Plivajuci zamajac

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DRAGANFORD
    Banovan
    • 18.02.2009
    • 103
    • beograd

    Re: Plivajuci zamajac

    luk zamajac i kvacilo 450eur kako izracuna 1500eur.pa za rad niko nemoze uzeti vise od 100eur sve ukupno 550

    Comment

    • Menk0
      CBC Početnik
      • 05.10.2010
      • 9
      • Novi Pazar

      Re: Plivajuci zamajac

      Aha,a ja mislim 450 kvacilo,400 zamajac + ruke + druk lager Ok je
      Hvala Dragane!

      Comment

      • ragazzoni
        CBC Senator XXL
        • 24.02.2009
        • 774
        • Obrenovac i okolina
        • Opel Omega 2.0i-16v

        Re: Plivajuci zamajac

        Originally posted by DRAGANFORD
        OPEL omega 2.0 16v uopste nema plivajuci zamajac,samo omega 2.2 1.6v .svi pricaju da je posle varenja zamajac balansiran ali kod ljudi koji se bave remontim kvacila ja takvu masinu nisam video.obrada zamajca je nesto drugo i nema nikakve veze sa balansiranjem.pa kod nas nemogu da balansiraju ni aluminijumsku felnu/otpadnu tegovi/ a kamoli zamajac
        Prvo po 1000eura da ima plivajući zamajac, ako smeš položi lovu!!!!
        Drugo, JA pričam da sam balansirao zamajac, balansiranje se radi zato što se varenjem unosi nepravilno dodata težina, a ti ljudi koji rade obrade zamajaca, ne balansiraju isti!!!!Moj je na jednoj strani olakšan 35 grama, koliko je to znaju oni koji se bave ovim problemom. Ljudi mogu stavljati i od pudinga zamajac, meni ne smeta.
        Moja boja u imenu znači nešto i nije mi namera da se raspravljam već da ljudima na neki ispravan način sugerišem (ako se uopšte negde u razvijenom svetu govori o preradi zamajaca)
        ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
        Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

        Comment

        • DRAGANFORD
          Banovan
          • 18.02.2009
          • 103
          • beograd

          Re: Plivajuci zamajac

          I jasam vise puta skidao menjac na omegi b 2.016v i nisam video plivajuci zamajac koji ima omega B 2.2 16 V. Zasto bi omega B sa motorom 2.016v imala plivajuci zamajac a njedno drugo vozilo opelovo sa pomenutim motorom nema/astra,vectra/ uopste netvrdim da ti neumes da zavaris ili balansirs zamajac uostalom neznam ni cime se tacno bavis.

          Comment

          • ragazzoni
            CBC Senator XXL
            • 24.02.2009
            • 774
            • Obrenovac i okolina
            • Opel Omega 2.0i-16v

            Re: Plivajuci zamajac

            Nema razloga polemici, ima ga, ako hoćeš da ti poklonim nekoliko razdrndanih, vrlo rado ću. Da li ga ima ili nema nema veze sa čim se ja bavim, ali evo rećiću ti-MAŠINSKI INŽENJER, koji duže vreme radi baš u struci, privatno 20 tak godina i automehaničar.
            ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
            Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

            Comment

            • Eon
              Moderator
              • 10.03.2005
              • 4225
              • Beograd-NBG-44
              • Superb 2.0 4x4 DSG

              Re: Plivajuci zamajac

              Ragazzoni, taman je u ovoj temi potrebna i jedna slika plivajućeg zamajca. SLikaj, pa baci na forum, da Draganford i ostali mogu da vide. Mislim da je bilo mnogo reči, a malo dokaza. Draganford je udaljen za dobrobit zajednice, a ti postavi tu sliku da vidimo situaciju.
              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

              Comment

              • ragazzoni
                CBC Senator XXL
                • 24.02.2009
                • 774
                • Obrenovac i okolina
                • Opel Omega 2.0i-16v

                Re: Plivajuci zamajac



                Slika spojnice PLIVAJUĆEG seta. Jasno se vidi da je spojnica kruta, bez elastičnog dela. Tu funkciju preuzima sklop zamajca, u kome je idejno i praktično spakovano SRCE LAMELE-UBLAŽIVAČ UDARA ILI SILA. Dobila se lakša spojnica, samim tim manje inercijalne sile i lakše-brže dejstvo sinhron spojnice uz smanjenje dimenzija menjačke kutije za datu snagu. Mora se priznati da veličina zamajca omogućava lakšu konstrukciju i trebalo bi masivnost opruga i elemenata u odnosu na SRCE lamele. Da li je tako prosudite sami.



