zamenjena alu-cev niskog pritiska od sušača do isparivača, u kojoj je (ako je verovati shemi?), ugrađen mikrokalibrisani filter fluida.
ekspanizoni ventil koji jeste kalibrisan se nalazi u cevi izmedju visokog pritiska i isparivaca, dakle u tecnoj fazi freona.
Tako kako si napisao nikako ne moze da radi klima.
Susac- sakupljac se postavlja izmedju isparivaca i u**** kompresora, dakle u gasnoj fazi freona.
dolazi do stvaranja inja na cevi visokog pritiska, a u normalnom radu do orošavanja.
Nesto si pobrkao. Cev visokog pritiska je vrela/topla i uvek na visoj temperaturi od okolnog vazduha.
Uvek, u njoj je gas pre kondezatora i tecnost posle njega nakon hladjenja.
Inje i orosavanje se jedino moze dogoditi na cevi niskog pritiska i to samo na delu izmedju ekspanzionog ventila i isparivaca.
I da, klima u autu i frizider su jedno te isto. Nikakav kompjuter niti ECU nije potreban da bi postojala i radila klima.
Pre 50 godina u automobilima nisu korisceni kompjuteri a imali su klime i sve je radilo bez greske.
Navedeni uslovi promenljivih obrtaja, protoka vazduha i sve drugo su vec uzeti u obzir prilikom konstruisanja klime i korisniku je to potpuno nevazno. Sve sto treba da zna je da se pritisne jedno dugme i klima radi.
Isto kao kucni frizider, korisnika ne zanima nauka koja stoji iz konstrukcije.
Gomila raznih senzora, ECU, releja i ostaloga je tu radi komfora upotrebe i sistema zastite kompresora, i delimicno radi ustede goriva preciznijom regulacijom rashladnog ciklusa.
Bez svega toga klima moze i mora da radi a dobar majstor zna i bez kompjutera i samodijagnostike da oceni i proceni na osnovu merenja pritisaka i temperatura da li se rashladni ciklus odigrava u predvidjenim radnim okvirima.
Kada nesto ne radi u samom temelju onda prvo to treba dijagnostifikovati, dakle rashladni ciklus a posle moze da se igra sa ECU i kompjuterima da li ce duvati 15,2 ili 15,6C.
I dalje tvrdim da kada klima ne radi to treba da pregleda frigo mehanicar/tehnicar/inzenjer i da on trazi problem a da elektricar/elektronicar koji ce se baviti softverom nije prava osoba za dijagnozu zasto se kompresor dovodi u stanje van radnog rezima.
Za ovaj izneti problem u radu klima sistema prvi korak je merenje pritisaka na usisnoj i kompresionoj strani kompresora. To ce da kaze vise o problemu nego svi ECUi i kompjuteri koje taj auto ima.
Za ovaj izneti problem u radu klima sistema prvi korak je merenje pritisaka na usisnoj i kompresionoj strani kompresora.
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
zamenjena alu-cev niskog pritiska od sušača do isparivača, u kojoj je (ako je verovati shemi?), ugrađen mikrokalibrisani filter fluida.
ekspanizoni ventil koji jeste kalibrisan se nalazi u cevi izmedju visokog pritiska i isparivaca, dakle u tecnoj fazi freona.
[quote:xqzl7vz9]
[/quote:xqzl7vz9]
Do greške je došlo, jer se radi o istoj cevi: visokog i niskog pritiska! Visokog iz hladnjaka (10) do filtera (chocka)(5), posle koga do isparivača su uslovi niskog pritiska (11)
Trebalo je da stoji:
Zamenjena cev na strani visokog pritiska od kondenzatora (hladnjaka klime) do evaporatora (isparivača), prema donjoj shemi:
Obeleženo: 10 i 11
@brick: Inje i orosavanje se jedino moze dogoditi na cevi niskog pritiska i to samo na delu izmedju ekspanzionog ventila i isparivaca.
U pravu si, zamenio sam sheme espacea i megana. Radi se o cevi niskog pritiska (11), na kojoj je ventil punjenja (pražnjenja-vakumiranja) (13).
Sve ovo je u cilju razumevanja teme o hlađenju, što krajnji korisnik ne mora da zna, osim informativno.
Za rešavanje problema, bitno je, kao što je moderator rekao. Problem je nastao, iz razloga, što nije prihvatio ponuđenu soluciju, da ostavi vozilo u servisu, radi dijagnostike, jer se radi o softverskom problemu. Ne može mali gas prilikom polaska, da gasi klimu, a na otvorenom, pri velikom gasu, da radi OK!
A vas dvojica imate PP pa se castite baklavama, i nemoj da ofujete
Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!
Ne radi prva brzina ventilatora koja treba da se upali na 17 bara, paljenje 2 brzine je iznad 25 bara.
Na otvorenom radi normalno jer je protok vazduha dovoljan da hladi hladnjak klime.
Veca spoljna temp. otezava hladjenje u gradu, te se klima zastitno iskljucuje kad nabije pritisak iznad 30.
