Kako voziti Dizela ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kamango
    CBC Senator
    • 31.05.2009
    • 205
    • KS-BG

    #61
    Re: Kako voziti Dizela ?

    Kako sam provlio, dizel mi samo cimne pri saltanju malo i posle jako slabo usporava. Dok kod benzinca dobro pobodem nos ali i dalje usporava. Ja sam eto jedan od nesavesnih vozaca koji pri usporavanju iz vise u nizu brzinu doziram kvacilo i koristim kocnicu. Ne znam koliko mu to dodje lose ali eto takva navika. Kontam da skodi samo lameli. A dok ima turskih lamela od 8k ima tako i da radim .
    Inace na dizelu sam saltao ovako, prva samo da povuce, druga 35-40, treca do recimo 55...Dok kod sadasnjeg benzinca, saltam 2. i do 60, treca 80... Svaki ce "narodni" majstor da ti kaze da saltas dizela 2000-2500 sto je u principu i malo. Sad se vodim time da saltam dokle mi treba. Ako mi je limiter na 6750 zasto bi ga ja mazio do 2500-3000.

    Comment

    • mitrovskiigi
      CBC Član
      • 26.03.2010
      • 23
      • Nis

      #62
      Re: Kako voziti Dizela ?

      Originally posted by mb12
      ...Ili polako doziraš kvačilom prelaz na toliki broj obrtaja???
      Na taj nacin samo jedes kvacilo.
      Vozim Mitsubishi Galant 1.8TD iz '91 godine. U motornom kocenju benzinci jednostavno nemaju sta da traze s njim. Pustis njega nizbrdo npr. na 50km/h u trecu i pustis npr. Tempru ili Kadeta benzince, Galant usporava a ovima moras da dodajes kocnicu da bi odrzali konstantnu brzinu. A to da na 100km/h menjam u drugu, ni u ludilu. To je samoubistvo iz zasede za motor. Tipicnog dizela u drugu mozes da razvuces do 60 ili 70km/h a ti oces da ga pustis na 100? Eeeeejjjjj!!!!


      Nikad ne veruj coveku koji laze!

      Comment

      • agamemnon
        CBC Početnik
        • 31.03.2010
        • 7
        • Lejpovou

        #63
        Re: Kako voziti Dizela ?

        Originally posted by The Stig
        pa neznam, nije ni meni jasno zasto ne bi kocio motorom to sam cuo jednom prilikom kao da ne valja, ne znam ni ja zbog cega, pa reko da pitam forum sta misli o tome
        samo zbog ekonomije goriva, nista drugo. kocenje motorom je preporucljivo uvek, osim ako postoji ugradjena elektromagnetna kocnica (sto je sa kolima redak slucaj).

        Comment

        • pantelijaostojic
          CBC Član
          • 13.11.2009
          • 74
          • Beograd

          #64
          Re: Kako voziti Dizela ?

          Pa i u auto skoli te uce da kocis motorom ako cemo po pravilima.. Takodje uce da kada ides 5-om i hoces da usporis tolko da stanes (naplatna rampa) moras da prodjes kroz sve brzine kako je vec receno 5-4-3-2 i u 2. se zaustavljas, naravno da ne mora ovako ali moze i tako se i uci

          Comment

          • Dalibor Vukić
            CBC Senator
            • 08.09.2009
            • 279
            • Beograd

            #65
            Re: Kako voziti Dizela ?

            Obzirom na cenu komponenti kočionog sistema, nema smisla nešto ih mnogo štedeti. Ja menjam brzine dok kočim čisto da bih odmah nakon kočenja imao motor na raspolaganju u odgovarajućem stepenu prenosa.

            Izneto je par netačnih stvari u vezi kočenja motorom. Sa-bez klapne, veći-manji kompresioni stepen, manje-više svejedno je. Ako zaustavite benzinski motor (sa sajlom na klapni) i pustite auto nizbrdo, videćete da nema velike razlike u kočenju motorom sa-bez pritiska na pedalu. Evo i zašto. Kada se klapna zatvori u cilindru se tokom u****vanja stvara potpritisak. Tokom sabijanja taj potpritisak deluje pozitivno na kretanje klipa. Kod isključenog paljenja na karburatorskom motoru odnosno svejedno kod motora sa el. ubrizgavanjem nema radne materije da izvrši rad u radnom taktu, pa se ponavlja situacija kao kod u****vanja. Kod izduvavanja, pošto je u cilindru potpritisak, nakon otvaranja izduvnog ventila, prvo krene malo vazduha nazad iz izduva, pa onda biva istisnut i ceo ciklus se ponavlja. Ovo je malo uprošćeno, u realnosti su procesi suviše brzi da bi se to tako jednostavno odvijalo. Znači uprošćeno, tokom u****vanja se ulaže rad da se napravi potpritisak, ali se taj rad vraća tokom sabijanja. U ekspanziji se ponovo ulaže rad na stvaranje potpritiska, ali se taj rad gubi u izduvavanju jer se otvara izduvni ventil, i ulaže se dodatna energija za pumpni rad tj izbacivanje toga što je ušlo iz izduva.

