Honda Civic Vti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #76
    Zato me zanima da li si ti mozda nasao nesto slicno.
    iz prakse, sto je vise napumpana guma to je tvrdja i brzi je odziv nevezano za visinu gume.
    istovremeno je i prenos vibracija sa puta povecan.

    vise napumpana guma bolje podnosi povecane brzine, povecani teret i povisene spoljne temperature a ima nizi koeficijent trenja kotrljanja pa time i manju potrosnju goriva.

    kada sam sam u autu i vozim prosecnim brzinama ja pumpam na 2,1 napred i 2,2 pozadi.
    kada vozim opterecen auto, na temperaturi preko 35C, po autoputu napred pumpam na 2.3 a nazad na 2.6 bara.

    fabricka preporuka je za prazan auto 1.9/2.1 a za pun 2.1 /2.8 i + 0.3 bara za autoput.


    za moje gume proizvodjac guma je preporucio da se pumpaju 0.1 do 0.2 bara vise od fabricke preporuke (mekse su).

    za svakih 150kg dodatnog tereta/opterecenja pumpam 0.1 bar vise, za svakih +30km/h konstantno brze voznje jos + 0.2 bara i za svakih 10C vise spoljen temperature jos + 0.1 bar.


    kada sve saberem dobijenu brojku zaokruzim na prvi nizu decimalnu vrednost.

    svi pritisci vaze iskljucivo za hladne gume, za auto koji nije vozen najmanje 5 sati i gume nisu bile na suncu.

    inace, veci pritisak povecava nosivost gume ali smanjuje kvalitet kocenja (produzava zaustavni trag) pa treba naci kompromis za konkretnu primenu/ voznju i za svaki auto pojedinacno.


    bilo bi najbolje kada bi se u toku voznje na dugme menjao pritisak u gumama prema trenutnim zahtevima ali za to cemo jos pricekati
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • typeR
      CBC Član
      • 18.03.2005
      • 40
      • Hrvatska

      #77
      2Brick: Hvala na odgovorima.Sada si to preciznije objasnio,ali ja jos uvijek mislim da malo sira guma bolje drzi auto u zaviju po suhoj cesti,po kisi ne,to sam se uvjerio,ali posuhom da.
      e sad,zanima me,rekao sam da su tvornicke gume 195/55 R15 i tvornicka preporuka je da se pumpaju 2.4 prednje, a 2.3 zadnje i imaju indeks nosivosti 84,a indeks brzine je V.Ove sad gume su 205/40 R16 znaci trebao bi ih napumpati vise.Indeks nosivosti za njih je 83,a indeks brzine je isto V.Zanima me tvoje misljenje na koliko ih trebam pumpati.ja sam ih po svojoj procjeni stavio na 2.7 prednje i 2.6 zadnje.Da li je to previse ili premalo?Ovi nasi vulkanizeri bas i nisu od neke pomoci.Njima se svake gume pumpaju na 2.1 ili 2.2,a posto sam procitao da niza guma ima manje zraka u sebi i da treba veci pritisak u gumama da podnese istu tezinu vozila nego visa guma nadam se da sam u pravu.Sta sada po tebi kaze fizika u ovom slucaju?Nadam se da ces mi moci odgovoriti.Hvala.Pozdrav!

      Comment

      • typeR
        CBC Član
        • 18.03.2005
        • 40
        • Hrvatska

        #78
        Originally posted by SALE
        Pa ti si bas smanjio obim tocka ima li razlike u startu iz mesta kako poteze.Ja moje 195 45 16 pumpam na 2.2, a sto se lezanja tice neuporedivo bolje lezi nego sa standardnim 185 60 14.
        Pa cuj,neznam bas dali ima razlike,ako i ima to je jako malo mjerljivo,barem meni,a maksimalnu jos nisam probao voziti pa neznam ni koliko laze sat.Po svemu sudeci,i po fizici,trebao bi biti bolje ubrzanje sa manjim opsegom kotaca,ali je guma i sira i teza od tvornicke,pa kad sve zbrojis i oduzmes mislim da ti dodje na isto,mozda je cak i sporiji.Ja sam izmjerio 7.2 do 100 km/h,a sad koliko je to tocno ili ne u to ne ulazim.Ako laze sat sigurno je da to nije pravi rezultat.Pozdrav!

