Šefovi Formule 1 su otkrili novi logo ove sportske organizacije te su objasnili zašto su se morali rešiti starog loga koji se koristio u protekle 23 godine.
Nedugo nakon ceremonije dodele nagrada vozačima koji su se našli na podijumu posle trke u Abu Dabiju, Formula 1 je otkrila svoj novi logo. Taj logo je mnogo jednostavnije dizajniran te će se koristiti od početka naredne sezone.
Šef marketinga Formule 1 Sean Bratches je rekao da je odluka o promeni loga donesena jer stari dizajn nije bio koristan za moderne digitalne platforme, kao ni robu. Dodao je da je Formula 1 morala slediti primer drugih svetskih brendova poput Coca-Cole, koji su pojednostavili svoj logo kako bi ga bolje mogli koristiti u digitalnoj eri.
Dizajn novog loga je baziran na dva bolida koji se kreću stazom i bore za pobedu.
Iako je stari logo postao legendaran zbog skrivenog broja 1 u sredini, Bratches je rekao da to nije primećivala većina ljudi.
Raikkonen najbrži na početku testiranja u Abu Dabiju
Finac je bio najbrži tokom prvog dana testiranja, na kojem timovi isprobavaju Pirellijeve gume za 2018.
Svaki tim je na raspolaganju imao 20 setova guma. Od toga, 12 je birao Pirelli dok su ostalih 8 birali timovi.
Sva pažnja danas je bila usmerena na Roberta Kubicu koji je po prvi put vozio ovogodišnji bolid Williamsa. On je prethodno dva puta testirao bolide iz 2014. a danas je vozio ravno 100 krugova, pre nego što je bolid ustupio Strollu.
Najbolje vreme dan je imao Raikkonen u Ferrariju sa krugom od 1m37.768s, tri desetinke brže od drugo plasiranog Ricciarda. Hamilton je bio treći nakon 136 voženih krugova i on je zaostao sedam desetinki za Raikkonenom.
Grosjean je vozio krug više od njega i završio je kao četvrti, dok je Stroll nakon svega 29 krugova bio peti.
Alonso je bio šesti nakon 115 krugova, ali je on u početnom delu sesije imao udes u krivini 19 kada je oštetio prednji desni deo bolida.
Hulkenberg je bio sedmi za Renault ispred mladog vozača Force Indije Nikete Mazepina, koji je prethodni put imao priliku da vozi bolid Indijskog tima na testu u Mađarskoj.
Kubica je bio deveti sa tri ipo sekunde zaostatka za Raikkonenom, dok je Sean Gelael bio deseti za Toro Rosso, ispred Ericssona u Sauberu i Turveyja u drugom McLarenu. McLarenu je danas dozvoljeno da koristi dva bolida pošto je njihov test sa Pirellijem u Brazilu otkazan iz bezbednosnih razloga.
Italijanski automobilski brend koji je deo grupacije FIAT Chrysler Automobiles (FCA) potpisao je višegodišnji sporazum o tehničkom i komercijalnom partnerstvu sa švajcarskim F1 timom Sauber, i učestvovaće u svetskom šampionatu Formule 1 počevši od sezone 2018.
Kako je saopšteno, bolidi će nositi prepoznatljive boje i logo brenda Alfa Romeo, glavnog sponzora tima i biće opremljeni Ferrari motorima.
Sporazum obuhvata stratešku, komercijalnu i tehničku saradnju u svim mogućim oblastima razvoja, uključujući i pristup inženjerskoj praksi i stručnosti tehničkog osoblja brenda Alfa Romeo. Partnerstvo će pružiti i dodatne mogućnosti dvema organizacijama i u Formuli 1 i u automobilskoj industriji uopšte, a zvanični naziv ekipe biće Alfa Romeo Sauber F1 Team.
"Ovaj sporazum sa timom Formule 1 Sauber predstavlja značajan korak ka preoblikovanju brenda Alfa Romeo koji se vraća Formuli 1 nakon više od 30 godina pauze", rekao je prvi čovek FCA, Sergio Marchionne.
"Kao auto-marka koja je pomogla u stvaranju istorije ovog sporta, Alfa Romeo priključiće se drugim velikim proizvođačima automobila koji učestvuju u Formuli 1. Sam brend takođe će imati koristi od razmene tehničkog i strateškog praktičnog znanja sa neosporno iskusnim partnerom kakav je tim Sauber".
Markione dodaje i da inženjeri i tehničari Alfa Romea sada imaju priliku da svoje iskustvo podele sa švajcarskim timom Formule 1.
Italijanski proizvođač poznat je po svom trkačkom nasleđu. Neprikosnoveni šampion predratnog takmičenja za Velike nagrade (1925. godine GP Tipo 2 dominirao je u prvom Svetskom šampionatu), Alfa Romeo učestvovao je u takmičenju Formule 1 od 1950. do 1988. godine i kao konstruktor i kao proizvođač motora.
Odmah nakon svog debija, Alfa Romeo osvaja prva dva svetska šampionata za vozače, 1950. i 1951. godine, sa vozačima Ninom Farinom i Juan Manuelom Fangiom.
Od 1961. do 1979, Alfa Romeo učestvuje kao proizvođač motora za nekoliko timova Formule 1. Pri svom povratku ulozi konstruktora 1979. godine, Alfa Romeo beleži svoj najbolji rezultat 1983. godine, zauzimajući šesto mesto u šampionatu za konstruktore.
