F1 2016

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    #16
    Force Indija sve bliža dogovoru sa Aston Martinom


    Tim sa bazom u Silverstonu sprema se da naredne sezone uzme boje kompanije iz Gaidona.



    Glavni kum u ovom dogovoru jeste Mercedes koji je vlasnik 5% Aston Martina i koji je dao svoj pristanak za projekat. Na ovaj način britanski proizvođač automobila vratiće se u Formulu 1 a predhodno je učestvovao davnih 1959. i 1960. godine.

    "Veoma smo blizu dogovora. Možda ćemo u narednih deset dana imati nešto i da objavimo. I bez ovog ugovora stavri bi bile dobre, ali sa Aston Martinom imaćemo sasvim drugačiji pogled na svet, sa nemarom da dobijemo još neke sponzore. Ako u tome uspemo onda ćemo biti u poziciji da napravimo korak napred u timskoj organizaciji." kazao je operativni šef Otmar Szafnauer.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      #17
      Naredne sezone imaćemo 3 vrste guma po trkačkom vikendu


      FIA je dozvolila da sledeće godine imamo tri veste Pirellijevih guma za suvo tokom trkačkog vikenda.



      Pored svih ostalih odluka koje su donešene na Svetskom savetu motor sporta, FIA je donela odluku da Pirelli tokom trkačkog vikenda može dostaviti timovima tri specifikacije svojih pneumatika za suvu stazu. Do sada vozači nisu imali priliku da izvše selekciju guma, već je do sada to radio italijanski dobavljač.

      Ipak, za 2016. tri seta guma za suvo biraće sam Pirelli a ostalih 10 vozač. Tako će ukupan set pneumatika za suvo biti idalje na 13 (tokom 2015. svaki vozač imao je pravo na 7 seta tvrđe gume i 6 seta mekše komponente). Vozači će morati da tokom trke upotrebe dve komponente od onih koje je izabrao Pirelli a u novoj sezoni trebali bi smo da vidimo i novu komponentu super meke gume koja će nositi naziv ultra meka guma.
      Pored ove promene pravila u 2016. period virtuelnog sigurnsonog automobila moćiće će da se koristi i tokom slobodnih treninga a vozači će moći da odmah posle uklanjanja vozila siguranosti sa staze koriste DRS, dok je ranije trebalo da prođu tri kruga.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        #18
        Renault potvrdio povratak u F1 i kupovinu Lotusa


        Franscuski proizvođač se vraća u F1 nakon odsustva od 4 godine.




        Renault je zvanično potvrdio da su preuzeli tim Lotus, ono o čemu se spekulisalo još mesecima unazad.
        CEO Lotusa Matthew Carter je povodom toga izjavio:
        "Što se mene tiče lično, oni kupuju mnogo bolji tim nego što su ga prodali nama. Zbog njih, ljudi svašta pričaju o Geniiju i njegovom načinu vođeja tima, ali onis u puno investirali u tim. Frustrijajuće je to što je trebalo toliko da se čeka na sve ovo, ali dobli su tim koji zaista može da se takmiči."


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          #19
          Isti broj tokena imaćemo i u 2016.


          FIA je odlučila da i naredne godine zadrži isti broj tokena za razvoj pogonskih jedinica.



          Postojao je određen predlog da se broj razvojnih tokena smanji na 25 u sledećoj godini, ali je ipak odlučeno da se ovo pravilo uvede tek u 2017. Ova odluka bi najviše trebalo da odgovara McLarenu, jer bi na ovaj način Honda imala mnogo više prostora za unapređenje motora.

          To znači da ćemo naredne sezone imati 32 tokena, u 2017. 25 a dok će proizvođači u 2018. godini imati samo 20 tokena za razvoj pogonske jedinice.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            #20
            Ricciardo: Očekivao sam borbu za titulu


            Vozač Red Bulla bio je pomalo i smešan sa ovom svojom izjavom za medije na kraju sezone.



