Dizelas i EuroDiesel...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    #61
    Hmmm .... može biti al' ne mora da znači (po selu se priča ali nije naučno dokazano).
    Ovako ili onako najveći je problem što NIS ima neformalni monopol i tu je početak i kraj (svake) priče.
    Problem sa Ultra D (ali ne u vezi sa hladnoćom ... možda u stvari jer je bilo nešto pre nove godine, istih -5 ili tu negde) je imalo par mojih prijatelja (motori Euro 4 iz sredine prošle decenije, sa cca. 200k km (na satu, možda i 300) u proseku) koji su pre i toga sipali isključivo "običan" ED (iliti Dizel, drugi i nema pod tim imenom). Postoje tu razne teorije zašto i kako se to moglo desiti ALI mi nijedna nije dovoljno ubedljiva pa ih neću ni iznositi.
    Da li stvarno postoji problem sa NIS dizelom, nisam baš siguran ALI je lako proveriti (ali niko neće), jednostavno promeniti pumpu (odnosno distributera).
    Ovako ćemo pričati u nedogled a zima samo što nije prošla.
    Kad su ovakve stvari u pitanju (maziva, gorivo ...) promentiti brend (vrstu, proizvođača ...) pa videti kako se stvari odvijaju.
    Ništa lakše i jeftinije (kod goriva naročito).

    P.S.
    Od tužbe(Vaš komšija) teško da će imati koristi ALI treba baš to da uradi (tužbu sudu, jer od inspekcija neće imati koristi, ne samo iz mog iskustva nego iskustva mnogih, to Vam je jednostavno birokratska mašinerija koja može da stisne malog privatnika (trgovca) ali sa NIS-om i neće da se kače a kamoli da su sposobni da se sa takvima obračunaju). Jedino što mora naći dobrog (skupog) advokata koji se bavio sličnim stvarima (bar nekoliko puta) inače džaba mu trud.
    Ulaganje veliko, satisfakcija neizvesna.
    A NiS-ovci se ponašaju kao da su sa druge planete i totalno ignorantno kao da problem nije zajednički ("pusti boodale sa starim krševima, ko ih hebe") znajući da im ne može doakati nijedna (kobajagi) konkurencija na domaćem tržištu.
    Zato, nisam protiv (njih) al', jednostavno "nevolem" (da ne ponavljam da sam jedared dobio odgovor od centrale Mobil-a u roku od 12h ... od NIS-a bi dobio možda za 12 god. ... (ko to preživi taj je pravi Hadžija)).
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • Eon
      Moderator
      • 10.03.2005
      • 4225
      • Beograd-NBG-44
      • Superb 2.0 4x4 DSG

      #62
      Ako je stvarno istina, onda je za NIS bruka. Ipak, pošto u firmi imamo 15tak dizel putničkih automobila, znam da kad god se pojavio problem sa paljenjem sumnja je padala na cevčice, rezervoar, prljavštinu goriva i sl... posle servisa istog problem je nestajao na kratko, a onda se uvek posle nekog vremena servisirala pumpa, dizne,....

      Sa novim vozilima nikada nije bilo problema.
      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        #63
        Ovo odgovara informacijama koje imam (na sličnim voznim parkovima, koji imaju ugovor sa NIS-om). Ostaje da verovantno (i) nije do goriva.
        Ma dovoljna je "bruka" (može i bez navodnika) i sumnja (osnovana ili nekad ni tolika) koja tu i tamo "provejava".
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • b_samardzic
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 1557
          • Smederevo

          #64
          Ajde da kazem da znam bar 5 prijatelja koji u Smederevu sipaju na NIS pumpama

          i nisu imali nikakvih problema ni na onim velikim minusima a napolje im stoje auti.

          Tri su CR dizeli a 2 obicni. Ipak je problem negde drugde a najpre kompresija.

          Jesi li ranije kupovao naftu u kantama posto znam da je u smederevu ima dosta.

          Tu naftu preprodavci krste sa svim i svacim.

