F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Bernie neodredjen oko Kinga


    Bernie Ecclestone ne zna da li če ga zameniti Justin King


    Mnogi tvrde da je Bernijeva karijera u F1 završena, međutim, izgleda da on nema nameru da se povuče sa svog mesta u bliskoj budućnosti.

    Zbog afere oko skandala sa Gerhardom Gribkowsyjem, Ecclestone se nalazi pred tužbom u Velikoj Britaniji, iako Nemačka nikada nije podignula optužnicu protiv njega.

    Međutim, postavlja se pitanje ko bi mogao da ga zameni na mestu prvog čoveka Formule 1, a na vrhu liste se nalazi Justin King, šef Sainsbury lanaca.

    King je poznati zaljubljenik motorsporta, a njegov sin Jordan se takmiči u ovogodišnjoj European Formula 3 seriji.

    Međutim, Ecclestone je odbacio te tvrdnje, mada ih nije negirao.

    „Nemam pojma da li bi šef kompanije, kao što je Sainsbury, mogao da radi moj posao“, rekao je Ecclestone. „Možda bi i mogao.“


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Webber stao zbog koale


      Da li bi se Vettel zaustavio?


      Dok se nalazi na 'psihičkom' oporavku u svojoj zemlji, Mark Webber je imao jednu krajnje interesantnu situaciju na putu.

      Naime, Australijanac je morao da zaustavi svoje vozilo, kako bi 'propustio' koalu na putu, a to je zabeležio i kamerom svog telefona.

      „Zaustavio sam se na stazi. Mališa je na svojoj misiji“, napisao je Webber na svom Twitter profilu ispod slike.

      Da li je njegova izjava samo pošalica na račun Sebastiana Vettela (mališu), koji je, prošle nedelje, bio na svom zadatku?

      Njegovi prijatelji sa Twittera odgovorili su na njegovu šalu.

      „Dobar čovek. Vettel bi nagazio drugu pedalu (naravno-greškom)“, napisao je jedan od pratilaca, a drugi dodaje: „Nadam se da će baciti pravog medveda na Vettela.“


      Možda Marku ipak pomaže ovo lečenje kod kuće.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Marussia ce do bodova ove godine


        Andy Webb bi se kladio u to da će Marussia osvojiti svoje prve bodove ove sezone


        Marussia ima uspešan start sezone sa mladim i perspektivnim Julesom Bianchijem, za koga mnogi tvrde da je buduća zvezda Formule 1.

        Iako je proveo samo dva dana za volanom novog bolida, pre prve trke, on je na VN Malezije uspeo da dođe do 13. mesta na kraju trke.

        To je druga trka sezone gde je uspeo da 'nadvlada' oba vozača Caterhama.

        Pošto je vidljivo poboljšanje Marussie, njihov izvršni šef, Andy Webb, kaže da je siguran da će Marussia osvojiti svoje prve poene ove godine.

        „Očigledno ne mogu da se kladim u Formuli 1, ali da mogu da se kladim, kladio bih se na to da ćemo da pobedimo Caterham ove godine“, rekao je Webb. „Takođe bih preporučio da se klade na to da će Marussia, ove sezone, osvojiti svoje prve poene.“


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Vettel se izvinio svima u timu


          Nemac se lično izvinio svima u timu zbog skandala "Multi21".



          Vettel se pre svega izvinio Marku Webberu sa kojim se posle i rukovao.

          "On je rekao da mu je žao ali da ne može da vrati vreme unazad. Vettel se izvinio svakom članu ekipe jer prepoznaje njihovu važnost u timu i radu", izjavio je Christian Horner.
          "Namera tima bila je da Webber pobedi u trci. On je znao da u timu nije vladalo loše razmišljanje i da mi nismo želeli da stvorimo ovakvu situaciju. Oba vozača se nalazu u bolidu koji je sposoban da pobedjuje na trkama, nadamo se i šampionatu", dodao je on.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            McLaren vidi svetlo na kraju tunela


            Tim se nada da će u Kini imati mnogo bolji bolid.



            McLaren je razočarao na prvoj trci nove sezone ali se pomak mogao videti već na VN Malezije. Sergio Perez je bio jedini vozač tima koji je zabeležio poene u trci dok je Button odustao je jer je "upucao" svoje pneumatike.

