Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dusan147
    CBC Senator
    • 08.03.2008
    • 287
    • Novi Sad
    • GT 1.9 JTDm 16v

    #31
    Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

    Sa karikama, klipovima, klipnjačama i cilindrima... može da bude veliki problem, znam... Nadam se da ću imati više sreće...
    Reparacija injektora podrazumeva zamenu dotrajalih/starih uložaka novim (naravno "Bosch"). To sam već radio (letos), ali iz sasvim drugih razloga (vibracije u leru). Posle toga mi se smanjila potrošnja i (samo subjektivni utisak) povećala snaga... Ne znam kako je moja 147ca išla kad je bila nova, ali se trudim da je dovedem u približno takvo stanje...
    O načinu vožnje turbo dizela postoje različita mišljenja... Uglavnom su njihovi vlasnici prezadovoljni...
    Nego... imaš li neki tehničko/majstorski predlog za rešenje mog problema curenja ulja na turbini i posle zamene seta turbinskih delova?
    Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

    Comment

    • cuculo
      CBC Član
      • 03.09.2009
      • 61
      • Prilep Macedonija

      #32
      Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

      Pa ovako na radnom stolu u servisu nosis samo turbinu i oni ukluce njihove priklucke za podmazivanje i za povratno ulje u karter,po mome povratno crevo za ulje od turbene do kartera ili bloka motora je negde zapuseno ili na izlaz turbine ili na neki kolender za povratmno crevo za ulje od turbine,znaci ulazi ulje ulazi pod pritisak u turbinu podamaze prstenove i osovinicu na turbo osovine i to ulje treba da se vrati u karter motora ,ako ne moze u karter onda se vraca nazad i mora negde da izagje.

      Comment

      • dusan147
        CBC Senator
        • 08.03.2008
        • 287
        • Novi Sad
        • GT 1.9 JTDm 16v

        #33
        Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

        Sve što kažeš je logično i slažem se u svemu sa tobom - a i najviše bih voleo da je to problem - lako se otklanja... Ako je to - moram da častim!
        Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

        Comment

        • Dragon
          CBC Senator XXL
          • 15.11.2006
          • 963
          • Beograd

          #34
          Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

          Ozbiljna je to sitiuacija...

          Nego, sta uraditi preventivno...ciscenje u****, pregled turbine...?
          Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

          Comment

          • dusan147
            CBC Senator
            • 08.03.2008
            • 287
            • Novi Sad
            • GT 1.9 JTDm 16v

            #35
            Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

            Za sad je urađeno sve, a da se ta stvar opet ne desi: pre svega remont turbine i čišćenje celog sistema intercooler cevi i ispiranje samog intercoolera... Samo još da napravimo da ne kaplje na turbini...
            Sad kada mirnije proanaliziram stvar ovo mi ne liči na klasičnu iberturažu, nego na sledeći scenario: bilo je dakle dosta ulja u intercooleru i ono je ulazilo u usis, sagorevalo i povećavalo temperaturu u cilindrima, temperaturu injektora, klipnjača, klipova, ventila itd, svetli dim na auspuhu i neko lupanje u motoru (ovo mi nije jasno šta je)...

            Injektori (a dovoljno je i da je samo jedan) su polako popuštali tj. povećavao se otvor na njihovim ulošcima, pa je gorivo, umesto da se rasprši u obliku spreja, curilo u prostor za sagorevanje... Kada sam stao na parkingu i turirao, (da vidim šta se dešava) mnogo više goriva je isteklo iz već potpuno "otvorenih" injektora i zapravo napravilo iberturažu... Vađenje ključa je ugasilo motor. Kasnije je na dijagnostici nađena greška - preveliki broj obrtaja i prevelika količina u****nog vazduha (na MAFu). Pregoreo je i jedan grejač nafte.

            Motor nismo uspeli da startujemo, sve dok nismo reparirali injektore (stavili nove uloške). Pre toga smo mislili da je problem pumpa visokog pritiska, jer u railu nije bilo pritiska, a gorivo je teklo i teklo... Kada spo pozvali g-dina Vilića (Vilić-Diesel servis) odmah je rekao izvadite i donesite injektore...