Više od 30 godina nakon povlačenja iz Formule 1 (1985. godine), Alfa se vraća sa namerom da ponovo ostavi svoj trag na stazi, kažu u tom italijanskom proizvođaču automobila.
Danas su i zvanično okončane sve vožnje ove godine, a Vettel je bio najbrži na drugom danu testova u Abu Dabiju.
Njegovo vreme od 1m37.551s na novoj hiper-mekoj gumi je bilo par desetinki bolje od ostvarenja koje je juče imao njegov timski kolega Kimi Raikkonen.
Timovi su danas nastavili sa detaljnim testiranjem novih pneumatika, pošto će od naredne sezone biti dostupno sedam različitih komponenti.
Iza Vettela je bio osvajač pol pozicije i pobednik VN Abu Dabija Valtteri Bottas, koji je zaostao skoro sekundu. Verstappen je bio još dve desetinke iza Finca, a pratili su ga Perez i Ocon koji su danas podelili obaveze u Force Indiji.
Sainz je danas sakupio dodatnu kilometražu sa ekipom Renaulta i završio je kao šesti sa oko dve sekunde zaostatka.
Williams je i danas nastavio sa evaluacijom vozača koji bi mogli da zamene Massu naredne sezone, pošto su za britanski tim danas vozili i Kubica i Sirotkin. Kubica je zauzeo sedmo mesto, pola sekunde ispred Sirotkina, mada tim nije otkrio da li su oni u svojim najboljim krugovima imali različite programe testiranja.
Vandoorne i Magnussen su bili osmi i deveti za McLaren i Haas, dok je Sirotkin kompletirao prvih deset.
Leclerc je vozio najviše krugova tokom dana u Sauberu. On je prešao 148 krugova i bio je 11. Dvanaesta pozicija je pripala Landu Norrisu u drugom McLarenu, dok su Hartley i Gasly bili na začelju u Toro Rossu.
Williams odbija da priča o Kubicinom učinku na testu
Britanski tim odbio je da da bilo kakve informacije o poljakovom učinku na testu.
Robert Kubica koji važi za jednog od glavnih kandidata za preostalo mesto u Williamsu, današnji dan testa završio je na sedmom mestu sa dve sekunde zaostatka za vodećim Sebastianom Vettelom. Poljak je bio brži od Sergeya Sirotkina koji je takođe danas vozio za Williams ali je Kubica koristio hiper meku gumu.
Ipak, šef tima Paddy Lowe kazao je da vremena krugova nisu dala pravu sliku sa ovih testiranja. “Neću da pričam o brzini. To je komplikovana tema. Siguran sam da ćemo dobiti neke odgovore ali o tome ne možemo da pričamo. Analize ćemo zadržati samo za sebe. Robert je vozio naš bolid iz 2014. na Silvesrtonu i Mađarskoj pa tako da imamo dosta informacija o njemu. On je veoma, veoma profesionalan momak i iskusan što je velika prednost u ovim situacijama. Želeli smo da vidimo kako će se snaći sa ovogodišnjim automobilom i gumama.” kazao je Lowe.
Italijanski automobilski brend koji je deo grupacije FIAT Chrysler Automobiles (FCA) potpisao je višegodišnji sporazum o tehničkom i komercijalnom partnerstvu sa švajcarskim F1 timom Sauber, i učestvovaće u svetskom šampionatu Formule 1 počevši od sezone 2018.
Nisam siguran da ce to pomoci brendu Alfa Romea u Srbiji gde su vec na glasu da se kvare Ili mozda zele da potvrde to Mada nadam se da ce Zauber biti malo bolji, cisto da Honda ima sa kime da se takmici
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
U padoku sve više se priča da se ovaj britanski tim sprema za buduću saradnju sa japanskim proizvođačem.
Pošto su McLaren i Honda već sada završili svoju saradnju, japanski proizvođač sklopio je novi dogovor sa Toro Rossom već za 2018. ali sve su jače priče da će njihove agregate i od 2019. koristiti i Red Bull. Helmut Marko je u razgovoru za nemački Sky Sports kazao je da ova dva brenda uveliko sarađuju.
“Upravo sada, mi radimo sa Hondom kako bi napravili najbolji paket za Toro Rosso. Veoma smo zadovoljni napretkom koji su oni napravili. Sačekaćemo sredinu naredne godine pa cemo videti šta ćemo uraditi.” kazao je Marko.
Sauber predstavio vozače i nove boje bolida za 2018.
Švajcarski tim je danas prikazao nove bolje bolida koje simbolizuju dolazak novog glavnog sponzora Alfa Romea. Takođe su za narednu sezonu potvrđeni Ericsson i Leclerc.
Nove boje bolida su crveno-bele, a na poklopcu motora se nalazi veliki Alfa Romeo logo. Sauber će usled dolaska Alfa Romea od sledeće sezone imati bližu saradnju sa Ferrarijem. Višegodišnji ugovor uključuje stratešku, komercijalnu i tehnološku saradnju, a Sauberu će na raspolaganju biti najnovije specifikacije Ferrarijevih motora.
Tim je pored toga danas objavio i ko će za njih voziti naredne sezone. To će na kraju biti Marcus Ericsson i novajlija Charles Leclerc koji je deo Ferrarijevog programa razvoja mladih vozača. Antonio Giovanazzi će biti treći vozač i to dodatno potvrđuje da partnerstvo sa Ferrarijem uključuje i promovisanje vozača njihove akademije u Formulu 1.
Comment