F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Renault je sve bliži kupovini Lotusa


    Izgleda da je samo pitanje vremena kada će francuski proizvođač ponovo doći u Enston.



    Renault trenutno svojim motorima snadbeva Red Bull i Toro Rosso, ali nije tajna da ova francuska kompanija već duže vreme traži tim za novi početak. Za glavnog kandidata u opticaju bili su Toro Rosso, Sauber i naravno Lotus ali izgleda da je tim iz Enstona i najbolja opcija.

    Bernie Ecclestone je već potvrdio da će Renault svojim povratkom dobiti više novca od ostalih timova i na ekonomskoj lestvici biće u grupi sa svim ostalim imenima koje dobijaju malo više para zbog dužeg učestvovanja u ovom sportu.
    Prvi čovek odelenja iz Vira kazao je da oni sada imaju jasniju situaciju oko svoje budućnosti.
    "Ništa nije gotovo, još ima dosta posla da se uradi ali smo mnogo bliži konačnoj odluci. Sada jasno znamo šta želimo i imamo već prve cifre na papiru. Mi hoćemo da imamo uspešno okuženje u Formuli 1 to želimo i da ostavrimo, ali nećemo žuriti."

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Ferrari priprema objavu za trku u Monci


      Scuderia bi po navodima italijanske štampe, trebala zadržati svoj trenutni trkački kadar i ostati u punom ovogodišnjem sastavu i naredne godine.


      Ferrari bi mogao iznenaditi sve u septembru u Monci, objavom o ostanku Kimija i Allisona i naredne sezone.
      Usred nagađanja o ostanku ovog dvojca u ekipi Ferrarija italijanski publikacija Motorionline tvrdi da bi Finac i tehnički direktor ovog tima zaista trebali ostati tu i naredne sezone.
      Iako je bilo rečeno i tvrđeno da je Williams dogovorio unosan transfer mladog Bottasa u Ferrari, od toga sada izgleda nema ništa.
      "Istina da je bilo nekoh dosadnih glasina" rekao je mladi Bottas na eventu koji je upriličio jedan od sponzora Williamsa.
      "Moram reći, to nije istina i sigurno da nije fer ni prema Williamsu, ni prema Kimiju sa druge strane."
      "Prje nego što vidimo konkretne činjenice, treba pričekati i videti šta će se dogoditi" kaže Bottas.
      Najnoviji raport, italijanskog Motorionline, tvrdi da će Ferrari objaviti ne samo novu ponudu za Kimija u Monzi, već i novi ugovor za tehničkog direktora James Allisona.
      Usred glasina kako bi Allison trebao biti žrtveni jarac za sve neuspehe ekipe, desila se pobeda Vetella u Mađarskoj. To je okrenulo situaciju:
      "Zato sam ga spremio tamo, na pobedničko postolje, da on preuzme pehar" rekao je direktor tima Maurizio Arrivabene, nemačkom Sport Bildu, povodom neistinitih glasina o otkazu Allisonu.
      Kimi je takođe imao odličan performans u Mađarskoj, sve do tehničkih problema:
      "Jako sam razočaran, jer da budem iskrem, Kimi je bio stvarno veliki" rekao je on u izjavi za El Confidencial.



      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Horner: Bićemo odlični u Singapuru


        Šef Red Bulla misli da je naredna staza na kojoj će njegovi puleni zasijati punim sjajem biti upravo Singapur.


        On je izdvojio ovu stazu kao narednu gde bi njegov tim mogao pomrsiti konce vodećim timovima na gridu. Objektivno, ovaj tim je veći deo sezone proveo u borbi za sredinu rešetke i nema bas preteranog uspeha u borbi za sam vrh, gde opet dominiraju Mercedes i Ferrari.
        Međutim, stvari su za tim iz Milton-Keynes krenule uzlaznom putanjom na zadnjoj trci u Budimpešti sa dve odlične pozicije, drugom i trećom za njihove vozače.
        Par dana posle toga u Red Bullu misle da opet mogu uraditi slično, ali u Singapuru:
        "Uživamo u ovom trenutku, a o Spa ćemo razmišljati nakon odmora" kaže Horner. "Spa i Monca su staze gde do izražaja uvek dođe moć i snaga motora i ne znam šta tamo možemo očekivati. Sigurno je da će to biti dosta veći izazov od Mađarske, pa je sasvim verovatno naša sledeća prilika za podijum baš Singapur."
        "Nastavićemo sa razvojem bolida, biti uporni, a ko zna, možda bude kiša na Spa i to je naša prilika."


