auto klima - ugradnja

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zocko
    CBC Član
    • 15.04.2010
    • 10
    • srem, zamalo BG

    #76
    Re: auto klima - ugradnja

    Originally posted by Pera
    Jasno,ali u tom prikljucku postoji iglica,i on je predvidjen da se navrne na nesto.
    A zaboravih da kazem,crevo za visok pritisak sam dao jednom strugaru,da napravi neki reducir za prikljucak visokog pritiska,i ja sam mu rekao kako stoje stvari,on kaze da moze,pa sad videcemo.
    ustedi muku, adapter koji ti je potreban ima da se kupi,raspitaj se malo bolje.

    pozdrav
    "Tako je moj komsija kupio Pezo 106 nekakav Turbo qurci palci brme brm lijepi za sic i jos neke glupost,udari te macka poginu"

    Comment

    • Dexxter
      CBC Senator
      • 26.11.2007
      • 224
      • Svilajnac

      #77
      Re: auto klima - ugradnja

      Slobodno navedi tu firmu.
      Work to ride - Ride to work

      Comment

      • Pera
        CBC Veteran
        • 24.10.2007
        • 129
        • BG

        #78
        Re: auto klima - ugradnja

        Ja kad sam u jednoj drugoj firmi jurio te prikljucke,imao sam muku,a isto su prilicno dobro snabdeveni.
        Znaci ovako,prikljucak niskog pritiska imaju u dve varijante,u t obliku,i ovako solo kao sto sam slikao gore.
        Prikljucak za visok pritisak imaju samo odvojeno (kao ovaj gore na slici) i kazu da drugacije nemaju.
        Znam da sebi pravim dupli posao,ali sam ja zamislio da to bude po PS-u i jbg,sad moram da trpim

        @zocko,videcu od ponedeljka,...ebem se sa mali sranjem pa to ti je
        Ovaj reducir za visok pritisak sam dao vec da se napravi pa cemo videti kako je ispalo,ali ne znam sta da radim za ovaj drugi za niski pritisak.
        I ja sam cuo da on ima u onoj t-varijanti,e sad je problem sto to kod mene za mali pritisak mora da ide na aluminijumsku cev,a ne crevo i tu bas nema mesta za neka velika budzenja.
        Cak sam razmisljao ako ne uspe nikako da na otpadu lepo kupom jednu cev za nizak pritisak sa prikljuckom,lepo se isece deo cevi i navari na ovu moju,ali mi to opet deluje kao sve veca budzevina,kad se sve zavrsi slikacu tu staru instalaciju,to je prosto neverovatno,na jednom kraju celicni prikljucak,na drugom alu,cevi nekih ludih promera,npr 15.5 mm i nema spojnica za njih i tako dalje...
        Nadam se da ce konacno doci kraj
        Lada Samara 1.5

        Comment

        • zocko
          CBC Član
          • 15.04.2010
          • 10
          • srem, zamalo BG

          #79
          Re: auto klima - ugradnja

          Originally posted by Pera
          1.Na kompresoru (Sanden) pise da koristi r12 freon,a ima i takve prikljucke za punjenje,da li se jos vrsi punjenje ovim freonom ili mora da se prebaci na r134a?
          .
          Originally posted by Pera
          Ali sad mucim jos jednu muku,na crevu visokog pritiska sam ubacio t-nastavak i na njemu je prikljucak za punjenje sa crvenom kapicom,tj. za visoki pritisak.
          nisam bas razumeo da li su servisni prikljucci na telu kompresora ili na crevu, no to nije ni bitno.
          ako je prikljucak u standardu za R 12, tj 1/4", u wurthu prodaju adaptere sa automatskim ventilima( za vozila sa R 134 freonom).

          ili nadji nekog njihovog prodavca, iz auto divizije, ili pronadji maloprodaju, mislim da ima jedna u Zemunu na autoputu za NS.
          "Tako je moj komsija kupio Pezo 106 nekakav Turbo qurci palci brme brm lijepi za sic i jos neke glupost,udari te macka poginu"

          Comment

          • Pera
            CBC Veteran
            • 24.10.2007
            • 129
            • BG

