F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Vettel brani Red Bullovu strategiju


    Sebastian Vettel insistira da je četvrto mesto na VN Kine najbolje čemu je mogao da se nada.



    On je u trećem delu kvalifikacija izašao na medijum pneumaticima, koji su mu omogućili da i trku startuje na istim, kako bi prvi stint ostao duže na stazi od ostatka konkurencije. Iako je u početku izgledalo da plan ide u dobrom smeru, medijum pneumatici nisu dali dovoljnu prednost Red Bullu, kako bi se dokopali podijuma.

    Uprkos tome, Vettel smatra da tim nije pogrešio sa strategijom, kao i da je Fernando bio dosta brži.
    "Naša strategija je funkcionisala danas. Znali smo da će od pesudnog značaja biti čisti krugovi na startu, ali toga nije bilo", rekao je Vettel.
    "Bio sam iza Nica Rosberga, a ako pratite dugo jedan bolid to nije dobro za gume. Ako pogledate strategiju oni su startovali sa čistim vazduhom, a i završili su sa čistim vazduhom. Ja nisam", dodao je on.
    "Moramo biti iskreni, Fernando je bio previše brz, ali ako se osvrnemo na praksu, nije bio suviše daleko. Sa više čistih krugova na početku, mogli smo da imamo šansu", rekao je Nemac.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Raikkonen krivi Perez za incident


      Finac je rekao da ga je vozač McLarena izgurao sa staze.



      Raikkonen i Perez imali su mali incident na petoj krivini kada je Meksikanac ostao na trkačkoj liniji i polako zatvarao prostor Fincu. Vozač Lotusa je zbog toga prešao preko trave i ivičnjaka i zakačio zadnji deo McLarena.

      "Imao sam bolji izlaz iz te grivine i pomislio sam da mi je ostavio dovoljno prostora, što nije učinio. Kako bih ga izbegao morao sam da predjem preko trave i ivičnjaka. Ivičnjaci su me zadržali na stazi ali su me sa druge strane primorali da udarim u zadnji deo njegovog bolida", kazao je Raikkonen.
      Kimi je nastavio trku koji je završio sa ošećenim nosem.
      "Želeo sam da promenim krilo ali je tim procenio da će to predugo trajati. Bolid se ponašao dobro i oštećenja su bila minimalna tako da smo se odlučili da nastavimo trku", kazao je vozač Lotusa.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Hamilton priznaje da Mercedes nije imao tempo


        Lewis Hamilton priznaje da Mercedes treba još dosta da radi, nakon što nisu uspeli da odgovore na tempo Ferrarija i Lotusa u Šangaju.



        U poslednjem krugu Hamilton je uspeo da odoli napadu Sebastiana Vettela, koji je bio na svežijim mekim pneumaticima.

        "Sebastian je bio sve veći i veći u mojim retrovizorima. Bilo je blizu, ali sam ipak srećan", rekao je Britanac.
        Ali dok se Vettel približavao Hamiltonu, Alonso se udaljavao od Mercedesovog vozača.
        "Voleli bi smo da smo pobedili. Ali Fernando je bio odličan i nismo imali isti trkački tempo kao Ferrari i Lotus", dodao je on.
        Na pres koferenciji posle trke, Hamilton je priznao da postoje oblasti na koje treba da se fokusiraju u Mercedesu.
        "Nisam baš siguran gde gubimo vreme. Danas ukupan tempo nije bio dobar i definitivno postoji nekoliko područja na koja treba da se fokusiramo", rekao je šampion iz 2008. godine.
        "Imamo neka unapređenja i treba da nastavimo sa napretkom. Moramo da radimo na mestima na kojima gubimo vreme, kako bi se poboljšali", dodao je on.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Webber i Gutierrez kažnjeni


          Mark Webber i Esteban Gutierrez su dobili kazne za start sledeće trke u Bahreinu.



          Webber je kažnjen sa tri mesta, zbog incidenta sa Jean-Eric Vergneom na krivini šest.

          Gutierrez je udario u zadnji deo Force Indije, kojom je upravljao Adrian Sutil. Mladi Meksikanac je zbog toga zaradio kaznu od pet mesta na sledećoj VN Bahreina.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Rosberg potvrdio problem sa anti-roll barom


            Mercedesov vozač, Nico Rosberg je potvrdio da je zbog problema sa zadnjim anti-roll barom morao da se povuče sa VN Kine u 21. krugu.



            Startujući sa četvrtog mesta, ostao je po drugi put ove sezone praznih ruku, dok je njegov timski kolega po drugi put ove sezone bio na podijumu.