            "Lako je reći da sam mogao doći do podijuma. Znam da se mnogi ne bih složili samnom ali bar mislim da smo se mogli borimo za njega. Po meni najgori rezultat koji smo mogli da zabeležimo bilo bi peto mesto. Prešle nedelje mogli smo da sanjamo takav rezultat ali se nadam da već na VN Kine možemo mnogo bolje. Pokušavamo da shvatimo kako naš aero paket radi i svaki dan znamo sve više i više", kazao je Button.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Nema novog ugovora za Webbera


              Kako prenosi Bild, Mark Webber napustiće tim na kraju sezone.



              Posle skandala "Multi21" u Maleziji, dosta se pričalo da Australijanac neće voziti za Red Bull na trci u Kini. Ali njegov otac i mendžer su potvrdili suprotno.

              "Nema sumnje da će se Mark trkati i u Kini", izjavio je Ann Neal njegov menadžer.
              Webber ima ugovor sa Red Bullom do kraja sezone ali je odnos izmedju vozača dosta narušen. Australijanac se vratio u svoju domovinu kako bi surfovao dok će Vettel raditi na simulatoru u Milton Kinsu.
              Flavio Briatore je izjavio da se veza izmadju vozača više ne može popraviti.
              "Zasigurno mislim da se njihov odnos ne može popraviti", kazao je on.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                McLaren zadovoljan Perezovim startom


                Martin Whitmarsh zadovoljan je učinkom Sergia Pereza.



                Tim sa bazom u Wokingu loše je krenuo u novu sezonu a Parez je na VN Malezije zabeležio poene posle niza od sedam trka. Button se na drugoj trci borio za visko peto mesto, ali je zbog greške u stopu morao da odustane.

                "Veoma sam zadovoljan učinkom vozača sa obizirom da smo imali jako loš bolid na startu. Perez je svo vreme ostao miran, timski je igrač i pokzao se odličnim kada je bio pod velikim pritiskom. Nije napravio ni jednu grešku, odlično je vozio i saradjivao sa timom", kazao je šef McLarenovog tima.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Ferrari: Ne smemo da izgubimo poene u kini


                  Domenicali je izjavio da su timu potrebni poeni.



                  Alonso je na veoma dobar način startovao u novoj sezoni, gde je u Australiji završio na drugom mestu. Ipak, U Maleziji nije sve išlo po planu, pa je zbog loma prednjeg krila Španac morao da završi trku već u drugom krugu a Massa je stigao do petog mesta.

                  "Jasno je da je staza u Kini dosta drugačija. Za tu trku spremamo još unapredjenja gde želimo da iz bolida a i iz vozača izvučemo maksimum. Želeli bi smo da se vratimo na pravi kolosek i da što pre zaboravimo trku u Maleziji. Najvažnija je stvar da što bolje razumemo bolid kako bi ga lakše unapredjivali. Takodje, važno je razumeti gume jer oni nisu iste kao prošle godine", kazao je Stefano Domenicali.
                  "Ima još dosta trka, tako da ima još puno bodova za osvajanje. Mi smo fokusirani na sebe, pa kada drugi imaju probleme mi tada moramo profitirati", dodao je on.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Tacan tempo je jos nepoznat


                    Domenicali tvrdi da još uvek ne zna tačan tempo Ferrarija


                    Pošto su brzo degradirajuće Pirelli gume imale uticaj na obe trke, na kojima je i vreme igralo značajnu ulogu, veoma je teško proceniti tempo bilo kog tima na gridu.

                    Šef Ferrarija, Stefano Domenicali, kaže da nije siguran gde se tačno Ferrari nalazi u odnosu na ostatak grida, ali dodaje da Red Bull i dalje ima najbrži automobil.

                    „Ne znam tačno gde se nalazimo, ali smo sigurno medju liderima“, rekao je Domenicali: „Postoje staze gde će će naš auto biti bolji, postoje odredjene staze na kojima će drugi biti bolji od nas.Ono što je sigurno je to da je, sa moje tačke gledišta, Red Bull trenutno najjači, ali videćemo.“

                    „Mercedes je napredovao, Lotus je veoma konkurentan. Biće ovo interesantna i izazovna sezona, ali mi ćemo, bez sumnje, biti pri vrhu.“


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Whitmarsh se nada poboljsanju u Kini


                      Bio bih razočaran, ukoliko ne bi napredovali u Kini“


                      Nakon dve razočaravajuće trke ove sezone, Martin Whitmarsh, šef McLaren F1 tima, smatra da će njegov tim napredovati na VN Kine, koja se vozi za dve nedelje.