                Na ovoj slici je PLIVAJUĆI zamajac, proizvođač LUK, za OPEL OMEGU MOTOR X20XEV



                Ova fotografija pokazuje sledeće: Fiksni deo zamajca je središni i krajnji spoljni koji sačinjavaju jednu celinu. Ona se putem vijaka u centralnom delu vezuje za kolenasto vratilo-RADILICU. Deo koji prenosi silu po kojoj LAMELA ostvaruje spoj, delimično je slobodan, vezan masivnim kugličnim ležajem za centralni deo, a silu sa spoljnjeg zamajca prenosi preko opruga i graničnika u sklopu, koje se ne vide, bez totalnog razaranja sklopa. Na njega se montira i korpa spojnice. Poenta priče je da se pod dejstvom sile, unutrašnji deo pomeri 10-15 stepeni, ublaži udarac prilikom kretanja, ali ga gotovo trenutno opruge vrate u prvobitni položaj. Na ovoj slici se vidi da su opruge praktično mrtve i da se unutrašnji deo slobodno kreće i ne vraća u prvobitni položaj. Ovo je u manjoj meri informativnog karaktera, oblici elemenata su manje više isti, funkcija ista. Negde su simptomi-lupanje, nemiran rad pri malom broju obrta, negde otežana promena stepena prenosa i td... Korpe kvačila nisu različite ili bitno različite od NEplivajućih setova. Što se remonta tiče, nemam neko iskustvo, orginalni traju 50-200kkm, remontovani?????
                Nekada se govorilo-GLUP JE KO ZAMAJAC, danas se to već ne bi moglo reći obzirom na konstrukciju i CENU!!
                Izvinjavam se na ZARĐALOSTI dela, i nadam se da nisam i ja baš zarđao toliko i za staro gvožđe kao ovaj zamajac!!!
                ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                Comment

                • civi
                  CBC Senator XXL
                  • 26.07.2005
                  • 1492
                  • Pozarevac

                  Re: Plivajuci zamajac

                  Ja se nadam da ti je greda na toj omegi kao i noseci delovi karoserije u zdravom stanju, da ne trule toliko definitivno bih vozio jednu poz
                  Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                  - Kako to misliš, kočim?

                  Comment

                  • sukabb
                    CBC Član
                    • 27.05.2009
                    • 43
                    • Bajina Basta

                    Re: Plivajuci zamajac

                    Pozdrav svima!
                    Citaosam sve postove,pa molim za pomoc i savet.Pre par dana sam kupio Mazdu MPV,2004 godiste.Imam problem ,na leru se cuje grub zvuk,kao da nesto lomi u menjacu,slicno nesto kao kad nema ulja.Izvrsio sam kontrolu ulja,dosuo ceo litar,imam utisak da se to malo smanjilo,ali se i dalje cuje. Auto pali normalno,krece normalno,bez trzanja ikakvog,pri gasenju se ne cuje nista.Ne podrhtava rucica menjaca.Zvuk prestaje odmah ,cim par cm pritisnem pedalu kvacila.Pri punom pritisku na pedalu ne cuje se nista ,nikakvo zveckanje itd.Sta moze biti u pitanju,sta da radim ,da li da skidam menjac ili da vozim tako?Molim vas za pomoc.

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      Re: Plivajuci zamajac

                      Po opisu je najverovatnije sam menjac u problemu i njegovi lezaji. Dal ces da skidas moras ti da odlucis posto je dosta tesko za delove menjaca za taj auto pa da ti auto ne stoji parkiran 3 meseca i da placas ludacke cene delova. Mnogi tako voze duzi period jedino sto nervira. Vidi sa nekim ko servisira menjace kakva je raspolozivost delova ako ga skines. Naravno u slucaju da je do toga sto mogu da posumnjam samo iz opisa iz poruke.
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • gorans
                        CBC Senator XXL
                        • 09.03.2010
                        • 1525
                        • Beograd

                        Re: Plivajuci zamajac

                        Upravo smo drugar i ja skinuli menjac sa njegovog Citroena C5 2.2Hdi jer mu je zablokirao druk lezaj i ostao je bez kvacila.Neznam da li je ovaj zamajac OK ili nije pa nas zanima da li da ga menja posto je vec skinut menjac.Inace otelio sam se i rodio majmuna dok sam ga skinuo Evo snimio sam ga


                        Da,ako mora da se menja koja mu je cena?