Proveri prvu brzinu ventilatora.
Nisam serviser, ali sam imao slican slucaj na Astri, sem sto kod mene nije isao iznad 25 bara, kad bi se upalila 2 brzina i spustala do 15 i tako u krug.
Posle 6 sati rasturanja i prckanja po svemu, serviser se ceska po glavi i ide korak po korak kako radi klima i kad rece, sad treba da se upali 1.........a ona se ne pali ....eto resenja.
Otisao reostat prve, cest kvar kod svih auta, jer je cist otpornik od zice koja izgori i prekine se. Druga radi na cistih 12V i nema crkavanja venta, ali za klimu je pogubno.
Pozdrav
Ha,ha,ha, secam se te Astre! Neverovatno je sta je navika. Neko rece, parafraziracu: Navika skoro i cud prirode menja! Naime, problem je u tome sto smo mi DIESEL nacija, od sto Astri u mom servisu, tek nekolicina su benzinci! Kontrola rada ventilatora motora i kompresora klime je totalno drugacije realizovana nego kod dizela, cak i ne postoji drugi ventilator, vec sve obavlja glavni,motorni! Ni na kraj pameti mi nije bilo da proverim reostat... Nadam se da klima i dalje funkcionise jer sest sati cekanja i cackanja ima tezinu.
Ja mislim da problem kod coveka sa ono kreni stani na kompresoru je do senzora (transdjusera), ako sistem bi bio zacepljen klima bi se isklucivala na duze vreme ili ne bi radilla na konstantnoj brzini na autoputu. Verovatno senzor zadaje neke druge temperaturne vrednosti do kontrolnom modulu klime i on salje signal za off kompresora. Moj predlog bi bio da se pokusa sa neki drugi snezor od iste marke vozila, moze da je to i polovan i da se vidi situacija.
pozzzz
ekspanizoni ventil koji jeste kalibrisan se nalazi u cevi izmedju visokog pritiska i isparivaca, dakle u tecnoj fazi freona.
Tako kako si napisao nikako ne moze da radi klima.
Susac- sakupljac se postavlja izmedju isparivaca i u**** kompresora, dakle u gasnoj fazi freona.
Filter susac nikad ali nikad ne ide izmedju isparivaca i u**** kompresora jer tad je njegova uloga beskorisna.To sto stoji izmedju isparivaca i kompresorskog u**** je risiver koji ima ulogu da ako ostane freona u tecnom stanju on predje u gasovito da kompresor ne bi u****vao tecnost jer tada dolazi do hidro udara i ostecenja kompresora.Filter susac ima ulogu da pokupi eventualnu vlagu koja se ledi u suzenjima na ulasku u isparivac i on se uvek montira izmedju kondenzatora i TX ventila.
Tu si delimicno u pravu, ali postoji deo A/C uredjaja koji se zove RECEIVER-DRYER, koji u osnovi i jeste RISIVER, kao sto mu i samo ime kaze, ali je u njega integrisana i filter mrezica za odstranjivanje mehanickih necistoca, kao i odredjena kolicina silika-kuglica, cija je funkcija apsorbcija vlage.
Prakticno, ne postoji rashladni sistem koji u svom sklopu nema element filtera i susaca.
Da li ce biti filter-susac, ili risiver-susac, zavisi koja varijanta je realizovana, sa ex-ventilom, ili sa orifice-ventilom.
Orifice-tube je postavljen u cev kondenzator-isparivac, dok je ekspanzioni ventil postavljen na ulaz samog isparivaca.Otuda, konstatacija da " tanja cev mora biti topla, a deblja hladna", nije tacna u svim slucajevima. Passati, Megani II,Omege i more drugih imaju obe hladne cevi na ulasku u kabinu. Kod realizacije sa orifice-tube, rasprsivanje pocinje jos u cevi, pre isparivaca!
Upravo sam o tom sistemu i pisao, upravo taj Harris/ GM sistem ( za koji su dati orignalni USA termini) koji se koristi vec 30tak godina u auto klimama. Sistem je upravljana pritiskom.
Prastari sistem sa termo ventilom/ kap[ilarom je danas tesko videti posto je to uglavnom korisceno u automobilima tokom 60tih i 70tih godina a danas niti je jos ostalo malo tih modela a kod nas ionako je klima u autu bila retkost 70tih pa cak i 80tih godina. Ovaj sistem je upravljan temperaturom.
Sustina je da rashladni ciklus ima 2 nivoa pritiska u sistemu, i od tacke smanjenja pritiska sve do izlaza iz kompresora/ pumpe je je nizak pritisak a ostali deo sistema je pod visokim pritiskom.
Svaki auto ima specificnosti u upravljanju ali je osnova freonskog ciklusa ista kod svih.
orifice tube je nista drugo do sprave koja smanjuje presek usled koje nastaje pad pritiska.One promenljivog preseka koje regulisu dodatno i protok freona imaju i ulogu regulacije protoka.
Comment