          Comment

          • alexa05
            CBC Senator XXL
            • 23.07.2006
            • 1769
            • Smederevo
            • Opel Vectra B 2.0DI 16v

            #65
            Pre godinu i nesto druze... Od tad je menjan filter 2 puta... Nisam ni ja cuo da se ljudi masovno zale osim eto sto znam konkretno za tih par slucajeva koje sam ovde naveo...
            EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

            NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

            SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              #66
              Ajd' od sve muke i malo šale:
              Raspitaj se ti (lepo) kako neki idu na zejtin čak i zimi (kad je baš ispod -10 mešaju pola-pola). Na TV-u kažu pola "južne pruge" vozi tako i niko se ne žali.
              (naravno, ovo nikako ne valja i ne preporučujem)

              P.S.
              Naravno da mnogo vozila nema nikakve probleme i to su činjenice. Ipak, kad bi ih i bilo, išlo bi se na scenario iz filma "Dosije X" (X Files) ... znate već ono, totalno zataškavanje ... zato "trust no one" (mr Mulder ... or anyone).
              I (naravno) simptomatično je da problemi progresivno rastu sa starošću vozila i kod onih od 2010. i novijih se svode na statističku grešku (skoro pa).
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • alexa05
                CBC Senator XXL
                • 23.07.2006
                • 1769
                • Smederevo
                • Opel Vectra B 2.0DI 16v

                #67
                Sad ce jopet TECA da svrati i da pobije to vase pisanije... [emoji28]
                EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

                NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

                SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  #68
                  Ma lako je da se "obori" svako branjenje NIS-a. To nije sporno.
                  "Obrneš" malo Poljoinfo i primera "na tone" (od "smrzavanja ED na -6°C" do raznoraznih "propratnih" efekata ... crkavanja boš pumpi i sličnih pojava*).

                  * suzbijeno kao korov korišćenjem zejtina (ma ne z*zam se; manje se piše o tome)

                  P.S.
                  Aktivan sam i tamo (pa koliko stignem). Naravno kao i na svakom forumu (na CBC manje) ima svakavih pa ne treba baš svemu verovati ALI veći deo ljudi na tom forumu ne spinuju i ne preteruju.
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • Eon
                    Moderator
                    • 10.03.2005
                    • 4225
                    • Beograd-NBG-44
                    • Superb 2.0 4x4 DSG

                    #69
                    Amortizovanoj kanti svaka dlaka smeta i to je problem. Plus naša mašta da uštedimo, koja prevazilazi granice kosmosa. Pa kolega vozio tddi a forda sa trećinom jestivog ulja i dve trećine eurodizela. Posle 30000 se javio problem, teško pali, dimi, gasi se..... Svi mu bili krivi od vlasti do NISa, OMVa, EKOa...

                    Na kraju balade čistio čovek rezervoar od neke guste mase, menjao creva,...., ali i servisirao pumpu. Javili se zazori u pumpi od lošeg podmazivanja, kao i korozija od viška vode u gorivu.

                    Sve u svemu, vozi auto po preporuci proizvođača i baci ga posle predviđenog definisanog vremena eksploatacije (radnih sati). Ako to prekoračiš, isključivo si sam kriv za probleme.

                    U svim firmama u kojima sam radio, lako je bilo dokazivo da je putničko vozilo isplativo isključivo do 150k km ili 5 godina, retko koji do 200k km. Sve preko toga gubi smisao ekonomske isplativosti.
                    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      #70
                      Da ne citiram i ne vraćam se na ono što sam (već) rekao. Po EU automobil je amortizovan na 200k km (eventualno visoka klasa na 300k km).
                      Čak se navodi "radni vek" motora (tipično) 300k km ili 500k km.
                      U oba slučaja nije krajnji rok upotrebe ali je skuplje održavati nego kupiti nov (zato i prodaju nama, više se isplati baš od reciklaže).
                      Uoptrebna vrednost još uevek postoji ali više nije ekonomska kategorija. Posle (kao što je lepo rečeno) kriv NiS, država, Janko, Marko ... Pera, MIka i Laza ...
                      ... ne može na ED (al' "može" na zejtin) ... ne valja Ultra D (bolji je ED), ne valja bezbojni benzin (kao obojeni je (bio) bolji) ne valja čak ni bezolovni, kao uništava sedišta ventila (a olovo u krvi i mozgu ... to nema veze), itd.
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • nikaragva
                        CBC Senator XXL
                        • 03.06.2008
                        • 521
                        • B. Palanka
                        • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                        #71
                        Što se moje računice za eksploataciju tiče, gorivo je ubedljivo najskuplje. Daleko skuplje od bilo kakvih delova za auto, ukoliko se ne računaju vanredni servisi.
                        Sve sam računao na mom autu. Čak i sa zamenom motora, više setova guma za obe sezone, plivajućeg, da ostale sitnice i ne pominjem, je potrošeno mnogo mnogo manje nego na gorivo.
                        Na gorivo sam za ovih pet godina dao oko 12000 evra.

