Dakle, neke obaveze su me preko vikenda "nanele" put Crne Gore (Bara konkretno). Na ochajno stanje putne infrastrukture u Crnoj Gori, narochito severnije od Podgorice, nema potrebe ni troshiti rechi jer smo svi sa tim manje-vishe vec upoznati. Medjutim, ono shto sam za vikend video na putu do mora me je u najmanju ruku
iralo. Zato rekoh da podelim ovo iskustvo sa forumashima, sezona godishnjih odmora tek krece i ovde sam hteo da skrenem pazhnju na neke stvari svima koji ce se nameriti tim putem, jer da sam znao neke stvari pre nego shto sam krenuo dole putovao bih u odlasku duplo (ali bukvalno duplo) krace. Sreca pa sam bio sam, inache ne smem ni da zamislim sitaciju u kojoj se recimo porodica sa klincima nadje u nekim situacijama u kojima sam ja imao prilike da se nadjem... 
Kao prvo, skrecem pazhnju na ogroman broj odrona, shto naravno ostavlja haos po putu ali i neke kamenchuge koje su bukvalno velichine lubenice. Imajte ovo na umu iako nije nishta novo, ali stvarno vodite rachuna jer onakve "gromade" mogu da naprave cirkus na autu... Naravno da ce se vremenom to kamenje "razneti" po putu i "usitniti", ali oni koji idu dole pochetkom juna neka budu izuzetno pazljivi jer su odroni sad i najcheshci.
Kao drugo, situacija sa tunelima (sem ona dva-tri nova) je katastrofalna, neuporedivo loshija od proshle godine. To znachi da su tuneli prepuni udarnih rupa, mestimichno nedostaju kvadratni metri asfalta, a na samom pochetku tunela chesto je i kamenje i shljunak koje verovatno nanesu vozila sa puta ispred, jer tu vrlo chesto ima sitnijih odrona. Dakle, preporuchujem veliki oprez u tunelima, spustite brzinu pri ulasku jer dok se ochi adaptiraju na mrak treba par sekundi shto znachi da cete za to vreme voziti bukvalno naslepo (naravno da bele linije i katadioptera nema "ni od korova"), a kao shto rekoh najgora situacija je na ulasku i pochetku tunela. Dok se koliko-toliko prviknete na mrak, mozhe vec biti kasno...
Kao trece, ima jako puno deonica na kojima se izvode radovi, narochito na i u blizini mostova. Maltene kompletna deonica Podgorica-Kolashin je u radovima, i zbog toga ima jako mnogo zaustavljanja i naizmenichnog propushtanja vozila jednom trakom. U povratku je za prolaz ove deonice od "celih" 70-ak km puta trebalo skoro pa 3 sata
Katastrofa je jedina rech koja mi pada na pamet... Ako se zastoji vec ne mogu izbeci (reche mi u razgovoru jedan od radnika da rade u dve smene, bukvalno od jutra do mraka), onda mogu guzhve, tako da savetujem da sebi i svojoj porodici (ili sa kim cete vec putovati) skratite muke i "tempirate" vreme tako da deonicu Kolashin-Podgorica izvezete npr. u rano jutro. U suprotnom, "naoruzhajte" se beskrajnom dozom strpljenja, gorivom ako nameravate da vam klima radi non-stop jer ce auto raditi bukvalno satima u leru, dovoljnim kolichinama vode, sokova ili ko shta vec voli, jer naravno da se radi o nekim zabitima gde prodavnice nema u krugu od 50 km. Opet, mozhda ne kazhem nishta novo, ali skrecem pazhnju da su ove godine "nadmashili sami sebe" i da su zastoji vishestruko duzhi i cheshci nego ranijih godina, a praktichno sezona nije ni pochela. Mogu da zamislim kako ce tamo biti za 15-ak dana, a sudeci po stadijumu i fazi radova, nece ono biti gotovo ni za mesec dana... 
Chetvrto, ujedno i najvazhnije, je ono shto savetujem svima da imaju na umu da se ne bi kao ja (u odlasku) zahebali zbog neobaveshtenosti. Naime, saobracaj na pomenutoj deonici od Kolashina do Podgorice je u totalnoj obustavi od 9 do 11 pre podne odnosno od 15 do 17 chasova popodne. Ako "naletite" u to vreme saobracajna policija ce vas usmeriti na alternativnu deonicu preko Matesheva. E, tu deonicu ne bih pozheleo kao put na odmor ni najgorem neprijatelju, jer se radi o KATASTROFALNOJ deonici puta od koje je prvih 10-ak kilometara (od Kolashina) josh i dobro, ali nakon toga se prelazi na veoma uzak put, sa nebrojenim rupama, ulegnucima, odronjenim delovima kompletne kolovozne trake, udarnih rupchaga, prelaska preko nekih "mostova" za koje se mozhe pretpostaviti da ce se srushiti svakog momenta... U principu se vozite oko 2 i po' sata prvom i drugom brzinom, a ovi shto voze diesele mozhda "dosegnu" chak i do trece brzine
Put vodi na vrh nekog brda kojem ne znam i ne zhelim da saznam ime, a onda krece "spust" ka Biochu - mali milion serpentina i "ukosnica", put je neobelezhen, bez bankina, a ispod vas je provalija...
