dvojno drzavljanstvo i voznja kola na strane table

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [kick]
    CBC Senator
    • 21.05.2005
    • 212
    • Leskovac, Srbija

    Brate izvadi i hrvatsku vozacku dozvolu i vozi sta hoces. Ne pokazujes nigde da imas i nase papire i to je to. Imam druga koji vec 3 god. vozi sa hrvatskim papirima sve i svasta i nema nikakvih problema.
    BMW Fan Club Srbija

    Comment

    • sri98
      Admin od Trpeze
      • 24.10.2004
      • 7262
      • Republic of Konjarnik
      • Toyota Corolla E 210

      I onda saobracajac radio vezom za 12 sec utvrdi da ima i nase papire....
      Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

      Comment

      • Dren
        CBC Senator XXL
        • 24.08.2005
        • 1068
        • Sarajevo

        Originally posted by ada
        brik! A ajde mi reci na primer evo situacija?! Treba da idem preko da dovezem liku auto?! Da li i kako i sta da uradim a da ne pogresim?!
        Hajd' da ti ja kazem sta ti treba...

        Putovnica (pasos) ti sluzi za prelazak granica bez viza... Vozacka je tvoja svakako, jer ti je svakako i adresa prebivanja Novi sad... Pa sasvim mirno mozes imati HR pasos i SCG (Srbija) vozacku... Obicno kada selis u drugu zemlju, nakon nekog vremena ( 6-12 mjeseci ) moras izvaditi njihovu vozacku dozvolu, a ne se vise "sverati" sa stranom... Jer nisi vise turista, nego stanovnik... U nekim zemljama se mora polagati ispit, a u nekim mozes samo podnijeti zahtjev za izdavanje njihove vozacke, gdje ti tvoja dotadasnja sluzi kao dokaz da ne moras polagati vozacki... U tom slucaju tvoja stara vozacka mora ostati kod njih, kao dokaz na osnovu cega su ti izdali njihovu vozacku bez polaganja... Ovaj sistem sigurno vrijedi u BiH, jer sam se raspitivao sta mi je sestri potrebno za ovdasnju dozvolu kada ima iz USA... Pa mi rekose za ovu zamjenu...

        Ali nisi to ni pitao...

        U svakom slucaju, ne zaboravi ponijeti PUNOMOC od onoga ko te salje po auto, jer na "brdovitom balkanu" to hoce potraziti... Mene su jednom (doduse poodavno) zamalo vratili za SLO-HR granice, na ulasku u HR, iako sam imao HR pasos, jer nisam imao punomoc za Golfa kojeg sam dovozio covjeku... Pustise me na sarm, ali vise nakon sto su mi stavili do znanja da su me mogli vratiti jer su oni VLAST ! Punomoc iz Srbije ne bi trebala biti problem, jer mislim da je potpisan sporazum o medjusobnom priznavanju dokumenata, pa ti niko ne moze reci da to ne vazi na teritoriji HR... Mali problem moze biti ako ne znas unaprijed podatke o vozilu, broj sasije, tablice i sl... Ali tebi npr. Tomo Tomic mora dati ovlastenje da u njegovo ime dovezes u Srbiju vozilo xxx... Eh, sad da li u opstini hoce ovjeriti generalizovanu punomoc, provjeri...

        Nadam se da pomogoh...

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          Treba da idem preko da dovezem liku auto?! Da li i kako i sta da uradim a da ne pogresim?!
          sto se tebe tice, ti mozes da vozis strani auto do granica Srbije, i da na granici (tj pre nje neposredno) napustis vozilo i predas nekome ko ima pravo da vozi strani auto unutar Srbije ( i da udje sa njim).

          sto se zastupanja pravno nekoga, potrebna su ti overena ovlascenja te osobe za pravni posao koji sprovodis u njeno ime.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            To sto si napisao bi vazilo kada bi se odrekao drzavljanstva Srbije
            tacno tako, to sam i napisao- kada se iseli iz Srbije postaje stranac i vaze za njega (kao Hrvata) isto kao i za bilo kog drugog stranca pravila vezana za carinu.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • sri98
              Admin od Trpeze
              • 24.10.2004
              • 7262
              • Republic of Konjarnik
              • Toyota Corolla E 210


              Ima razlike.

              Moze da se iseli i da ostane drzavljanin, a pravi stranac postaje ako se ipise iz drzavljanstva....