            Kada je klapna otvorena, tokom u****vanja se vrši pumpni rad, tokom sabijanja se ulaže rad na sabijanje vazduha, ali se taj isti rad vraća tokom ekspanzije, pa se ponovo vrši pumpni rad tokom izduvavanja. U poređenju sa zatvorenom klapnom, u oba slučaja se tri puta ulaže rad, a jednom vraća, samo su različite stvari u pitanju. I u oba slučaja je uložena energija za ove procese mala u poređenju sa drugim procesima koji se odvijaju u motoru koji se obrće (trenja, promena brzine i smera kretanja klipa, pokretanje agregata...).

            Opet kažem, ovako izolovana situacija može da se postigne samo kada se kod motora koji ima klapnu sa sajlom isključi paljenje i pusti nizbrdo, jer i kod karburatora i kod elektronike na određenom broju obrtaja se ponovo pušta gorivo u cilindar, kod dizela takođe i sve je malo složenije, ali samo kočenje motorom ne zavisi puno od ranije navedenih činilaca, jer npr iako je kod dizela uložen veći rad da se sabije vazduh (zbog veće kompresije), veći je i rad koji se posle vraća...

            Kao što je neko već rekao, druga stvar je kočenje motorom, tako što se preko kvačila uparuje broj obrtaja motora sa brzinom kretanja vozila, pa se ulaže rad na promenu broja obrtaja tj moment inercije koji tome pravi otpor. I opet, pri tome odlučujuću ulogu imaju zamajne mase i trenja, a ne klapna i kompresioni stepen.

            Nadam se da sam bio razumljiv i ne zamerite na istovremenom i mešovitom pominjanju i taktova i procesa, teško je objašnjavati situaciju kada motor ne radi, a radi.

            Što se tiče pravilne upotrebe dizel motora, važi kao i za svaki motor. Bez divljanja dok je hladan, pogotovo kod turbo motora. Ako se odmah nakon starta mora uzbrdo, bolje je napraviti par krugova po ravnom ili malo napred-nazad ili u krajnjem slučaju malo pustiti motor da radi u praznom hodu. Uzbrdo je opterećenje veliko bez obzira na broj obrtaja motora, čak je i gore kad je broj obrtaja previše mali. Kad se zagreje, motor ko motor. Najbolje je voziti ga u okolini maksimalnog momenta, ali ako će da se pohaba kad se malo nagazi, pokakim se na takav motor.

            Comment

            • b_samardzic
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 1557
              • Smederevo

              #66
              Re: Kako voziti Dizela ?

              Slazem se u svemu sa tobom. Ja na nizbrdicama iskljucim prekidac plina na nulti polozaj i nikakve razlike nema dali je gas stisnut ili pusten jedino kad je auspuh bio izbusen motor se mnogo manje cuo sa pritisnutim gasom nego sa pustenim.
              I ono sto sam reko pre par postova vakum prilikom dugog kocenja zna da izvuce ulje u kompresioni prostor i da cadjavi cilindar i svecicu.

              Comment

              • agamemnon
                CBC Početnik
                • 31.03.2010
                • 7
                • Lejpovou

                #67
                Re: Kako voziti Dizela ?

                KAKO VOZITI DIZELA... tako pise gore. Ovaj ode na plin, onaj na benzin.. Uredu razlike, al drzite se teme. Ima ovde ljudi koje stvarno zanima kako voziti dizela. Ne samo kako kociti raznim tipovima automobila. Sta sa drugim aspektima voznje. Ubrzanje, preticanje, start motora, uzbrdo, nizbrdo (dobro, kocenje), kako dobro iskoristiti to sto je kod dizela najjaci moment prim nizim obrtajima, itd. Sto se mene tice, (ako ne budem morao) necu da se vise vracam na upaljace (benzin/plin). Dizel je zakon sta god ko pricao i kako god argumentovao. Dovoljno je jednom (eventualno desetak puta za najtvrdokornije) da provozas golfa dizel ili mecku ili audi i da zaboravis na benzin. Pogotovu nove dizelase gde nema ni cekicanja ni famozne inertnosti pri polasku ili pri kretanju u preticanju.

                Comment

                • prolupator
                  CBC Senator XXL
                  • 02.09.2005
                  • 3968
                  • Zemun

                  #68
                  Re: Kako voziti Dizela ?

