marko je nakon toga rekao da njegov tim ima drugačiji pristup nego Hamiltonov.

      "Tim će porazgovarati, jer moramo da kontrolišemo vozače," rekao je Austrijanac nakon što je Vettel ignorisao instrukcije da ostane iza Webbera.

      "Nije kao u Mercedesu, gde je jasno ko je vozač broj jedan a ko je broj dva. U osnovi, mi tretiramo vozače isto," dodao je Marko.

      Govoreći britanskim novinarima, Hamilton je rekao da je to besmislica, i da on i Nemac Nico Rosberg imaju jednak status.

      "Oni (Red Bull) imaju jasnog prvog i drugog vozača, uvek su imali," rekao je. "I zato su uvek imali te probleme koje su imali."

      "Mi nemamo broj jedan i dva ovde (u Mercedesu). Uvek sam govorio, od momenta kad sam razgovarao sa timom, da želim jednakost."

      "Ja nisam vozač koji dođe i zahteva (favorizovani status) kao što mnogi drugi vozači rade. Morate biti sposobno da pogledate sebe u ogledalo i kažete da ste pošteno pobedili."

      Hamilton je završio na trećem mestu na Sepangu, to je prvi podijum šampiona iz '08. sa novim timom, dok je Rosber bio četvrti nakon što mu je rečeno da ostane iza.

      Tim je objasnio da je to zbog toga što je nivo goriva bio nizak i da su morali da kontrolišu tempo.

      Nemač je uradio ono što mu je rečeno, ali Hamilton je na podijumu rekao da Roberg treba da bude tu umesto njega.

      "Nemam osećaj da sam svoje mesto u Maleziji osvojio pošteno," rekao je. "Iako sam vozio pristojnu trku, ne osećam se spektakularno zbog toga."


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Pirelli odgovorio RB


        Christian Horner je tokom prve dve trke dosta kritikovao Pirellijeve pneumatike.



        Sebastian Vettel je posle treninga u petak bio vidno razočaran performansama koji su pružili Pirellijevi pneumatici kao i Mark Webber koji je izjavio da su smo gume veliki problem na stazi. Tim iz Milton Kinsa tražio je od Pirellija da vrati specifikaciju guma iz prošle sezone na šta je Paul Hembery odgovorio:

        "Ako to uradimo onda bi smo došli u situaciju da favorizujemo jedan tim. Onda bi sezona bila gotova još u Monci. Red Bull ima dosta performansi ali bi izgleda da oni žele nešto drugo. Situacija je ista za sve. Za sada smo dobili smo jednu kritiku tako da nemam pojma o čemu oni pričaju".

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Hamilton: Mi nemamo prvog i drugog vozača


          Helmut Marko je izjavio da se u Mercedesu zna ko je prvi i drugi vozač.



          Odmah posle trke savetnik u timu Red Bull je izjavio da je situaciju u timu nije ista kao u Mercedesu, gde se zna ko je prvi a ko drugi vozač.

          Sa druge strane Lewis Hamilton kaže da je stvar totalno drugačija.
          "Red Bull je taj koji ima prvog i drugog vozača. I zato oni uvek imaju jedne iste probleme. Mi nemamo politiku prvog i drugog vozača. Od kada sam počeo da pregovoram sa Mercedesom uvek zahtevao jednakost u timu", kazao je on.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Felipe Massa ocekuje prvu pobedu


            Massa nije pobedio u trci još od 2008. godine i VN Brazila.



            Felipe Massa nije pobedio na trci još od trke u Brazilu kada je titulu izgubio u zadnjem krugu kada je Hamilton pretekao Glocka i tako osvojio svoj jedini šampionat. Ipak, Massa ove sezone vozi na višem nivou gde je dosadašnjim kvalifikacijama nadmašio svog timskog kolegu.
            "Trebate da ste ubedjeni u poebdu a mi to jesmo. Mislim da nismo imali bolid koji je mogao da se bori za pobedu u Maleziji, ali mogli smo barem da dodjemo do podijuma. Treba da stojimo čvrtso na zemlji i da nastavimo sa unapredjenjem bolida. Ako nastavimo u tom tempu imamo šanse da pobedimo i da se borimo za titulu", kazao je Massa.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Vreme da Ferrari osvoji titulu


              Došlo je vreme da Ferrari osvoji svoju prvu titulu još od 2007.


