F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Potpisan novi Concorde ugovor


    FIA je potvrdila da je novi Concorde ugovor potpisan.



    Posle nekoliko meseci pregovora, novi ugovor izmedju timovima, FIA-e i FOM-a potpisan je i on će trajati sve do 2020. godine.

    "Novi ugovor omogućava FIA-i bolju finansijsku poziciju kako bi lakše obavljala svoju misliju i održava ulogu u svetu motorsporta. Sve strane su se dogovorile da žele da imaju jako i stabilno vladajuće telo, uključujući Formulu 1, FIA-u i sve timove. Ovaj dogovor ima čvrste osnove u daljem razvoju šampionata. Pošto je ovaj ugovor aktivan, ostale strane treba da se dogovore oko višestranačkom Concorde ugovoru", pisalo je u saopštenju FIA-e.
    I predsednik Jean Todt bio je zadovoljan postignutim rezultatom.
    "Možemo biti ponosni na ovaj dogadjaj, koji nam omogućava bolji rad u šampionatu. FIA će nastaviti da radi svoju ulogu kako bi unapredila propise i bezbednost u godinama koje dolaze", kazao je Todt.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Ferrari poslao Webberu račun za taksi vožnju


      U pitanju je šala, gde je Ferrari napisao fakturu Marku Webberu koga je Fernando Alonso doveo do pitlejna posle trke u Singapuru.



      Zbog ove vožnje oba vozača su dobile opomene, a ujedno je to Webberu bila treća po redu pa je zato dobio kaznu pomeranjem od 10 mesta na startu u Koreji. Alonso je iskoristio ovaj trenutak i na svom Tviter profilu postavio montažu slike u kojoj se on i Webber voze taksijem.

      I Ferrari se pridružio ovoj šali pa je tako napravio fakturu u kojoj traži svoja potraživanja za taksi vožnju. Cena je poprilično visoka kada jer se vozite u Ferrari taksi vozilu, pa tako Webber bi morao da plati 27 500 dolara plus napojnicu od 2 500 dolara za dobijene usluge.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Vozači možda dobiju još jedan dodatni motor za 2014.


        Svi vozači možda dobiju po šest motora naredne sezone ukoliko kalendar bude sadržao 22. trke.



        U ovoj sezoni svaki vozač ima na raspolaganju po 8 V8 motora, ali sledeće sezone vraća se turbo era. Novi 1.6 litra V6 turbo motori biće prisutni u bolidima Formule 1 a svaki vozač imaće pravo do koristi pet agregata.

        Kako se pojavio prvi nacrt kalendara Formule 1 od 22. trke, postavlja se pitanje da li bi pet motora bilo dovoljno za celu sezonu.
        "Ako sledeće godine imamo 22. trke, onda možemo razgovarati o pravilu da svaki vozač dobije dodatni motor", kazao je direktor trka Charlie Whiting.
        Ipak, manji timovi možda se ne slažu sa ovom odlukom. Cena novih motora je duplo veća od sadašnjih a kako prenosi Auto Motor und Sport dodatni motor može da napravi trošak od 2 miliona dolara. Takodje, timovima trebaće još jedan motor za testiranja.
        "Svaki kilometar koštaće nas oko 800 evra. Mnogi od nas možda neće biti u mogućnosti da priušte testove", kazao je menadžer Force Indije Andy Stevenson.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Barrichello kandidat za mesto u Sauberu?


          Pojavila se informacija da bi brazilski veteran mogao da se nadje u timu Saubera.



          Svi očekuju da Nico Hulkenberg napusti švajcarski tim na kraju sezone, dok je sa druge strane u Sauber stigao Rus Sergey Sirotkin. On bi trebalo da uz takodje mladog Esteban Gutierreza čini postavu tima, mada se sve više priča da ja ova postava veoma mlada i da bi tim tražio nekog iskusnog vozača.

