Ovako bi to delovalo u "formulama"
ks/kg motorcikla > ks/kg automobila
Prosto, motor ima ogromnu prednost u masi tj. odnosu mase i kilaze i to se ogleda u ubrzanjima.
Ali..
grip/masa automobila > grip/masa motorcikla
Automobil ima prednost u krivinama, kada snaga nije toliko vazna koliko grip. "Manjak" tockova i geometrija guma motorcikla = drasticno manja povrsina prijanjanja.
Automobili imaju valjkaste gume, imaju ih cetiri, sirina je u proseku dva puta veca. Ukupno, povrsina kojom dve gume motorcikla nalezu na asfalt je mozda i 10x manja od kontaktne povrsine cetiri "valjka" na automobilu.
U zavisnosti od situacije, jedan od ova dva faktora odlucuju pobednika. Uz skill vozaca, naravno
ks/kg motorcikla > ks/kg automobila
Prosto, motor ima ogromnu prednost u masi tj. odnosu mase i kilaze i to se ogleda u ubrzanjima.
Ali..
grip/masa automobila > grip/masa motorcikla
Automobil ima prednost u krivinama, kada snaga nije toliko vazna koliko grip. "Manjak" tockova i geometrija guma motorcikla = drasticno manja povrsina prijanjanja.
Automobili imaju valjkaste gume, imaju ih cetiri, sirina je u proseku dva puta veca. Ukupno, povrsina kojom dve gume motorcikla nalezu na asfalt je mozda i 10x manja od kontaktne povrsine cetiri "valjka" na automobilu.
U zavisnosti od situacije, jedan od ova dva faktora odlucuju pobednika. Uz skill vozaca, naravno

Comment