Sve ce vam biti jasno ako kazhem da sam "odozgo" gledao na prugu Beograd-Bar koja mi je lichila na vlas kose a onaj veliki (poznati) zheleznichki most preko provalije mi je lichio na neku minijaturnu igrachkicu. Jako sablasno, a kao shto rekoh, na putu nema nikakvih bankina ili zashtita. Vec pomenut, jako uzak put, u kombinaciji sa bezbrojnim "ukosnicama" je odlichan recept za "bliski susret" dva vozila tim pre shto je preglednost losha tako da bukvalno kad ulazite u serpentinu morate da vozite samom ivicom puta, jer ako ne "pobegnete" skroz udesno necete imati vremena da se pomerite ako neko naidje u krivini iz suprotnog smera. A saobracaj je dvosmeran, mada po meni ono teshko da zadovoljava bilo kakve bezbednosne norme chak i za jednosmeran saobracaj. Poslednjih 10-ak kilometara put i ne postoji, nego se vozi po nekom makadamu... Kad se stigne u Bioche, nemojte se iznenaditi shto vash auto nije vishe one boje koje je bio, jer kad se "spuste" sa onog brda svi su sive boje
Ako ste imali srece, to ce biti jedina "shteta", jer malo brzhe vozhnje i neopreznosti - i shteta mozhe biti nemerljivo veca.
Mene iskreno chudi da policija uopshte upucuje saobracaj na ovu "alternativnu deonicu", pa chak i autobuse
jer po meni ne bi trebalo to da rade. Bolje da ljudi i sachekaju u Kolashinu na zastoj, svrate negde i osvezhe se, nego shto ih shalju u neizvesnost i potencijalnu opasnost, jer mene ta "alternativna deonica" ne podseca ni nashta drugo nego do neki "Road to Hell" 
Dakle, NI PO KOJU CENU ne krecite ovim alternativnim putem preko Matesheva, ako vec ne isplanirate put kako valja i naidjete u periodu 9-11 odnosno 15-17 na tu denicu sa obustavljenim saobracajem, predlazhem da stanete negde, odmorite se i osvezhite, jer vas ionako cheka teshka deonica Kolashin-Pogdorica (ili obratno), ali bar nije u pitanju onoliko opasna i nebezbedna deonica kao vec pomenuta ruta preko Matesheva. Mislim da je velika neodgovornost i bezobzirnost CG policije da ljude shalju tim putem, jer se radi o putu kojim jednostavno recheno nije bezbedno voziti, na stranu to shto auto mozhete da shebete samo tako... Ponavljam, jako neodgovorno i neprofesionalno sa njihove strane
Samo josh ovo da dodam: dok smo na jednom zastoju u povratku stajali u koloni, mnogi ljudi su izashli iz auta i potrazhili hladovinu, zapalili sigaretu ili shta vec... U tom trenutku je pocheo odron sa brda iznad nashih glava
Nekoliko auta je stradalo od kamenja i kamenchica, neki Passat je dobio udubljenje na krovu od kamena velichine pesnice koji se dokotrljao odozgo, a jedna zhena je zashtitila glavu rukom i moram reci na njenu srecu zadobila posekotinu ruke (a ne glave). Onda smo tu priskochili u pomoc, neko je doneo vodu jer je zhena maltene kolabirala od stresa, neko je doneo zavoj iz prve pomoci pa je zheni zamotana ruka, a na kraju je intervenisala i Hitna pomoc kojoj je trebalo nekih 20-ak minuta da dodje na lice mesta (sa patrolom policije kao "prethodnicom"). Dakle, kao da nije dovoljno shto na tim zastojima blejite po nekim nedodjijama na 32-33 stepena, nego josh postoji opasnost da vash auto, ili josh gore vi ili neko od vashih saputnika, pretrpe teshke povrede ondosno oshtecenja. Zato, ako na zastojima morate da izadjete iz auta (shto ne preporuchujem), budite jako oprezni jer mozhete vrlo lako dobiti kamen u glavu.
Dakle, da (konachno) zakljuchim ove godine je situacija dole nikad gora, i neka mi ne zamere chlanovi foruma iz CG ali ono je stvarno bruka i sramota. Radovi su u jeku, ali se pitam gde su bili i shta su radili u martu, aprilu, maju... Ako tek sad seku asfalt, kad ce naliti novi? Zashto tek sad sipaju komprimovani beton na ojachanja oko tunela, zar to nije moglo pre mesec dana? Zar je moralo da se sacheka da turistichka sezona poche, pa da se zapochne sa tim radovima? Jednom rechju, sramota je da put od Kolashina do primorja, od "celih" 110 km traje izmedju 4 i 5 chasova, a da je opet toliko nebezbedno kao shto se ispostavilo sa onom jadnom zhenom koja je shatro krenula na godishnji odmor a ni kriva ni duzha zavrshila je u bolnici
Izvinite na duzhini posta, ali sam imao obavezu da skrenem svima pazhnju shta ih cheka ako i kad se zapute dole. Imajte na umu ono shto sam naveo, za dobro vas i vashih saputnika, a i za dobro vasheg ljubimca-chetvorotochkasha
Pozz za forumashe