                  Pa sad ... ovo se pretvorilo u pljuvanje dieselaša ... ok, kako god.
                  Svako ima svoj izbor. Turbina je keva, ma na koje gorivo.
                  Kako voziti dezelaša?
                  Lagano dok se ne zagreje na radnu temperaturu, zatim u polju najvećeg obrtnog momenta (2800-3200rpm) i sačekati 20-30sec pre gašenja da se o'ladi turbo (važi za turbo motor na bilo koje gorivo) i to je sve.
                  Ja lično,menjam stepene prenosa na 2500-3000rpm, na auto-putu držim na 2800rpm, pri preticanju teram max. do 3200rpm, dok se ne ugreje vozim do 1500rpm ...
                  OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                  prolupator.mojblog.rs

                  Comment

                  • agamemnon
                    CBC Početnik
                    • 31.03.2010
                    • 7
                    • Lejpovou

                    #69
                    Re: Kako voziti Dizela ?

                    Slazem se, turbina je prava stvar. Kod benzinaca je to dosta problematicnije zbog samodetonacije pod povecanim pritiskom, dok kod dizelasa nema te glavobolje, naprotiv, turbina je zbog nacina funkcionisanja dizelasa logican izum prirodno vezan za dizel motore. Sto se tice voznje, u prvi start krecem naravno sa grejacima (kad je hladno dva-tri puta). U mestu ga ostavim 20tak sekundi zbog transmisije i krecem. Bez turiranja, bez velikog opterecenja, i primarno mi je da ga zagrejem na radnu temperaturu. U prvoj samo krenem iz mesta i odmah druga kratko pa treca. U cetvrtu ubacim na oko 45km/h (tako oko 1200-1500o/m) i teram do 60tak. Vrlo brzo (5-7min) dodje do radne temperature (97-98C) i tu zakuca, onda ga teram normalno (znaci 2500-3500o/m kako si naveo), visi obrtaji pri preticanju i ganjanju. Inace auto je tezak za svoju snagu (stariji Audi) pa nije nesto startan kao noviji dizeli, ali je izuzetno mali potrosac. Posle reglaze pumpe, zamene dizni, stelovanja, dodavanja aditiva, uspevam da mu spustim potrosnu na ispod 4ltr/100km evrodizela kada ga normalno vozim (oko 100km/h, bez cimanja). Inace, kod dizelasa je izuzetno veliki obrtni moment na niskim obrtajima, to se najbolje ogleda pri kretanju pod tezim opterecenjem. Dizelasi to bez problema podnose, dok benzinci umeju da se guse i dave, pa se ubacuje u nizi stepen prenosa da bi se odrzao visok broj obrtaja. Dizelasu malo varira snaga pri niskim obrtajima u jednom sirem opsegu tako da najcesce nema potrebe za prebacivanjem u nizu brzinu. Cak, kod turbodizela se opseg prosiruje i prema srednjim obrtajima zahvaljujuci turbini. Npr. cetvrtom po ravnom ladno pokrivam opseg brzina 40-90km/h (maksimum snage je na oko 80km/h) bez osetnije promene u vuci, motor se ne gusi. Sistem kvacila je upravo i dizajniran prema ovim osobinama tako da bez problema podnosi ovakve zahvate.

                    Comment

                    • painter
                      Banovan
                      • 04.03.2010
                      • 738
                      • beograd,m.mostanica

                      #70
                      Re: Kako voziti Dizela ?

