Efikasnost klime...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vladan
    CBC Senator
    • 18.08.2005
    • 248
    • Vuko.ebina
    • e46 325i

    Efikasnost klime...

    Sad kad mi opet radi klima imam utisak da nije kao prosle godine. Tada je uspevala brzo da ohladi i na najvisim temperaturama. Sad se muci. Napunjena je propisno preko onog velikog aparata i stavljena propisana kolicina gasa i ulja ali sve mi se cini da to nije to.
    Inace taj problem sam imao i sa prethodnim autom.
    Dakle ako mogu da cujem iskustva drugih:
    Kolika je najniza temp na grill-u(izduvima) i koliko treba vremena da se ohladi kabina u vasim automobilima? Iskljucivo posle visecasovnog stajanja na suncu.
    Koliki sam fanatik cak sam kupio i termometar sa sondom i stalno proveravam. Znaci kod mene je ~6*C na leru a bude i 5 u voznji. Problem je sto mu treba dosta da je postigne. Ne bi bilo lose da pricate iz sopstvenog iskustva. Imam jednog poznanika koji mi se popeo na glavu pricom kako u autu njegovog sina(opel astra g) klima "ledi".
  • Car
    CBC Senator XXL
    • 07.07.2005
    • 900
    • Beograd

    #2
    Re: Efikasnost klime...

    Kod mene treba mozda 5 minuta da se rashladi kabina u razumnoj meri, ali meni nikad nije dovoljno hladno tako da je skoro uvek sve podeseno na max.

    Inace, i ja se tripujem ponekad da vazduh nije dovoljno hladan, ali uvek posle recimo 5 minuta bude normalno. Mozda i zato sto su svi kanali vreli itd. ?

    Comment

    • Vladan
      CBC Senator
      • 18.08.2005
      • 248
      • Vuko.ebina
      • e46 325i

      #3
      hmmm.... 5 min je dosta dobro. Tacno, kanali su vreli pa treba vremena da se i oni ohlade.
      Imamo isti problem, ni meni nikada nije dovoljno hladno

      Comment

      • Stojan
        CBC Član
        • 27.01.2006
        • 73
        • Nova Gorica
        • opel vectra

        #4
        Ne znam koju klimu imaš u bmw-u, automatsku ili manuelnu. Automatska (naravno) u AUTO režimu sama rashladjuje na željenu temperaturu. Ako ti auto stoji na suncu normalno je da se sve zagreje...da kuva(tabla sedišta..itd.) Probaj da pre nego što uklju?iš klimu otvoriš vrata ili makar prozor(e), tu spustiš temp. za par stepeni, onda uklju?iš klimu (prozori zatvoreni) i ono dugme (trebalo bi da ga imaš) što zatvara dovod svežeg vazduha u kabinu. Jednostavno, u tom režimu ti klima mnogo lakše hladi vazduh koji cirkuliše samo po kabini, što bi zna?ilo da svake 2 sekunde klima lakše odradjuje posao.
        U suprotnom, bez zatvorenog dovoda vazduha spolja, klima prvo mora da ohladi ionako vreo vazduh spolja, ubaci ga kroz vrele ventilacione kanale, pa još i vreo vazduh u kabini da ohladi...prizna?eš, ..težak posao a da je za kratko vreme.
        Ja tako radim, i mogu ti re?i da sam zadovoljan. Doduše, skoro je radjen servis, dopuna i zamena filtera.

        pozz, Stojan
        vectra 2000.g. 85kw caravan X18XE1 LPG...e-g@s

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Originally posted by Stojan
          Probaj da pre nego što uklju?iš klimu otvoriš vrata ili makar prozor(e), tu spustiš temp. za par stepeni, onda uklju?iš klimu (prozori zatvoreni) i ono dugme (trebalo bi da ga imaš) što zatvara dovod svežeg vazduha u kabinu. Jednostavno, u tom režimu ti klima mnogo lakše hladi vazduh koji cirkuliše samo po kabini, što bi zna?ilo da svake 2 sekunde klima lakše odradjuje posao.

          pozz, Stojan
          Plavo= Ispravno

          Crveno = Pogresno

          =================

          Greska se sastoji u tome da ce proci i do 5 minuta sa radom klime dok vazduh koji uzima recirkulaciono iz kupea bude hladnijji od onoga vani.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • RANK
            CBC Senator XXL
            • 28.02.2007
            • 1635
            • Beograd
            • FIAT MAREA WEEKEND 1

            #6
            5 minuta je puuuuno vremena.ja uglavnom ukljucim na max brzinu ventilatora,i posle minut ukljucim i recirkulaciju. nakon toga smanjujem brzinu ventilatora,tako da posle 5 minuta uveliko duva na najnizoj brzini i samo kroz otvore na tabli (hladno nogama).
            "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Temperatura na izlazu ventilacije mi je +4 stepena posle 2 minuta uzimajuci vazduh spolja, to kad je u autu bilo +65 stepeni pred ulazak u auto, dakle kad postavim na LO (najnize)

              Kupe je zapremine 9,6 m3 , dakle najmanje DUPLO veci od svega sto cete da polozite.

