Problem sa klimom - ne mogu da resim

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • milanlj
    CBC Početnik
    • 12.03.2007
    • 6
    • Beograd

    Problem sa klimom - ne mogu da resim

    Pozdrav svima,imam Citroen c4 2007 1.6 HDi. Vec 3 nedelje ne mogu da resim problem.
    Gasi mi se kompresor od klime kad malo pritisnem gas i nakon par sekundi se upali (oseti se u gradu kad ima puno stani - kreni). Skoro svaki put kad podjem sa semafora cak i lagano, kompresor se ugasi i nakon par sekundi odmah upali. Kada vozim na putu, ne menjam rezim voznje, sve radi OK. U gradu je to toliko cesto da kad je vruce bukvalno ne mogu da se ohladim.
    Servis klime (ponovno punjenje) je uradjeno, problem je ostao. Hladnjaci su oprani, problem i dalje nije otklonjen. Bio sam u ovlascenom Citroen servisu i tamo je covek rekao (nakon sto smo se provozali jer me je ubedjivao da to tako treba, sve dok nije konstatovao da nakon 5 minuta voznje u gradu, temperatura vazduha iz klime ne pada ispod 15 stepeni i da se skuvao ) da moram da ostavim auto da uradi detaljnu dijagnostiku i da najverovatnije zeza softver od BSI i da mora da se stavi novi.
    Bio sam i do jos jednog majstora koji kaze da nema veze sa softverom nego da mi je verovatno zapuseno nesto u sistemu od klime (neki filter, isparivac li vec kako je rekao, koji se nalazi u samom hladnjaku od klime) i da mora novi hladnjak jer na mom modelu taj filter ne moze da se zameni samostalno.
    Posto su obe varijante srazmerno skupe, moze li neka pomoc... sta je verovatnije od ova dva kvara (ne bih da platim sredjivanje jedne stvari, a da ispadne da nije bilo to) ili eventualno neko ima neku trecu ideju?
    Inace problem se manifestuje kada su velike vrucine (preko 30 C). Na oko 25, klima radi takodje OK koliko sam ja mogao da primetim. Merili su mi pritiske i kada je vrucina pritisak u sistemu za hladjenje dogura i do 30 bara, onda se upali ventilator na drugu brzinu i obori pritisak i tako u krug. Majstor kaze da ne sme da prelazi 17-18 bara i da ne bi smeo da koristim klimu jer nabija veliki pritisak dok se kvar ne otkloni. Kada nije velika vrucina pritisak se ne dize iznad normale. Zbog toga mi se stvara jos jedan problem jer ne mogu da dijagnostikuju kvar sve dok ne dodju vrucine, a ove nedelje ih nece biti, a za vikend putujem na odmor, tako da ce mi klima biti potrebna.

    Da li da vozim auto da mi sredjuju taj softver ili ipak da probam sa hladnjakom?
  • Stratos
    CBC Senator XXL
    • 10.09.2008
    • 2594
    • Novi Sad

    #2
    Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

    moze li neka pomoc... sta je verovatnije od ova dva kvara
    Ovo nije dobar put za rešavanje problema. POtrebno je sa sigurnošću naći kvar.

    Što se tiče samog kvara,mada nisam stručnjak za klime,očigledno je da imaš preveliki visoki pritisak u sistemu. Može biti više razloga...
    Dobar servis bi t trebalo lako da reši. Obično se počinje sa proverom količine freona u sistemu i čistoćom "hladnjaka" klime,zatim provera presostata...druga brzina ventilatora "hladnjaka klime" treba da se uklučuje na 17-18 bara...ali da ne licitiram,imaš temu na forumu za preporuku klima servisera pa baci pogled tamo.

    Comment

    • milanlj
      CBC Početnik
      • 12.03.2007
      • 6
      • Beograd

      #3
      Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

      klima je ponovo bila napunjena sa tacno freona koliko treba, hladnjak je dovoljno cist da ne pravi takav problem... Probali smo i da ispustimo kasnije malo freona i situacija je postpuno ista. Dakle jedino taj presostat...