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Haasov spisak spao na Hulkenberga, Vergnea i Gutierreza


          Ovaj trio dospeo je na vrh liste za trkačka mesta u američkom timu.



          U momentima kada se Haas tim preselio u novu fabriku, vlasnik tima Gene Haas priznao je da su Jean-Eric Vergne, Esteban Gutierrez i Nico Hulkenberg pri samom vrhu na listi vozača za narednu sezonu.

          "Mi imamo listu vozača u koje polažemo određeno intereseovanje, ali u narednih nekoliko meseci biće dosta promena na tržištu, pa tako želimo i mi da sačekamo i povučemo prave poteze." kazao je Haas.
          Na pitanje da li planira da u timu ima dva rezervna vozača Ferrarija, vlasnik tima je kazao: "Dva od tri vozača dolaze iz Ferrarija, tako da postoji određena mogućnost da se to desi. Što se tiče trećeg imena, on je sada član drugog tima i sve zavisi od uslova na tržištu. Pratićemo situaciju."


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Dennis: Hendikepirani smo ograničenjem testova


            Šef McLarena misli da je ovo jedan od osnovnih uzroka frustracija u njegovom timu


            Nedostatak tempa je očigledan kod McLarena.Iako su prošlu trku završili među deset,i osvojili,za njih,dosta bodova,frapantan je podatak da su za vodećim zaostali preko 50 sekundi.
            Uz to,veliki problem ostaju elektro instalacije,koji su glavni uzrok nepouzdanosti bolida tima iz Wokinga,što se ove sezone jako ispoljava u kvalifikacijama za trke šampionata.
            Svoju frustraciju otvoreno je uoči prosle trke ispoljio i Fernando Alonso,i izjavio kako traži izlaz i lijek za svoju frustraciju možda u nekim drugim kategorijama moto-sporta.
            Rekao je kako bi mogao izazov potražiti u drugim kategorijama,i kako je strašno nezadovoljan,"gumama,kalendarom,i netestiranjem u F1."
            Dennis tvrdi kako potpuno razumije Španca:
            "Mislim da Fernando dijeli moje frustracije,a to je nemogućnost da testirate onda kad niste konkurentni.To je veliki hendikep."
            "Tako je puno teže poboljšati performanse i efektivnost automobila."
            "To nije nikakva ušteda novca,kakon neki predstavljaju.Ako nemate testiranje,onda novac trošite napolju,na razvoj bolida.Znači to je lažna ekonomija uštede,i ustvari to je najveći hendikep trenutno u F1.Nedostatak mogućnosti testiranja bolida u toku sezone."


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Sauber razmišlja da pređe na Renaultove motore?


              Kako prenosi švajcarski magazin Blick prvi razgovori već su se održali u Mađarskoj.



              Trenutno Sauber svoje agregate dobija od dugogodišnjeg partnera Ferrarija, ali bi Renault eventualnom kupovinom Lotusa mogao ponovo da uzdrma stanje na tržištu motora. Pojavila se mugućnost da bi Red Bull mogao da u skorijoj budućnosti raskine saradnju sa Francuzima, što bi značilo da bi značilo da tim iz Milton Kinsa vratio na Ferrarijeve agregate ili motore dobije od strane Mercedesa ili Honde. Zbog toga sumnja se da bi se Sauberu otvorila prilika da uzme pogonske jedinice iz fabrike u Viru.