            "Današnja trka je za mene bila teška, moj setup je imao neočekivano mnogo podupravljanja, zbog čega je bilo teško voziti bolid", prokomentarisoa je Nemac.
            "Posle drugog pitstopa, osećaj se pogoršao, a zatim je došlo do lomljenja zadnjeg anti-roll bara, zbog čega sam morao da se povučem", dodao je on.
            "Imao sam težak početak sezone, sa dva odustajanja na tri trke, ali je dobro što sledeću trku vozimo za samo sedam dana, pa se nadam dobrom rezultatu i jakom vikendu u Bahreinu", rekao je Rosberg.
            Rosberg je trenutno sedmi na tabeli vozača, sa 28 poena iza Hamiltona.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Vergne zbunjen Webberovim potezom


              Jean-Eric Vergne priznaje da je iznenađen Webberovim potezom na trci u Kini.



              Australijanac je pokušao da sa unutrašnje strane prođe Francuza za 12. mestu u 16. krugu, ali je pritom udario u zadnji deo Toro Rossovog bolida.

              Nakon trke, sudije su odlučile da je Webber kriv za ovaj incident.
              "Ne znam šta je pokušao da uradi. Normalno sam ulazio u krivinu, a onda sam iznenada usetio udarac", rekao je Vergne.
              Vergne dodaje da nije imao instrukcije od tima da propusti Webbera. Webber je nakon trke izjavio da je verovao da će ga Verge propustiti.
              "Apsolutno ne. Ja sam vozio svoju trku, on svoju. On je bio mnogo brži od mene i na sledećem pravcu bi me obišao u svakom slučaju", dodao je Francuz.
              Vergne je nastavio sa trkom završavajući na 12. mestu.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Race control sistem i dalje ne radi


                Treću trku zaredom ne radi telemetrijski sistem


                Iako je prošlo tri nedelje izmedju VN Malezije i VN Kine, problem oko telemetrijskog sistema koji povezuje kontrolu trke i automobile, i dalje ne radi.

                Ograničenja će biti ista kao i u Australiji i Maleziji: vozači će biti bez crvenih, žutih i plavih upozoravajućih svetala u svojim kokpitima, Safety Car mode u automobilima neće biti automatski aktiviran kada to bude bilo potrebno, i timovi neće odmah dobiti upozoravajuće plave zastave kada budu obilaženi za ceo krug.

                To takodje znači da FIA neće moći automatski da isključi DRS sistem u automobilima, ukoliko bude kiše ili budu istaknute žute zastave u DRS zonama.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Dodatni setovi guma od Spanije


                  Od Španije Pirelli donosi dodatne setove guma za slobodne treninge


                  Pre trke u Kini, Sky Sportov komentator Martin Brubdle je razgovarao sa šefom F1 Bernie Ecclestonom koji je izjavio da će timovi dobiti dodatne setove guma za slobodne trneinge.

                  Ove sezone, Pirelli je promenio svoje gume drastično u odnosu na prošlu sezonu, što je rezultiralo daleko većoj degradaciji u prvim trkama ove sezone. Nakon dve trke, mnogi timovi su tražili od Pirellija da promene gume i da im produže radni vek.

                  Jedina dva tima koji su bila protiv toga, su Lotus i Ferrari za koje se veruje da zbog slabijeg dowforca od ostalih vodećih timova bolje čuvaju svoje gume tokom trke.

                  Narednih dana se očekuje i zvanična potvrda Pirellija.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Nema kazni za vozace


                    FIA odlučila da ne kazni sedam vozača


                    Osam vozača: Sebastian Vettel, Mark Webber, Kimi Raikkonen, Jenson Button, Romain Grosjean, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo i Max Chilton su nakon trke za VN Kine pozvani kod sudija, jer su, nakon udesa u kome su učestvovali Gutierrez i Sutil, koristili DRS krilo u zoni žutih zastava.

                    Medjutim, upravno telo F1 je rešilo da ih ne kazni za taj trkački incident, iako je on strogo zabranjen pravilima FIA-e.

                    U obrazloženju FIA-e stoji da neće kazniti navedene vozače, jer već treću trku zaredom ne radi telemetrija izmedju vozila i FIA-e, što znači da kontrola trke nije mogla automatski da isključi DRS krilo vozilima na gridu, a ni vozači nisu mogli na vreme da dobiju obaveštenje o problemu na stazi.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      RB kaznjen


                      I tim Red Bulla kažnjen


                      Nakon što je Mark Webber kažnjen pomeranjem tri mesta na gridu VN Bahreina, i njegov tim, Red Bull je dobio novčanu kaznu u visini od 5.000 eura, zbog nebezbednog puštanja Marka Webbera iz pit stopa.

                      Naime, Red Bull je zamolio Marka Webbera da se polako doveze do pit lanea, ali je Australijancu otpao točak sa bolida, i nekontrolisano se kretao po stazi, na svu sreću bez izazivanja nekog dodatnog incidenta.

