Problem sa klimom - ne mogu da resim

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TECA
    CBC Senator XXL
    • 14.10.2007
    • 2355
    • Oz

    #16
    Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

    Brick je pogresio samo kad je rekao da klime nisu softverski regulisane,jesu ali samo da se klima iskljuci ako racunar vidi da vozac zahteva od motora maximalnu snagu na tockovima,ili da je iskljuci u slucaju nedozvoljenog pritiska.I sto nije podvukao da se popravkom ne moze baviti onaj koji je kupio klima stanicu a nema pojma kako klima radi.Nekad nije dovoljno nasuti odredjenu kolicinu gasa i zavrsiti posao.Manometre i gore postavljena tabela, koriste kvalifikovani klima majstori.Ja se time ne bavim pa vam ne mogu strucnije objasniti,a ti Franjo,da li se ti bavis klimama?

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      #17
      Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

      za @Franjo :

      gresis ,gresis i treci put gresis !

      lepo pise na dnu PRVE slike na koju se temperaturu misli i o cemu se radi , i jasno je svima.. pogledaj bice i tebi.
      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • Franjo
        Banovan
        • 14.08.2009
        • 2831
        • Inđija - Beograd
        • Renault megan II res

        #18
        Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

        Možda ne poznajem dovoljno engleski jezik, ali se pitam, zašto nije navedeno umesto ambijent - atmosferska temperatura, ili u napomeni, da se misli na atmosfersku temperaturu, što bi bilo u duhu eng. Outside može da isključuje atm. temperaturu. Ako si u pravu, izvinjavam se!

        A, brick je pogrešio, jer softver bitno utiče na sistem i njim upravlja kompjuter klime i ECU. I drugo, od majstora, koji radi na auto klimi, traži se veća stručnost od frigotehničara, koji održava rashladne uređaje u domaćinstvu, ili industrijske hladnjače.

        Senzori temperature u vozilu, nisu isto, što i termostat u frižideru. I bavio sam se održavanjem automatike velikih rashladnih sistema.

        Comment

        • zoranbg
          CBC Senator XXL
          • 23.03.2005
          • 4098
          • Rooster's Hill , Beog
          • Grande Punto 1.2

          #19
          Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

          pa u napomeni baš to i piše :

          ambient temp is the outside atmospheric temperature
          PREVOD : ambijentalna temperatura je spoljna atmosferska temperatura

          toliko o tome ,da nebude ne jasno , ubuduce samo brisem.
          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

          Comment

          • Franjo
            Banovan
            • 14.08.2009
            • 2831
            • Inđija - Beograd
            • Renault megan II res

            #20
            Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

            U pravu si! I upravo ta tablica upućuje, da je potrebna kompjuterska dijagnostika u svakom slučaju. Prema podacima iz prvog posta, majstor je izvršio merenja i našao, da se pritisci kreću u predviđenim granicama. Dalje je stvar kompjutera klime i ECU.
            Pitanje je, kako klima funkcioniše na 50-60 C? Te temperature nisu nedostižne u Beogradu iznad vrelog asfalta. I koliki pritisak može da izdrži sistem na najslabijem mestu?

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

              Za rashadni kruzni tok freona nije potreban nikakav ECU, nikakav softver, nikakvi termostati.Sredstvo koje pogoni kruzenje freona je mehanicka pumpa koju pogoni radilica motora preko kaisa tj kompresor. I jedan dvostruki prekidac pritiska koji prekida ili pusta struju na kvacilo.

              Pricamo o klima uredjaju u automobilu, bez inverterske regulacije masenog protoka freona.

              Ukljucivanje i iskljucivanje klime tj upravljanje protokom se zadnjih oko 25 godina u automobilima vrsi regulacijom pritiska.
              Odavno se ne koristi regulacijom temperature putem termoekspanzionog ventila u automobilima, tamo negde od kraja 70tih i pocetka 80tih.

              Od alata za dijagnostiku su potrebna 2 manometra i 2 vrlo precizna termometra, i naravno poznavanje termodinamickog ciklusa za dati tip freona.
              I jos jedna sitnica, male sive ljudske celije.

              Kompjuterska dijagnostika je koristan alat za sareno prikazivanje na ekranima onima koji ne (umeju da ) tumace pomenute merace pritiska i temperature.Olaksava posao, ubrzava posao ali nije svemoguce sredstvo za samoresavanje problema.