              To je iskrena procena šefa tima, Stefana Domenicalija, koji je nakon preuzimanja mesta Jeana Todta bio blizu ostvarenju cilja, ali ipak nije uspeo da donese titulu slavnom italijanskom timu.

              Kada je upitan koliko je važno da uspeh napokon dođe u 2013, on je odgovorio: "Veoma važno. Sada je definitivno vreme za nas da pobedimo, umesto da izgubimo u zadnjoj trci. Kada ste Ferrari, vi imate obavezu da pobedite, i ja i svi u timu smo posvećeni velikom imenu i tradiciji. Osećamo pritisak, normalno, i prihvatamo velika očekivanja, što je i velika odgovornost, ali i velika čast. Verujem da ne postoji drugi tim u Formuli 1 u istoj situaciji."

              U međuvremenu, Italijan Domenicali je rekao da priznaje veliki korak napred koji je načinio Mercedes u 2013. I ne veruje izjavi Lewisa Hamiltona da je on otpisao trku za titulom 2013. "Ako Lewis Hamilton kaže da je gotovo za 2013, moram da zaključim da je auto veoma dobar," rekao je Domenicali. "U suprotnom, zašto bi on rekao nešto nepotrebno kao što je ovo?"


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Nepostovanje reci da je Alonso bolji od Vettela


                Jenson Button je priznao da mu je neugodno po pitanju generalne percepcije da je Alonso bolji od svog rivala Vettela


                Kada je upitan od strane španskog AS-a da opiše svog bivšeg timskog kolegu iz McLarena, Lewisa Hamiltona, Button je rekao: "Lewis je ekstremno brz, odličan vozač."

                "Mnogo puta su me to pitali. Umoran sam od tih pitanja," insistirao je Jenson.

                Kada mu je rečeno da Alonso deli njegovo visoko mišljenje o Hamiltonu, Button je odgovorio: "Da, Fernando uvek govori pozitivne stvari o Lewisu. On voli Lewisa," nasmejao se vozač McLarena.

                "Ponekad su komplimenti i uzvraćeni," dodao je.

                Kada je upitan da li je to samo 'psihološki rat' u nameri da se trostruki šampion Vettel skine sa trona, Button je rekao: "Ne znam, to ćete morati njih da pitate."

                "Te psihološke igrice nisu nešto što me zanima."

                "Ne znam da li je Fernando bolji vozač od Sebastiana. Niko ne zna. Mi smo grupa vozača, i ako kažete da je jedan bolji, u ovom slučaju Alonso ili Vettel, onda je to nepoštovanje."

                "Morate svakoga da poštujete, ali očigledno su neki poštovani više od drugih."


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Svi koriste timske naredbe


                  Nisu samo Red Bull i Mercedes koristili timske naredbe ove sezone

                  Red Bull i Mercedes su 'digli veliku prašinu' javno se koristeći timskim naredbama. Kod Mercedesa je to i uspelo za razliku od Red Billa, gde se Vettel oglušio o naredbu tima i tako jasno svima dao do znanja da je No.1.
                  Međutim, Red Bull i Mercedes nisu jedini koji su koristili timske naredbe u početnim trkama sezone, ali se mnoge od njih ne čuju u javnom prenosu na televizijama koje prenose trku.

                  Australija 2013.

                  U 13. krugu, Catreham je dao svom vodećem vozaču, Charlesu Picu, sledeću informaciju: „Giedo će te propustiti na glavnom pravcu. Koristi DRS.“

                  Williams je probao sličnu taktiku, nakon prvog pit stopa, ali sa manjim uspehom.

                  Pastor Maldonado je izašao iz pita iza Valtterija Bottasa u krugu 16. Malo nakon toga, Bottasu je njegov trkački inženjer, Jonathan Eddolls, javio: „Pastor je brži od tebe, ne zadržavaj ga."

                  Ali ta se zamena mesta nikada nije desila. Iako je Pastor u tri kruga bio na pola sekunde iza Bottasa, na glavnom pravcu, nije ga pretekao.

                  Poptparol Williamsa je rekao da je Bottasu poručeno da „se pozicionira pred pit stopovima, kako bi odradili strategiju“, ali je njegov trkački inženjer rekao „kako Valtteri nije bio u mogućnosti da propusti Pastora.“ Iako nisu bili u opasnosti od automobila koji su se nalazili iza njih, nikome nije jasno zašto se ta promena nije desila.

