Malo da se posvetimo ljubicastom. Poslata jedna bregasta na reprofilisanje, nije bas ispala specifiakacija kojoj sam se nadao zbog nekog problema u komunikaciji ali stiglo na kraju 282/276° i 10.2mm (fabricka 244° i 9.2mm):
Drug mi poklonio jedan hladnjak ulja, pa videcemo sta cemo sa njim, mozda bude neki buduci projekat za hladnjak ulja u menjacu:
Spremljen i senzor temperature ulja u motoru, sad samo da zavarimo na karteru i povezemo da pokazuje naizmenicno sa rashladnom tecnoscu na tabli:
Takodje sam za rodjedan dobio od druga kompresor za air lift posto je moj prethodni poceo da pravi probleme. Ali iako je uzeo "isti", nazalost odlucili kinezi da ustede pa alu zamenili za plastikom. Tako da ne funkcniose bas tako dobro kao prethodni, ali bice za prelazni period dok ne napravim svoj kompresor:
Na zelenom nije puno uradjeno iako je mnogo radjeno. Nazalost razni pehovi tokom farbanja su doveli do toga da auto nije ni blizu sklapanja. Uz dosta mucenja nafarbani neki delovi u poliuretan:
Da ne duzim puno sa neuspesnim farbanjem branika, pragova i maske, iako sam koristio sve moguce tehnike i cake i jednake materijale, apsolutno ni jedan element nisam uspeo da sprovedem pripremu i farbanje od pocetka do kraja, nego stalno neki problemi neobjasnjivi problemi sa ljustenjem, pucanjem i flekavoscu u farbi, tako da ce od nedelje sve opet od nule da se radi:
Zamenili osovinu, gearfix, cauru ispod kugle sa Pa6 i namontirali ukrasnu kuglu na rucicu:
Namontirane opruge i ofarbane solje:
I pripremili set O ringova za menjac da predihtujemo, nasli semering homokinetickog sto je falio i malo doradjivanja posudice za benzinsku pumpu u nadi da cemo smanjiti pad pritiska goriva usled velikih G sila:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Reprofilisanje je izmena karateristika fabricke bregaste odnosno u mom slucaju su povecali stepene tj koliko dugo su otvoreni ventili i povecali su lift tj koliko je veliko podizanje ventila.
Mene je konkretno izaslo 120 evra u inostranstvu.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Napokon zavrseno farbanje, nije savrseno ali bice dovoljno dobro. Ustanovljen je problem sa farbanjem, a to je da sam porucio uvek umesanu farbu i iako je razredjena po specifikaciji proizvodjaca, ova nijansa jednostavno ne funkcionise tako. Cim je prepolovljen razredjivac, pokrivnost i potrosnja nikad bolji. Pa pored branika, pragova, maske i gepek vrata (gde je dodata crna bordura oko stakla), ofarbana i karoserija ponovo kao i prednji blatobrani:
Na ljubicastom samo napravljen trajniji prikljucak za kompresor da nema problema sa air liftom:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
I sad kad smo zavrsili sa farbanjem, da nastavimo dalje sa farbanjem Oprani motor i menjac, pa ofarban blok:
Ugradjen 48mm leptir umesto 45, ugradjen stelujuci regulator pritiska goriva, dignut sa 3 na 3.4 bara, sredjen natpis na usisnoj i zamenjeni svi semerinzi i dihtung poklopca ventila:
Posto je kvacilo jedva imalo tragova habanja, nadao sam se da ga necu morati menjati ali ispostavilo se da je korpa totalno zamorena, pa je uzeto novo pojacano kvacilo, pa kad vec skidamo remenice i zamajac, ujedno sam odlucio i da ih olaksam, pa smo ovom prilikom olaksali auto sa zamajacem za 1330g, novo kvacilo koje je lakse 697g od fabrickog, remenicu bregaste za 70g, remenicu male bregaste za 21g, remenicu radilice za 192g:
Onda je na red dosao karter, njega smo kompletno ocistili i ofarbali ali pre toga smo dodali jos jednu pregradu i senzor za temperaturu ulja. Plus modifikovan zastitni lim izduvne grane da bude malo funkcionalniji:
I za kraj, remontovana letva volana, prestelovani zazori, stavljena Pa6 caura i dodata mazalica:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Sve supljine na karoseriji uvoskirane sa 3.5l voska. Namontirana vrata, gepek vrata, prednji blatobrani:
Sredjene poluosovine:
Kupljen radio, nista specijalno ali za dva penzionera bice dovoljno:
I kao sto ste videli, zapoceto sklapanje, montiran rezervoar, filter goriva, ojacanja, benziska instalacija sa novim nosacima, zadnje vesanje:
Sklopljeni nosaci na b. stangli i stavljeni aksijalni granicnci:
Zamenjeni "O" ringovi na menjacu i montiran adapter za kraci hod kvacila, rasturena uljna pumpa, proverena i povecan pritisak ulja za 15%, montiran karter i ubaceni u karoseriju:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Da nastavimo sa radovima. Stavljena dodatna zvucna izolacija na vrata, zadnje koseve, patos i krov. Izolovan takodje i poklopac iznad rezervoara i stavljena diht guma da se zadihtuje kako bi neutralisali totalnu buku pumpe. Montirani el podizaci. Napravljene mesingane zabice za nosac fara posto su fabricki plasticni vrlo skloni pucanju na motorcicima za stelovanje visine. Napravljene "plivajuce" matice za montiranje sedista, malo da unapredimo fabricko resenje koje cesto rdja, takodje napravljena i plasticna tacna za akumulator da ne zulja farbu:
Napravljeni i cep za ulje i adapter cepa za ispustanje rashladne tecnosti:
I za kraj, stavljene bocne i krovne lajsne i sklopljen auto vecim delom:
Bilo je tu dosta gremlina i sitnica je uradjeno, ali da vas ne zamaram sa time
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Lepo je videti da je neki projekat priveden kraju. Vrlo si vešt sa fabrikacijama raznih vrsta i bilo bi interesantno videti tvoj rad na nekom dugom automobilu, tipa Lancia Delta, Peugeot 205 GT, Golf 1 GTI ili nešto tome slično.
Pravi projekat nikad nije gotov Nema se para za takve aute, mada stvarno ni nema neke razlike da li je Yugo ili nesto drugo u mojoj filozofiji sredjivanja auta. Verovatno bi samo ljudi bili vise uzjebani sto im "kvarim" aute, s obzirom da negoduju i za Yuga cesto
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Comment