              Blick navodi da bi naredne sezone Sauber zauzeo treće mesto na Ferrarijevoj listi prioriteta, jer bi prednost u odnosu na njih mogao da dobije i novi tim Haas. Kao još jedna činjenica navodi se da bi Mercedesov test vozač Pascal Wehrlein mogao da se od 2016. nađe u timu Force Indije.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Nema odmora za Hondu i Renault


                Dok se većina zaposlenih u padoku sprema za letnji raspust, takav slučaj neće biti kod radnika Honde i Renaulta.



                Dok većina timova ide na dvonedeljni odomor, ova situacija nije obavezna i za proizvođače motora. Zbog toga Renault i Honda radiće još više kako bi svoj zaostatak smanjili za vodećima i prikazali što bolje performanse u Belgiji.

                Ova situacija moguća je zbog uvedenog "token" sistema a odavno se priča da Honda sprema velika unapređena na trku u Spa.
                "Motor se unapređuje iz dana u dan. Već ćemo u Belgiji i Italiji imati više snage. Ove dve staze su nam veoma značajne." kazao je Yasuhisa Arai.
                On je demantovao da će McLaren iz njihove pogonske jedinice dobiti 50ks više, ali da za njih neće biti odmora ovog leta.
                "Nadamo se da možemo da proizvedemo 15 konjskih snaga više. To je malo korak ali je za nas veoma značajan. Do pred kraj sezone očekujemo da iskoristimo i preostalih 4 tokena." kazao je neimenovani izvor iz Honde.
                Sa druge strane veruje se da će i Renault postupiti isto.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Monca sve bliža novom ugovoru u Formuli 1


                  VN Italije sada je sve bliža ostanku na Nacionalnom autodromu Monca.



                  Budućnost ove staze već neko vreme dovodi se u pitanje, jer promoteri i organizatori trke nisu uspeli da postignu dogovor sa prvim čovekom Formule 1 Berniem Ecclestonom. Ipak, finansijsku inekciju dala je pokrajinska vlada Lombardije, koja je odlučila da investira u ovaj događaj.

                  Gradonačelnik ove regije Roberto Maroni nada se da dogovor može biti postignut već u septembru.
                  "Sa ovom investicijom bez dodatnih taksi mislim da dogovor možemo postići već početkom septembra. Ove nedelje imam sastanak sa Andreom Dall’Ortom (predsednik SIAS kompanije koja je zadužena za menadžmet staze) i sa gradonačelnicima Monce i Milana. VN Italije ostaje u Monci." kazao je Maroni.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Mercedes odao priznanje Red Bullu


                    Izgleda da se tim koji od početka sezone tavori u problemima, lagano vraća prema vrhu poretka.



                    Sve vreme ove sezone, četvorostruki svetski prvaci tvrde kako imaju odličnu osnovu bolida i prstom pokazuju u dobavljača motora Renault.

                    Ipak, sada nema sumnje da je taj automobil imao mnogo dečjih bolesti koje je do Mađarske morao preležati, jer nijednom u sezoni na stazi nismo gledali tako upravljiv i okretan bolid Red Bulla, takoreći bez aerodinamicke mane kao u Budimpešti.

                    "Pre je problem bio da smo uvek morali raditi na set-upu, dok je upravljivost bila idealna" kaže dr. Helmut Marko, za Motor und Sport. "To je razlog zašto je dosta puta Toro Rosso bio mnogo upečatljiviji na stazi. Oni jednostavno izađu na stazu i odrade posao sa dobrim osnovnim postavkama bolida. Mi to nismo mogli."

                    Mađarska je po njegovim rečima bila veliki korak napred.

                    "Izašao sam na stazu u petak i otada niko od mehaničara nije dirao u moj bolid, niti je bilo potrebe za tim." rekao je Daniel Ricciardo.

                    Čak je i Mercedes priznao strašan tempo Red Bulla:
                    "Sa Mercedesovim motorom, oni bi bili puno brži od nas u Budimpešti. "rekao je jedan od neimenovanih šefova tima iz Stuttgarta. "Red Bull je bio brži od naših bolida na ulascima u četiri krivine i to je zabeleženo telemetrijom." kaže Niki Lauda.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Honda u Belgiji donosi novu specifikaciju motora


                      Japanski proizvođač veruje da su problemi sa pouzdanošću motora sada iza njih.