                  Možda se Bottas oglušio o naredbu, poput Sebastiana Vettela, ali Paul di Resta se žalio na svog timskog kolegu, poput Nica Rosberga.

                  Di Resta je je pritiskao kolegu, Adriana Sutila, tokom skoro celog poslednjeg stinta, kada je Sutil osetio probleme sa grejningom njegovih supersoft guma. Ipak, tim je javio di Resti da zadrži svoju poziciju, ali se ta poruka nije čula preko televizije.

                  Di Resta je bio nezadovoljan tom porukom nakon trke, pa je poručio svom timu da „nije fer što mu nisu dali da pritiksa tokom poslednjeg kruga.“

                  Još jedna promena redosleda je izazvala spekulacije na prvoj trci sezone.

                  Felipe Massa je izgubio poziciju od Fernanda Alonsa, kada je Španac stekao prednost tokom ranijeg pit stopa.

                  Iako tim Ferrarija nije objavio da li je to bio namerni taktički potez, razumljivo je da to izaziva sumnju kod većeg broja fanova i poznavaoca ovog sporta.

                  Malezija: Red Bull

                  Red Bullova preokupacija oko čuvanja guma u poslednjem stintu, dovela je do problema u tom delu trke.

                  „Još uvek morate da vozite trke, ovih dana, na osam desetinki“, rekao je Mark Webber, nakon trke. „Nije kao nekada kada su vozači vozili jako do kraja i kada su se oslanjali na gume jer su one izdržavale.“

                  Vettel je izgubio mesto od Webbera nakon prvih rundi pit stopova, i negde polovinom trke se našao u njegovom repu.

                  U 26. krugu, njegov trkački inženjer ga je upozorio da odustane od svoje namere: „Probaj da sačuvaš gume, previše si blizu u brzim krivinama.“

                  U međuvremenu, Webberu je zadat cilj za vreme kruga od 'visoko 41s', a nije bio ni brži od toga, ali je postigao vreme od 1:42.5s u sledećem krugu. Vettel je u tom momentu imao Hamiltona u repu, ali je on bio više zainteresovan da pretekne timskog kolegu.

                  U 28. krugu, Vettel je rekao: „Mark je previše spor, sklonite ga, previše je spor“. „Razumemo, pazi na gume“, poručeno mu je sa pit walla. Ubrzo mu je javljeno da tim neće, još uvek, koristiti timske naredbe: „Sebastiane, budi strpljiv, tek je polovina trke.“

                  Iako je pao na 4.2s iza Webbera, jer se zaglavio iza Hamiltona, jak izlazni krug ga je opet doveo na 'rizično' mesto, iza Webbera.

                  „Pažljivo Sebastiane, pažljivo“, poručeno mu je sa pit walla. „Sebastiane moraš da izdržiš do kraja sa ovim gumama, 13 krugova na ovim gumama, ne zaboravi to.“

                  Sličnu situaciju je Vettel imao i na VN Koreje 2012, kada ga je trkački inženjer uporno upozoravao na potencijalno oštećenje guma. Možda je tada zaključio koliko su dobra upozorenja njegovog inženjera koja se odnose na potrošnju guma.

                  Koliko su ta upozorenja bila ozbilja, mogao je Vettel da shvati kada mu se, preko radija, obratio šef tima, Christian Horner, umesto trkačkog inženjera.

                  „Ovo je glupo Sebastiane“, rekao mu je Horner. Ali, kada se to čulo preko TV-a, Sebastian je već prošao Marka. Simon Rennie, probao je da smiri svog vozača: „Ok Mark, rečeno mu je.“

                  Vettelovo objašnjenje je kasnije zvučalo kao da je dodatno podešavano za objavu na TV-u: „Stvarno sam se uplašio... stalno se pomerao na glavnom pravcu, i morao sam da napustim idealnu liniju.“

                  Webber nije samo pustio svog kolegu, već ga je namučio nekim brzim krugovima, što je dodatno povećalo pritisak kod mladog šampiona. “Očigledno je da smo Seb i ja morali da pritiskamo u srednjem delu poslednjeg stinta“, rekao je Webber nakon trke.