              Klima sistemi o kojima se prica ne rade nikako na +50 ili +60C a po gotovu ne sa R134a. Deaktiviraju ih zastitni sistemi.
              Zasto, treba zaviriti u udzbenik iz te oblasti i tu ce se naci matematicko fizicko objasnjenje koje je sintetizovano u malo ranije objavljenom postu sa tabelom p, T zavisnosti.

              Naravno postoje metodi da se poveca kondenzacioni kapacitet izmenjivaca toplote, ali to je sasvim drugi cenovni razred klima sistema i sasvim drugacija konstrukcija.

              Limit rada klime u autu sto se tice najvise spoljne temperature je odredjen zastitnim prekidacem visokog pritiska kondenzatora i zastitnim termickim prekidacem samog kompresora.

              Limit rada klime u autu sto se tice najnize spoljne temperature (zimi) je odredjen zastitnim prekidacem niskog pritiska, kao sredstvom za osiguranjem minimalnog jos dovoljnog masenog protoka freona koji ce moci uspesno da hladi kompresor.

              Freon osim funkcije razmene toplote izmedju 2 izmenjivaca (promenom faze materije tecnost-gas) ima i veoma vaznu ulogu podmazivanja i hladjenja kompresora.

              Na autu svi okolni i pomocni sistemi kao sto su pomenuti za iskljucivanje kompresora pri pedali do poda (da bi se oslobodio motor pri preticanju npr od opterecenja i potrosnje snage koju odnosi kompresor), razni sareni displeji i regulatori unutar kabine nemaju nikakvog uticaja na sam rashladni ciklus u smislu upravljanja protokom freona kroz kompresor.

              Njihova uloga je pre svega poboljsanje komfora upotrebe klime i sto lakse zeljene regulacije rada celog klima sistema.
              Prave inverterske klime u automobilima jos su daleko a kada to krene tek ce biti veselo za "majstore" koji se i sada tesko snalaze. Novi sledeci nivo uzimanja novca u auto industriji za par godina uz dovitljive marketinske nazive.

              Kao sto je pomama marketinga za tzv. zonama a auti pre 50 i 60 godina su imali klima sisteme i sa po 6 zona temperature, doduse bez lampica i sarenih dugmica vec na neugledne polugice koje su se rukom pomerale.

              Za rad klime sve sto je potrebno od elektrike na autu je napajanje od 12V za elektromagnetno kvacilo.

              Prica se odnosi na klasicne mehanicke kompresore koje pogoni kais sa radilice.

              Elektro motorom pogonjeni kompresori su veoma retki u automobilima i nisu za predmetni auto relevantni.

              Ceo klima sistem u autu mora biti balansiran u pogledu izmene toplote.
              Koliko toplote moze da prenese kondezator u spoljni vazduh priblizno toliko toplote moze da prenese isparivac na freon iz vazduha kupea vozila. (mali deo toplotnog kapaciteta se gubi na kompresoru, posto u praksi ne postoji idealni teoretski ciklus).

              Sazeto, visoki pritisak kondezacije i nisam pritisak isparavanja ukazuje da je zacepljen sistem- najverovatnije kapilara (cevka sa suzenjem od nekih 3-4 cm duzine).

              Klima sistem u autu je isto sto i frizider u kuci- nista komplikovanije nista jednostavnije.

              Ono sto se zahteva je preciznost i pravilno tumacenje superheat i subcool toplote koja se ocitava pomenutim manometrima i termometrima.

              Osim kao korisnik ne bavim se auto klimama, ali se bavim toplotnim pumpama za zagrevanje zgrada i njihovom finom tjuniranju sto je malo zahtevnije a to iskustvo i nesto teorijskog znanja me uverava da za pomenuti problem sve sto treba je jedan iskusan frigo mehanicar da locira tacno poreklo kvara.

              Dalji posao "kopanja" po kupe auta da se dodje i potom rasklopi sta vec treba moze da odradi bilo koji mehanicar i/ili covek sa 10 prstiju uz dovoljno strpljenja.

              I jos nesto iz prakse, na trzistu se nude i prodaju svakakvi "freoni" pa i oni sumnjivog porekla i kvaliteta mesavine.

              Los freon jako utice na ispravan rad klime.
              To znaci da osim pravilnog punjenja klime u autu mora da bude i kvalitetan R134a uz odgovarajuci dodatak tacno potrebne gramaze ulja.

              Los R134a i klima ce slabo raditi, sistem se preopterecivati i uzalud traziti greska kompjuterskom dijagnostikom.