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #79
          ja jos uvijek mislim da malo sira guma bolje drzi auto u zaviju po suhoj cesti,po kisi ne,to sam se uvjerio,ali posuhom da
          sa tim se slazem, ali onda to postaje auto za suho, za posebne i retke uslove voznje a to mi se ne dopada kao resenje.

          niza guma ima manje zraka u sebi i da treba veci pritisak u gumama da podnese istu tezinu vozila nego visa guma nadam se da sam u pravu.Sta sada po tebi kaze fizika u ovom slucaju?Nadam se da ces mi moci odgovoriti
          slaze se sa tvojim zakljuckom, ali ja ti ne mogu pomoci kvantifikacijom u brojkama jer nisam probao. ali bih poslusao fabriku (Honda) ako je predvidela takve gume ili fabriku (guma) koja ih je detaljno testirala.


          ja bih rekao da je previse 2.7 napred jer je to vec veoma kruta guma i ako je original 2.4 ja bih dodao jos 0.1 tako da bude 2.5 broj sa kojim bi startovao.

          pritisak zavisi i od sila koje deluju na gumu, tezine po oslonjenom tocku a u kombinaciji sa modulom elasticnosti opruga i prigusenjem amortizera.

          nazalost mislim da ti ne mogu dati zadovoljavajuci jednoznacni odgovor.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • TETAK
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3034
            • Čačak, Srbija

            #80
            Onaj Brick-ov stav oko "laganja" brzinomera uopšte ne stoji.Nemački časopisi(već duži niz godina) uvek u testovima navode i koliko predmetni instrument greši u očitavanju, pa su u svi složni da je marenje najtačnije tamo do oko 100-140 kmh(zavisno od automobila ili motocikla) dok su greške sve veće što je brzina bliža maksimimu.Ovo nema nikakve veze sa tačnošću rada drugih mernih instrumenata i odnosi se samo na brzinomer!
            Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

            Comment

            • typeR
              CBC Član
              • 18.03.2005
              • 40
              • Hrvatska

              #81
              Originally posted by TETAK
              Onaj Brick-ov stav oko "laganja" brzinomera uopšte ne stoji.Nemački časopisi(već duži niz godina) uvek u testovima navode i koliko predmetni instrument greši u očitavanju, pa su u svi složni da je marenje najtačnije tamo do oko 100-140 kmh(zavisno od automobila ili motocikla) dok su greške sve veće što je brzina bliža maksimimu.Ovo nema nikakve veze sa tačnošću rada drugih mernih instrumenata i odnosi se samo na brzinomer!
              2Tetak:Hvala na obrazlozenju,i sam sam to negdje procitao i znam da brzinomjer laze vise pri kraju mjernog podrucja,a da je najtocniji na sredini,e sad,samo sam htio da mi i netko drugi to potvrdi jer nisam htio ulaziti u raspravu,a da nisam u pravu oko necega pa da siljim zob a ono cista laz.Ja sam samo pogresio sto sam ga usporedio sa drugim mjernim instrumentima pa je zbog toga mozda doslo do nesporazuma,a ustvari sam mislio samo na njega(brzinomjer).Pozdrav!