                  Međutim, tokom trke, Vettelu je nastavljeno sa davanjem upozorenja: „Sebastiane okani se KERS dugmeta, okani se KERS dugmeta za preticanje, sistem ga neće primiti. Nema više KERS dugmeta za preticanje. Koristi KERS normalno.“ Kasnije je dodao: „Sebastiane budi pažljiv sa prednjim gumama, degradacija prednjih guma je velika, i prednje i zadnje gume degradiraju brzo.“

                  Poslednja izjava njegovog trkačkog inženjera je bila: „Dobar posao Sebastiane, izgleda da si ovo jako želeo. Ipak, moraćemo da objasnimo neke stvari.“


                  Malezija: Mercedes

                  Samo što se 'prašina slegla', nakon Vettelovog prolaska Webbera, timske naredbe Mercedesa su 'uzburkale more'.

                  Rosberg je odmah prešo Lewisa Hamiltona nkon poslednjeg pit stopa, ali je Hamilton povratio svoju poziciju u sledećem krugu.

                  Mercedes je tokom skoro cele trke poručivao Hamiltonu da sačuva godivo, a onda su njihove naredbe postale ozbiljnije: „OK Lewise, to nam je bio cilj, to nam je bio cilj. To je minimum što smo čekivali od tebe“, rečeno mu je na početku poslednjeg stinta.

                  Ali je Rosberg iza njega postao nestpljiv: „Ja mogu da vozim mnogo brže, samo me pustite.“

                  Kao što se u kritičnom momentu javio i šef Red Bulla, ovoga puta smo mogli čuti i šefa Mercedesa, Rossa Brawna: „Negativno, Nico“.

                  „Nico, Lewisov tempo je onakav kakav smo mu tražili da bude, on može da ide mnogo brže takođe, zato te molim da se kontrolišeš“, rekao je Brawn.

                  „Onda da pokušamo i da stignemo Red Bull“, rekao je Rosberg. „Oni možda imaju problem sa gumama.“

                  „Razumemo, ali drži poziciju, molim te Nico“, bio je odgovor sa pit walla.

                  Pošto se Hamiltonov tempo drastično smanjivao, Rosberg je opet počeo da se žali: „Recite mu da malo ubrza, jer ovo je presporo.“

                  „Nico, molim te povuci se, ostavi prostora“, rekao mu je Brawn. „Moramo da pazimo na automobile. Postoji ogroman prostor iza tebe, a nemaš šta da nadokandiš ispred sebe. Želim da ove automobile dovezem kući, molim te.“

                  Nakon što se Rosberg požalio da je Hamilton prespor i da 'treba da ide malo brže', Brawn je poručio Hamiltonu da još uspori: „Ok Lewis, treba nam maksimalno čuvanje beznina u ovom poslednjem delu trke, molim te.“

                  Kada su prošli kariranu zastavu, nijedan od Mercedesovih vozača nije bio srećan sa onim što se desilo. „Odličan posao ovog vikenda momci“, rekao je Hamilton, pre nego što je dodao: „Definitivno nije izgledalo dobro za mene.“

                  Nakon što ga je javno pohvalio za 'dobru vožnju', Brawn je poručio Rosbergu: „Kasnije ćemo pričati o poslednjem stintu.“

                  Rosbergov kratak odgovor je bio: „Zapamtite ovo.“


                  Timske naredbe u 2013.

                  Da li će 2013. biti godina kada ćemo videti mnogo više timskih naredbi?

                  Webber veruje da će biti tako i veruje da su ove generacije guma krive za to.

                  „Trenutno vozimo na osam i po desetinki, čuvamo naš tempo i ovakve situacije će se verovatno dešavati u budućnosti, jer je mnogo nejasnoća oko tepma i brzine drugih automobila.“

                  „Ja sam veliki sportski fan i fan bilo kog sporta želi da bude u perfektnom svetu uvek. Želimo da bude čisto, želimo da bude kao što viđamo u fudbalu, boksu, biciklizmu i li bilo kom drugom sportu. Želimo da bude realno.“

                  „Ali postoji element naivnosti... za mene kada gledam druge sportove, kao i za fanove Formule 1 kada gledaju ovu situaciju. Nemoguće je da svi shvate sve, a tako je i za mene kada gledam fudbalski meč ili meč Lige Šampiona.“

                  „Ponekad postoje stvari koje ne razumete, jer ste ponekad naivni.“


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Force India ce ispitati problem


                    Force India ima nameru da ispita problem sa odvrtačem zavrtnja


                    Force India kaže da će nastaviti da koristi maticu novog sistema odvrtača zavrtnja, zbog kog su u Maleziji, bili primorani da povuku oba automobila iz trke.