          Barrichello je na kraju 2011. izgubio mesto u Williamsu i već dve godine ne vozi u Formuli 1. Njegov mogući povratak jako bi obradovao Bernie Ecclestonea, a kako navodi Auto Motor und Sport Brazilac u svom džepu ima sponzorstvo od dve decimale u milionima evra. Barrichello ove sezone putuje na sve trke kao deo tima Globo televizije.
          "Mogu već sutra da se trkam. Spreman sam i samo bi radio na vežbama za vrat", kazao je Rubens.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Ferrari i Pirelli ove nedelje testiraju u Barseloni


            Na ovaj test Ferrari donosi bolid iz 2011. godine a za volanom biće Pedro de la Rosa.



            Ovaj test poslužiće Pirelliju za razvoj pneumatika za novu sezonu. Pedo de la Rossa imaće ulogu test vozača u bolidu iz 2011. godine. Ovu vest preneo je italijanski Autosprint kao i španski El Mundo Deportivo.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              FIA objavila kalendar sa 22 trke za 2014.


              Meksiko i Nju Džersi se nalaze na provizornom kalendaru za narednu godinu.



              Svetski Motor Sportski Savet je danas na sastanku u Dubrovniku objavio provizorni kalendar na kome se nalaze 22. trke za narednu sezonu. Na spisku su se našle trke za VN Meksika i VN Nju Džersija, a u Evropi ponovo će se voziti na Red Bull Ringu, odnosno bivšem A1 Ringu. Takodje, 5. oktobra Formula 1 prvi put će putovati u Rusiju. Sezona bi trebalo da počne 16. marta trkom u Melburnu.

              Ipak, trka u Koreji još nije potvrdjena dok staze u Meksiku i Nju Džersiju čekaju odobrenje od FIA-e.

              Kalendar za 2014. godinu


              16/03 Australija
              30/03 Malezija
              06/04 Bahrein
              20/04 Kina
              27/04 Koreja (nije potvrdjena)
              11/05 Španija
              25/05 Monako
              01/06 Amerika, Nju Džersi (* čeka odobrenje)
              08/06 Kanada
              22/06 Austrija
              06/07 Velika Britanija
              20/07 Nemačka
              27/07 Madjarska
              24/08 Belgija
              07/09 Italija
              21/09 Singapur
              05/10 Rusija
              12/10 Japan
              26/10 Abu Dabi
              09/11 USA, Ostin
              16/11 Meksiko (* čeka odobrenje)
              30/11 Brazil


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Sirotkin prvi put provozao Sauberov bolid


                Ovaj mladi Rus imao je promotivnu vožnju u Sočiju.



                Sirotkin je ovom prilikom provozao bolid iz 2012. godine na mestu gde će se naredne sezone održati trka. Deonica na kojoj se održala demonstracija dugačka je 700 metara.

                "Ovo su moji prvi metri u F1 bolidu, što je nešto sasvim specijalno a sve se to dešavalo na delu staze u Sočiju. Sve u svemu to je za mene bio prvi utisak i on je neverovatan", kazao je Sirotkin.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Pirelli ostaje u F1 i naredne sezone


                  Ova odluka doneta je na sastanku Svetskom Savetu Motor Sporta.



                  Tokom ovog sastanka sve strane su se dogovorile da Pirelli ostane sa Formulom 1 i naredne sezone, ali nije objavljeno do kada će to trajati. Takodje, dogovoren je nacrt novog Concorde ugovora, kao i sistema za nabavku preko tendera.

                  "Ovaj novi proces tendera omogućava nam bolji sistem nabavke. Vlasnik marketinških prava imaće slobodu da priča sa potencialnim kupcima, gde će moći da angažuje poslodavca bez zvaniče odluke Saveta. U cilju da se na što bolji način izvrši prelazni period u Formuli 1, odlučeno je da Pirelli ostane u šampionatu, gde će morati da ispuni sve tehničke i sigurnosne propise od strane FIA-e", pisalo je u saopštenju.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Renault menja ime motora u Samsung


                    Francuski proizvodjač motora promeniće ime svojh agregata na trci o Koreji.