              Comment

              • typeR
                CBC Član
                • 18.03.2005
                • 40
                • Hrvatska

                #82
                Formula 1 nije putnicki auto.
                Formula 1 uopste ne postoji kao jedna konstrukcija vec se za svaku trku posebno prepravlja i PODESAVA sve kompeltno.
                guma je vazna jednako kao i sve ostalo i samo dobro pogodjen/ odmeren odnos svih delova kontrukcije vozila za tacno odredjen pistu donosi uspeh, da izuzmemo vozaca.

                putnicki auto nema nikakvih dodirnih tacaka sa Formulom 1, ili sa bilo kojim trkacim autom sa pista osim sto ima 4 tocka, volan i slicne delove.

                moje znanje se odnosi na putnicke automobile i njihova ponasanja na normalnom putu, u normiranom saobracaju.

                ne vidim svrhu poredjenja putnickog auta i bolida u tehnickim resenjima.
                2Brick:Odmah na pocetku samo da kazem da nisi shvatio sto sam ja htio time svime reci.Slazem sa da Formula 1 nije putnicki auto i da ima neke slicne dijelove kao putnicki auto samo puno vise razradjenije i sofisticiranije i slazem se da uspjeh ovisi o svim parametrima i dijelovima koji su podeseni na bolidu,a sad, dali se ti slazes da su gume najizlozenije i da se najvise trose i da losi odabir smjese gume,pod uvjetom da je sve drugo u redu, znaci izgubljenu utrku?Ono sto sam htio reci je da oni toliko kemijaju s tim smjesama i raznim gumama i kojekakvim glupostima jer im je to strasno bitno,cak imaju i rat s gumama,dok mi ti s druge strane kazes da ona uopce ne igra veliku ulogu u stabilnosti.Pa ona ja zadnja sto te spaja s cestom,nije isto da li je meksa ili tvrdja,da li je zimska,kisna ili ljetna ili za off-road.Sve sto sam htio reci je:da je njima uzasno bitna,vise nego mozes zamisliti i da ako je njima bitna isto bi tako trebala biti i nama,ipak se oni voze preko 300 km/h.Samo na kraju da zakljucim da je meni guma jako bitna(tu su jos ovjes i kocnice,sve drugo mi je manje bitno),a drugima ne mora biti uopce,to me ne zanima i u to se uopce necu petljati,svako je gospodar svoga zivota.Pozdrav!

                Comment

                • srle1
                  CBC Senator XXL
                  • 08.02.2005
                  • 320
                  • Beograd

                  #83
                  Što se tiče korekcije pritiska pneumatika prilikom stavljanja nižih i širih evo iz jedne ranije diskusije:

                  Evo ti primer pa izracunaj za svoje gume:

                  Ako je fabricka dimenzija 185/65/14 i fabrika preporucuje 1.9 Bara (28 PSI) onda:
                  195/55/15 = 2.18 Bara (32 PSI)
                  205/45/16 = 2.45 Bara (36 PSI)

                  Pravilo je da za "tire plus sizing"(kada smanjujes profil gume i povecavas precnik felne a ukupni precnik tocka ostaje +/- isti), pritisak se menja za +/-0.28 bara (4 PSI).
                  Znaci kreces od fabricke dimenzije i gledas za koliko si uzeo siri i nizi profil gume.

                  Ako je fabricka (ono sto je na nalepnici u kolima-u natkasni) guma 185 gledas koliko je Bara preporuceno
                  Posle toga uzimas gumu 195 i dodajes 0,28Bara
                  Posle toga uzimas sirinu 205 i dodajes jos 0,28 Bara na prethodni rezultat
                  I tako dalje.....
                  Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

                  Comment

                  • SALE
                    CBC Senator XXL
                    • 04.01.2005
                    • 841
                    • Banovo Brdo

                    #84
                    Znaci da bi razlika izmedju
                    185 65 14 i
                    195 40 17
                    trbala da bude samo 0,28 bara
                    Mislim da mora i visina gume da utice na pritisak.