Kao prvo, skrecem pazhnju na ogroman broj odrona, shto naravno ostavlja haos po putu ali i neke kamenchuge koje su bukvalno velichine lubenice. Imajte ovo na umu iako nije nishta novo, ali stvarno vodite rachuna jer onakve "gromade" mogu da naprave cirkus na autu... Naravno da ce se vremenom to kamenje "razneti" po putu i "usitniti", ali oni koji idu dole pochetkom juna neka budu izuzetno pazljivi jer su odroni sad i najcheshci.
Kao drugo, situacija sa tunelima (sem ona dva-tri nova) je katastrofalna, neuporedivo loshija od proshle godine. To znachi da su tuneli prepuni udarnih rupa, mestimichno nedostaju kvadratni metri asfalta, a na samom pochetku tunela chesto je i kamenje i shljunak koje verovatno nanesu vozila sa puta ispred, jer tu vrlo chesto ima sitnijih odrona. Dakle, preporuchujem veliki oprez u tunelima, spustite brzinu pri ulasku jer dok se ochi adaptiraju na mrak treba par sekundi shto znachi da cete za to vreme voziti bukvalno naslepo (naravno da bele linije i katadioptera nema "ni od korova"), a kao shto rekoh najgora situacija je na ulasku i pochetku tunela. Dok se koliko-toliko prviknete na mrak, mozhe vec biti kasno...
Kao trece, ima jako puno deonica na kojima se izvode radovi, narochito na i u blizini mostova. Maltene kompletna deonica Podgorica-Kolashin je u radovima, i zbog toga ima jako mnogo zaustavljanja i naizmenichnog propushtanja vozila jednom trakom. U povratku je za prolaz ove deonice od "celih" 70-ak km puta trebalo skoro pa 3 sata