                      „Imamo neke dobre podatke i mislim da sad imamo priliku da odemo tamo, u Kinu, i da se poboljšamo sa tim“, rekao je Whitmarsh.

                      „Mi znamo da ono što smo imali u Maleziji, nije radilo iz mnogo razloga. Odradili smo neke eksperimente, imali smo odgovor na njih, i bio bih veoma razočaran da ne napredujemo u Kini, i to ćemo i uraditi.“

                      „Mi moramo da budemo bolji. Mi možemo da poboljšamo automobil. Mislim da poboljšanja, koja smo napravili za Sepang, nisu odgovarala stazi.“

                      „Mislim da smo napravili male iskorake sa automobilom. Ne onoliko koliko bih ja voleo, ali neke razumne iskorake“, rekao je Whitmarsh.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Vergne: Kina ce dati jasniju sliku


                        Toro Rosso vozač smatra da će se u Kini videti raspored vozila


                        „Mnogi ljudi kažu da je Malezija, koja je namenska staza, trebala da pruži jasniju sliku o rasporedu vozila na gridu, ali, iskreno, sa kišom, vrućinom i svim ostalim, mislim da je još rano to reći“, rekao je Vergne.

                        „Ako je toplo u Kini, možda ćemo dobiti jasniju sliku, ali, prošle godine je bilo ledeno hladno, pa ko zna.“

                        Vergne dodaje da je ohrabren dosadašnjim tempom STR8, ali priznaje da moraju da se poboljšaju na kvalifikacijama, kako bi pokazali njegov puni potencijal.

                        „Ono što ja mislim je da je tempo automobila veoma ohrabrujući. Imao sam četvrto najbrže vreme u Maleziji. Da, ono je postignuto na novim opcionim gumama, i sa lakšim rezervoarom, ali u toj fazi trke je svima bilo isto, tako da auto definitivno ima performanse.“

                        „Mislim da mi treba da poboljšamo performanse petkom i na kvalifikacijama, i to su poboljšanja koja treba da dodju. Ipak, trkački tempo je dobar i to je dobro kako nastavljamo dalje.“


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Massa i Vettel najvise napredovali


                          U odnosu na prošlu sezonu, Massa i Vettel najviše napredovali

                          Felipe Massa i Sebastian Vettel su napravili najbolji start nove sezone, uporedjujući sa startom 2012.

                          Oba vozača su osvojila 22 poena više, nego što su to uradili u istom periodu prošle godine.

                          Vettelova kontraverzna pobeda u Maleziji ga je postavila na prvo mesto u plasmanu vozača sa 40 poena, što je za pet poena više nego što je Fernando Alonso imao prošle godine u ovoj fazi šampionata.

                          Massin brilijantan start sezone pravi ogromnu razliku u odnosu na veoma loš start 2012. Prošle godine, u ovo vreme, nije imao poene, a sada se nalazi i ispred timskog kolege, Fernanda Alonsa.

                          VN Malezije je bila „veliki udarac“ za Fernanda Alonsa, jer nije uspeo da je završi, a prošle godine je osvojio svoju prvu pobedu baš na ovoj trci. Naime, on je očekivao jači start sezone, nego što je imao 2012.: „Ubedjen sam da mogu da krenem sezonu sa mnogo boljim automobilom od onog koji smo imali u prvih nekoliko meseci prošle godine“, rekao je Alonso u januaru ove godine.

                          „Zapravo smo u ranim trkama izgubili odlučujuće bodove, kada smo imali automobil koji je bio dobar samo za sedmo mesto, kao što je bio slučaj u Kini, ili deveto mesto u Bahreinu.“

                          Ove godine je McLaren taj koji je sezonu startovao sa nekonkurentnim automobilom, što znači da su Jenson Button i Sergio Perez vozači koji su najviše „nazadovali“ sa poenima, u odnosu na prošlu godinu.