      Comment

      • ada
        CBC Senator XXL
        • 04.06.2005
        • 2375
        • Novi Sad
        • Svasta nesto

        #4
        Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

        ave zavisi koji kompresor ti je u c4. imas tri modela i ide u jedan 470gr u drugi 560gr u treci 850 gr.
        Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
        Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
        Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
        Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #5
          Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

          Originally posted by milanlj
          Inace problem se manifestuje kada su velike vrucine (preko 30 C). Na oko 25, klima radi takodje OK koliko sam ja mogao da primetim. Merili su mi pritiske i kada je vrucina pritisak u sistemu za hladjenje dogura i do 30 bara, onda se upali ventilator na drugu brzinu i obori pritisak i tako u krug. Majstor kaze da ne sme da prelazi 17-18 bara i da ne bi smeo da koristim klimu jer nabija veliki pritisak dok se kvar ne otkloni. Kada nije velika vrucina pritisak se ne dize iznad normale. Zbog toga mi se stvara jos jedan problem jer ne mogu da dijagnostikuju kvar sve dok ne dodju vrucine...
          Nisi naveo, da li se radi o digitalnoj, ili manualnoj klimi? Ima nekoliko bitnih razlika, između ostalog broj brzina ventilatora klime i način regulisanja cirkulacije u kabini vozila.

          Raspolažem kompletnim servisnim uputstvom za sve tipove renault megan vozila. Klima uređaji su u principu isti za sva vozila. U tvom postu, nelogično je, da se ne može dijagnostifikovati kvar, sve dok ne dođu vrućine! Jednostavno se uključi hlađenje na maksimum i vožnjom u raznim režimima rada motora, za 15-20 minuta će se utvrditi, kako klima funkcioniše.

          Skeptičan sam u vezi tvrdnje, da pritisak u sistemu ne sme da prelazi 17-18 bara, jer kod reno-a radni opseg regulacije senzora pritiska (presostat) je od 2-27 bara, van kojega dolazi do cut-off. Ispod 2 bara znači nedovoljno napunjen sistem, zbog ispuštanja gasa, a iznad 27 bara isključuje rad kompresora, radi zaštite sistema od havarije. Kao što si naveo, ventilatori snize pritisak i senzor ponovo uključuje kompresor. Kompjuter klime će, isto tako, isključiti senzor temperature, kad se postigne podešeni (izabrani) stepen hlađenja.

          Kod digitalne klime, rad ventilatora reguliše kompjuter (prebacuje brzine), dok je kod manualne konstantan, kako ručno postavite. Kod reno-a automatski 8 brzina, a ručno 4 brzine.

          Evo par ilustracija iz meganovog uputstva, koje mogu pridoneti boljem razumevanju.












          Comment

          • milanlj
            CBC Početnik
            • 12.03.2007
            • 6
            • Beograd

            #6
            Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

            OK, sta mi savetujete da uradim. Putujem za par dana u Grcku i moram to hitno da resim. Vec sam bio kod 3 majstora za klimu i nisam nista uradio, tako da ne mogu da opet idem kod nekog novog, muka mi je od majstora. Inace imam manuelnu klimu.

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              #7
              Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

              Da li si siguran, da pravilno rukuješ erkondišnom? Pa, ja na 15 stepeni uključujem grejanje! Preporuka je, da se klima reguliše na oko -7 stepeni od spoljnje. Kod megana ima 4-stepena regulacije brzine ventilatora klime, što je ujedno izbor stepena hlađenja. Do sada nisam nikada "terao" više od 3., osim radi ispitivanja rada klime nakon servisiranja, kad se postavi na 4. Obično, po najvećoj spoljnoj temperaturi uključim 3. i kad postignem zadovoljavajuću temperaturu, smanjim na 2.