                      Kao rezultat toga, sudije su rešile da kazne Red Bull što nisu pravilno zakačili točak Marku Webberu prilikom poslednjeg pit stopa u kojem je Australijanac bio.

                      Šef tima, Christian Horner, kaže da ne zna u čemu je bio problem.

                      „Dok nam se auto ne vrati, teško je pretpostaviti o čemu se radi“, rekao je Horner: „Zbog incidenta sa Jean-Ericom, sve četiri gume su zamenjene i prednje krilo i nos, tako da je mehaničar imao dodatnog vremena da to uradi, jer duže traje kada se menja nos bolida, tako da je zadnja desna guma obezbedjena i odradjena kako treba.“

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Webber potpisao sa Porscheom


                        Priča se da je Webber potpisao petogodišnji ugovor sa Porscheom


                        Radio Le Mans tvrdi da je Mark Webber potpisao petogodišnji ugovor sa Porscheom, od 2014. godine, i da će se Australijanac, od sledeće godine nalaziti u čuvenoj Le Mans seriji.

                        I ranije se spekulisalo na ovu temu i odlazak Marka Webbera iz F1, a „Multi21“ afera i poslednja trka u Kini su samo ubrzali ovo potpisivanje.

                        Potparol Porschea nije demantovao ove tvrdnje, ali je rekao „da će se naknadno odlučivati o tome da li će i ko biti pridodat postojećem spisku vozača.“

                        Novinska agencija AAP citirala je potparola Porschea u ponedeljak: „Postoji plan testa za Le Mans, a Mark Webber sigurno nije deo toga.“

                        „Možda možemo imati neke F1 vozače u budućnosti, ali to nam nije potrebno.“

                        Najnoviji izveštaji navode da je Webberova noćna mora u Kini, koja je započeta manjkom goriva u kvalifikacijama i završena otpadanjem točka u toku trke, samo zavera Red Bulla da se ojača njegov status „broj 2“ vozača u timu.

                        „On (Webber) nema poverenja u svoje poslodavce“, rekao je novinar Simon Pausch za Die Welt novine: „I ko može da ga krivi za to?“

                        Ali, šef tima, Christian Horner odbacio je zaveru protiv Marka Webbera kao „potpunu glupost.“

                        Dr. Helmut Marko je dodao: „Nećemo sastavljati automobil vredan nekoliko miliona eura samo da bi ga sabotirali.“

                        Čak se i Niki Lauda slaže sa tim: „Nijedna normalna osoba ne bi namerno pogrešno postavila točak.“

                        „Bolidi idu 320km/h, i ako nešto odleti sa njih, to, bukvalno, postaje pitanje života ili smrti.“

                        Horner je podržao Webbera i nada se da će Australijanac produžiti ugovor sa njima: „On će biti u redu. On je veoma jak konkurent.“


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Moss: Zene nisu za F1


                          Moss smatra da žene nemaju mentalni kapacitet da se trkaju u F1


                          U istoriji Formule 1 samo je pet žena imalo tu čast da se trka u bolidima F1, dok je samo jedna od njih uspela da dodje do poena u trci.

                          Stirling Moss, jedan od najcenjenijih vozača u istoriji ovog sporta, kaže da žene imaju fizičku snagu koja je potrebna za F1, ali nemaju mentalnu.

                          „Mislim da one imaju snagu, ali ne znam da li su mentalno dovoljno jake da se čvrsto trkaju, točak uz točak“, rekao je Moss za BBC.

                          „Problem, kod trka, je taj što je veoma zamorne. U to vreme smo imali tročasovno trkanje. Bila vam je potrebna neverovatna koncentracija. Sad trke traju samo sat i 10 minuta.“

                          „Mislim da je za damu najteži mentalni stres, sa kojim treba da se suoče u praktičnoj situaciji. Mislim da one nemaju talenat da pobede u trkama Formule 1.“

                          Italijanka Lela Lombardi je najuspešniji ženski F1 vozač, sa 12 startova u 1970-tim i osvajanjem pola poena.

                          Iako je prošlo više od 30 godina od kada su se žene trkale u F1, Susie Wolff, test i razvojni vozač Williamsa, smatra da Moss govori nešto što nema veze sa današnjim vremenom.

                          „Ja se kompletno ne slažem sa njim“, rekla je Susie: „Ne znam odakle da počnem, nakon što sam čula taj intervju. Ja veoma poštujem Sir Stirling Mossa i ono što je on postigao, ali mislim da smo mi u različitim generacijama.“

                          „Za Mossa je neverovatno da žena vozi F1 bolid, što je pošteno. U vreme kada su se oni trkali, svakim minutom provedenim u automobilu oni su stavljali život na kocku. Ali, F1 je danas tehnološki naprednija, i mnogo je sigurnije nego što je nekad bilo.“


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Eksplozije u Bahreinu


                            Serija eksplozija u Bahreinu stavila pod znak pitanja održavanje trke


                            Novinska agencija AP izveštava da je jučerašnji dan (nedelja) u Bahreinu prošao u znaku serije eksplozija, uključujući i eksploziju automobila , i sve to u blizini staze gde bi trebalo da se održi ovonedeljna trka Formule 1.