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          #72
                          Da, to je nesumnjivo. Imao sam (čak) i tačnu evidenciju za prvih 40 ili 50 hiljada km, posle sam batalio. Ubedljivo (nekoliko puta) gorivo nadmaši sve druge troškove (sa rukama, gumama, troškova parkinga, ugrađivanja plina, reatesta, (eventualnih sitnih kazni ... zadnji put i jedini pre 15-tak god. za 51 km/h gde je bilo 40 ograničenje (klasična "sačekuša" jer je onih 40 baš "klopka" al' ajd') ... i sve ostalo, redovno i vanredno).
                          Dobro, kod skupljih automobila je razlika manja ALI ostaje gorivo veći trošak od svega ostalog (sasvim sigurno, makar možda ne više puta).
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • alexa05
                            CBC Senator XXL
                            • 23.07.2006
                            • 1769
                            • Smederevo
                            • Opel Vectra B 2.0DI 16v

                            #73
                            I dalje u rezervoaru skoro pa duplo vise nego propisanog aditiva protiv mrznjenja... Pali, radi, ide... Kompresija jos uvek nije merena...

                            Jedno iskustvo sa posla... Pre desetak dana primili dojavu o pozaru u jednom selu i dvojica kolega i ja krenemo starom 13com... Kresno matorac na prvu al ne lezi vraze... Presli nekih 300m i vozac se zali da matora Fapcina nece da vuce nakon cega se i ugasio... Vergla, vergla al nista... Posalju oni novu meckicu iz jedinice i odemo mi na pozar... Zaglavili mi tamo ceo dan i u razgovoru telefonom sa kolegom u jedinici saznam da su matorca odslepali nazad i iz rezervoara ispustili oko 1,5 one zidarske crne kofice vode... Namucili se posle da drukalicom na pumpi proguraju naftu kroz instalaciju i posle toga kresnuo na prvu... Eto i aj sad budi pametan... Gorivo sipamo iskljucivo na NISu i to na novoj tj renoviranoj pumpi sa novim rezervoarima... I gore spomenuta "nova meckica" se tamo tankira al dal su tankirani u istoj turi to vec ne znam... Valjda bi mercedes sa svim tim senzorima i kompjuterom prvi trebao da signalizira lose gorivo i da pravi probleme osim ako nisu tankirani sa dve razlicite ture goriva...
                            EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

                            NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

                            SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

                            Comment

                            • Hermes
                              CBC Senator XXL
                              • 14.02.2006
                              • 1306
                              • https://t.me/pump_upp
                              • bemve

                              #74
                              Tankiraju i ``detankiraju`` vaši vozači...kod starih vozila je lako, muku im prave ova nova sa raznim kompjuterima i senzorima. Pričam ih iskustva, u firmi u kojoj radim ne možemo ni da pohvatamo sve načine na koji se uzima gorivo, stalno smišljaju nove tehnike
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              • b_samardzic
                                CBC Senator XXL
                                • 02.04.2005
                                • 1557
                                • Smederevo

                                #75
                                Pa dogovorite se lepo ko ljudi. Jednom jedan, drugi put drugi pa treci i eto ni fap to ne moze da proguta.

                                Comment

                                Working...
                                X