              Comment

              • milanlj
                CBC Početnik
                • 12.03.2007
                • 6
                • Beograd

                #8
                Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                Originally posted by Franjo
                Da li si siguran, da pravilno rukuješ erkondišnom? Pa, ja na 15 stepeni uključujem grejanje! Preporuka je, da se klima reguliše na oko -7 stepeni od spoljnje. Kod megana ima 4-stepena regulacije brzine ventilatora klime, što je ujedno izbor stepena hlađenja. Do sada nisam nikada "terao" više od 3., osim radi ispitivanja rada klime nakon servisiranja, kad se postavi na 4. Obično, po najvećoj spoljnoj temperaturi uključim 3. i kad postignem zadovoljavajuću temperaturu, smanjim na 2.
                naravno, uvek mi stoji na oko 2 brzine. Tri skoro i da ne ukljucujem. A i to nema veze sa tim da kad je motor u leru da se na blagi pritisak gasa klima gasi

                Comment

                • TECA
                  CBC Senator XXL
                  • 14.10.2007
                  • 2355
                  • Oz

                  #9
                  Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                  Da li da vozim auto da mi sredjuju taj softver ili ipak da probam sa hladnjakom?
                  Nije problem u softveru,neka majstor trazi gde je zacepilo

                  Comment

                  • Wayat Erp
                    CBC Veteran
                    • 17.04.2009
                    • 121
                    • Beograd
                    • Hyundai Elantra 2.0 crdi

                    #10
                    Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                    Imas ovde na forumu preporuke za odlicnog majstora,potrazi,provozaj se do njega i neka strucnjak pogleda sta je u pitanju.

                    Comment

                    • milanlj
                      CBC Početnik
                      • 12.03.2007
                      • 6
                      • Beograd

                      #11
                      Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                      Originally posted by Wayat Erp
                      Imas ovde na forumu preporuke za odlicnog majstora,potrazi,provozaj se do njega i neka strucnjak pogleda sta je u pitanju.
                      ima dosta majstora navedenih kao dobrih... na kog si mislio?

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                        S obzirom na opis problema da probam da uputim.
                        Presostati su zastitni elementi i ne treba nikada u ispravnom klima ciklusu da se aktiviraju, dakle oni su nebitni za tvoj problem.

                        Pritisak na kompresionoj strani jeste debelo previsok za ove dosadasnje spoljne temperature, tu negde do 20 bara bi se moglo ocekivati.

                        Gornji pritisak reda 30tak bara je pri zaista visim temperaturama reda 45C, ujedno to je i gornja granica rada vecine klima uredjaja.

                        Nije navedeno koliko iznose izmereni pritisci na usisnoj strani.

                        Visoki pritisak ukazuje da ima previse "freona" koji ne stigne da u potpunosti ispari tj da je sistem negde zacepljen.

                        Treba dobro pogledati tzv ekspanzioni ventil (orifice tube na eng.).

                        Opisani simptomi ukazuju na mogucu zacepljenost, to je ujedno i mesto u celom sistemu gde je najuza moguca cevka tj jako mali otvor.

                        Ako jeste zapuseno tu, treba rasklopiti (prethodno naravno uhvatiti stari freon u odgovarujuci sud), zameniti/ ocistiti, zatim veoma detaljno pregledati ceo sistem i posebno kompresor na metalne opiljke.

                        Zatim zameniti ulje u karteru kompresora (za svaki slucaj).
                        Ceo sistem ponovo sklopiti u hermeticnu celinu, preko usisne strane napuniti sistem sa tacnom gramazom tacno odredjenog "freona" po tipu.
                        Pratiti punjenje manometrom i termometrom shodno tabeli (pritiska i temperature za dati "freon") sve do uspostave ravnoteznog optimalnog stanja kondenzacije "freona".

                        Postupak zahteva strucnost na nivou frigomehanicara (znaci ne moze to da radi auto servis koji se bavi mehanikom) koji se razume u citanje mernih instrumenata, apsolutnu cistocu (apotekarsku) tokom rada.

                        Softver ne utice na rashladni ciklus. Sve klime u automobilima su on/off tj digitalne (poznaju samo stanje ukljucen kompresor - iskljucen kompresor).

                        Sam izgled dugmica za regulaciju nema nikakvog uticaja na rashladni ciklus tj funkcionisanje klime i ima vise estetski/ komforni zadataka.