              Poenta je da smo mislili na isto.
              Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

              Comment

              • dintel011
                CBC Senator XXL
                • 12.03.2005
                • 348
                • Beograd, Vidikovac

                Originally posted by sri98
                u praksi ima i drugih slucajeva (dintel),
                A osim mene, jos par hiljada automobila u Srbiji...

                Originally posted by brick
                Treba da idem preko da dovezem liku auto?! Da li i kako i sta da uradim a da ne pogresim?!
                sto se tebe tice, ti mozes da vozis strani auto do granica Srbije, i da na granici (tj pre nje neposredno) napustis vozilo i predas nekome ko ima pravo da vozi strani auto unutar Srbije ( i da udje sa njim).
                A jel stvarno mislis da nebi usao u Srbiju sa njim?
                Jel poznajes nekoga koga nisu pustili da udje sa takvim - konkretno CRO pasosem?
                Voleo bi da izvor informacija podelis sa nama.

                Comment

                • sri98
                  Admin od Trpeze
                  • 24.10.2004
                  • 7262
                  • Republic of Konjarnik
                  • Toyota Corolla E 210

                  Originally posted by dintel011
                  Originally posted by sri98
                  u praksi ima i drugih slucajeva (dintel),
                  A osim mene, jos par hiljada automobila u Srbiji...
                  Nemoj da vadis recenicu iz konteksta

                  Originally posted by sri98
                  Ovo sve je By The Book, u praksi ima i drugih slucajeva (dintel), ali kao sto je pomenuto i u nekim drugim temama, pre ili kasnije ce i ovde poceti striktno da se primenjuju svi propisi, a dotle, kako se kome zalomi.
                  Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    He, he.
                    Ne vidim poentu zasto voziti "strani" auto u Srbiji permanentno ali moze. Evo kako. Dvojni drzavljanin je kod kuce u dve drzave a u isto vreme je privremeno u onoj drugoj. I u jednoj i u drugoj je prijavljen prakticno na stalno boraviste i kod kuce je. Mozes da se setas kako hoces a auto moze da bude sa stranim tablama ograniceno vreme (mislim 3 meseca da je bilo pre). I to je to. Slicno je i sa onima koji imaju papire u stranoj drzavi. Ko kaze da odmor traje 30 dana? Znam ljude koji su se godinama vozili sa francuskim tablama u bivsoj Jugi.Ne kazem da nisu cinili prekrsaj ali se to radilo jednostavno. Prakticno su odlazili par puta godisnje i to poslom u Francusku i gotovo. Ti uvek mozes da kazes da si na odmoru ili privremeno u Srbiji. Ko to da proverava i gde? Jos kako ljudi sa dvojnim drzavljanstvom ili papirima imaju odredjene normalne privilegije u obe drzave. E sad, sto neko to zloupotrebljava.....
                    Jedino sto vozacka moze da bude samo jedna jer se vrsi zamena. Nije bitno sto neko ima 18 pasosa i sto je uvek Srbin u Srbiji. Znaci li to da takav neko ne moze da dodje svojim autom sa stranim tablama u Srbiju na odmor ili bilo zasto? To je jednostavno zacarani krug i gotovo. Kakav je slucaj sa strancima koji rade u Srbiji? Sigurno voze na srpske table? Nisu valjda ludi osim ako im firma nije dala takav auto na raspolaganje. Cariniti auto koji sluzi za posao zbog nekoliko meseci rada u stranoj drzavi. Ko to normalan jos radi? Ovde mislim na period ispod 3 meseca, pa prekid, pa opet... Naravno da se nigde ne sme po zakonu izigravati Englez na permanentnoj bazi. A sta recimo u ovom slucaju? Strana firma radi u Srbiji i ima svoj vozni park na strane table ali ima radnike Srbe. Da li ti ljudi smeju da voze ta vozila? Ne smeju, verovatno, i to je notorna glupost ako je tako. Smes da radis za stranca a ne smes da koristis strana sredstva za rad. Sio mi ga Djura. Eto razloga zasto je neophodno da se neke stvari jednostavno urede na reciprocnom principu pa zvalo se to EU ili bilo kako. Sve ostalo je cista robija. Jednostavno su neke osnovne stvari suvisne ljudima. Zar nema dovoljno problema i ovako?
                    Da li ja kao dvojni drzavljanin MORAM da imam vazecu srpsku licnu kartu? Pandur bi reko da moram a ja kazem da ne moram. U tom slucaju moram nesto drugo a to je da se prijavim u policiji kao stranac i tu potvrdu moram da imam sa stranim dokumentima. Licna se ne izdaje u konzulatima i kako neko moze da ima vazecu ako ne dolazi u Srbiju cesto i koj ce mu djavo u inostranstvu. Drugo. Moja srpska vozacka je naravno ISTEKLA jer uopste nije kod mene. Hoce li neko da mi kaze da cu morati da polazem opet ako bi se ikada vratio da zivim u Srbiji i da vozim na srpske table? Dajte bre policijo nije to bas samo tako prosto. Jos kako je verovatno sve to reseno na logican nacin. Zakoni ne sluze da bi nekome smetali nego da se smanji haos. U trenutku kad jedna drzava prihvati kao legalno dvojno ili cak trojno drzavljanstvo svojih gradjana to podrazumeva niz specijalnih stvarcica koje idu u paketu pre svega iz faktickih i prakticnih razloga. Nije cudo da neke zemlje to ne prihvataju. Svako ima svoje opravdane razloge.