                    Caterham i Lotus složili su se da promene ime svog brenda, jer je to bila Renaultova želja. Tako će se na njihovim bolidima i kombinezonima vozača naći naziv Renault Samsung Motors. Ova promena je važi samo za VN Koreje a već u Japanu stvari će se vratiti na prvobitan oblik.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Button želi da u Koreji prekine lošu seriju


                      Jenson Button se nikada nije našao na podijumu u Koreji.



                      Britanac već dugo želi da zabeleži dobar rezultat na VN Koreje, kako bi pomogao timu u borbi za peto mesto u šampionatu.

                      "Staza u Koreji je jedina koja nikada nije bila dobra prema meni. 2010. sam imao tešku trku, godinu dana kasnije nisam zebeležio dobar rezultat a ista stvar se desila i prošle sezone. Zato želim da na ovoj trci izvučem maksimum iz bolida. Mislim da smo imali solidan vikend u Singapuru a tim je dao sve od sebe", kazao je Button.
                      "Ova trka biće dosta teška, jer odmah zatim se svi selimo u Japan. Bilo bi lepo da ovde povećamo prednost u šampionatu, kako bi lakše obezbedili peto mesto u šampionatu", izjavio je vozač McLarena.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Kaltenborn: Nismo ispunili ocekivanja


                        Šefica tima priznala je da oni nisu uradili ono šta se od njih očekivalo.



                        Pred trku u Koreji tim je sakupio samo 19 poena, što je za 100 manje nego li u istom periodu prošle godine. Ove godine svi su mnogo više očekivali od švajcarskog tima, pošto je u svoje redove doveo Nica Hulkenberga. Nemac je uspeo samo šest puta da se nadje u bodovima, gde je u jednom trenutku razvitak na bolidu bio stopiran.

                        "Od trenutka kada smo objavili naše partnerstvo, Hulkenbergova forma se značajno popravila. Verovatno je on od tada video naše dobre performanse. Pravila za ovu sezonu su bila slična kao i za prošlu, pa smo svi imali visoka očekivanja. Nažalost nismo ih ispunili. Znamo gde i kada je pošlo naopako, ali ta greška ne može se lako popraviti. Važno je da smo ponovo našli dobar put", kazao je Monisha Kaltenborn.
                        Pored toga ona je zadovoljna napredkom Estebana Gutierreza.
                        "Na početku on je imao dosta muka. To mu je donelo više iskustva, što sa trkačke što sa tehničke strane. Ipak rezultati to ne pokazuju", dodala je ona.

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Fontana testira za Lotus


                          Lotusov Alex Fontana će testirati za volanom R30


                          U toku sledeće nedelje, mladi Lotusov vozač, Alex Fontana, naćiće se za volanom Renaultovog R30 bolida iz 2010. godine na stazi Paul Ricard.

                          Fontana, 21.godina, se trenutno takmiči u GP3 seriji za Jenzer Motorsport, i do sada je uspeo da osvoji jedan podijum.Na početku sezone se pridružio Lotusovom programu za mlade vozače i ovaj test će mu pružiti idealnu priliku da „oseti“ pravi bolid Formule 1.

                          „Naravno da sam oduševljen što mi je Lotus F1 Team pružio šansu da odradim ovaj test“, rekao je Fontana: „San svakog vozača je da sedne za volan bolida Formule 1. Za mene je velika čast što ću imati ceo dan testa na stazi Paul Ricard.“


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Minardi sumnja na kontrolu proklizavanja kod R89


                            Giancarlo Minardi sumnja da je Vettelov RB9 bio opremnjen sistemom za kontrolu proklizavanja



                            „Iz mog iskustva znam da je 2.5 sekunde po krugu ogromna razlika“, rekao je Giancarlo Minardi: „Kada su u pitanju šasija i motor, to je razlika od cele tri generacije. Da dodam, razlika izmedju Vettela i Grosjeana na trećem treningu, kao i Vettela i Rosberga na kvalifikacijama je bila samo par desetinki. U subotu se Nemac čak igrao „mačke i miša“, ali tu nešto „ne štima“.“