                        Analogna klima ne postoji

                        Takodje treba obratiti paznju da prilikom otvaranja klime duze od 15tak minuta treba po pravilu zameniti susac (onaj veliki cilindar).

                        Pre punjenja takodje je obavezno veoma dobro vakumiranje, barem pola sata.

                        Ne postoji klima koja se ne moze popraviti, samo treba naci pravog coveka koji razume kako radi, ima alata i instrumenata za merenje i nesto prakse.

                        PS. tebi najverovatnije dolazi do aktiviranja zastite kompresora usled prevelikog pritiska "freona" posto pri davanju gasa raste broj obrtaja kompresora i time trenutnog porasta pritiska. Ako ne moze da prodje "freon" kroz kapilaru i da ispari nastaje na neki nacin gusenje kompresora i da ne bi eksplodiralo sve aktivira se presostaska zastita.

                        Inace, ako ides u Grcku ili slicno klimatsko podrucje treba znati da svaka klima prakticno prestaje da radi negde oko 43-46C i to odjednom, naglo, da to izgleda kao da se naprasno pokvarila.

                        Nazalost to je urodjena mana i treba se pomiriti da na vrucinama klima u autu prosto nije sposobna da radi.

                        Na umerenim temperaturama do nekih 38-39C klima mora besprekorno da duva ledeni vazduh u kupe vozila ali ne sme da dolazi do zaledjivanja odnosno izdvajanja leda na onim izduvnim resetkama.

                        Ako dolazi do zaledjivanja klima sistem ne radi korektno.

                        Inace, klima se jedino i uvek testira pri polozaju ventilatora kabine na max duvanju i tada mora da duva prilicno hladan vazduh (temperature slicno kao u obicnom kucnom frizideru kada se stavi ruka, subjektivni osecaj).

                        Dakle, po svemu sudeci lici da je sistem zapusen, najlakse se zapusi kapilara (ekspanzioni ventil).
                        Treba ga zameniti novim.

                        Ako je zaista on u jednom komadu sa isparivacem (koji se nalazi u kabini vozila) pa to kosta suvog zlata sta reci osim razmisliti o korektnosti proizvodjaca prema kupcu (ja bih rekao bezobrazluku).


                        Klima je veoma prost sistem, ali zahteva tacno poznavanje radnog ciklusa za tacnu dijagnostiku na osnovu izmerenih parova vrednosti pritisak- temperatura za razne spoljne temperature.

                        Softver i citaci kodova tu malo pomazu, potreban je covek koji zna znanje.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • zoranbg
                          CBC Senator XXL
                          • 23.03.2005
                          • 4098
                          • Rooster's Hill , Beog
                          • Grande Punto 1.2

                          #13
                          Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                          evo malo podataka ,za njegov problem pa nek uporedi pritiske :







                          23 Bara na +43 C spoljne tepmerature. visoki pritisak

                          btw:
                          najlakse je kad klima radi neko vreme , otvoriti haubu i uhvatiti rukom onu cev koja vraca freon iz isparivaca iz kaputnickog prostora , ona treba da bude onako . hladna na dodir .. ne znam koliko stepeni.. mozda od +5 C do +10 C ?!
                          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                          Comment

                          • TECA
                            CBC Senator XXL
                            • 14.10.2007
                            • 2355
                            • Oz

                            #14
                            Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                            U pitanju je temperatura vazduha koji struji kroz hladnjak klime,znaci spoljna temperatura...Franjo,brick je lepo objasnio,ne pratis...

                            Comment

                            • Franjo
                              Banovan
                              • 14.08.2009
                              • 2831
                              • Inđija - Beograd
                              • Renault megan II res

                              #15
                              Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                              Brick je uveliko izgrešio! Pročitaj, šta piše na dnu tabele. A, što ne bi bilo, da se radi o temperaturi vazduha, koja iz motorskog prostora (ambijenta) struji kroz isparivač u putnički prostor. Isparivač je ekspanziona posuda, gde se vrši razmena toplote, isto kao kod hladnjaka klime, samo obrnuti proces.

                              Comment

                              Working...
                              X