                    Oba njihova vozača, Paul di Resta i Adrian Sutil, su u nedelju ostali bez mogućnsoti da kući ponesu važne poene, jer su se mehaničari mučili da uklone i zamene točkove pomoću novog „zarobljavajućeg odvrtača“ sistema.

                    „Oba automobila su imala isti problem sa odvrtačem zavrtnja i to nas je koštalo mnogo vremena u pitu“, rekao je Sutil: „Još uvek nismo sigurni šta se zapravo desilo, tako da je ekipa rešila da zaustavi oba automobila, kako bi uspeli da shvate u čemu je problem.“

                    Sistem je prvi put korišćen na VN Australije, bez ikakvog problema, ali je u Maleziji bilo mnogo toplije.

                    „Nećemo se vraćati na stari deo“, rekao je zamenik šefa tima, Bob Fernley: „Ne možemo da idemo unazad, nego treba da „izlečimo“ problem i da nastavimo sa svojim razvojim programom. U današnje vreme, svi su sveli pit stopove na manje od 4 sekunde, a ako se vratimo na tradicionalni put, dobijamo plus četiri sekunde.“


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Briatore: Horner je slab


                      Flavio Briatore je kritikovao šefa Red Bulla Christiana Hornera nakon fijaska koji se desio na VN Malezije rekavši da nema „m““a“ i da je „slab“.


                      Kako je Vettel odlućio da ne posluša timsku naredbu da ne napada timskog kolegu, Briatore kaže da je kojim slučajem šef tima imao autoritet, on bi morao da vrati poziciju Webberu.

                      „Vettel je tamo šef“, izjavio je Briatore za RAI Radio. „Da je menadžer tima imao „m““a“ on bi naredio da Vettel vrati poziciju Webberu“.

                      „Problem u Red Bullu je taj što na pit wallu postoje dva šefa, Horner koji sedi na pit wallu i Helmut Marko koji je iza svih njih, ali njega se svi u timu plaše“.

                      Briatore je takodje kritikovao Hornerovu odluku da ne ode na podijum sa vozačima, već je poslao dizajnera Neweya.

                      „Normalno, šef tima ide na podijum kada njegov vozač pobedi prvi put u sezoni. Christian nije imao snage da ode na podijum – jer su vozači besni jedan na drugog umesto da budu uplašeni od tima“.

                      „Kada vaš vozač ostvari prvu pobedu u sezoni vi kao šef tima idete na podijum, a tek posle toga šaljete svog inženjera i tehničkog direktora na podijum“.

                      „To što Horner nije otišao na podijum kada su njegovi vozači završili trku na prvom i drugom mestu samo govori o njegovoj nemoći u timu u odnosu na ostale timove“.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Ferrari i Lotus nece biti za promenu strukture guma


                        Ferrari i Lotus neće biti za promenu strukture guma


                        Pre nego što su vozači Red Bulla završili na prvom i drugom mestu u Maleziji, savetnik tima, Helmut Marko je izjavio da je Italijanski dobavljač guma Pirelli "obećao" da će promeniti gume do VN Kine, zbog velike degradacije koja je vidjena na prve dve trke sezone.

                        Red Bull i Mercedes su se žalili Pirelliju, rekavši da kad se gume stave na dobre bolide, degradacija postaje veliki problem.

                        "Mislim da je Pirelli razumeo situaciju, i obećao je da će doneti drugačije gume najkasnije do Bahreina", rekao je Marko u Maleziji.

                        Ironično je to da su dva tima koja su se najviše žalila na gume, su dva tima koja su završila na prva četiri mesta u Maleziji, sa Red Bullom na prva dva, i Mercedesom na trećem i četvrtom mestu.

                        Ali, da bi se gume promenile nije dovoljno da nekoliko timova jednostavno "poželi to", već mora biti jednoglasna odluka svih timova.

                        Nemački Auto Motor und Sport piše, da će tim pobednika prve trke sezone Lotus biti jedan od timova koji se neće složiti sa Red Bullom i Mercedesom.

                        Nemački list je takodje citirao šefa Ferrarija kada je rekao:"Pirelli ne može da promeni gume ukoliko se svi timovi ne slože, a to se može desiti samo ako je u pitanju veliki rizik koje nose ove gume".

                        "Nema smisla paničiti posle samo dve trke", dodao je Domenicali.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Webber bez ugovora za 2014.


                          Webberov ugovor je bio pod znakom pitanja i pre trke za VN Malezije


                          Mark Webber će napustiti Red Bull na kraju 2013, prenosi nemački list Bild.