            #80
            Re: auto klima - ugradnja

            Prikljuci su bili na cevima,problem je bio sto je taj deo cevi za visok pritisak gde se nalazi prikljucak za punjenje (originalno za r12),neke totalno vanstandardne dimenzije,mislim da bese 11,5 mm,nisam vise siguran,i nijednom spojnicom nije mogao da se spoji sa crevom,bar su mi tako rekli u toj firmi gde su mi radili crevo,pa su mi tu onda ubacili t nastavak sa prikljuckom za mali pritisak umesto za veliki i kazu da to nema veze,jer moze aparat da puni i sa dva prikljucka za nizak pritisak,ali se meni to nije svidjalo pa sam dao strugaru da napravi tu neki sistem da se na to navrne prikljucak za visok pritisak,muka ziva

            A prikljucak za nizak pritisak,za r12 u originalu, se nalazi takodje na cevi,ali precnika 8 mm,pa ako postoji taj adapter za mali pritisak,to bi mi onda odgovaralo.
            Lada Samara 1.5

            Comment

            • remark
              CBC Član
              • 05.06.2007
              • 82
              • Novi Sad

              #81
              Re: auto klima - ugradnja

              Ubačena klima u Mitsubishi Carisma 1.6 16V '97 :-)

              Klimu sam kupio za 300Eur iz istog auta. Neverovatno, ali Japanci su sve ostavili, rupe u karoseriji, za nosače, kompresor, hladnjak, cevi, itd.. električne instalacije, izvedeni su džekovi, nema nikakvog prespajanja. Dakle doneo sam pun gepek delova i za 1 dan sve ubacio, prišrafio, prikopčao, tj. sve sem cevi, njih sam samo postavio na svoje mesto, a zavrtanje i dihtovanje sam prepustio servisu koji mi je punio klimu. Instrument tabla nije morala da se skida sva sreća jer se evaporator nalazi negde kod suvozačevih nogu pa sam samo skinuo neke plastike i kasetu za stvari, bilo je povuci potegni gurni i seo je. Pod haubom je milina, prostora ima, samo malo problema sa zapeknutim šrafovima, ali ok je prošlo. Otišao do klima servisa, oni predihtovali cevi, zavrnuli, vakuumirali sistem i napunili ulje i gas. Malo smo podešavali temperaturni senzor kod evaporatora jer je rano isključivao klimu, i naštelovali ga na nekih 5-6 C u DRY modu sa ventilatorom na dvojci. Ima i ECO mod, a na njemu je oko 9-10C temperatura izlaznog vazduha na ventilacionom otvoru u kabini.

              Od delova sam doneo: kompresor, nosač kompresora, hladnjak, ventilator, sušač, kutiju sa relejima i kablovima sa konektorima, neki kompjuterčić klime, cevi, evaporator (hladnjak u kabini), prekidač u kabini, skoro sve šrafove, novi veći kaiš i španer... mislim da je to sve.
              Cela radnja je potrajala oko 3 dana, jer sam se usput zezao sa kablovima od pojačala koji su ranije išli kroz otvor u karoseriji predviđen za cevi od klime, pa sam morao da bušim novu rupu i prevezujem, pa sklapanje plastika u kabini, pa pranje, u****vanje, poliranje, aa.. raspao sam se.

              Klima radi lepo, kad se upali na leru podigne malo obrtaje (sa 750 na 850 valjda), u vožnji se ipak oseti da malo slabije ide auto (66KW - 90KS). E sad, čekam da prođe neko vreme da vidim da li slučajno negde pušta gas, naravno ubačena je i UV boja u gas.

              Toliko od mene, pozzz...

              Comment

              • remark
                CBC Član
                • 05.06.2007
                • 82
                • Novi Sad

                #82
                Re: auto klima - ugradnja

                Kažu da kad ode ležaj na kompresoru da se čuje dok klima radi tj. dok je kompresor uključen. Kod mene je obrnuto, dok kompresor ne radi, tj. dok se vrti u prazno, čuje se neko čangrljanje, zveketanje, ne znam kako da opišem zvuk, a čim se aktivira kompresor taj zvuk prestane. Zna li neko šta je to? Isto neki ležaj u kompresoru?

                Comment

                • zocko
                  CBC Član
                  • 15.04.2010
                  • 10
                  • srem, zamalo BG

                  #83
                  Re: auto klima - ugradnja

                  Upravo obrnuto, neispravan lezaj spojnice zvucne efekte proizvodi kada kompresor "ne radi" tj, kada je klima iskljucena.
                  ti vidi sta ces dalje.

                  pozdrav
                  "Tako je moj komsija kupio Pezo 106 nekakav Turbo qurci palci brme brm lijepi za sic i jos neke glupost,udari te macka poginu"

                  Comment

                  • remark
                    CBC Član
                    • 05.06.2007
                    • 82
                    • Novi Sad

                    #84
                    Re: auto klima - ugradnja

                    Ok videću šta dalje sa kompresorom, hvala!