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          Re: Plivajuci zamajac

                          Dzaba nesto oko 50-60.000din
                          Nisi naveo godiste ima 3 modela.
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • sukabb
                            CBC Član
                            • 27.05.2009
                            • 43
                            • Bajina Basta

                            Re: Plivajuci zamajac

                            Da li zna neko gde ima da se kupi najjeftinije plivajuci zamajac za Mazdu MPV,isti kao na Mazdi 6,2.0 td,136 ks ,2004 god?Definitivno ustanovljeno da je on u pitanju.

                            Comment

                            • Mirko_NS
                              CBC Član
                              • 17.04.2008
                              • 80
                              • Novi Sad

                              Re: Plivajuci zamajac

                              Novi Fiat Bravo, 1.9MJT/120HP, 100kkm, 2007.

                              Na leru se jasno cuje metalni zvuk i ucestanost zvuka prati obrtaje motora. Evo snimka:



                              napominjem da je zvuk sniman mobilnim, koji je drzan pored samog Fiat znaka, kada se telefon pomeri ka vozackoj strani zvuk je jasniji, kako se od znaka telefon pomeri ka suvozckoj strani zvuk se gubi.

                              Prilikom potrage za izvorom zvuka auto upaljen bez PK, skidan poklopac zupcastog, zastita ispod auta, ali nismo uspeli da lociramo izvor zvuka. Majstor sumnja na plivajuci, ali ja drugih simptoma (opisanih u ovom tredu) plivajuceg nisam primetio - sem sto se auto ponekad pri hladnom startu malo jace zatrese (ovaj problem sa primetio kod svih Brava sa MJT koje sam probao, a kod par Stila sa MJT i koliko sam uspeo da saznam problem je vezan za jedan od nosaca motora).

                              Da li ovaj metalni zvuk tipican za zamajac?

                              Comment

                              • dusan147
                                CBC Senator
                                • 08.03.2008
                                • 287
                                • Novi Sad
                                • GT 1.9 JTDm 16v

                                Re: Plivajuci zamajac

                                Da malo osvežim večnu temu - plivajući zamajac... Ovo je priča o zamajcu za Alfu 147 1.9 JTD 8v.
                                Kako probati da li je zamajac u OK stanju? Kad se skine dole, probati rukom da li je rotacija (neko ovo zove "luft") između 5mm i 10mm. Više od 10mm ne valja...
                                Na JTDu zamajac veoma teško "crkava" jer je "plivanje" postignuto radijalnim oprugama (2 komada). Na vozilima sa plivajućim zamajcem koji ima gumene amortizere, crkavanje je realnije. A kako sam došao do ovog zaključka?
                                Uporedio sam (duga je priča zbog čega) tri plivajuća zamajca za 147 1.9 JTD 8v:
                                a) potpuno novi "Valeo" - kupljen zbog zamene zamajca b),
                                b) onaj koji je došao sa mojom Alfom i prešao oko 140000km i
                                c) polovni tj. korišćeni (uzeo zbog upoređenja, pa posle vratio)...
                                Rezultat upoređenja (sva tri su bila ugrađena i voženo je nekoliko dana sa njima) je:
                                d) sva tri zamajca imaju otprilike isti luft (zazor) kada se pomeraju rukom,
                                e) sva tri zamajca imaju isto ponašanje u leru, pri ubrzanju, kočenju motorom , pri gašenju, startovanju i
                                f) sada imam maltene nov, tri dana korišćen zamajac viška, onaj pod a), koji prodajem... Evo i slike tog zamajca gde se vide bitni delovi, kako je to lepo opisao ragazzoni...


                                Šta je zaključak/poenta?
                                Između ostalog i da je "majstorima" najlakše da kažu da je zamajac "zreo" za zamenu - deo je skup, pa može da se uzme i više za "ruke" ...
                                Opruge u zamajcu JTDa mogu i da promene karakteristike, ali će on da obavlja svoju "plivajuću" funkciju. Razlog za "večno" trajanje zamajca je u činjenici da je jedna opruga zategnuta, a jedna pritisnuta, pa čak i kidanje opruge (što je gotovo neverovatno) ne smanjuje bitno funkcionalnost zamajca. Zbog toga i ne bi trebalo da brine nešto više vibracija pri startu i gašenju motora. Problem su vibracije u stacionarnim režimima rada - na primer ler od 850o/min ili 900o/min. Kad se zamajac zaleti, opruge maltene i ne rade - njihova funkcija je da smanje (ne mogu da spreče) dinamičke udare pri naglim promenama režima vožnje. Ali onda toliko drugih stvari ima veći problem (korpa, lamela, menjač, diferencijal...) od zamajca...
                                Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                                Comment

                                Working...
                                X