            Daniel kaže da je početak 2015. bio prilično frustrirajući za njega, pošto je očekivao borbu za prva mesta a umesto toga dobio je ništa. Renaultov veliki korak napred po pitanju performansi ove godine nije došao i Daniel je u prvih pet trka osvojio jedno samo šesto mesto:

            "Mislim da sam ove sezone naučio kontrolisati svoje emocije i ponašanje, i naučio sam da razumem sve moguće situacije. Ovo je bila dosta izazovnija sezona od prošle u smislu ostanka na stazi u svakom trenutku. Na primer sve ovo je došlo u sezoni kad sam ja očekivao borbu za naslov. Tu sam bio sebe psihički postavio. A onda, kad nakon nekoliko trka ne dobijete ništa, morate sebe psihički staviti na mesto gde možete da obezbedite makar nešto za sebe."

            Ricciardo je sezonu završio na osmom mestu, tri boda iza klupskog suvozača Rusa Danila Kvyata.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              #21
              Red Bull u 2016. sa ribrendiranim Renaultovim motorom


              TAG Heuer je novi sponzor Red Bulla, a ekipa će koristiti ribrendiran Renaultov motor koji će nositi ime novog sponzora.



              Ovo je rešenje koje je u Abu Dabiju najavio šef tima Christian Horner. Zvanično ime bolida za 2016. će biti Red Bull Racing-TAG Heuer RB12.

              „TAG Heuer i Red Bull su dva poznata brenda i obe strane imaju strast za auto moto trkama. TAG Heuer je već duže vreme prisutan u Formuli 1 i presrećni smo što su odlučili da svoje dalje prisustvo u sportu nastave sa nama. Takođe smo zadovoljni što je Renault potvrdio da će ostati u svetu Formule 1 i što će nastaviti da bude naš snabdevač motorima. Njihovo tehničko partnerstvo sa Ilmorom nam uliva samopouzdanje u pogledu sledeće sezone“, izjavio je Chritian Horner.
              Novo partnerstvo između Red Bulla i TAG Heuera takođe znači da je McLaren izgubio jednog od svojih glavnih sponzora.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                #22
                Maldonado i Palmer čekaju odluku o vozačima


                Prvi čovjek Renaulta, Carlos Ghosn, izjavio je kako odluka o vozačima uopšte nije konačna i kako će se baš o tome raspravljati u januaru na sastanku upravnog odbora.



                On je sada bacio veliku sumnju na dogovorene ugovore Pastora Maldonada i Jolyana Palmera za narednu sezonu. Nakon meseci kašnjenja i odugovlačenja, Renault je konačno krajem ove nedelje objavio kako će otkup Lotusa biti finalizovan i taj tim će biti preuzet od strane francuskog proizvođača automobila.

                "Za to je potrebno nekoliko meseci razmišljanja, razgovora i pregovora sa svim sudijama F1, kako bi se dobio konačan sud o svemu." rekao je Ghosn za Le Figaro.

                Tokom ovog kašnjenja, Lotus je bio blizu finansijskog kolapsa a ugovori sa vozačima već su zaključeni. U igri su kontroverzni Venecuelanac i Britanac.

                Ali kad je novinar Le Figaro pitao Ghosna, hoće li se za volanom Renaulta 2016 možda naći neki Francuz, on je odgovorio:

                "Mi ćemo sačekati sa odlukom nekoliko nedelja. Mislim, do januara da ćemo objasniti našu strategiju, ciljeve i namere na tadašnjem sastanku. Takođe ćemo razgovarati o vozačima i partnerima tima."

                On je upozorio na duži put prema vrhu:
                "Sa obzirom na visoku motivaciju zaposlenih u Enstonu i u Viru Šatijonu, smijem reći da predviđamo put prema vrhu u trajanju od tri godine.'
                "Sigurno je i to da ćemo nastaviti isporuku motora i nekim drugim timovima, ali u skladu sa našim interesima." rekao je Ghosn, sigurno misleći na tim Red Bulla, čiji će motori nositi naziv Tag Heuera.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  #23
                  Ferrari pobednik takmičenja za najbrže pitstopove u 2015


                  Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen imali su mogućnost da ove godine uživaju u najbržim pitstopovima.