                      Honda se ove sezone vratila u karavan Formule 1, a prema rečima njihovog prvog čoveka Yasuhisia Araia njihov povratak bio je mnogo teži nego što su mogli da zamisle. Jenson Button i Fernando Alonsu nisu uspeli da dočekaju kariranu zastavu u čak deset prilika, pre sve ga zbog problema sa motorom. Ipak, tokom sezone video se napredak da bi sada u Mađarskoj oba bolida McLarena završila u poenima.

                      Honda sada varuje da ima dobru bazu za dalji rad, gde japanski proizvođač ima nameru da u Belgiji donese novu specifikaciju motora.
                      "Uveren sam da su naši problemi sa pouzdanošću završeni, što znači da našu pažnju možemo usmeriti na povećanje performansi. Naš plan je da posle letnje pauze sve ostale tokene iskoristimo kako bi što bolje razvijali navu specifikaciju agregata."
                      "Oblast na koju moramo da se fokusiramo jeste sagorevanje. Trenutni propisi zahtevaju veliku efikasnost sagorevanja, pa je naš plan da promenimo određene karakteristike bloka motora i napravimo novi izduvni sistem. Zbog toga određene promene snosiće i prenosni sistemi. Svi novi delovi neće biti prikazani u Belgiji, već će neki morati da sačekaju i završni deo sezone." kazao je Yasuhisa Arai.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Ferrari se suočava sa kaznom zbog uvođenja petog motora?


                        Izgleda da će Mercedes biti jedini proizvođač koji će ovu sezonu završiti sa četiri agregata.



                        Tim iz Maranela izgleda da je za sada jedini proizvođač koji može da se suprostavi Mercedesu na frontu motora, gde za razliku od ostalih Ferrari i Mercedes se drže u granicama od četiri dozvoljena agregata. Kako navodi italijanski Autosprint, Ferrari bi trebalo da u Monci dobije novi paket unapređenja na agregatu koje bi prema pravilima tim koštao 2 tokena.

                        To bi prema rasporedu bio četvrti motor za Vettela i Raikkonena, a prema proračunu ovog lista Ferrari bi već za VN SAD mogao da uzme i peti motor koji sa sobom donosi određene kazne.
                        Tehnički direktor tima James Allison kazao je da njih trenutno ne zanimaju kazne već rad na razvoju agregata i bolida.
                        "Mi možemo biti zadovoljni jer smo za jednu sezonu načinili veliki korak napred. Još puno toga trebamo da radimo kako bi napravili bolid na koji bismo svi bili ponosni. Još nismo u mogućnosti da se borimo za šampionat, ali nam je to svakako u mislima." izjavio je Allison.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          F1 odgađa tehničku revoluciju


                          U svetlu najave velikih promena za sezonu 2017., sada iz glavnog štaba F1 stižu oprečne informacije


                          Planirana tehnička revolucija u F1, koja je uz veliku pompu bila najavljena za 2017.godinu, mogla bi vrlo lako biti odgođena, navodi u svom najnovijem izvještaju ugledni Auto Motor und Sport.
                          Ranije je odlučeno, a u svetlu privlačenja što većeg broja navijača na tribine, ubrzanje bolida od 5 do 8 sekundi po krugu i to za pomenutu 2017.
                          Sada, dopisnik ovog lista Michael Scmidth smatra da postoji bojazan i sumnja da F1 bezglavo srlja u promene koje bi možda trebale biti pažljivije razmotrene i manje nagle.
                          U njegovom se izvještaju navodi kako će čitava stvar biti razmatrana na sastanku najvećeg tela 18. avgusta, a jedna od glavnih mogućih opcija jeste odgađanje uvođenja ovih promena do sezone 2018.
                          "To je ogroman posao, kako bi dobili pravi koncept i u stvari čitav set pravila, do kraja februara 2016" kaže jako iskusni Williamsov Pat Symonds, čovek koji veoma dobro zna o čemu je reč.
                          "Mislim da je 2017. preterano ambiciozan cilj i da nemamo vremena za takvo nešto."


