Samo sam hteo da pohvalim Deshu, koji je extra majstor i zaista se trudi da se ugrade najbolji mogući delovi i to na najbolji način, tj. za optimalan novac. Zamenio sam neke delove na trapu, remont bal. štangle, stabilizatora, ručnu kočnicu (tj. sajle), viljuške i uradio mali servis.
Auto je sada mnogo utegnutiji...
i sada znam da mi kilometraža nije na 113k nego na 95k kilometara
Malo je off, ali moram da primetim da se u "gornjem" komentaru u vezi sa odnosom dizel - benzin provlači priča da su benzin i benzinski motor superiorniji u odnosu na dizel pogon.Bez želje da ulazim u polemiku, opšte je poznato i izmereno da je dizel motor duplo efikasniji u odnosu na benzinski motor.Kada ovo kažem mislim na procenat iskorišćenosti goriva!Znači šta god radili sa benzincima mogu samo da se nadaju da će se po efikasnosti približiti dizelu, pogotovo što se i dizel motori konstantno razvijaju!
Nije vracao nego u kompu dole stoji prava kilometraza a ne ona sto je na satu, mozda je neko povecavao zbog carine, na mom autu je pre nego ce stici na plac gde sam je uzeo stojalo 85000 a ja sam je uzeo sa 72000 i to je ona prava koju komp kaze
Malo je off, ali moram da primetim da se u "gornjem" komentaru u vezi sa odnosom dizel - benzin provlači priča da su benzin i benzinski motor superiorniji u odnosu na dizel pogon.Bez želje da ulazim u polemiku, opšte je poznato i izmereno da je dizel motor duplo efikasniji u odnosu na benzinski motor.Kada ovo kažem mislim na procenat iskorišćenosti goriva!Znači šta god radili sa benzincima mogu samo da se nadaju da će se po efikasnosti približiti dizelu, pogotovo što se i dizel motori konstantno razvijaju!
Naravno, to bi trebao svako da zna... ali pričali smo (makar bi trebalo tako da bude) o performansam i o tome kako 300nm na 1500rpm nije dovoljno da bi auto bio brz (ako se ne poklope sve kockice - ako na 4500rpm ima 90nm) i o tome kako zapravo ljudi ni ne znaju šta je nm ...
I meni je pisala par hiljada manja nego što mi je na satu kada mi je Rale stavljao čip,ali je i pisao neki drugi datum i godina pored...Da li je to što piše sadašnja stvarna ili...koliko je tada bila?
Jer koja je svrha ako čuva nekadašnju kilometražu od pre 2-3 god?
A moj majstor iz Delte meni priča da nije moguće očitati pravu kilometražu na mojoj Alfi...
Naravno, to bi trebao svako da zna... ali pričali smo (makar bi trebalo tako da bude) o performansam i o tome kako 300nm na 1500rpm nije dovoljno da bi auto bio brz (ako se ne poklope sve kockice - ako na 4500rpm ima 90nm) i o tome kako zapravo ljudi ni ne znaju šta je nm ...
Zapravo to o čemu ti pričaš zavisi od prenosa. Moderni dizeli imaj poprilično ravan grafik torka, koji naglo raste između 1000 i 2000 rpm, i onda do 4500 prilike pada vrlo lagano, gde je potpuni prekid. Sličan raspored torka je i na benzincu između recimo 3500-7000rpm. Prosto naštimaš prenos da rade svaki u svom najboljem režimu i tu je već klanje.
Kod dizelaša je druga stvar u prednosti, a tiče se nas gospode u putničkim vozilima, a to je da ga voziš na jednakim obrtajima kada voziš ekonomično ili oštro, dok kod benzinca moraš da šaltaš brzinu ili dve ispod, prebacuješ motor u efikasniji, ali i daleko neekonomičniji režim. Na dizelašu je dovoljno samo pritisnuti gas do kraja i auto poleće, ako postoji potreba.
Prosto treba da jedno da probaš kako ide auto od 80 "konja" i 1.3 tone. Ljudi koji sednu iz benzinca u njega, ako ne razumeju šta znači kratak menjač i obrtni moment, neće poverovati dok im ne pokažeš 50 i kusur kW u saobraćajnoj.
Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.
Citajuci neke postove neko bi mogao da zakljuci da benzinski motori mogu samo da se vozi kao motocikli, tj. da nemaju nikakav obrtni moment i da vozac stalno mora da ih "navija" da bi isli. Svaki pristojan i savremen benzinski atmosferski motor vec od 1800 kubika i prosecne tezine, ima dovoljno obrtnog momenta da se lagodno vozi do 2500 obrtaja u 2. i 3. i da ide po gradu bez mnogo saltovanja.
Niko to ne spori, samo kažem da benzinac tad ima OK performanse, ali nemaš maksimalne, dok kod dizelaša se sve vreme vrtiš oko maksimalnih performansi, kad govorimo o ubrzanju, dovoljno je samo pritisnuti gas malo više.
Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.
Tacno, ali ako idem 30-70 na sat kroz grad to nije tako bitno jer brze ne moze, jedino sto ce dizelas brze dolaziti od semafora do semafora i brze odlaziti u medjuubrzanjima...
Ako se nigde ne zurim i vozim normalno, boze moj nek ode, ne trkam se. Ako se "naljutim", stisnem gas i presaltujem, otici cu ja - i u gradu i na putu.
Zapravo to o čemu ti pričaš zavisi od prenosa. Moderni dizeli imaj poprilično ravan grafik torka, koji naglo raste između 1000 i 2000 rpm, i onda do 4500 prilike pada vrlo lagano, gde je potpuni prekid.
Ovo jednostavno nije tačno. Većini dizela moment opada već posle 2500 rpm.
A valjda ti je jasno zašto dizel daje osećaj da bolje ide. Zato što ako voziš dizel 2000-3000rpm onda iskorišćavaš gotovo 90% njegovih mogućnosti. Ako voziš (malo turažniji benzinac) 2000-3000rpm (a to može da se radi) onda ti iskorišćavaš 40% njegovih mogućnosti, plafon.
Stvar je u tome kako je ko naučen. Ja kad vozim dizel i kada koristim logično razmišljanje o primeni perfromansi i radu SUS motora, totalno me zbuni dizel. Nemam naviku da ga vozim u petoj po ceo dan i jedino što znam da kada na dizelu pritisnem već sam preko 3500rpm i osećaj je kao da je neko zapušio usis i presekao dovod diznama.
Obrtaji (i efektivnost motora kasno u obrtajima) čine da imaš rezervu snage zbog čega mi je vožnja benzinaca mnogo lakša, jer je zasnivam na logičnom razmišljanju i upotrebi. Kada vozim dizela moram da radim stvari kontra, a to sebe nikako ne mogu da naučim. Uglavnom, stvar je u tome da dizeli ne pružaju zalihu snage, a to je ono što mom stilu vožnje ne odgovara.
Ljudi polemisete price bez kraja, sve je to stvar ukusa, neko ne voli da se vuce po obrtajima pa mu vise odgovara dizelas, nego voli obrtaje i to je to.
Ja sam imao do sad 12 auta i to pola benzin pola dizel i pravo da kazem mrzeo sam dizelase sve dok nisam provozao jednog dana 156 jtd i eto sad imam jednu cipovanu i mogu da kazem da je sledeca jtdM+chip, ali to sam ja.
E sad ja mogu da tvrdim da ako dizelu malo izmenite mape kao ja mom, itekako ima i nM i KS i pri 4500 ali za okorele benzinjase ni to nije dovoljno tako da je sve to stvar ukusa
Comment