                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Ferrari drzi FIA-u


                            Ferrari ima moć nad FIA-om


                            Svima je poznato da je F1 trebala da izadje na berzu prošle godine, ali se to nije desilo, a sada se pominje novi datum berze, negde u oktobru, ove godine.

                            Medjutim, prošle godine je izašao prospekt o F1, koji treba da bude dopunjen podacima do oktobra ove godine, kako bi F1 mogla da izadje na navedenu berzu. Medjutim, spekuliše se da do berze neće ni doći, jer bi taj prospekt mogao da sadrži veoma osetljive podatke koje drugi timovi ne žele da se vide, a posebno ne Ferrari, za koga se oduvek priča da ima moć nad FIA-om.

                            Ako ste se ikad pitali da li Ferrari ima stvarno toliko veliku moć u F1, odgovor je – ima.

                            Njihova moć je toliko velika da se prostire u svim serijama, uključujući i Porche Supercup seriju, da čak imaju pravo da prvi odbiju da snabdevaju seriju automobilima, ukoliko ovaj kup prestane da postoji.

                            Velika novost je na strani 179 navedenog prospekta, koji obuhvata uslove ugovora koji su timovi potpisali sa F1. U prospektu se navodi da Ferrari „i samo Ferrari“, ima pravo da raskine mere zaštite koje su dogovorene izmedju njih i FIA-e, ukoliko se samo njima (Ferrariju) ne dozvoli da stave veto (zabranu) na promenu propisa koji su već objavljeni ili uvedeni.

                            Stranica 176 piše o finansijskim beneficijama timova, što za većinu timova znači „deo kolača“ od F1 zarade u toku godine. Tačnije, prvih deset timova na gridu, dobijaju odredjen deo para, u odnosu na položaj tima u šampionatu konstruktora na kraju godine, ali prospekt otkriva da Ferrari, McLaren i Red Bull dobijaju i dodatni novac. To je samo zato što su oni poznati i kao CCB timovi (Constructors Championship Bonus).

                            Još u februaru je otkriveno da su CCB timovi u svojim ugovorima imali CCB benificije, a prospekt otkriva da to dobijaju „prva tri top tima, bazirano na dogadjajima u prve četiri sesije u 2012.“

                            Ovime, Ferrari, McLaren i Red Bull dele oko 7,5% nagradnog fonda i 100 miliona dolara iz CCB Fonda.

                            Ferrari je bio treći tim, ako je bazirano na dogadjajima u prve četiri sesije u 2012., a prema izveštaju sa 176 stranice prospekta, to znači da „treći tim dobija 30 % CCB Fonda, tj. oko 30 miliona dolara.“

                            176 stranica, takodje, navodi da je Ferrari najstariji tim u Formuli 1 i da „zbog toga“ dobija još 5% nagradnog fonda i 62.2 miliona dolara. To pruža Ferrariju minimum od 92.2 miliona dolara, bez obzira gde završi u poretku konstruktora.

                            Kada to pogledate iz te perspektive, Ferrari je jedini tim na gridu, koji i pre početka sezone dobija garantovan iznos novca koji je isti kao i kompletan budžet manjeg tima, na primer Marussije.

                            Ferrari je jedini tim koji se trkao u svakoj trci od početka Formule 1, 1950. godine i osvojili su više titula nego svi ostali njihovi rivali, ali to nije jedini razlog za njihov „povlašćeni“ status.

                            Oni su , takodje, jedini proizvodjači automobila koji direktno potpisuju svoj ugovor za trkanje, umesto da koriste podružnice ili pomoćne kompanije za tako nešto. To je bitno jer ako se proizvodjač automobila povuče iz F1 može jednostavno da zatvori kompaniju koja upravlja timom, bez straha da će biti utužena za tako nešto. U suprotnom, ukoliko bi Ferrari rešio da prekrši svoj ugovor odustajući od F1, auto kompanija bi bila direktno odgovorna.

                            To Formuli 1 daje veliku sigurnost i zbog toga je Ferrari bogato nagradjen. Njihove benificije se protežu mnogo više od primanja novca i kontrole troškova, nego što je to slučaj sa ostalim timovima.