                    Imam sada drugo pitanje: Kada se klima upali, radi neko vreme, valjda dok ne nabije temperaturu vazduha na izlazu iz hladnjaka u kabini (tu stoji senzor temperature) i isključi se, pa se nakon nekog vremena opet uključi, itd. To je normalno da ne bi došlo do smrzavanja tj. zaleđivanja hladnjaka (evaporatora). E sad, čini mi se da se to prečesto dešava. Kada je auto na leru, spoljašnja temp oko 28C, ventilator na 2 od 4, recimo da klima radi 10sec, pa 5sec ne radi i tako u krug... nekako mi se čini da je to prečesto, kako stoje stvari kod vas? Bojim se da mi nešto ne rikne tako čestim "drkanjem" kompresora, ventilatora i ostale periferije? To znači da se u svakom minutu kompresor uključuje/isključuje jedno 4-5 puta...

                    Comment

                    • Dexxter
                      CBC Senator
                      • 26.11.2007
                      • 224
                      • Svilajnac

                      #85
                      Re: auto klima - ugradnja

                      Odprilike da tebi ne ukljucuje ventilator na hladnjaku klime. Trebalo bi da se zakaci na aparat i da se isprate pritisci. Ali tvoje objasnjenje mi deluje kao da je bast taj ventilator problem.
                      Work to ride - Ride to work

                      Comment

                      • remark
                        CBC Član
                        • 05.06.2007
                        • 82
                        • Novi Sad

                        #86
                        Re: auto klima - ugradnja

                        Ventilator se uredno uključuje, a što se tiče pritisaka pre nedelju dana je sistem vakuumiran, napunjen i svi pritisci su bili ok. Doduše majstor je konstatovao da se prilikom uključenja klime pritisak "isparenja" spusti do granice i da mu je to malo čudno ali eto u granicama je pa je valjda ok. Jednostavno kao da klima jako brzo ohladi vazduh i da se isključi, ali se ponovo brzo uključi i sve tako...

                        Comment

                        • godan
                          CBC Početnik
                          • 23.02.2009
                          • 8
                          • Beograd

                          #87
                          Re: auto klima - ugradnja

                          Ako neko zna.... , da li je moguce ugraditi AC klimu u fiat stilo?
                          Pozdrav!

                          Comment

                          • GadGet
                            CBC Senator
                            • 15.08.2007
                            • 206
                            • Nbgd, Vozdovac

                            #88
                            Re: auto klima - ugradnja

                            Sve je moguce, pogotovu u auto koji je vec fabricki u nekoj varijanti ima. Pitanje je samo isplativosti takvog zahvata u odnosu na prodaju auta i kupovini istog sa klimom

                            Comment

                            • vule92
                              CBC Početnik
                              • 03.08.2010
                              • 1
                              • beograd

                              #89
                              Re: auto klima - ugradnja

                              da li neko moze da mi posalje elektro semu a/c klime...hitno mi je potrebna...unapred zahvalan...

                              Comment

                              • Pera
                                CBC Veteran
                                • 24.10.2007
                                • 129
                                • BG

                                #90
                                Re: auto klima - ugradnja

                                Na kraju da kazem da je klima na pominjanoj samari proradila,stvarno dobro hladi.
                                Imao bih jos jedno pitanje-posto je klima fabricki imala neku poluelektroniku,znaci kruzni prekidac kojim moze da se regulise temperatura,majstor nije imao semu za nju da je poveze i povezao je preko 2 releja,bez mogucnosti podesavanja,sto mi iskreno i ne treba.
                                Desava se sledece,klima hladi odlicno,ali posle pola sata-sat dok radi,pocinje da smrzava dovodna cev i isparivac i vise ne hladi nikako.
                                Problem je sto senzor na isparivacu,funkcionise preko otpora (tako mi je on rekao ) i nije mogao da ga poveze sa tim relejima,vec mi kaze da ako bude ponovo smrzavao,moze da se stavi termostat sa kapilarnom cevi od nekog drugog auta ili od frizidera,ovo drugo mi deluje primamljivije,jer nov termostat od frizidera kosta 300 din,da li neko zna je li ovo izvodljivo???
                                Lada Samara 1.5

                                Comment

                                Working...
                                X