            Alfin motor sada radi prilično ravnomerno, ali ulje malo kaplje na izlazu iz turbine - to mora da se reši... Da nije kapljalo već bi Miloš (Servis "Kunić") sve sklopio.
            Pored toga uradićemo i test kompresije, da se vidi u kakvom stanju je motor posle ove havarije.
            Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

            Comment

            • dusan147
              CBC Senator
              • 08.03.2008
              • 287
              • Novi Sad
              • GT 1.9 JTDm 16v

              #36
              Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

              Evo mene iz servisa - 147ca ozdravila:
              a) JTDu nije ništa,
              b) injektorima je sve (zamenjeni su ulošci) i
              c) turbini je dosta, pa je remontovana (iskorišćen ceo set za reparaciju)
              Znajući me, majstor rekao (nekoliko puta) da ne forsiram, dok se ne oporavi... Sledi provera kompresije, pa, ako je sve u redu, idemo dalje...
              Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

              Comment

              • djukic
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2005
                • 2526
                • Beograd

                #37
                Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                Nego mene zanima, ako je problem i ibertura nastala kroz sistem ubrizgavanja, kako to da elektronika nije sprecila ovakvo ubijanje motora. Fabricka mapa sigurno nebi dozvolila da motor ode toliko u crveno polje, prekinula bi dotok preko pumpe i ogranicila broj obrtaja?

                Da nije ta mapa koju koristis malo olabavila ogranicenja ?
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • Chubbs
                  Everybody lies
                  • 29.01.2006
                  • 5807
                  • Novi Sad
                  • Audi A6 1.8T

                  #38
                  Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                  vracamo se na temu, ostalo brisemo.

                  hvala na razumevanju.
                  You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                  Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                  Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                  Comment

                  • dusan147
                    CBC Senator
                    • 08.03.2008
                    • 287
                    • Novi Sad
                    • GT 1.9 JTDm 16v

                    #39
                    Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                    Ako je moderator intervenisao tako što je "sklonio" (ili će "sklanjati") postove o "kupoprodajnim aspektima", zahvaljujem mu. Povratak na tehnička pitanja...
                    U mapi koju ja imam intervencije su rađene samo na dve stvari:
                    a) menjana je "fabrička" kriva "broj obrtaja - pritisak turbine" i
                    b) menjana je "fabrička" kriva "broj obrtaja - količina goriva".
                    U svim ostalim elementima (ler gas, limit obrtnog momenta, limit maksimalnog broja obrtaja, ugao ubrizgavanja, itd) nije intervenisano.
                    Dijagnostika koja je rađena posle incidenta, a pre puštanja motora u pogon, prijavila je:
                    c) zapušen EGR (to je logično jer sam odavno zatvorio EGR),
                    d) suviše veliki broj obrtaja (mislim da je tu elektronika i uradila posao) i
                    e) suviše velika količina u****nog vazduha (i to je logično jer je to iberturaža).
                    Ako je elektronika (tj. mapa) ustanovila broj obrtaja izvan specifikacija, uradila je ono što treba - presekla dovod goriva. Da je u pitanju klasična iberturaža sa uljem u usisu, prekid dovoda goriva ne bi pomogao - JTD bi radio dok ne sagori ulje, a to može da traje i više desetina sekundi. Kod mene je ovo trajalo najviše nekoliko sekundi i prestalo je ili kad sam ja uradio "key off" ili kad je elektronika presekla dovod goriva... Sve je bilo veoma brzo, a ja u panici, pa nisam merio vreme tj. šta je bilo pre: elektronika ili ja...
                    Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                    Comment

                    • mistermobil
                      CBC Senator XXL
                      • 09.11.2008
                      • 469
                      • pecinci

                      #40
                      Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                      Suma sumarumteta,ali JTD ima osetljivu turbinu i na to treba obratiti paznju.OFF:Ne znam a li i MJTD 16v imaju takav problem.Koja ti je bila ukupna cifra tog ceha kod iberturaze kao opomena za druge,bez detalja
                      Ko leti,vrijedi
                      Ko vrijedi,leti
                      Ko ne leti,ne vrijedi..
                      (Grunf,TNT..)

                      Comment

                      • Ognjen
                        CBC Senator XXL
                        • 21.02.2008
                        • 438
                        • Novi Beograd
                        • -

                        #41
                        Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                        Ibertura (iberturaža) nije nešto što postoji samo na JTD motorima. To je problem koji postoji odavno na svim Turbo dizelima.

                        Prvi put čujem da JTD ima problematičnu turbinu.

                        Comment

                        • mistermobil
                          CBC Senator XXL
                          • 09.11.2008
                          • 469
                          • pecinci

                          #42
                          Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                          Ja licno najvise cenim JTD od svih TD motora,medjutim smatram da mu je turbina osetljva kao i kod ostalih,na moje veliko razocarenje.
                          Ko leti,vrijedi
                          Ko vrijedi,leti
                          Ko ne leti,ne vrijedi..
                          (Grunf,TNT..)