                            Stranica 177 otkriva da „najstariji tim u F1“ ima „pravo da prvi odbije učešće u internacionalnim motorsport serijama, što uključuje čak i Svetski Šampionat“.

                            Čak i predsednik Ferrarija, Luca di Montezemolo, ima benificije zbog uspešnog vodjenja Ferrarija u Formuli 1. On je nagradjen sa 0.25% akcija u F1, kada ovaj sport izadje na berzu, a prošle godine, u martu, postao je i ne-izvršni direktor matične F1 kompanije Delta Topco. Ali, njegova pozicija je daleko bolja od onoga što se vidi na prvi pogled.

                            Naime, Di Montezemolo sedi na čelu nagradnog i nominoacionog komiteta. On odobrava plate direktorima i „preporučuje“ kojem direktoru treba produžiti ugovor. To mu daje mogućnost da „oblikuje“ buduću F1 i da Ferrari postavi još bliže centru ovog sporta, u odnosu na sve druge rivale.


                            Ako je ovo ono što F1 prospekt sme da otkrije, prosto se pitamo šta sve postoji u F1, vezano za Ferrari ali i druge timove, što ne sme biti otkriveno.





                            P.S. znaci od malih nogu sam navijao za pravi tim
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              FIA naredila da se menjaju splitteri


                              FIA je naredila top timovima da promene splittere ispod šasije bolida


                              Italijanski izveštaji, uključujući Italiaracing i Omnicorse, tvrde da je FIA reagovala nakon VN Malezije zbog kontraverznih rešenja, ispod prednjeg dela bolida, koje su na toj trci imali Red Bull, Lotus i Mercedes.

                              Izveštaj navodi da su „splitteri“ tih automobila previše fleksibilni, i da je FIA izdala naredjenje da to mora da se promeni za VN Kine, kako ne bi došlo do sankcija.




                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Lotus predstavio virtuelni simulator


                                Lotus F1 tim je potvrdio datum lansiranja novog virtuelnog simulatora za timove


                                Lotus F1 tim ponosno pokreće novi sportski koncept, WSC (World Simulator GP Championship), gde će timovi moći da se takmiče jedni protiv drugih u virtuelnom trkačkom svetu, a u cilju da se pomogne u razvoju njihovih stvarnih trkačkih automobila i razvoju trkačkih strategija.

                                Lotus F1 tim je planirao da se trke u virtulenom svetu održavaju tokom trkačkog vikenda, i to subotom ujutru, počevši od VN Španije, pa nadalje. Tada će timovi imati priliku da se trkaju jedni protiv drugih u virtuelnom svetu.

                                Vozači će se trkati iz svojih simulatora, ali će biti povezani bezbednom internet mrežom, uživo sa sajtova svojih timova. Ove virtuelne trke će omogućiti timovima da još bolje iskoriste moć svojih simulatora i da razviju strategije za trke u realnom svetu, tokom pravih trkačkih vikenda. Takodje, pobednik virtuelnog šampionata će dobiti pravo trkačko mesto u 2014. godini.

                                Društvene mreže će imati aktivnu ulogu u ovom konceptu, jer će tim, koji dobije najviše „like-ova“ na Facebooku, tokom virtuelne trke, dobiti još pet poena na toj trci.

                                Kroz streaming širom sveta, fanovima će biti dostupni odloženi podaci i parametri sa trke, kroz Xbox, koje će moći da iskoriste za trkanje protiv vozača iz simulatora.

                                „Već godinu dana radimo na ovom uzbudljivom razvojnom programu, a kada smo utvrdili da je to održiv koncept, uključili smo i ostale F1 timove“, rekao je šef Lotusa, Eric Boullier: „Za sada, 6 timova je potvrdilo učešće, što je ogroman uspeh. Kao tim, možemo oceniti trkačke strategije, razvijati nove delove i testirati nove vozače. Za sport, postavljajući ove trke online, je napredak bez presedana, koji nas vodi u novu teritoriju i nagradjuje fanove sa drugom trkom tokom trkačkog vikenda. Nivo grafike koji je dostupan u simulatorima je takav da će trka biti veoma prijatna, ili čak i prijatnija od realne trke. Možda će se, jednog dana, sve trke ovako voziti.“


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X