                            „Posmatrao sam i uporedjivao stilove izmedju različitih vozača i kao tačku za poredjenje na stazi sam odabrao unutrašnji deo krivine na Republic bulevaru. Ceo taj deo staze je Vettel prošao bez ikakve korekcije volana, za razliku od svih njegovih rivala, uključujući i njegovog timskog kolegu. Na istom delu staze, Sebastian je uspevao da pritisne gas 50 metara pre svih drugih vozača, uključujući i Webbera. Dok su svi vozači ubrzavali na istom mestu u tom delu staze, on je uspevao da to uradi nekoliko metara pre.“

                            „Ono što me je najviše iznenadilo je „zvuk“ RB9. Prilikom ubrzavanja 50 metara pre ostalih, njegov Renault je zvučao potpuno drugačije od ostalih vozila opremnjenih Francuskim motorom, ukljućujući i RB9 Marka Webbera. Ako se sećate, motori su u nekim prošlim sezonama „grebali“ prilikom ubrzanja kada su koristili sistem za kontrolu proklizavanja (TC). Ovo „grebanje“ se posebno čulo kada je Vettel pravio neverovatne krugove. Na primer, nakon povratka Safety cara u pit lane, i restarta trke, on je imao neverovatnu brzinu koja ga je dovela do prednosti od 32s u odnosu na Alonsa a potom se stabilizovao, kao i posle dodatnog pit stopa. Tada je Renault „presekao“ snagu svog motora, na veoma neobičan način, kada se uporedjuje sa njegovim timskim kolegom ili bilo kojim drugim motorom, Renaultovim ili ne.“

                            Vožnja kao „po šinama“. „Grebanje“ motora . Vozač koji je u stanju da pritisne papučicu gasa pre svih svojih kolega. To su „pokazatelji“ kontrole proklizavanja ili ne? Ko zna? Svakako stvara sumnju.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              McLaren zeli da ucvrsti poziciju


                              McLaren želi samo da učvrsti svoju poziciju na tabeli


                              Na šest trka do kraja šampionata, McLaren se nalazi na petom mestu, na listi konstruktora sa osvojenih 76 poena i na 14 poena ispred Force Indie.

                              „Što se Vodafone McLaren Mercedesa tiče, mi idemo u ove finalne trke sa veoma jasnom namerom da učvrstimo svoju poziciju u šampionatu konstruktora“, rekao je Martin Whitmarsh: „Nažalost, nemoguće je da poboljšamo našu poziciju, ali je važno da dosledno završavamo medju top 10 sa oba naša vozača kako bi pojačali prednost koju imamo nad našim najbližim rivalima koji su iza nas. To smo postigli u Singapuru i želimo da vidimo iste performanse do kraja sezone.“

                              „To možda nije glamurozan zadatak za tim koji uživa u pobedama, ali mi želimo konstantnost, koncentraciju i posvećenost u preostalim trkama ove važne faze sezone.“


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Rookie plan za 2014-tu je "dobar kompromis"


                                Femley: Sviđa nam se ideja o produženom FP1


                                Šef Force India tima misli da je promena formata prvog treninga gde će biti dozvoljeno korišćenje još jednog seta pneumatika “dobar kompromis”.
                                Po prvom predlogu, ovu privilegija je trebalo da važi samo za ekipe koje imaju Rookie vozača. Međutim, neki timovi su se pobunili ne želeći da dodatno angažuju još jednog vozača. Kompromis je napravljen tako da je dodatni set pneumatika obezbeđen za sve, tokom prvih 30 minuta FP1. Takođe, ekipama će biti dozvoljeno da, ukoliko to žele, pruže šansu mladima i menjaju vozače tokom prvog treninga.
                                Šef McLarena je već ranije rekao da, iako u timu postoji tzv.” Juniorski program”, oni najverovatnije ostaju pri tome da sve treninge vozi prva postava. Ross Brawn zastupa isti stav, pošto tvrdi da ta promena vozača nije praktična, posebno kada treba pripremati setap.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X