                  Ferrarijevi mehaničari su ove sezone izveli najbrže pitstopove na sedam trka, što mi je donelu prvu nagradu u ovoj godini koju dodeljuje kompanija DHL. Ekipa iz Maranela najbrže je opslužila svoje vozače na trkama u Monaku, Japanu, Rusiji, Meksiku, Maleziji i Španiji a najbrže vreme za odradjen servis bilo je samo 2.2 sekunde.




                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    #24
                    Ecclestone isčekuje nove propise


                    Vlasnik F1 tvrdi kako novi propisi moraju uci u ovaj sport, ako on zeli da opstane u ovom formatu.



                    Iako ova ideja nije podržana na poslednjem sastanku upravnog borda, Bernie Ecclestone smatra kako su ove regulative budućnost. Nakon što FIA uporno gura nova pravila za nezavisnu jedinicu napajanja, koje je trebalo da se uvede od 2017., ova ideja je stavljena na čekanje, na sastanku koji je održan uoči VN Abu Dabija.

                    U meduvremenu, proizvođači pogonskih jedinica imaju nalog da rade na četiri osnovna pitanja u vezi strujnog napona pogonskih jedinica:
                    - Garancija koja ide uz isporuku PU timovima
                    - Potreba smanjenja cene pogonskih jedinica za timove kupce u F1
                    - Pojednostavljenje tehničke specifikacije pogonske jedinice
                    - Unapređenje buke

                    Uz predloge koji bi trebali biti realizovani do 15.januara, Bernie smatra kako je uvek najbolje rešenje uvesti nove propise:

                    "Sigurno će biti drugačiji motor u budućnosti ili skup pravila za novi motor, koji bi trebao imati više konjskih snaga, a biti jeftiniji,"rekao je Bernie za Die Welt.
                    Kako bilo, on tvrdi da u F1 zeli zadržati velike proizvođače a ne oterati ih sa novim pravilima:

                    "Motorom nezavisnog proizvođača želimo podstaći konkurenciju i postići veću snagu među pogonskim jedinicama. Kad kažem nezavisni, mislim na proizvođača koji ne pripada glavnim grupacijama u svetu. Jednostavno, želimo najjači agregat za svaku ekipu, koji se može dobiti na najjeftiniji mogući način."


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      #25
                      Grosjean u Maranelu počeo rad sa Haasom


                      Francuski vozač već je krenuo sa radom za narednu sezonu.



                      Posle nekoliko teških meseci provedenih sa Lotusom, Romain Grosjean odlučio je da karijeru nastavi sa novim Haas timom koji je veoma blisko povezan sa Ferrarijem. On je priznao da je u Lotusu bilo veoma teško u ovoj sezoni.

                      "Najveći problem u ovoj godini bio je budžet. Mi smo sezonu završili sa manje-više istim bolidom koji smo doneli na prvu trku u Malburnu." rekao je Grosjean.
                      Svakako da je njemu dosta teško palo što više nije član tima iz Enstona koji je ponovo pod rukovodećom palicom Renaulta, sa kojim je Grosjean ušao u Formulu 1 još 2009. godine. Ipak, on dosta očekuje od Haas tima.
                      "Mislim da će nam partnerstvo sa Ferrarijem dati puno prednosti i mislim da ćemo imati dobar automobil."


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        #26
                        Renault do kraja godine plaća Lotusov dug


                        Francuski proizvođač automobila krenuo je sa realizacijom plana o kupovini Lotusa.



                        Renault će 16. decembra i zvanično postati vlasnik tima iz Enstona, kada će i uplatiti određenu sumu kreditorima a do kraja godine trebalo bi da plati porez britanskim vlastima. Takođe, Francuzi će platiti i takse sudu u Londonu a ceo taj proces trebalo bi da se završi 31. decembra.

                        Sada ostaje da se reše administrativne stvari pošto su se sve strane složile i dogovorile oko kupoprodajnog ugovora. Ukoliko bi se desilo da ovaj dogovor propadne, onda je jedna od opcija da Lotus ode u stečaj.
                        Izvršni šef Lotusa Matthew Carter kazao je da su sada ostale samo formalnosti.
                        "16. decembra sve strane potpisaće ugovor, a Renault se složio da do kraja godine plati kreditorima svoj deo."


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          #27
                          Mercedes se sprema da tuži svog inženjera?