                    Comment

                    • sri98
                      Admin od Trpeze
                      • 24.10.2004
                      • 7262
                      • Republic of Konjarnik
                      • Toyota Corolla E 210

                      Lepo si to smislio, ali sve to nije pa zakonu i ne moze tako.

                      Originally posted by sri98
                      Ovo sve je By The Book, u praksi ima i drugih slucajeva (dintel), ali kao sto je pomenuto i u nekim drugim temama, pre ili kasnije ce i ovde poceti striktno da se primenjuju svi propisi, a dotle, kako se kome zalomi.
                      Moram na posao, detaljnije kasnije
                      Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                      Comment

                      • ada
                        CBC Senator XXL
                        • 04.06.2005
                        • 2375
                        • Novi Sad
                        • Svasta nesto

                        razlog zasto bi trenutno vozio stranca su finasiske prirode jer sam novce usmerio u drugom smeru
                        a drugo posto treba da idem preko da dovezem auto za nekog lika koji ce ga naravno ovde cariniti i registrovati oce li me zezati milicija zbog toga! Znaci treba jednostavno da dovezem auto u srbiju?!
                        Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
                        Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
                        Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
                        Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          Jel poznajes nekoga koga nisu pustili da udje sa takvim - konkretno CRO pasosem
                          nije poenta da li ce te neko pustiti ili spreciti da udjes.
                          poenta je da li ces ostati bez auta ili neces shodno tome da li je auto legalno usao u zemlju sa UCD papirima ili nije.

                          da poznajem ljude kojima su oduzeti automobili na teritoriji Srbije, prodati na aukciji carine a ti ljudi ostali bez auta (plus zaradili kaznu).

                          imas na forumu opis loseg iskustva naseg clana koji je ostao bez auta (sa srpskim tablicama) jer nije prosao legalnu proceduru pri ulasku u zemlju.

                          da li je tom clanu bitno pustili ili nepustili (vozaca) zbog stranog pasosa kada mu je oduzet auto, ne verujem. ostao je i bez auta i bez para zbog necije (tudje) naivnosti, losih usluga, neverovanja u postojanje zakona, necega...

                          moja poenta je da svako ko pokusava da ilegalno unosi (uvozi) auto zmureci sa jednim ili dva oka na vazece propise ulece u rizik da pre ili kasnije bude otkriven(a) u toj nameri.

                          ili drugacije, da se ogranicim na sebe, ja ne bih vozio ilegalno auto bez obzira pustio me neko ili ne pustio, uhvatio me neko ili jos uvek ne...prosto ne zelim da rizikujem da negde na putu, nekoga dana, neko u nekoj kontroli sabere 2+2 i time sebe dovedem iz zablude u fazu realiteta.

                          dakle, da znam ljude koji su ostali bez auta usled "slobodnog tumacenja" propisa da se nece bas njima dogoditi.
                          losa sreca, mozda, ja prosto to nikome ne zelim da savetujem ili makar da otvoreno ukazem na takvu mogucnost...a svako moze sam po izboru da odluci da li je rizik vredan dobitka ili nije.

                          takodje, znao sam i neke ljude koji su vozili neregistrovane automobile, bez osiguranja istekle tablice pa nikome nista. niko ih nije sprecio, niko ometao, prosto nisu bili uhvaceni na delu. dobra sreca, mozda.