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Vandoorne od iduće sezone umesto Buttona


                            Po izvoru, vest će biti objavljena nakon trke u Spa


                            Stoffel Vandoorne biti će novi suvozač Fernando Alonsa od iduće sezone u timu McLaren-Honda.
                            Ovo je objavio specijalizovani F1 magazin na italijanskom jeziku, Italiaracing, pozivajući se na vlastite izvore.
                            U izveštaju se navodi da će vest biti objavljena od strane menadžmenta tima na stazi Spa-Francorchamps, nakon letnje pauze. Tako bi 23-godišnji Belgijanac, trenutni lider GP2 serije i junior McLarena, trebao zameniti Jensona Buttona za sezonu 2016.
                            Nedavno je Button obelodanio početak saradnje sa čuvenim britanskim auto programom Top Gear.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Koji tim najviše troši u ovoj sezoni ?


                              U toku ove letnje pauze, sportski novinari ne odmaraju, a sada je ponovo aktuelan spisak koliko ko troši novca u toku sezone.


                              U toku odmora, ponovo je objavljen godišnji spisak budžeta F1 timova za sezonu 2015.

                              Prva četiri tima prešla su cifru od 400 miliona evra potrošnje.
                              Informacija i tekst koju je obradio i potrdio Business Book Gp, a u pisanoj formi preneo i objavio u svom štampanom izdanju sportski magazin, španski El Mundo Deportivo, ranije u toku leta, kaže kako je prvi na listi potrošača tim Red Bulla, koji je predvideo ukupno 468.7 miliona evra za ovu sezonu, 1.3 miliona više od drugoplasiranog potrošača Mercedesa.
                              Na trećem mestu sa takođe dosta visokim proračunom je McLaren i on iznosi 465 miliona, a četvrti je opet Ferrari sa nesto skromnijim iznosom od 418 miliona.
                              Peti Williams uspeva da preživi sa duplo manje od ovih cifara i njihov je budžet jako skroman za vodeće samo 186.4 miliona.
                              Svih deset timova će potrošiti gotovo 2600 miliona evra u tekućoj 2015 godini.
                              Ispod ćemo prikazati popis timova sa proračunom na koji su dodati prihodi od sponzora, zatim od partnera i na kraju prihodi od TV prava-FOM-a.

                              1.
                              Red Bull ( 266 miliona+ 35.7m+167m )=468.7 mil.
                              2.
                              Mercedes ( 122 miliona+212.4m+133m)=467.4 mil.
                              3.
                              McLaren (144.5 mil.+216.5mil.+104mil)=465 mil.
                              4.
                              Ferrari (208.5 mil+34.5 mil.+ 175 m)=418 mil.
                              5.
                              Williams (52.5 mil.+22.9 m.+ 111 m)=186.4 mil.
                              6.
                              Lotus (69.5 mil.+13.6 m+ 56 m)=139.1 mil.
                              7.
                              Toro Rosso (68 mil.+9.45 m+ 60m)=137.45 mil.
                              8.
                              Force India (49.5 mil.+12.2 m+ 68m)=129.7 mil.
                              9.
                              Sauber (44 mil.+9.25m.+50 m.)=103.25 mil.
                              10.
                              Manor (0.5 mil.+32.5 m.+50m.)=83 mil.

                              UKUPNO: (1025 mil.+599 mil.+974 mil)=
                              2.598.000.000 miliona


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                McLaren demantovao navode o Buttonu i Vandorneu


                                Tim iz Vokinga kazao je da su njihovi planovi u vezi sa vozačkom postavom još uvek nepoznati.



                                Tokom letnje pauze u medijima pojavila se vest da je Mclaren gotovo sigurno odlučio da će Stoffel Vandorne zameniti Jensona Buttona i postati novi timski kolega Fernandu Alonsu. Prema njima ova odluka mogla bi da bude potvrđena već na narednoj trci u Belgiji.

                                Ali za sada, neimenovani izvor iz McLarena kazao je da to neće biti slučaj: "Ove informacije nisu tačne. U Spa neće biti nikakve objave. Mi ćemo se ovim pitanjem baviti kada za to bude bilo vreme."


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X