                            Medjutim, vlasti u Bahreinu su obećali „adekvatnu bezbednost“ za učesnike VN Bahreina, koja je pod znakom pitanja još od 2011. godine, kada je i bila otkazana zbog sukoba izmedju vladajućeg režima i demonstranata.

                            Iako se očekuju problemi ovog vikenda, zamenik šefa Force Indie, Bob Fernley izjavio je da nije previše zabrinut.

                            „Bilo bi malo glupo da pomislite da neće biti neke vrste protesta i sličnih stvari“, rekao je on.

                            Ali, prošle godine, nakon incidenta sa molotovljevim koktelom, upravo Bob Fernley je odlučio da tim Force Indie preskoče drugi trening, kako bi članovi tima mogli bezbedno da se vrate u hotel, pre mraka.

                            Pozivajući se na taj incident, Fernley je rekao: „Kad smo jednom prešli preko te trzavice, sve je bilo u redu.“


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Boullier podrzava Grosjeana


                              Boullier očekuje da će Grosjean da se vrati u tempo


                              Prošle godine je Romain Grosjena bio jedan od najbržih momaka na gridu, ali je dobio nadimak „ludak prvog kruga“ zbog brojnih incidenata koje je izazvao na trkama, zbog kojih je i dobio kaznu neučestvovanja u jednoj trci, kaznu koju FIA godinama unazad nije donela.

                              Medjutim, Lotus je Francuzu dao drugu šansu ovu godine, ali, iako se od početka sezone drži van problema, evidentno je da nema onu brzinu koju je imao prošle godine.

                              U isto vreme, Kimi Raikkonen, u sestrinskom E21, iza sebe već ima jednu pobedu i nalazi se na drugom mestu u generalnom plasmanu vozača.

                              U Kini je sa šestog startnog mesta, na kraju trke završio na devetom.

                              „U čemu je problem?“, pitao se Grosjean: „Moj stil vožnje? Gume?“

                              „Ja odradim krug, auto radi, ja odradim drugi krug, auto ne radi. Mi moramo da shvatimo razlog ove nekonstantnosti“, dodao je Grosjean.

                              Medjutim, šef Boullier, veruje da će Grosjean i njegovi inžinjeri uskoro naću rešenje ovog problema.

                              „Nije uspeo da savršeno upravlja gumama, pa se zbog toga malo mučio u Kini“, rekao je Boullier: „Ali to nije dramatično, sve će se vratiti u normalu.“

                              „On samo treba da to usavrši ,sa njegovim timom i inžinjerima, a da ne izgubi mnogo vremena.“

                              „Rešiće on to, nema problema.“


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                McLarenu je trebao Hulkenberg, ne Perez


                                Brundle smatra da je McLaren trebalo da potpiše sa Nicom Hulkenbergom


                                Nakon izuzetne 2012. sezone u Sauberu, mladi Sergio Perez je prešao u McLaren, na mesto Lewisa Hamiltona, mada mnogi smatraju da je to bio komercijalni potez ovog tima, jer Pereza lično podržava milijarder Carlos Slim.

                                On se vidno mučio u Kini, priznajući da „to nije bio njegov najbolji vikend u smislu tempa.“

                                Perez je, takodje, učestvovao i u incidentu na stazi sa Kimijem Raikkonenom, koji je preko radija na sav glas vikao: „Šta, kog djavola, on ovo radi?“, misleći na mladog Meksikanca.

                                Kada je nakon trke, u sobi za pripremu, komentarisao incident sa Hamiltonom i Alonsom, Lewis Hamilton se složio sa njim: „On (Perez) je bio na sve strane.“

                                Martin Brundle, bivši vozač McLarena, smatra da bi Nico Hulkenberg bio bolja zamena za Lewisa Hamiltona u ovom timu.

                                „Ja i dalje ne razumem zbog čega McLaren nije potpisao sa ovim momkom“, rekao je Brundle, misleći na Hulkenberga: „Njegov talenat je potpuno jasan.“

                                „Potpisao bih deset puta pre sa njim, nego sa Perezom“, dodao je Brundle.

                                Medjutim, za sada, šef McLarena, Martin Whitmarsh, podržava svog vozača.

                                „Što se tiče incidenta sa Raikkonenom, ja sam rekao Perezu-Ti moraš da budeš tamo da se trkaš“, rekao je Whitmarsh: „To znači da ponekad moraš da ideš laktovima, i da moraš da budeš čvrst, ali ne da budeš prljav vozač.“


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X