              Posle oko 10 minuta je temperatura vazduha koji duva unutra oko 14 stepeni kad se zahteva 20.

              Ono crveno je greska i greska.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Vladan
                CBC Senator
                • 18.08.2005
                • 248
                • Vuko.ebina
                • e46 325i

                #8
                4 stepena posle 2 minuta?? Sad sam se smorio. Pa kako da postignem takve rezultate Boost? Daj neki tips&tricks, DIY? Los isusivac? Da perem(cistim) kondenzator? Pa prosle godine sam bio zadovoljan... A sad posle stavljenog drugog kompresora i propisno napunjenog u Polaru mrsav rezultat.
                Gasiram ga prilicno dok krene da spusta ispod 10.
                Da li ima neko na forumu ko se razume u ovu problematiku a voljan je da se pozabavi ovim?

                Comment

                • greywiendog
                  CBC Senator XXL
                  • 01.12.2006
                  • 421
                  • Stara Pazova

                  #9
                  Ja sam moju klimu pre neki dan dopunio, i cinilo mi se da slabije radi, a onda sam izasao iz kola i shvatio da ne mogu da disem!!! Vrucine su ogromne tako da ne treba da cudi taj osecaj da slabije radi, a zapravo radi kako treba! Klima mi je dobra i drzim uvek na 2 (ima do 4) i posle nekog vremena ukljucim recirkulaciju vazduha...
                  Kolumbo, Kolumbo, ****m te radoznalog...

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Halo, nezanosite se sa podatcima koje postavljam, SAAB ima priznato jednu od najboljih klima, 950gr R134a je u sistemu to je kao u jednoj kucnoj klimi 12-ici.
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Da li imas ventilator na kondenseru?
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Vladan
                        CBC Senator
                        • 18.08.2005
                        • 248
                        • Vuko.ebina
                        • e46 325i

                        #12
                        Imam. Jedan zajednicki za hladnjak i za kondenzator. Bas sam danas proveravao, vrti se sve vreme dok je na parkingu. Pretpostavljam da je normalno jer mora nesto da odvlaci toplotu sa kondenzatora.

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Ovako:

                          Presostat je taj koji ocitava pritisak u sistemu kroz funkciju reciprotiteta.
                          Kad pritisak ide gore ide i temperatura.
                          Po svemu sudeci to sto ti vent radi non stop kad stojis pokazuje na anomaliju, dakle ventilator neuspeva da spusti temperaturu dovoljno.

                          Postoji mogucnost da je kondenzer u losem termickom kontaktu / celije- rebra.

                          Velika greska koju znaju vlasnici da naprave je da koriste pleromate za pranje pod visokim pritiskom na kondensere, tu vise pod pravilom nego pod slucajnosti dolazi do odvajanja spjoja i gubitka mogucnosti prenosa termicke energije.

                          Kondenseri se peru samo sa hemikalijama koje rasgrizaju proljavstinu i ispiraju se vodom pod niskim pritiskom.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            koliko treba vremena da se ohladi kabina u vasim automobilima? Iskljucivo posle visecasovnog stajanja na suncu
                            da se osetno primeti oko 2-3 minuta (da više nije toplo), da se ohladi na ravnotežnu temperaturu i vlažnost oko 5-15 minuta zavisno od stanja kretanja vozila (brzine vožnje) i tada samo doržavanje dostignutog.

                            merenje te temperature na izduvima je previše površno za dijagnozu da li imaš problem rashladnog kapaciteta.

                            treba da se premere pritisci te?ne i gasovite faze, i u tabeli pro?ita za tvoj auto sa dijagrama potrebna vrednost za datu spoljnu temperaturu.

                            najvažniji deo termo ciklusa je kondenzacija, i od toga najviše zavisi "ose?aj" efekata hladjenja.

                            kondenzator je na nezgodnom mestu postavljen (mora tako) i potrebne je da ima protok rashladnog vazduha sa što manje smetnji tj da je ?ista površina sa neošte?enim lamelicama na površini.

                            klima uredjaji su prava mala nauka za sebe, ima hiljadu zamki gde se može pogrešiti i na šta obratiti pažnju.


                            brzina hladjenja kabine auta zavisi od toplotnog kapaciteta (mase pre svega) auta koji se zagrejao na Suncu, kao i od položaja staklenih površina (ugla pod kojim su postavljena) .



                            osim temperature na izlazu koju meriš potrebno je da znaš (izmeriš) protok vazduha (tj njegovu masu).
                            masa* temperatura -> rashladni kapacitet.

                            recimo kao primer, na mom autu je protok vazduha 360 m3/h.

                            za oko 2-3 minuta rada klima sistema unutra ve? treba da bude prijatno, da nema znojenja itd.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              i da dodam šta sam zaboravio.
                              postoji suva i mokra temperatura merenja.
                              nije toliko bitna temperatura na izduvu iz otvora ventilacije, takodje je važno i izdvajanje vlage iz vazduha tj latentna toplota.

                              kada klima radi treba da poprili?no curi vode sa ispariva?a, dok auto stoji na parkingu recimo 5 minuta mali potok da te?e.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X