                          Comment

                          • Ognjen
                            CBC Senator XXL
                            • 21.02.2008
                            • 438
                            • Novi Beograd
                            • -

                            #43
                            Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                            Razumem, nego neko će da bane na temu, mrziće ga da čita od početka i na osnovu tvoje izjave će da zaključi da je turbina kod JTD-a osetljiva i da zato dolazi do iberture, što naravno nije nikakav ekskluzivitet jtd-a.
                            Meni se čak čini da su turbine sada mnogo manje osetljive u odnosu na starije TD. Mnogo više trpe i manje problema stvaraju.

                            Izvinjenje zbog Off-a

                            Comment

                            • dusan147
                              CBC Senator
                              • 08.03.2008
                              • 287
                              • Novi Sad
                              • GT 1.9 JTDm 16v

                              #44
                              Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                              Što se mene tiče ovo nije off jer mi je turbina i napravila problem...
                              Isto tako nisu problem ni ovi što banu na temu (padnu, skinu padobran, površno pročitaju ono što pišemo, prepišu nešto sa Wikipedie, eventualno pljunu, pa odu...)
                              Ista takva turbina (Garrett GT-1749V) se ugrađuje u mnogo modela VW, Audi, Alfu, Fiat i Lanciu i poznata je po trajnosti, ali smatra se (Celtic Tuning) da je njen vek oko 100000km. Naravno da radi i posle toga, ali ako se vozi umereno. Ja sam moju Alfu (iz 2001) kupio sa oko 115kkm. Odmah je čipovana i vožena tako da pričinjava zadovoljstvo - nikad nisam prešao 4000o/min. U gradu vozim između 1500-2000o/min. Volim da potegnem - zato sam i uzeo JTD, ali ne "cepam".
                              Holandski i engleski tuneri su jednoglasni u oceni da je JTD nepoderiv agregat, pa stalno nagovaram Gumetinu da uradimo jednu "custom" mapu, ali za svakodnevnu vožnju (dugoročno i umereno izvlačenje maksimuma iz JTDa).
                              Sledeći korak u unapređenju performansi 147 1.9 JTD bio bi ugrađivanje tzv. hibridnog turba (košta koliko i dve 17" felne)...
                              Šteta je oko 180€(remont turbine)+190€(remont injektora)+120€(ruke - Alfa je bila u servisu od prošle srede do juče) - ali mislim da sam dobro i prošao - ne nekom drugom agregatu ili sa iberturažom od više sekundi, ko zna šta bi bilo.
                              Tajna dugovečnosti turbine je:
                              a) dobro i dovoljno često menjano ulje
                              b) izbegavanje oštre vožnje na hladno ulje
                              c) kratko vreme rada u leru posle "cepanja" da ne bi ostali depoziti ulja koji zapeku i razaraju ležajeve turbine - s obzirom da operacija parkiranja traje oko minut (traženje mesta itd.) ovo je gotovo uvek ispunjeno...
                              Pozdrav. Dušan.
                              Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                              Comment

                              • dusan147
                                CBC Senator
                                • 08.03.2008
                                • 287
                                • Novi Sad
                                • GT 1.9 JTDm 16v

                                #45
                                Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                                Kao što sam i najavio, posle one iberturaže, otvoren je motor da bi se definitivno utvrdilo kolika je šteta...
                                Ono što je odmah konstatovano je oštećenje (nešto kao nagorelost) gornje površine klipa 4 (do u****). Sada se postavlja pitanje: da li je ovo nešto od pre (Alfa je iz 2001) ili je posledica incidenta (iberturaže). Na 4-tom cilindru je u zoni iznad GMT bilo naslaga materijala (verovatno) klipa. Ugrađen je drugi (polovan, 25€) klip, jer bi se na novi čekalo dugo... Ispod (izvinjavam se zbog kvaliteta snimka) je prikazan "nagoreli" klip koji je zamenjen.



                                Svi ostali klipovi i cilindri i sve klipnjače su u OK stanju. Pored toga promenjene su karike i dihtunzi i urađeno je i ravnanje glave i štelovanje ventila (sa promenom/obradom vođica, gumica, siceva, itd). Troškovi nisu mali - ali ovo "osvežavanje" motora vredi - oseti se u leru i u vožnji. Alfa sada ide "glatko" (bez onog naprežućeg zvuka) i potrošnja je nešto manja... Idemo dalje.
                                Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                                Comment

                                Working...
                                X