              GM tj Harris divizija ima jako dobre javno dostupne dokumentacije kako teorijske prirode tako i prakticnih saveta o automobilskim klimama.
              I inace u najveci broj modela vozila sirom sveta je ugradjena bas neka od varijanti GM/ Harris klime tako da ono sto tamo pise maltene univerzalno vazi.

              I jos jedan tip: ako se vec mora menjati kapilara (orifice tube) preporuka je da se umesto klasicne sa fiksnim otvorom i fiksnim protok ugradi verzija sa promenljivim otvorom koja samoregulise protok freona prema potrebama. (variable orifice tube).

              Prema iskustvima u svetu i merenjima VOT moze da na leru (kada je i inace najkriticnije sa kapacitetom klime) na izduvnim ventilacionim otovorima u kupeu dobije snizenje temperature vazduha i do 5C.
              I to sve pri istim postojecim rashladnim kapacitetima i kondezatora i isparivaca.

              Ovo necete procitati u fabrickim serviserskim knjigama proizvodjaca vozila (kosta dodatno proizvodjace vozila) ali mozete procitati kod Harrisa kao preporuku.

              AKo se na doticnom Citroenu ne moze nista zasebno menjati niti podesavati vec samo kompletno "kutija" zameniti za novu "kutiju" i nema dileme tj alternative.

              I da, po mogucstvu tokom testiranja klime nakon popravka iskljuciti sve "softvere" koji bi mogli uticati na rad kompresora u smislu njegovog ogranicenja a u kabini na razne klapne.

              Treba sve da bude otvoreno u kabini za sto veci protok svezeg vazduha pri merenju a ventilator rucno postavljen na najvisi moguci stepen duvanja.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                #22
                Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                U potpunosti korektno, izuzev:
                "Klima sistem u autu je isto sto i frizider u kuci - nista komplikovanije nista jednostavnije."
                U principu da, ali ipak dosta komplikovanije. Osnovna razlika je, veoma promenljiva brzina kompresora, koja uveliko zavisi od vozača, koliko mu je "teška" noga na gasu! I višestepeno podešavanje protoka vazduha kroz evaporator (isparivač). A najbitnija razlika je - kontrola rada sistema putem kompjutera, što nije moguće isključiti.

                Ponovo moram, da potkrepim, sa iskustvom kvara na mom meganu II 2007.godište: Kupio sam ga, sa slabim hlađenjem, uz napomenu prodavca, da treba samo dopuniti gas! U ovlaštenom servisu su mi zamenili ovim redom: 3-funkcionalni senzor pritiska, jer nakon prvog vakumiranja i punjenja, nije hteo da uključi; zatim sušač (dryer), jer se i nakon promene zaptivki sumnjalo u njegovu ispravnost; i na kraju, nakon nepotrebnog servisiranja kompresora (nisu naplatili), zamenjena alu-cev niskog pritiska od sušača do isparivača, u kojoj je (ako je verovati shemi?), ugrađen mikrokalibrisani filter fluida. Verujem, da se misli na taj filter u prvom postu, samo ugrađen u isparivač? Cena opravke 350 evra: četiri radna dana i ugrađeni materijal. Dva puta je vršena kompjuterska dijagnostika: nakon zamene senzora pritiska i zamene cevi.

                Napominjem, da se provera pritiska vrši samo na jednom ventilu punjenja-pražnjenja, što je nešto komplikovanije, od vozila, koja imaju ventile i na strani visokog i niskog pritiska.

                Klima, posle godinu dana, radi besprekorno. Prilikom kontrole, stavljanjem na maksimum hlađenja i izduvavanja, dolazi do stvaranja inja na cevi visokog pritiska, a u normalnom radu do orošavanja.

                I, da je ECU, čudo od tehnike, primer na drugom vozilu:
                Nakon ugradnje uređaja za pogon na LPG, prilikom svakog naglog kočenja, motor mi se gasio. Skoro na svakom semaforu! Maestro Dora, nadzornik radova, prikačio je kompjuter i rekao da vozim! Nakon izvršene softverske korekcije, vozilo mi se više nije gasilo.

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #23
                  Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                  Nemoj Franjo molim te, banovaće i mene zbog tebe
                  Klima kako ej Brick opisao može da se posmatra u podrumu neke zgrade ili na izolovoanom poligonu u sahari gde nema nigde nikog na dva kilometra. U današnjim kolima (novijim) na to ipak malkice utiče i okolna mehanika kao i okolni siftver.