                          Mercedes želi da tuži svog inženjera koji se sprema da napustim tim i da se preseli u Maranelo.



                          Prema nekim najavama, Mercedes se sprema da tuži svoj inženjera Benjamina Hoyla, za koga veruju da je uzeo određene dokumente i podatke i da zajedno sa njima želi da ode u Ferrari. Naime, Hoylu na kraju godine ističe ugovor sa nemačkim timom dok Mercedes je nasetio da ovaj Britanac želi da ode u italijanski tim, zbog čega ga je razrešio svih dužnosti.

                          U tužbi se navodi da je Hoyl tražio određene podatke koje su vezane za ponašanje Mercedesovog motora, koji uejdno sadrže i određenu šifru. U cilju da prikrije svoje prestupe, Hoyl je obrisao sve podatke sa svog računara. Sada nemački proizvođač pokuašava da blokira njegov prelazak u Ferrari kao i da povrati određene dokumente za koje veruju da je uzeo ranije.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            #28
                            Red Bull prekinuo saradnju sa Infinitijem


                            Ovaj F1 tim saopštio je kako je završio saradnju sa ovim brendom, koja traje još od 2011. godine.



                            Tim iz Milton Kinsa nedavno je potvrdio kako će njihov bolid u idućoj sezoni voziti sa agregatima Tag Heuera, koji će preuzimati pogonske agregate od Renaulta.

                            Infiniti se Red Bullu pridružio 2011. i bio je dio koncepcije tima u osvajanju četiri titule prvaka svijeta u konkurenciji konstruktora.
                            "Red Bull i Renault su postigli zajednički dogovor, po kom Renault i u 2016. ostaje snadbjevač motorima ove ekipe, ali se takođe ovaj novi sporazum ne odnosi na marketinške poteze vezane za Renault-Nissan grupaciju." stoji u zvaničnom saopštenju Renaulta.
                            "Želimo reći hvala Infinitiju, za sve ove godine podrške i njihov doprinosu u timu, od kako su nam se pridružili kao komercijalni partner 2011. godine."rekao je šef tima Christian Horner.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              #29
                              Ferrari demantovao da se Hoyle pridružuje timu


                              Italijanski tim demantovao je navode da je ponudio ugovor Benjaminu Hoylu.



                              Mercedesov inženjer koji se optužen za moguću krađu podataka nemačkog tima, prema rečima Ferrarija neće doću u Maranelo.

                              "Bilo je nekih razgovora, ali nismo ni bili blizu dogovora. On se nema neće pridružiti." kazao je izvor iz Ferrarija. "Nije tačno da smo ga silno želeli. Što se nas tiče mi nismo umešani u ovu stvar."
                              Mercedes je ujedno i zvanično potvrdio da tim vodi zvaničan sudski postupak protiv jednog svog zaposlenog.

                              "Trenutno se vodi zvanični postupak u Mercedesovom odeljenju za proizvodnju agregata, protiv zaposlenog koji želi da napusti kompaniju na kraju godine. Kompanija je preuzela sve pravne korake kako bi zaštitila svoju svojinu." pisalo je u saopštenju nemačkog tima.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                #30
                                Novi bolid McLarena je mnogo bolji od svog predhodnika


                                Ovo su reči šefa tima Erica Boulliera koji je kazao da novi bolid McLarena već sada daje mnogo bolje performanse.



                                Zbog velikih problema sa Hondinim motorom, MP4-30 nije uspeo da u 2015. prikaže svoj puni potencijal, ali su Fernando Alonso i Jenson Button ipak ostvarili napredak na polju razvoja šasije. Eric Boullier dodao je da očekuje da od svog tima naredne sezone prikažu veliki korak napred.

                                "Što se tiče bolida, veliki deo delova biće promenjen, ali to ne znači da ćemo mi promeniti timsku psihologiju. Dok vam sada ovo pričam, naš novi bolid već daje bolje rezultate od prošlogodišnjeg." kazao je Francuz.
                                Isti plan ima i Yasuhisa Arai, šef Hondinog odelenja za motore.
                                "Kao što je Eric kazao, i mi ćemo imati isti pristup, ali sam kompletno novim motorom koji se trenutno razvija."


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X