                      Mislim da su ovde mnoge stvari pomesane. Nisam strucnjak ali celog zivota vozio sam benzince a sad imam HDI-a,i zahvaljujuci mom poslu vozio sam svakakve automobile. Kada ste poredili kocenje motorom niste razdvojili stare dizelase od novih,common rail. Stari dizelasi imaju jako motorno kocenje prilikom popustanja gasa,jace nego benzinci,a novi slabo. Ne znam zasto je tako,mislio sam da je zbog kompresije ali i ovi novi imaju jaku kompresiju pa nista. Dosta je ovde bilo mesanja pojmova : kompresioni odnos i kompresija nisu isto; najpovoljniji obrtni moment i maksimalna snaga nisu isto; Moj HDI je uzivanje voziti jer mu je najpovoljniji obrtni moment na 1750 rpm tako da uglavnom ne prelazim 2000rpm. na 3000 vec se "dere" i ne vuce lepo.Ali,tu postoji jedan problem: voznjom na malim obrtajima stvaraju se velike naslage cadji u motoru,sto uzrokuje mnoge probleme,poput smanjene snage,brzeg propadanja ulja i motora,a na novijim automobilima najveci je problem EGR ventil koji se zbog cadji moze zaglaviti u otvorenom polozaju a to je potpun gubitak snage jer vazduh iz usisne grane ne ide u motor nego u izduvnu granu!Pa vremenom cadj(plus ulje iz turbine koja je vec popustila)zapusava usisnu granu! Meni trenutno zaglavljuje s vremena na vreme,najgore je kada izgubi snagu u preticanju... Onda ga malo "produvam" na bar 4000rpm i proradi. Auto sa turbinom se ne gasi odmah po zaustavljanju ali to nije zbog hladjenja turbine nego da turbina ne bi ostala bez podmazivanja u trenutku kad se jos uvek vrti brzo,i za ovo treba samo par sekundi,a u sustini nije ni bitno. Male su te razlike u trajnosti ako ih uopste ima a vaznije od upotrebe jeste odrzavanje. Polemike o stetnosti i "skupoci" motornog kocenja su mi smesne kao i svake druge koje stavljaju auto ispred coveka! Auto sluzi meni a ne ja njemu!Tako treba da bude sa svim materijalnim stvarima u zivotu!To vazi i za ono parkiranje bez ubacivanja u brzinu ili prvo povlacenje rucne pa onda u brzinu??? Vaznije vam je da vam lamela ili kocnice (ili motor)traju duze za nekoliko malih procenata od sopstvene(i tudje) bezbednosti??? Svaka cast! Samo da znate da ce sve brze propasti,pokvariti se itd kod onih koji se brinu i mnogo paze nego kod onih normalnih,opustenih. Naravno da ni suprotna krajnost ne valja ali najgore prodju ovi prvi. Na kraju,i pored svih kvaliteta HDI-a mislim da nikada vise necu kupiti dizelasa! Tako ja razmisljam (i toliko sam informisan) a vi kako hocete.

                      Comment

                      • espace2beograd
                        CBC Veteran
                        • 06.10.2010
                        • 149
                        • Pančevo
                        • Golf 7 81kw

                        #71
                        Re: Kako voziti Dizela ?

                        slazem se sa prethodnim postom skoro u celini i to oko motornog kocenja i nije on mene kupio nego ja njega i da treba imati granicu i odrzavati auto onoliko koliko treba
                        I ja sam vise za benzince bas zbog problema sa zaledjivanjem nafte i paljenja zimi ali ja mog dizela sada upalim bolje nego 80% benzinaca u okruzenju
                        Ali mi se ne svidja sto mora sve da bude tip top da bi upalio na -15, -20 a benzinac koji upali na -2 upalice i na -20

                        Comment

                        • ASTRAOPC
                          CBC Član
                          • 16.06.2010
                          • 70
                          • Cacak

                          #72
                          Re: Kako voziti Dizela ?

                          Originally posted by The Stig
                          e, a kazu mi i da nije bas preporuclijvo za dizel motore shaltati recimo iz 4 u trecu, pa u drugu nego ako treba kociti, koci se samo kocnicom, bez motora, u leru, ipak, paktne i diskovi su jeftiniji za zameniti. E sad, za shaltenje iz 4 u trecu, pa u drugu ja koristim onu tehniku, rev match, izjednacim broj obrtaja sa brzinom kretanja i onda promenim u nizi stepen prenosa, pre krivine recimo ili pred kocenje zbog semafora, da li je sve to OK za dizel motore ili je bolje kociti penzionerski, samo kocnicom ?

                          Saltas iz brzine u brzinu tako sto izbegavas da auto cima i brekce.


                          Sve je stvar osecaja, i zavisi od automobila do automobila, svaki je razlicit.

                          Comment

                          • zverko
                            CBC Senator XXL
                            • 19.08.2005
                            • 7085
                            • BGD
                            • Audi A4

                            #73
                            Re: Kako voziti Dizela ?

                            znaci kocenje motorom je kad se vozi u brzini bez gasa a ne kad se kvacilom usporava motor?
                            deutsche gemacht-gut gemacht...

                            Comment

                            • prolupator
                              CBC Senator XXL
                              • 02.09.2005
                              • 3968
                              • Zemun

                              #74
                              Re: Kako voziti Dizela ?

                              Upravo tako, kvacilom ne treba usporavati motor, ako treba dodas malo gasa, tek toliko da laganije premostis iz viseg stepena prenosa u nizi i onda otpustis gas i kocis motorom.
                              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                              prolupator.mojblog.rs

                              Comment

                              • ASTRAOPC
                                CBC Član
                                • 16.06.2010
                                • 70
                                • Cacak

                                #75
                                Re: Kako voziti Dizela ?

                                Jedino ako hoce da presalta iz vise u nizu a nije dovoljno spustio obrtaje ili prikocio onda ostavi 2-5 secunde duze nogu na kvacilu i lagano pusti kvacilo.

                                Comment

                                Working...
                                X