                          ''Bild je saznao: Webber neće imati novi ugovor sa Red Bullom,''piše u članku.

                          Ali nakon što je australijski vozač nagovestio da bi mogao da napusti tim ili F1 pre sage timskih odredbi u Maleziji, Webberov otac Alan i menadžerka Ann Neal su potvrdili da će se 36-godišnjak vratiti za volan u Kini sledećeg meseca.

                          ''Nema nikakve sumnje o tome da Mark neće nastaviti ovu sezonu,'' rekla je Neal za Telgraph.

                          Međutim, nakon 2013. Webberova budućnost je manje više jasna.

                          Flavio Briatore smatra da je Webberov odnos sa njegovim timskim kolegom Sebastianom Vettelom sada definitivno srušen i neobnovljiv.

                          Kada je upitan da li će jedan od njih dvojice napustiti Red Bull na kraju sezone, Italijan je rekao: ''Naravno. Mislim da se to sada ne može popraviti.''

                          Britanski novinar Bob Mackenzie se slaže: ''Sledeća odluka će biti ko će zameniti Australijanca.''

                          Zaista, dok Webber ove nedelje surfuje u svojoj rodnoj Australiji, Vettel je u utorak bio u Red Bullovom simulatoru u Milton-Keynesu.

                          McLarenov Jenson Button – sada najiskusniji F1 vozač na gridu – slaže se da je uticaj sage iz Sepanga za Red Bull ''veliki''.

                          ''Čak iako sednu i porazgovaraju, to neće promeniti ishod. Ono što se desilo još uvek je u njihovim glavama. Neće nestati,'' citiran je od strane britanskih novina.


                          Španski El Mundo dodaje: ''Vettel i Webber se nikada nisu slagali, ali se sada pojavio veliki jaz između njih.''


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Hulkenberg: Sauber situacija "neprihvatljiva"


                            Nico Hlkenberg nije zadovoljan set up-om bolida i forsira tim da napreduju


                            Novi Sauberov vozač Nico Hulkenberg je rekao da je osmo mesto u Maleziji prošle nedelje ''neprihvatljivo''.

                            Nakon što je preko zime napustio Force Indiju, Nemac nije mogao da debituje kao što je planirano u Australiji kada je došlo do problema sa rezervoarom za gorivo 90 minuta pre trke.

                            Ali na Sepangu je završio 4 mesta ispred svog timskog kolege rukija Estebana Gutierreza, osvojivši 4 boda i predstavivši sebe kao ''prilično zadovoljnog''.

                            Međutim, prema Blicku i Auto Motor und Sportu Hulkenberg je rekao svom timu nakon što je prošao cilj da je rezultat ''neprihvatljiv''.

                            ''Hvala vam momci, ali moramo da se poboljšamo u mnogim oblastima. Ovo nije prihvatljivo,'' citiran je kada je pričao preko timskog radija.

                            Blick je citirao 25-godišnjaka kako dodaje: ''Kada sam išao brzinom Ferrarija, Lotusa i McLarena, brzo sam trošio pneumatike.''

                            ''Sada imamo puno podataka i utisaka i nadam se da možemo izvući prave zaključke.''

                            Auto Motor und Sport je citirao Hulkenberga kako kaže: ''Još uvek postoje neke oblasti gde je praznina. Bolid mi ne odgovara kao cipela.''

                            U međuvremenu, francuski RMC Sport tvrdi da se Romain Grosjean pojavio ''vidno ubedljivim'' nakon karirane zastave u Maleziji, pošto se borio sa u suštini istim Lotusom koji je imao i Kimi Raikkonen kada je pobedio nedelju dana pre toga.

                            Grosjean je završio šesti na Sepangu, jedno mesto ispred svog timskog kolege Finca, ali je francuski komentator Patrick Tambay zaključio: ''Romain je bio rame uz rame sa njim (Raikkonenom) ceo vikend.''

                            ''Imamo dva jaka vozača,'' složio se šef tima Eric Boullier.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Claire Williams zamenik sefa tima


                              Claire Williams će raditi zajedno sa osnivačem i šefom tima Sir Frank Williamsom


                              Williams je objavio danas da je Claire Williams postala zamenik šefa tima.