                  Frižider niko ne turira na semaforu i niko ga ne vozi u četvrtoj 30 na sat.
                  A ono za gas sa gašenjem nema veze sa klimom, ima veze sa gasom
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #24
                    Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                    Ali ima veze sa ECU! Išao sam tom analogijom, jer se u uputstvu (servisnom) stalno spominje computer, a nije objašnjeno, kako to funkcioniše.

                    Na primer, kod digitalne (automatske) ili kako je sve ne zovu, postoje 3 senzora temperature (eksterni, interni i osunčanosti), i 1 vlažnosti vazduha, i za sve u funkciji obaveštavanja ECU, radi regulisanja rada sistema hlađenja-grijanja.

                    A, mora malo pozitivne energije (reklame)! Imam li neki bonus, osim što me trpiš na forumu?

                    I umalo da zaboravim, kompjuterska dijagnostika i softverska korekcija mojih grešaka u vožnji (ili načina vožnje) bila je gratis!

                    Comment

                    • Chubbs
                      Everybody lies
                      • 29.01.2006
                      • 5807
                      • Novi Sad
                      • Audi A6 1.8T

                      #25
                      Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                      Originally posted by Dora
                      Nemoj Franjo molim te, banovaće i mene zbog tebe

                      Samo da se Goran pojavi, on zna kako se to radi.
                      You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                      Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                      Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                      Comment

                      • Franjo
                        Banovan
                        • 14.08.2009
                        • 2831
                        • Inđija - Beograd
                        • Renault megan II res

                        #26
                        Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                        Onda, da požurim, ili da se manem ćoravog posla!

                        Česta je greška, uključena recirkulacija vazduha u putničkom prostoru, u uslovima ekstremnih vrućina i gradskoj vožnji, jer rezultira manjim protokom vazduha kroz isparivač. Ekspanzijom gas oduzima toplotu metalnog kućišta i okoline, pa je zbog slabijeg protoka vazduha proces usporen. Zato ga većinom držim na 1/2 do 2/3 opsega regulacije.

                        Kalibrisani čok, može da se zapuši usled raznih nečistoća, ali to dovodi do neregularnog stanja sistema i potpunog isključenja. Rešenje jedino zamena kompletnog dela sa senzorom pritiska.




                        ECU stalno prati pritisak preko senzora pritiska i kod reno-a isključuje kompresor, kada pritisak poraste iznad 27 bara:




                        Isto tako, isključit će u potpunosti sistem hlađenja u slučaju gubitka rashladnog sredstva i padom pritiska ispod 2 bara.

                        Prema uputstvu, merenje može da pokaže, da je sistem u regularnom režimu, iako je odstupanje punjenja u rasponu +35 g -100 g od propisanog.
                        Prepunjavanje +50 g i više nije preporučljivo (dozvoljeno), jer se sistem dovodi u neregularni režim rada.

                        Comment

                        • Chubbs
                          Everybody lies
                          • 29.01.2006
                          • 5807
                          • Novi Sad
                          • Audi A6 1.8T

                          #27
                          Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                          znaci franjo, ukratko, covek u stvari ne ume da rukuje klimom i ona je u potpunosti ispravna? pricamo o coveku koji je pokrenuo temu. Samo kratak odgovor molim, tacno-netacno.
                          You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                          Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                          Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                          Comment

                          • Franjo
                            Banovan
                            • 14.08.2009
                            • 2831
                            • Inđija - Beograd
                            • Renault megan II res

                            #28
                            Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                            Moguće! Nije dao podatak, kako zna, da je klima isključena na nekoliko sekundi, pa se sama uključi.

                            Gasi mi se kompresor od klime kad malo pritisnem gas i nakon par sekundi se upali (oseti se u gradu kad ima puno stani - kreni). Skoro svaki put kad podjem sa semafora cak i lagano, kompresor se ugasi i nakon par sekundi odmah upali. Kada vozim na putu, ne menjam rezim voznje, sve radi OK.

                            Comment

                            • Chubbs
                              Everybody lies
                              • 29.01.2006
                              • 5807
                              • Novi Sad
                              • Audi A6 1.8T

                              #29
                              Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                              ne postoji adekvatan smajli....
                              You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                              Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                              Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                              Comment

                              • espace2beograd
                                CBC Veteran
                                • 06.10.2010
                                • 149
                                • Pančevo
                                • Golf 7 81kw

                                #30
                                Re: Problem sa klimom - ne mogu da resim

                                Moguće! Nije dao podatak, kako zna, da je klima isključena na nekoliko sekundi, pa se sama uključi
                                napravi jos budalu od coveka

                                Comment

                                Working...
                                X