Chetvrto, ujedno i najvazhnije, je ono shto savetujem svima da imaju na umu da se ne bi kao ja (u odlasku) zahebali zbog neobaveshtenosti. Naime, saobracaj na pomenutoj deonici od Kolashina do Podgorice je u totalnoj obustavi od 9 do 11 pre podne odnosno od 15 do 17 chasova popodne. Ako "naletite" u to vreme saobracajna policija ce vas usmeriti na alternativnu deonicu preko Matesheva. E, tu deonicu ne bih pozheleo kao put na odmor ni najgorem neprijatelju, jer se radi o KATASTROFALNOJ deonici puta od koje je prvih 10-ak kilometara (od Kolashina) josh i dobro, ali nakon toga se prelazi na veoma uzak put, sa nebrojenim rupama, ulegnucima, odronjenim delovima kompletne kolovozne trake, udarnih rupchaga, prelaska preko nekih "mostova" za koje se mozhe pretpostaviti da ce se srushiti svakog momenta... U principu se vozite oko 2 i po' sata prvom i drugom brzinom, a ovi shto voze diesele mozhda "dosegnu" chak i do trece brzine



Mene iskreno chudi da policija uopshte upucuje saobracaj na ovu "alternativnu deonicu", pa chak i autobuse


Dakle, NI PO KOJU CENU ne krecite ovim alternativnim putem preko Matesheva, ako vec ne isplanirate put kako valja i naidjete u periodu 9-11 odnosno 15-17 na tu denicu sa obustavljenim saobracajem, predlazhem da stanete negde, odmorite se i osvezhite, jer vas ionako cheka teshka deonica Kolashin-Pogdorica (ili obratno), ali bar nije u pitanju onoliko opasna i nebezbedna deonica kao vec pomenuta ruta preko Matesheva. Mislim da je velika neodgovornost i bezobzirnost CG policije da ljude shalju tim putem, jer se radi o putu kojim jednostavno recheno nije bezbedno voziti, na stranu to shto auto mozhete da shebete samo tako... Ponavljam, jako neodgovorno i neprofesionalno sa njihove strane

Samo josh ovo da dodam: dok smo na jednom zastoju u povratku stajali u koloni, mnogi ljudi su izashli iz auta i potrazhili hladovinu, zapalili sigaretu ili shta vec... U tom trenutku je pocheo odron sa brda iznad nashih glava


Dakle, da (konachno) zakljuchim ove godine je situacija dole nikad gora, i neka mi ne zamere chlanovi foruma iz CG ali ono je stvarno bruka i sramota. Radovi su u jeku, ali se pitam gde su bili i shta su radili u martu, aprilu, maju... Ako tek sad seku asfalt, kad ce naliti novi? Zashto tek sad sipaju komprimovani beton na ojachanja oko tunela, zar to nije moglo pre mesec dana? Zar je moralo da se sacheka da turistichka sezona poche, pa da se zapochne sa tim radovima? Jednom rechju, sramota je da put od Kolashina do primorja, od "celih" 110 km traje izmedju 4 i 5 chasova, a da je opet toliko nebezbedno kao shto se ispostavilo sa onom jadnom zhenom koja je shatro krenula na godishnji odmor a ni kriva ni duzha zavrshila je u bolnici

Izvinite na duzhini posta, ali sam imao obavezu da skrenem svima pazhnju shta ih cheka ako i kad se zapute dole. Imajte na umu ono shto sam naveo, za dobro vas i vashih saputnika, a i za dobro vasheg ljubimca-chetvorotochkasha

Pozz za forumashe
Comment