                    Comment

                    • TETAK
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3034
                      • Čačak, Srbija

                      #85
                      U principu se (prema fabričkim podacima) niže gume "tvrdje" pumpaju što je samo po sebi i razumljivo!Treba ostati na fabričkim podacima o pritisku u gumama(mislim na proizvodjače auta i guma) kao i na fabričkoj preporuci o max dimezijama guma(točkova) za pojedine automobile.To ujedno garantuje dobru i sigurnu vožnju.
                      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                      Comment

                      • typeR
                        CBC Član
                        • 18.03.2005
                        • 40
                        • Hrvatska

                        #86
                        Originally posted by SALE
                        Znaci da bi razlika izmedju
                        185 65 14 i
                        195 40 17
                        trbala da bude samo 0,28 bara
                        Mislim da mora i visina gume da utice na pritisak.
                        Slazem se s tim,sirina gume manje utjece na pritisak jer ako je sira onda ima i vise zraka u njoj znaci to mi nije toliko vazno.Pitanje je sto kada smanjujem visinu po 5,npr. od 55 do 40,kada ima manje zraka, da li ima pravilo koliko se tu dodaje,jer to je ustvari srz problema visina,a ne sirina.Nize gume se pumpaju vise,a ne vise samo jos nisam dosao do odgovora,tj. za koliko vise.Pozdrav!

                        Comment

                        • srle1
                          CBC Senator XXL
                          • 08.02.2005
                          • 320
                          • Beograd

                          #87
                          Edit 013: Ne citiraj post iznad



                          Tamo gore je pisalo drugačije čini mi se...
                          npr.
                          185/65 14 = 1.9bar
                          195/55 15 = 1.9+0.28=2.18
                          195/45 16 = 2.18+0.28=2.46 jer je ponovo došlo do smanjenja visine pneumatika i povećanja prečnika felne...

                          Mada malo je neprecizno i dalje...
                          Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #88
                            sa fabrickom dimenzijom guma je najmanje laganje brzinomera, ili najtacnije moze da se kaze i jedino tada ima smisla govoriti o nekakvom merenju
                            @tetak, sta je sporno u ovom stavu ?
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • TETAK
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3034
                              • Čačak, Srbija

                              #89
                              U tom delu ništa!Ja sam pisao o greškama kod očitavanja brzine na brzinomeru!Naravno da se odstupanje u dimenzijama guma(točkova)od fabričkih postavki odražava na tačnost merenja!
                              Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #90
                                briznomer u autu nije ionako merni instrument nego samo pokazni, i to po zakonu definisan da namerno uvek "laze" i to tako da pokazuje vise od realne brzine.

                                greska je namerno ugradjena, recimo kada se vozis 5 km/h on pokazuje 20 km/h a sto je obicno i najmanji podeok.

                                dalje, ako je relano 95 km/h a pokazuje 100km/h apsolutna greska nije strasno velika ali ako se vozi 190 a pokazuje 200km/h greska se povecala.

                                za razliku brojac predjene kilometraze je kalibrisan merni instrument i vrlo tacan.

                                pokazivac brzine u autu cak i ne funkcionise na principu mernog instrumenta o kojima sam pricao, vise jedna zakonska nuznost da namerno zavarava vozaca i spreci da ikada vozi (realno) vise nego sto skazaljaka pokazuje.

                                sa promenom guma van fabrickog standarda ili bilo kakvim drugim prepravkama u prenosnim odnosima to pokazivanje je sve vise proizvoljno i obicno poakazuje malo do znatno vise od stvarne brzine kretanja.

                                po zakonu "brzinomer" sme i mora da pokaze vise a ako pokaze manje od stvarne brzine auto je tehnicki neispravan i ne sme u proizvodnju/ saobracaj.


                                btw, na svakom ozbiljnom brzinomeru tacnije za predjenu kilometrazu u donjem delu ispod skale je upisana kalibracija sa merenja- recimo koeficijent 0,980 je na Volvou uz 14 colovne gume fabrickih dimenzija na seriji 240.

                                samo pokazivanje brzine koje se generise iz brojaca kilometara nije kalibrisano i tek je okvirno i uvek manje od realne samo je pitanje koliko manje.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X