                              Ova nova pozicija će pokazati Clairein rad pored osnivača i šefa tima Sir Frank Williamsa igrajući ključnu ulogu u svakodnevnom vođenju i dugoročnom razvoju trkačkog tima. Pozicija će ojačati budućnost tima i stvoriti jasnu uspešnu putanju za Williams. Tim je planirao da objavi ovo pre početka sezone 2013., ali nakon smrti Lady Virginie Williams ranije ovog meseca, odlučeno je od strane Franka i Claire da odlože ovu objavu kako bi priuštili porodičnu privatnost.

                              Claire će preuzeti svoju novu poziciju odmah, a istovremeno će zadržati svoju ulogu komercijalnog direktora marketinga, komunikacija i sponzorskih funkcija poslovanja. Claire će i dalje biti deo Upravnog odbora društva direktora i biće podržana od njihove strane, radeći u saradnji sa celim odborom.

                              Claire je bila direktor marketinga i komunikacija u Williamsu u prethodnoj godini i bila je odgovorna za nastavak komercijalne strategije poslovanja i stvaranja novih prihoda za tim. Odrasla je kroz organizaciju proteklih deset godina, počevši kao Williamsov potparol 2002. U 2010. je unapređena u glavnu osobu za komunikacije a 2011. je preuzela poziciju šefa odnosa sa investitorima.

                              Govoreći o novoj ulozi Claire, Sir Frank Williams je prokomentarisao: ''Tokom protekle decenije Claire je radila neumorno za Williams. Njeno poznavanje sporta i strast za timom su neupitna i ponosan sam da kažem da je tokom svog boravka ovde ona dokazala da je jedan od naših najvrednijih sredstava. Sa Claire koja je imenovana sa zamenika šefa tima, znam da je budućnost Williamsa u izuzetno sigurnim rukama. Ovo imenovanje takođe ima blagoslov Ginny za koju znam da bi bila neverovatno ponosna da vidi kako Claire preuzima ovu poziciju od mene.''

                              Komentarišući svoju novu ulogu, Claire Williams je rekla: ''Zaista sam počastvovana jer preuzimam ulogu zamenika šefa tima i radujem se radu pored Franka oko pomoći vođenja tima ove sezone i kasnije. Odrasla sam u ovom sportu i naučila mnogo od jednog legendarnog Formula 1 šefa tima i kao rezultat toga osećam se dobro spremljenom za ovaj novi izazov. Razumem obavezu da svaka osoba u timu daje svaki dan da bi videla naš bolid na stazi i odlučna sam da nas vidim ponovo na vrhu. Ne potcenjujem izazove koji su pred nama ali imam punu podršku upravnog odbora i veoma talentovanog izvršnog odbora koji će biti od neprocenjive važnosti jer sam napredovala u ovoj ulozi. Bio je to tužan mesec za moju porodicu i Williams kao kompaniju, nakon smrti moje majke, ali kako sezona traje moramo gledati u budućnost. Biću privilegovana da igram ulogu u odvođenju tima tamo gde se nadam da će to biti sledeće uspešno poglavlje.''


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Mercedes koristi hidraulicno vesanje


                                Mercedes je usavršio kompleksan sistem vešanja na svojim bolidima


                                Mercedes je, navodno, usavršio kompleksan sistem vešanja koji povezuje sva četiri ugla, uključujući prednje i zadnje strane bolida, kako bi se obezbedila odredjena visina u svakom trenutku trke.

                                Pasivni sistem, nazvan „Fric“, koji medjusobno povezuje predji i zadnji kraj, stabilizuje automobil prilikom kočenja ili ubrzanja, držeči ga na nivou koji obezbedjuje maksimalnu efikasnost downforcea iz prednjeg krila, poda i difuzora.

                                On se takodje može prilagoditi, slično balansu kočnica, i zbog toga se može koristiti za kontrolu visine bolida prilikom vožnje, kako bi bolid ostao nizak i kada se smanji količina goriva u rezervoaru i postane lakši tokom trke.

                                Slični elektronski uredjaji, koji su postizali iste rezultate, su zabranjeni unazad mnogo godina, od kako su ih koristili Lotus i Williams 80-tih godina. Medjutim, Mercedesov sistem je hidraulički kontrolisan i zbog toga je potpuno legalan.

                                Navodno, tim iz Brackleyja radi na usavršavanju ovog sistema već tri godine, što je navelo rivale da ih slede u tome, mada niko ne veruje da će biti u tako poodmaklom stadijumu u procesu razvoja sistema.



                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X