                          mislim da je sri, potanko i argumentovano naveo cinjenice sto se tice zakonske regulative.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            Kakav je slucaj sa strancima koji rade u Srbiji? Sigurno voze na srpske table?
                            da, naravno.
                            (tako je i u drugim zemljama po pravilu regulisano da su uvek domace table obavezne, osim za diplomatski kor gde vazi posebna regulativa).

                            registruju auto u MUP Srbije i dobijaju srpske tablice za tu vrstu registracije namenjene.
                            najnormalnija procedura godinama (decenijama) unazad, uobicajena.
                            pri tome prema vrsti statusa stranca u Srbiji stopa carine je razlicita (ne placa se kao privremeni uvoz, ili placa puna ili ne placa uz uslov 36 meseci boravka, ili nesto cega ne mogu da se sada setim).

                            ako ne uzmu srpske table (registruju u MUPu) mogu dospeti u situaciju da krse carinske zakone a time i da im se oduzme auto koji je u carinskom prekrsaju.

                            da li ce se to i izvrsiti od strane izvrsnog organa (policije) ili nece (samo opomena usmeno) i vracamo se na pitanje by the book i (slobodne) primene istoga.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              Strana firma radi u Srbiji i ima svoj vozni park na strane table ali ima radnike Srbe. Da li ti ljudi smeju da voze ta vozila? Ne smeju, verovatno, i to je notorna glupost ako je tako. Smes da radis za stranca a ne smes da koristis strana sredstva za rad
                              postoji mogucnost da se ne razumemo.

                              strani auto je sredstvo strane firme za rad u Srbiji samo ako se bavi prevoznickom/spediterskom delatnoscu.
                              a za takvu delatnost postoje kvote, posebne dozvole u bilateralnom aranzmanu izmedju svake 2 drzave... to jest ne moze stranac slobodno niti da zapocne posao u toj oblasti za datu godinu bez posebne godisnje dozvole. takav je evropski sistem saobracajnih kvota, jos uvek vazeci.

                              (kao sto je jos uvek vazeci za avio saobracaj, a bice ukinut vrlo uskoro opet prema medjunarodnom opstem sporazumu- sada ne moze firma iz jedne zemlje da prevozi putnike u drugoj zemlji bez posebnih dodeljenih kvota-prava prevoza.)
                              strana firma u Srbiji= predstavnistvo.
                              strana sredstva za rad, strani auto, posebna regulativa. (placa se posebna godisnja taksa kao zamena za carinu).

                              osnivac strana a registrovana domaca firma= domaci auto, domaca sredstva za rad, isto kao i bilo koja druga lokalna firma.

                              domaci radnik ne moze da koristi strani auto, da li je notorna glupost mozemo da raspredamo ali takva su opste vazeca medjunarodna pravila, i kao takva vaze i u drugim zemljama (kao i za podugacak popis drugih sredstava u toj poziciji, karnet sistem).

                              isto kao i radno pravo, gde je (obicno) potrebna radna viza, svaka zemlja regulise na svojoj teritoriji prava i obaveze stranaca.

                              u Srbiji automobil nije na LB (liberalnom ,slobodnom) sistemu i kao takav na njega se primenjuje vazeca zakonska regulativa.

                              dok se ne promeni, zakoni su vazeci ma kakvi su.

                              kada (jednoga dana) Srbija udje u carinsku uniju sa nekom drugom drzavom, recimo EU kao jednom drzavom, tada ce i auto biti unutar istog carinskog podrucja pa nece biti ni sadasnjeg zakonskog nacina regulisanja te tematike.

                              ali, o tom potom a do tada na auto se primenjuju vazeca pravila, kakva god da su, na sve...pa i na strance koji privremeno borave ovde (prema za to predvidjenoj regulativi).

                              sistem u saobracaju u Evropi je takav kakav je, negde liberalniji negde manje i kao takav mora (treba) da se postuje u svakoj zemlji kako god da je regulisan.

                              kao sto i saobracajna pravila nisu ista u Evropi i zavise od zemlje do zemlje, konkretno pravilo desne strane (Autrija) ili semaforska signalizacija (Nemacka) su razlicito regulisani nego kod nas.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                oce li me zezati milicija zbog toga
                                na sebe preuzimas rizik, hoce li (te uhvatiti) kontrola bas na tebi da se zalomi ili nece.

                                situacija kao da vozis neregistrovan auto (ili tehnicki neispravan prema zakonu), na tebi je rizik.

                                u oba slucaja u poziciji si protiv zakona, a ti proceni odnos rizik/gubitak/dobitak.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X